Gå til innhold

Tips til sci fi filmer?


snapshooter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Planet of the Apes (1968) kan jo være noe å ta en titt på om du ikke har sett den. Oppfølgerne er mye mer blandet, og kanskje ikke verd å bruke tid på.

Jeg har ikke sett rebooten som kom fra 2011, Rise of the Planet of the Apes og oppfølgerne, så kan igrunn ikke kommentere på dem, men ser de har ok score på Rotten Tomatoes i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo - men poenget med tråden var jo å prøve å komme med filmer som ikke er mainstream eller gamle og som ts med noen grad av sannsynlighet ikke har sett. De fleste som nevnes er jo relativt nye boxoffice filmer som "alle" har sett.

(Alle råd er gode - for all del).

Og for å holde meg noenlunde on topic også;

USS nimitz

Millennium

Timecop

Starman

 

Lenke til kommentar

Om man liker Matrix filmene så kanskje man liker Equilibrium også...

Har litt samme stil og feeling.

Doomsday er kul

Ultraviolet er litt av det samme

Kona digger Underworld filmene, jeg synes fargefilterne er utrolig kule, ikke akkurat Sci fi muligens men iallefall tech og vampyrer osv....

Ingen som nevner Anime, Akira, Paprika og Ghost in the Shell er utrolig kule.

Håper de andre blir laget in real life også.

Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (19 timer siden):

Jeg har ikke sett rebooten som kom fra 2011, Rise of the Planet of the Apes og oppfølgerne, så kan igrunn ikke kommentere på dem, men ser de har ok score på Rotten Tomatoes i alle fall.

Synes de filmene klarer seg ganske godt. De klarer å få med den snedige vrien utan å ta blåkopi av orginalen. Det tekniske og særleg spesialeffektene er oppdatert til å passe betre for eit meir moderne publikum. Det er mykje bra gamle filmar som ikkje ser så bra ut lenger som ein likevel absolutt bør sjå, men appelen er størst hos filminteresserte og nostalgikarar.
Det mest kritiserte med rebooten går på at dei nye filmane er meir actionprega og at skodespelarane kunne vært betre.

Woff skrev (14 timer siden):

Har nå sjekket over svarene og det bekymrer meg at ingen har nevnt CONTACT med Jodie Foster i hovedrolla! 

Dette er nok ein film som dei fleste har fått med seg. Personleg er ikkje ein stor fan av filmen ettersom slutten var lite tilfredsstillande, mykje fordi det gikk litt fort i svingane mot slutten der. Heile etterspelet i filmen burde eigentleg fått ein eigen oppfølger.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (3 timer siden):

Dette er nok ein film som dei fleste har fått med seg. Personleg er ikkje ein stor fan av filmen ettersom slutten var lite tilfredsstillande, mykje fordi det gikk litt fort i svingane mot slutten der. Heile etterspelet i filmen burde eigentleg fått ein eigen oppfølger.

Må vel si meg enig i det siste. Siden de trykket dette ned til 149 minutter sånn den ble, kan det jo være at de fleste kinogjengere IKKE ville ha ytterligere 60 minutter med slutt?
JEG derimot kunne tålt 60 minutter og gjerne mye mer! 

Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (På 23.11.2020 den 13.24):

Planet of the Apes (1968) kan jo være noe å ta en titt på om du ikke har sett den. Oppfølgerne er mye mer blandet, og kanskje ikke verd å bruke tid på.

Jeg har ikke sett rebooten som kom fra 2011, Rise of the Planet of the Apes og oppfølgerne, så kan igrunn ikke kommentere på dem, men ser de har ok score på Rotten Tomatoes i alle fall.

For meg er dette en av de beste innen genren noensinne. Har sett alle apefilmene og finner de morsomme og interessante alle sammen, men varierende kvalitet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så Color out of Space den er veldig fint filmet og bra laget med stemning, men jeg fant en del ting som skurret litt i selve fortellingen/manus..

