Gå til innhold

Volkswagens kommende elektriske folke-SUV er i Norge: Vi fikk ta en kikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hanhijnn skrev (13 minutter siden):

Møller??? Møller er bare importør. De driver ikke med å løse tekniske problemer. Det er i såfall VW som har løst problemene. Hvis de faktisk er løst...

12v systemet er vel rimelig likt som på andre biler. Tror ikke det blir veldig vanskelig. Opplevde dette selv på en helt ny bil. Den gangen var det radio som trakk strømmen

Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -l said:

Hvor mange ganger skal du vise fram det samme bildet og late som om det er eneste interiøropsjon?

Var ett bilde som dukka opp når jeg googlet ID.4 interior.

Men kan godt slenge ved ett bilde av en annen farge. Skjermene og pedalene ser like mye ut som en lekebil uansett interiørfarge. Mye penere i Skoda Enyaq.

 

11668068.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 minutter siden):

Var dett bilde som dukka opp når jeg googlet ID.4 interior.

Du så sikkert at det var flere og ikke minst de som ved flere anledinger har svart deg og vist deg de andre opsjonene. Så du kan slutte å late som.

Ellers veldig greit at man har opsjoner. Ville vært trist om man ikke kunne velge noe annet enn "ultraspartansk venteværelse hos tannlegen" som er det ditt favorittmerke tilbyr som eneste opsjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -l said:

Ellers veldig greit at man har opsjoner. Ville vært trist om man ikke kunne velge noe annet enn "ultraspartansk venteværelse hos tannlegen" som er det ditt favorittmerke tilbyr som eneste opsjon.

Tesla har ikke det fineste interiøret, men det hjelper jo ikke noe på at VW sitt ser ut som en lekebil. Designet på skjermene ser billig ut, og de pedalene tar toppen av kaken eller hva man nå sier. 

Enyaq sitt interiør ser mye mere voksent og moderne ut. Om VW hadde gått for noe lignende her ville de hatt en veldig pen bil både innvendig og utvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, kremt said:

Hvis de hadde sittet i et annet merke har jeg mistanke om at de hadde blitt genierklært for det. Igjen.

Genierklært for dette? Kansje genierklært av kjøreskoler da det gjør det lettere for personer som aldri har kjørt bil før å vite hvilken pedal som skal brukes.

 

2021_volkswagen_id.3_1st_edition_161.jpg

Men smaken er som baken. Synes du interiøret i ID.4 er penere enn i Enyaq?

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (11 minutter siden):

Hvis de hadde sittet i et annet merke har jeg mistanke om at de hadde blitt genierklært for det. Igjen.

Ja, da hadde det vært lekent og ut av boksen og Elon som går sine egne veier. Bare å se på jubalongen med prompe-app og juleshow.

Men det spiller ingen rolle. Mens de faste deltagerne i ID.X-trådene vil forklare så godt de kan hvorfor alle heller bør kjøpe Tesla-bil lik de selv har i garasjen så vil markedet gi fullstendig blaffen og kjøpe ID.4 i bøtter og spann. Må jo være ganske frustrerende.

 

Endret av uname -l
  • Liker 1
Lenke til kommentar
43 minutes ago, kremt said:

Hva er problemet egentlig. Det er bare en liten touch. Hvilken skade gjør det? Mye bedre dette enn å ha en 17 toms skjerm som lyser opp hele trynet ditt om natten.

Problem og problem, jeg synes bare ID.3 og ID.4 ser ut som en lekebil innvendig, og ser man på Skoda Enyaq ser man at de kunne gjort den mye penere innvendig om de ville.

Men som sakt så er folk forsjellig. Noen synes sikkert ID.4 er nydelig innvendig, men jeg er ikke en av dem.

Men på utsiden ser ID.4 ganske bra ut.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva?! Ingen CD-rom? Hvordan skal niesen min på 6 år høre på Hits4Kids når hun skal kjøre rundt i gårdsplassen i denne lekebilen?

Neida. Snasent utvendig, bra rekkevidde og grei pris (?🤔).

Ellers er resten av det tekniske og praktiske ganske mjeh og kjip; 4/10 would not buy.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
kremt skrev (13 timer siden):

Hva er problemet egentlig. Det er bare en liten touch. Hvilken skade gjør det? Mye bedre dette enn å ha en 17 toms skjerm som lyser opp hele trynet ditt om natten.

Oj oj, vet du SÅ lite om bil? Vet du ikke engang at skjermer dimmer ned når det mørkner? Du har kanskje aldri hatt en nyere moderne bil?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
19 hours ago, ChristR said:

Heldigvis ser interiøret bedre ut på ID4 Max:

DB2020AU01464_1163.jpg

Det store panseret skyldes kanskje at VW trengte plass til å få inn en motor der på sikt? 

Her er Bjørn Nylands "touchless review":

 

Interiøret er likt på 1st og 1st Max. Men du kan velge mellom hvitt og svart. Når produksjonsmodellene er på plass kan du velge andre farger. Så det bildet som du viser fra Max er også representativt for 1st (ikke Max).

Lenke til kommentar
Complexity skrev (21 timer siden):

Var ett bilde som dukka opp når jeg googlet ID.4 interior.

Men kan godt slenge ved ett bilde av en annen farge. Skjermene og pedalene ser like mye ut som en lekebil uansett interiørfarge. Mye penere i Skoda Enyaq.

 

11668068.jpg

Dette er av ID4 ja. Ganske sikker på at det det forrige du delte er av ID3.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er gjort veldig mye rett med denne bilen.

Er egentlig tilhenger av avgjørelsen VW har tatt med å ikke ha "frunk", slik at de kan gjøre panseret kortere, som gjør at en får større kupe og bagasjerom. 

Det var greit med "frunk" før for å demonstrere til folkemengden at motoren er borte, men vi er i 2020 nå og forstår konseptet, så "frunken" har ferdigspilt sin rolle. 

Å dra bagasje inn og ut av panseret øker bare risikoen for å skade lakken, og verre er teknikken en skal bruke for å lukke panseret. 

Kanskje "frunken" vil bli mer akseptert av meg om den var motorisert, samt at panseret åpnet grillen slik at varer ble satt inn i panseret og ikke oppi. Men setter fremdeles mer pris på større kupe/bagasjerom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...