Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Camlon skrev (36 minutter siden):

Det virker ikke som om du forsto hva jeg skrev.

Det jeg foreslo er å laste opp stemmeseddelen. En person må da finne ut en måte å stemme mer enn en gang, skrive ut 1,000,000 stemmesedler, hånskrive stemmene, scanne dem og laste dem opp.

Hvis dette beskymrer seg, hva er det som hindrer noen i å gjøre det samme for mail-in ballots?

Jeg forstod godt hva du skrev.

I stedet for å sende en fysisk kopi som verifiseres før den telles, slik at ingen kan sende mer enn en stemme som blir talt -- og slik at de som sender flere stemmer kan etterforskes og straffeforfølges...

...så omgjør du din fysiske kopi til en digital stemme, data som enkelt kan erstattes av andre data av malware på maskinen din, endres av software på hva enn du bruker til å laste opp, endres av en korrupt nok internettleverandør som plukker opp dataene, endres av nettsiden du sender dataene til eller gjennom, endres av software på mottakersiden, eller endres av software på skriveren -- som alle kan lagre både en kopi av din opprinnelige stemme som vises deg fra din IP-adresse, og vises som det andre alternativet på mottakersiden og for alle andre som har muligheten til å se hva du stemte.

...det tar en maskin 0.005 sekunder å erstatte stemmen din til det motsatte av hva du stemte på, selv om det er en bildefil, selv om du fikk forskjellige stemmesedler for de forskjellige partiene; om du mottok to forskjellige stemmesedler, en for hver kandidat, så finnes den andre kopien også digitalt et sted. Signaturen kan enkelt løftes av og plasseres på den andre seddelen.

Sikkerhetstiltak som skulle vært implementert i software fjernes gjennom vikarierende argumenter -- som partiet som er for valgjuks forsvarer som om det var den største selvfølge.
Nettverkskoder og kryptering kan lekkes for penger, eller misbrukes for penger.
Software er ikke nødvendigvis det samme som ble vist før statene kjøpte systemet.
Åpen kildekode som statene bruker til å selv lage software kan endres av deres egne utviklere.

Det er essensielt som at du i stedet for å sende en fysisk stemme gir stemmen din til mannen i posten, og han tar et bilde av stemmeseddelen din...
Nei -- for det krever faktisk innsats for å manipulere.
Det er som du i stedet for å sende en fysisk stemme overlevere stemmen din til et magisk vesen med ukjente motiver som lover å bruke magi til å levere inn en kopi av stemmen din ved stemmelokalet.

Fysiske stemmer krever ekstreme mengder sporbar korrupsjon for å endre i stor skala.
Jeg mener; Du SER at de prøver å jukse i stor nok skala til å påvirke valget, gjennom å ikke levere inn poststemmer og forsinke stemmene i håp om at høyesterett -- gjennom Trump sine nye kandidater -- bare skal si:

"Okay, dere saboterte postgangen og korrupterte postsystemet -- vi bare lar være å telle stemmene som ble forsinktet på  grunn av korrupsjonen i partiet som tjener på å forsinke poststemmene og på at stemmer forsvinner i posten."

Endret av Red Frostraven
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Red Frostraven said:

Jeg forstod godt hva du skrev.

Du visste hva jeg skrev og du skrev allikavel stråmenn som 
"Ingen person kan åpne 1 000 000 konvolutter og forandre stemmene på 600 000."
"Ingen person kan endre valgresultatet etter telling i en database, da stemmene fremdeles er der og kan telles på nytt."

Eier du ingen skam? :no:

Jeg gir deg en sjanse til. Jeg leser ikke tulleinnleggene du har skrevet hitill og så kan du argumentere på nytt for din posisjon uten å bruke stråmenn. Deal?

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

...opplasting betyr å omgjøre noe fra et fysisk objekt til en digital kopi.
Digitale kopier kan endres av datamaskiner -- på så mange forskjellige punkter i veien til tellingen og etter tellingen -- i stor skala på en måte fysiske stemmer ikke kan.

På din PC, på veien til serveren, av nettleseren din sin versjon av nettsiden, av serveren, av mottakersiden sin software, av software på maskinen som skriver ut din kopi...

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Red Frostraven said:

Digitale kopier kan endres av datamaskiner -- på så mange forskjellige punkter i veien til tellingen og etter tellingen -- i stor skala på en måte fysiske stemmer ikke kan.

Digitale dokumenter som noen har brukt ukesvis på å endre kan bli oppdaget av et anti-svindel program. Her beskriver du et dataprogram som skal forandre millioner av stemmer på engang.

Det du beskriver her er fullstendig umulig. Den vil ikke engang klare å finne teksten den skal bytte og det vil kreve tusenvis av supercomputere som laster ned terabyte med data fra serveren og laster det opp igjen. Et slikt angrep ville blitt oppdaget med en gang.

Det virker egentlig som om du tror dataprogrammer driver med magi. Det er kraftige begrensinger hva man kan få til, spesielt om man skal gjøre det med hacking.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...