Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dere vil høre hva de Ultra Høyer Trupistene sier i Senatet så søk på Matt Gentz og hør på hva han sier. Og hør Senatorene klapper. Jeg vil ikke poste det, men jeg er sjokkert over hva disse folka holder på med. Gentz sier at det var Antifa som var ansvarlig for hva som har skjedd. Utrolig at en Senator står i Senatet og påstår usannheter som skyver ansvaret for ens egen fløy's handlinger over på den politiske motstanderen. Hva slags styresett er det man har?

Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 time siden):

Nå er Biden en helgen sammenlignet med Trump da 😇

Ikke gå i samme fellen som trumpetistene. Bare fordi den man heier på tilsynelatende er bedre enn motstanderen så må man aldri glemme at det er pest eller kolera.
 

Spoiler

Nå venter jeg bare på en: "HURR DURR. PEST ER VERRE EN KOLERA"

 

Endret av Dudeliduu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Her er en tankevekker fra David Cay Johnston fra 6 år tilbake. Dette er den VIRKELIGE grunnen til uroen i USA vi ser i dag.

Rettelse hvis det er overskriften du snakker om: Det er én viktig grunn av et knippe på hundrevis andre grunner.
Kun sett ti min nå, og selv om ingenting er nytt for meg så langt kommer jeg til å se hele, for det virker som et bra foredrag.
Edit: Lærte noe nytt nesten med én gang jeg trykket lagre, så dette blir bra.
Edit 2: Hadde USA vært en hest så ville den vært avlivet for lenge siden...
Jeg er skeptisk til å bare godta hva en fyr sier uten å lese tall og kilder bak det. Men jeg får vel bare anta at de faktaene har blitt grublet på av hundrevis av andre og at jeg ville funnet verbale angrep ved et raskt google søk.

Endret av Dudeliduu
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (22 minutter siden):

Rettelse hvis det er overskriften du snakker om: Det er én viktig grunn av et knippe på hundrevis andre grunner.
Kun sett ti min nå, og selv om ingenting er nytt for meg så langt kommer jeg til å se hele, for det virker som et bra foredrag.
Edit: Lærte noe nytt nesten med én gang jeg trykket lagre, så dette blir bra.

David Cay Johnston er en Republikaner av den gamle skolen. Han er en rettesnor i denne kaotiske situasjonen. Husk at dette er GAMLE foredrag. Det er 6 år gammelt. Se også hva han sier i det neste interjuet. Der snakker han om DT og hva valget av ham vil føre til. Det sa han for en stund tilbake i 2016. Mannen har helt rett i alt han sier. 'This will not end well' er hans hoved kritikk av DT 😁

NOTE: USA har noen av verdens beste tenkere og akademikere. Det er bare det at de ikke får gjennomslag.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Jeg har nå sett på NRK Dagsnytt i dag og er sjokkert over hvor lite NRK journalister vet i Norge. Sigrid Solum er et uhyggelig eksempel på en uvitende Norsk journalist. Jeg håper at noen av de folkene som ble interjuet (og seerne) kan få litt opplysende informasjon. Analysen fra Tove Bjergås er dogmatisk, sterotypisk og følger hva MSM sier i USA. Vitner om en elendig forståelse av det Amerikanske samfunn. NRK MÅ endre sine journalister i USA og slutte med å komme med 'Karen' kommentarer.

Så kommer forsvarets spesialister med tekniske vurderinger og analyser. Nå skal altså Capitpol Hill gjøres om til Fort Capitol Hill.

Så kommer NGO dama Lisa Cooper og serverer en masse ting. All the stops gone!

Anniken Withfeldt svømmer rundt og stammer seg inn i 'hva om', 'nå må vi' og svada. Sannheten er at AP har ikke gått imot denne mannen. Ingenting som hun sier vil endre det.

Så kommer Tybring Gjedde. Hva han sier er vel ingen intressert i.

Audun Lysbakken slår politisk mynt, men det kan ikke benektes at han har ordene sine i behold.

Så kom den stemmen jeg har etterlyst i lang tid. Espen Hammer er en autoritet. Han har en analyse som er 100% korrekt.

Så kommer Erna 'kuler og krutt' Solberg og fyller på med enda mer svada.

Herregud for et søl...

Endret av Oddvardm
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (4 timer siden):

Jeg er skeptisk til å bare godta hva en fyr sier uten å lese tall og kilder bak det. Men jeg får vel bare anta at de faktaene har blitt grublet på av hundrevis av andre og at jeg ville funnet verbale angrep ved et raskt google søk.

