Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Hapi70 skrev (46 minutter siden):

Det er i grunn ikke det som står i artikkelen jeg linker til. Der står det at virusene kan være vanskelige å oppdage.

https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/biologics-research-projects/vaccine-safety-virus-detection-and-latency


Okey, ser den, dersom man ser etter ukjente kontaminanter, så er det nok vanskelig å oppdage.

Dersom man derimot vet hva man ser etter, slik som vaksiner som er produsert med viral vektor hvor man trolig har en særdeles god ide hva som eventuelt kan ende opp i vaksinen, så er nok Rt-PCR mer enn bra nok til å finne spor av DNA eller RNA osv.

For myndigheter som FDA, som ønsker å finne alle typer kontaminanter, uten at man vet hva man ser etter, så er det nok verre, ettersom Rt-PCR krever at man har assay av viruset man ser etter osv.

Likevel så finnes det ikke et eneste kjent tilfelle hvor kontaminanter i vaksiner har ført noe til større problem, selv ikke poliovaksinen på femtitallet som inneholdt grisevirus, og som ble gitt til rundt 100 millioner mennesker, førte til noe statistisk signifikant problem.

Som nevnt tidligere, mRNA-vaksinene produseres i lab, basert på sekvenser, slik at de er "rene", den eneste muligheten for at dyrevirus skulle finne veien i en slik vaksine, var dersom noen med overlegg introduserte det.

Risikoen for at noe ukjent apevirus som fører til død og fordervelse skulle finne veien inn i dagens vaksiner, er særdeles liten.

Endret av 0laf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (15 timer siden):

Nå kommer det straks ny sesong av Exit. Anbefaler alle som syns konspirasjonsteoretikere er gærne å se den, og så forestille seg hva som kan skje om slike mennesker styrer farmasøytiske selskaper.

"Around one in five corporate bosses are psychopaths - a proportion similar to that among prisoners - according to a new study." https://www.independent.co.uk/news/world/australasia/psychopaths-ceos-study-statistics-one-five-psychopathic-traits-a7251251.html

Mener du at de styrer de statlige kontrollorgannene som godkjenner vaksiner for bruk også?

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Winnowill said:

Hvordan skal det foregå, rent konkret?

Microchips implantert i kroppen koblet til nervesystemet, eller direkte i/på hjernen ala Elon Musk sin Neuralink, eller liknende teknologier. Oppkoblingen til A.I blir trådløst. Ikke spør meg tekniske detaljer for hvordan denne teknologien funker, for det vet jeg selvsagt ikke siden jeg ikke jobber med dette.

De vil selvsagt markedsføre denne teknologien på en helt annet måte. De vil selvsagt ikke fortelle at den også kan brukes for tankekontroll. Men jøss, selvsagt kan dette brukes til positive ting også, som for folk som er lam eller har andre fysiske problemer. Personlig liker jeg bare ikke tanken på å bli en cyborg i et kollektiv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Morromann said:

Mener du at de styrer de statlige kontrollorgannene som godkjenner vaksiner for bruk også?

Mulig de har vært involvert i å få på plass hvilke kriterier de bruker. Hvor kommer kriteriene fra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
4 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

mRNA-vaksinene inneholder ikke virus, så i tilfellet av disse vaksinene er det ihvertfall irrelevant.

 

3 hours ago, 0laf said:


Okey, ser den, dersom man ser etter ukjente kontaminanter, så er det nok vanskelig å oppdage.

Dersom man derimot vet hva man ser etter, slik som vaksiner som er produsert med viral vektor hvor man trolig har en særdeles god ide hva som eventuelt kan ende opp i vaksinen, så er nok Rt-PCR mer enn bra nok til å finne spor av DNA eller RNA osv.

For myndigheter som FDA, som ønsker å finne alle typer kontaminanter, uten at man vet hva man ser etter, så er det nok verre, ettersom Rt-PCR krever at man har assay av viruset man ser etter osv.

Likevel så finnes det ikke et eneste kjent tilfelle hvor kontaminanter i vaksiner har ført noe til større problem, selv ikke poliovaksinen på femtitallet som inneholdt grisevirus, og som ble gitt til rundt 100 millioner mennesker, førte til noe statistisk signifikant problem.

Som nevnt tidligere, mRNA-vaksinene produseres i lab, basert på sekvenser, slik at de er "rene", den eneste muligheten for at dyrevirus skulle finne veien i en slik vaksine, var dersom noen med overlegg introduserte det.