En scene virket veldig inspirert av en scene i War of the World's.

Den ligner litt på The Thing, eller Virus, men lagt til hjemmet med en creepy close encounters stil...

Jeg synes den var ok, kona likte den ikke.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Color Out of Space er helt magisk, og Richard Stanley beviser nok en gang at han, til tross for fadesen i 96, er en mann som virkelig kan det med å lage (lavbudsjetts)film. Color Out of Space er intet annet enn en oppvisning i hvordan man lager film basert på H.P. Lovecraft. Mørkt, tidvis sprøtt og direkte magisk. Mesterverk!

Anbefaler også den tyske filmen Die Farbe fra 2010, som er basert på samme historie, og er like bra. Den er dog veldig annerledes, og baserer seg langt mer rundt stemning og dets like. Kremfilm! Ikke sci-fi, dog. Men må nevnes, siden den er skammelig oversett.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
""" skrev (1 time siden):

Color Out of Space er helt magisk, og Richard Stanley beviser nok en gang at han, til tross for fadesen i 96, er en mann som virkelig kan det med å lage (lavbudsjetts)film. Color Out of Space er intet annet enn en oppvisning i hvordan man lager film basert på H.P. Lovecraft. Mørkt, tidvis sprøtt og direkte magisk. Mesterverk!

Anbefaler også den tyske filmen Die Farbe fra 2010, som er basert på samme historie, og er like bra. Den er dog veldig annerledes, og baserer seg langt mer rundt stemning og dets like. Kremfilm! Ikke sci-fi, dog. Men må nevnes, siden den er skammelig oversett.

Det er nok Sci-fi men i klassen Sci-fi Horror, akkurat som The Thing og en drøss andre kule Bfilmer av det mer blodige og grafiske slaget..

Meteoritter med fremmede livsformer, grusomme ting og noen mystiske uforklarlige fenomener går nok i en slik klasse.

 

Litt creepy med buskapen som måtte inn flere ganger, og at minstemann stod og glante på brønnen i evigheter

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (35 minutter siden):

Det er nok Sci-fi men i klassen Sci-fi Horror, akkurat som The Thing og en drøss andre kule Bfilmer av det mer blodige og grafiske slaget..

Meteoritter med fremmede livsformer, grusomme ting og noen mystiske uforklarlige fenomener går nok i en slik klasse.

  Vis skjult innhold

Litt creepy med buskapen som måtte inn flere ganger, og at minstemann stod og glante på brønnen i evigheter

 

Øh. Jeg har ikke sagt noe som helst om sjangeren til Color Out of Space, jeg sa at Die Farbe, som også er basert på samme H.P. Lovecraft-historie, ikke er en sci-fi. For det er det ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gouldfan skrev (På 30.11.2020 den 19.49):

Dette fortjener å nevnes iallefall..

Sesong 5 fra 16.Desember

Hei, jeg ser på The Expanse - Sesong 5. Ta en titt på Prime Video nå!
https://app.primevideo.com/detail?gti=amzn1.dv.gti.fcba8ce6-b341-f23b-063b-d9f13cc1512f&ref_=atv_dp_share_seas&r=web

Jepp, binget de 4 første sesongene av The Expanse ila. de siste par ukene etter at den ble nevnt i tråden. Sesong 5 er i gang.
Som kommentar til serien så falt den i smak, men det gikk noen episoder utover i første sesong før jeg "kom i gang". 

Ellers så kan kanskje den post-apokalyptiske serien The Stand nevnes (trailer, BTS/omtale), skjønt den går kanskje litt over i det religiøse på visse områder. Basert på en bok av Stephen King, også filmatisert i en miniserie med samme navn fra 1994.

 

Ellers kommer The Midnight Sky på netflix neste uke, en story hvor et fartøy på vei tilbake til jorden har mistet kontakten, og noen på jorden prøver å kontakte dem før det er for sent.


Det er også forskjellige Marvel-filmer på vei, noen av dem like om hjørnet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...