Mannen har skrevet bøker om emnet. Han er president i det Amerikanske forbund for undersøkende journalister og driver web siden http://www.dcreport.org. Du kan trygt se på ham som en autoritet.

Lenke til kommentar
xRun skrev (2 timer siden):

Biden presenterer sine nominasjoner til justisdept, og kommenterer gårsdagens storming av Capitol-bygget.

Mye sant i det han sier, men han stiller ikke de riktige spørsmålene synes jeg. Hvordan kom vi hit? Burde han spørre. Han legger all skylda på Republikanerne og Trumpen Dumpen. Selv Vladimir Putin kom inn i bildet, og en masse ting. Hva vil det bety fremover?

Jeg synes at folka som skal ta opp tråden i DOJ er bra. Nå vil vi kanskje se noe som kan bli bra, men det vil bli spennende å se. Men ord som Terrorist åpner pandoras box. Nemlig anti terror lovgivningen i USA.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Mye sant i det han sier, men han stiller ikke de riktige spørsmålene synes jeg. Hvordan kom vi hit? Burde han spørre. Han legger all skylda på Republikanerne og Trumpen Dumpen. Selv Vladimir Putin kom inn i bildet, og en masse ting. Hva vil det bety fremover?

Jeg synes at folka som skal ta opp tråden i DOJ er bra. Nå vil vi kanskje se noe som kan bli bra, men det vil bli spennende å se. Men ord som Terrorist åpner pandoras box. Nemlig anti terror lovgivningen i USA.

Jepp dårlig presedens for fremtiden, men vi forventet vel ikke annet. Antar de går hardt mot hardt, ja. Det blir i det minste spennende fremover. 

Lenke til kommentar

Det verste jeg har sett av en Norsk politiker i senere tid. Ine Søreide ('lille meg') sier at hun ikke har kritisert Trump fordi hun som representant i den Norske regjeringen ikke SKAL irettesette statsledere i andre land. Det sa hun i debatten i dag. Men det forhindrer ikke at hun sier at det var 'Terrorister' som opererte i USA's hovedstad i går. Uten å nøle sier hun at de var 'domestic terrorists'. Hva hun legimiterer med ordene sine er å gi staten i USA ('moralsk støtte') lov til å arrestere folk og holde dem under lås og slå i ubestemt tid. Hun er ok med at hvem som helst som er assisioert med en mistenkt kan arresteres under 'the patriot act' og avlyttes, filmes og spioneres på uten noen grenser. 'Lille meg' viser seg som en politiker som er mer enn villig til å knuse all motstand til noe som er bunnet i sosial ulikhet. Akkurat hva Obama gjorde mot 'Occupy Wall Street'. 'Lille meg' er et farlig autoritært menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (17 minutter siden):

 Hva hun legimiterer med ordene sine er å gi staten i USA ('moralsk støtte') lov til å arrestere folk og holde dem under lås og slå i ubestemt tid. 

USA har ingen "Domestic terror"-lovverk som amerikanske personer eller grupper/organisasjoner kan siktes under. Handlinger kan etterforskes som terrorisme under "Patriot Act", men personene blir siktet for spesifikke lovbrudd ift. eksisterende lovverk, som "trespassing", "vandalism", og "obstruction of an official procedure". Slike ting. Disse blir i USA ført for en Artikkel III domstol, og evt. straffer er iht. straffelovens vedtekter. Derfor blir ikke amerikanere dømt for terrorisme på amerikansk jord, det er ikke strafferettslig lovhjemmel for det, og de blir heller ikke holdt under lås og slå på ubestemt tid. 

It's High Time We Made Domestic Terrorism a Crime in the US
https://www.thedailybeast.com/its-high-time-we-made-domestic-terrorism-a-crime-in-the-us

Sitat

There is no such thing as a domestic terrorist in this country. Why? Because no matter how many people you kill, maim, or even blow up, you cannot be prosecuted for domestic terrorism in the U.S.

While the Patriot Act of 2001 did expand the definition of terrorism to include “domestic terrorism," it did not make it a crime to be a domestic terrorist. The act expanded the ways in which the government can attempt to obtain information on potential terrorists with domestic ties, but it stopped short of criminalizing actual acts of terror on our soil.

 

HOW THE USA PATRIOT ACT REDEFINES "DOMESTIC TERRORISM"
https://www.aclu.org/other/how-usa-patriot-act-redefines-domestic-terrorism

Sitat

Section 802 does not create a new crime of domestic terrorism.  However, it does expand the type of conduct that the government can investigate when it is investigating "terrorism."   The USA PATRIOT Act expanded governmental powers to investigate terrorism, and some of these powers are applicable to domestic terrorism.

 

 

Endret av xRun
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...