Risikoen for at noe ukjent apevirus som fører til død og fordervelse skulle finne veien inn i dagens vaksiner, er særdeles liten.

Her kan man se stadie en og to av en argumentasjon som jeg har lagt merke til går igjen i denne tråden:

1. Det finnes ikke, skjer ikke, kommer ikke til å skje.

2. Om det finnes, skjer, eller kommer til å skje så er det ikke noe problem.

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
59 minutes ago, Morromann said:

Gjennom avansert medisinsk vitenskap som jeg tviler sterkt på at du innehar kompetanse til å uttale deg om.

Nå skifter du tema, over til meg, som er en vanlig hersketeknikk. Vet du at de farmasøytiske selskapene har stor innflytelse over legeutdannelsen? Og at denne avanserte medisinske vitenskapen innbefatter forskning som den tidligere redaktøren til The Lancet bedømte som 50% falsk? Så hva annet er falskt? Hvor mye korrupsjon finnes det egentlig?
Bare se på vårt eget rettssystem, i vårt lille land. Folk som beskytter hverandre og dekker over tabber i årevis, tabber som kanskje aldri blir oppklart og som ingen må stå til rette for, unntatt den som er uskyldig dømt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Marius Reikerås delte nettopp dette på facebook:

"Fra mine internasjonale kontakter har jeg fått denne informasjonen om Israel, med de forbehold som følger av annenhånds kunnskap:
Gode nyheter:
Markeder, restauranter og kjøpesentre åpner i Israel torsdag 11. februar.
Dårlige nyheter:
Ikke alle får lov, men de som har blitt vaksinert eller har hatt coronavirus + barn og ungdom under 16 år.
Reglene er som følger:
Kjøpere over 60 år må fremlegge et sertifikat for mottak av to doser vaksine ved inngangen, de under 60 år - må fremlegge sertifikat om minst en dose, de som har kommet seg - et sertifikat på en tidligere sykdom."
 
Se der, så ble konspirasjonsteorien sann. Dette visste jeg allerede i januar i fjor. De kommer til å gå over til microchip også.
 
"Og det gjør at der blir gitt alle, små og store, rike og fattige, frie og træler, et merke i deres høire hånd eller på deres panne, 17og at ingen kan kjøpe eller selge uten den som har merket, dyrets navn eller tallet for dets navn."
https://no.bibelsite.com/revelation/13-17.htm
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (13 timer siden):

Det skjer mye annet i verden også. Flom i India, militærkupp i Myanmar, politisk kaos i USA, Tyrkia og Russland osv osv. Vrir man tilstrekkelig på disse tingene så får man det sikkert til å passe i en hver konspirasjonsteori. "Klima-svindelen", "covid19-svindelen", "chemtrail-svindelen", "round-globe-svindelen", at vi er tatt over av aliens/robtoer og styres som marionetter, osv.

Problemet til konspirasjons-makerne er at de ikke klarer å komme med en overbevisende link mellom teoriene sine og det som faktisk skjer i verden.

Nå er det sant mye av det han sier i nettop det innlegget.

Covid-19 brukes nok for alt det er verdt samle erfaring med kue befolkninger i flere land.

At man skal gå rundt tro at politikere er der for deg som menneske er jo nesten mer latterlig enn å tro på de drøyeste konspirasjonsteorier.

Og ting blir langt mindre åpent, alt ifra politiet til E tjenesten ønsker overvåke mest mulig ved å enten bruke terror eller misbruk av barn som gyldig grunnlag for at vi skal miste all frihet online.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OQjQ71/pst-ber-om-lovendring-for-aa-registrere-deltagere-paa-nettfora

Portforbud ble jo sett på som dumt av politiet da man mister tillit mellom borgere og politiet, men mange politikere ville ha det inn ved lov..

Det som faktisk skjer i verden er ganske tydelig..

 

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 hours ago, DaniNichi said:

Og ting blir langt mindre åpent, alt ifra politiet til E tjenesten ønsker overvåke mest mulig ved å enten bruke terror eller misbruk av barn som gyldig grunnlag for at vi skal miste all frihet online.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OQjQ71/pst-ber-om-lovendring-for-aa-registrere-deltagere-paa-nettfora

Det dem ønsker for fremtiden er at ALLE som vil bruke internett må logge seg inn med biometriske metoder, slik at ALT du gjør online kan spores tilbake til deg. Selvfølgelig vil dem si at dette er for å stoppe kriminalitet og terror...

Dette kan igjen slåes sammen med vaksinepass, nasjonale ID kort, bankkort og mer slik at ALL info om oss er lagret. Dette kortet, appen på mobilen eller microchip inne i kroppen er noe vi må ha med over alt. Det folk flest ikke tenker over er at vår hjerne er som en biologisk prosessor og lagringsmedium, og den kan hackes ;)

Ekte virus eller ei, jeg kaller det for Covid-1984 for en grunn, for det er en enorm mulighet for dem som ønsker å redesigne hvordan vårt samfunn fungerer. Ikke nødvendigvis èn massiv konspirasjon slik jeg har hevdet før her, men det er folk som garantert vil, og har, utnyttet situasjonen for alt den er verdt.

 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

Marius Reikerås delte nettopp dette på facebook:

"Fra mine internasjonale kontakter har jeg fått denne informasjonen om Israel, med de forbehold som følger av annenhånds kunnskap:
Gode nyheter:
Markeder, restauranter og kjøpesentre åpner i Israel torsdag 11. februar.
Dårlige nyheter:
Ikke alle får lov, men de som har blitt vaksinert eller har hatt coronavirus + barn og ungdom under 16 år.
Reglene er som følger:
Kjøpere over 60 år må fremlegge et sertifikat for mottak av to doser vaksine ved inngangen, de under 60 år - må fremlegge sertifikat om minst en dose, de som har kommet seg - et sertifikat på en tidligere sykdom."
 
Se der, så ble konspirasjonsteorien sann. Dette visste jeg allerede i januar i fjor. De kommer til å gå over til microchip også.
 
"Og det gjør at der blir gitt alle, små og store, rike og fattige, frie og træler, et merke i deres høire hånd eller på deres panne, 17og at ingen kan kjøpe eller selge uten den som har merket, dyrets navn eller tallet for dets navn."
https://no.bibelsite.com/revelation/13-17.htm

Jaha, får vi se linken til denne Facebook-posten? Og enda viktigere; får vi se en link til seriøs media som skriver om dette? Jeg tviler meget sterkt på at dette stemmer da man er langt fra ferdig med vaksineringprosessen og prosessen med å oppnå full flokkimmunitet. Og for det andre er det ennå ikke helt kjent hvor effektiv vaksinen er i å bremse smitteutviklingen. Israel har fortsatt høy smittespredning selv om den går ned. Slike påstander om "inside innformasjon" har jeg sett mange ganger før. Og det var ikke riktig den gangen heller.

Av og til juger konspirasjonteoretikere med vilje;  noe som viser at en del av disse driver med bevisst "piss taking" istedenfor å virkelig tro på dette. Snakket selv med en slik en gang som mente han hadde insidere innenfor et eller annet nettverk(som sikkert var et nettverk han hadde lest om på nettet)og at han visste at noe makabert snart skulle skje. Ingen verdens ting hendte og dette er mange år siden. I noen fora på nettet var det folk som for et år siden påstod at de hadde intern kjenneskap til at coronaviruset var langt dødeligere enn det som ble påstått, at det ble i kroppen til evig tid og at milliarder ville dø og at eliten holdt det skjult. Nå et år senere, mener DE SAMME FOLKENE at corna kun er en mild influensa og at det hele er et triks for å selge vaksiner med microchipper og/eller vaksiner som skal skape en immunrespons som gjør at om en vaksinert får corona eller et annet virus vil immunforsvaret gå amok og indre organer utslettes. Også det har de "troverdig" inside innformasjon om. Fra en lege de har snakket med eller bekjente som jobber på sykehus eller noe. Making shit up as we go along. Man må for all del tilpasse konspirasjonsteoriene sine etter situasjonen og juge opp "ny informasjon".

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På en stige med troverdige kilder så har ikke Marius Reikerås løftet beinet for å gå på nederste trinn engang. Så skriver han selv "med de forbehold som følger av annenhånds kunnskap", festlig. Det lukter pisspreik. Men det er klart, når han poster sånne ting i en kokogruppe får han sikkert tusen kommentarer og likes av flokken, det gir vel et lite rush det og. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (5 minutter siden):

På en stige med troverdige kilder så har ikke Marius Reikerås løftet beinet for å gå på nederste trinn engang. Så skriver han selv "med de forbehold som følger av annenhånds kunnskap", festlig. Det lukter pisspreik. Men det er klart, når han poster sånne ting i en kokogruppe får han sikkert tusen kommentarer og likes av flokken, det gir vel et lite rush det og. :) 

Jeg har "annehpnds kjennskap" til at  at Donald Trump egentlig er en marsboer. Jeg snakket også med en person en gang et eller annet sted som var vitne til bilulykken som Paul McCartney ble drept i i 1966. Og jeg har møtt Elvis. Jeg mener; det var jo han.  Så han her om dagen, hvem eller kunne det være? Ikke be meg om beviser; krav om beviser er bare psy-op,

Hvem er denne Marius Reikerås? Er det en i gjengen til Hans Gaarder fra Tullespeilet? Gaarder hadde beviser på at frøbanken på Svalbard egentlig var en hemmelig bunker som den norske eliten skulle gjemme seg i når verden skulle gå under i 2012. Etter desember 2012 slettet han hele historien fra nettet men jeg husker den.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (9 timer siden):

Nå er det sant mye av det han sier i nettop det innlegget.

Covid-19 brukes nok for alt det er verdt samle erfaring med kue befolkninger i flere land.

At man skal gå rundt tro at politikere er der for deg som menneske er jo nesten mer latterlig enn å tro på de drøyeste konspirasjonsteorier.

Og ting blir langt mindre åpent, alt ifra politiet til E tjenesten ønsker overvåke mest mulig ved å enten bruke terror eller misbruk av barn som gyldig grunnlag for at vi skal miste all frihet online.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OQjQ71/pst-ber-om-lovendring-for-aa-registrere-deltagere-paa-nettfora

Portforbud ble jo sett på som dumt av politiet da man mister tillit mellom borgere og politiet, men mange politikere ville ha det inn ved lov..

Det som faktisk skjer i verden er ganske tydelig..

 

 

Det at drittsekker og psykopater utnytter en krise til å forteta seg lugubre ting(for det gjør de)betyr ikke at ikke krisen er reell. Men for et maktsykt og psykopatisk individ er det en gyllen regel at man aldri må la en god krise gå til spille. Dette erkjenner jeg; såpass realistisk er jeg; men det som skiller meg fra konspirasjonsteoretikerne her er at jeg erkjenner at covid-19 desverre er ekte og reelt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Det dem ønsker for fremtiden er at ALLE som vil bruke internett må logge seg inn med biometriske metoder, slik at ALT du gjør online kan spores tilbake til deg. Selvfølgelig vil dem si at dette er for å stoppe kriminalitet og terror...

 

 

Og det kommer ikke til å skje fordi det vil gjøre uhorvelig skade på alt som heter personvern. Det er mindre enn et år siden myndighetene måtte skrote denne opprinnelige smittesporingsappen fordi den var alt for inngripende mht. personvern. Men likevel langt mindre inngripende enn disse marerittene du beskriver.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (23 minutter siden):

Det at drittsekker og psykopater utnytter en krise til å forteta seg lugubre ting(for det gjør de)betyr ikke at ikke krisen er reell. Men for et maktsykt og psykopatisk individ er det en gyllen regel at man aldri må la en god krise gå til spille. Dette erkjenner jeg; såpass realistisk er jeg; men det som skiller meg fra konspirasjonsteoretikerne her er at jeg erkjenner at covid-19 desverre er ekte og reelt.

Myndigheter verden rundt bruker dette får alt det er verdt, å tro noe annet er naivt.

Dessverre.

Covid-19 er ikke så farlig som de skal ha det til og farene man utsetter samfunnet for ved konstant nedstengning er katastrofalt.

Hadde selv valgt å leve i fritt samfunn med covid-19 enn et lukket uten..

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (Akkurat nå):

Myndigheter verden rundt bruker dette får alt det er verdt, å tro noe annet er naivt.

Dessverre.

Covid-19 er ikke så farlig som de skal ha det til og farene man utsetter samfunnet for ved konstant nedstengning er katastrofalt.

Hadde selv valgt å leve i fritt samfunn med covid-19 enn et lukket uten..

 

 

Så du tror at kollapsen i helsevesenet i Nord-Italia og en del andre steder i verden, som i Latin-Amerika f.eks bare var svindel?

Man skal være forsiktig for ikke å tippe ut i konspirasjonsteoretsk farvann. Det er lettere enn man tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...