Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Khutul skrev (1 minutt siden):

Det gjør  faktisk ikke det. Virologien innrømmer dette selv. Den katta er ute av sekken men boksen sparkes bare nedover veien. 

Og hva som kalles fakta her inne skal man nok ta med noen klyper salt. 

Og du har nok tatt alt for mye salt. 

Det er gjennom "virologien" at man har genomet til tusenvis av covid viruset. Du har selv tilgang til disse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, nirolo said:

Ja, det er sikkert og visst, f.eks påstander om at viruset ikke eksisterer.

Hvorfor er dere som nekter å ta vaksinen innlagt på sykehus i hopetall da? Må være noe smittsomt som går over hele landet. Kanskje det er en kronesykdom som rammer dem som tror på konspirasjonsteorier?

175 innlagte i forrige uke , er kanskje ikke svartedauen vi snakker om.Og er alle disse covid eller snakker vi innlage? Og vi hører veldig lite om av\med\ underliggende tilstander osv. Selv med drøyt oppblåste dødstall verden rundt snakker vi totalt sett om veldig lave tall. 2020 var ikke et spesielt dødlig år sånn generelt sett. Folk ser ikke skogen for trær. 

Hvor mange blir lagt inn på ren forsiktighet , altså ikke akutt men for å være på den sikre siden?Hva har de av andre tilstander?  Hva er behandlingsprotokollene? 

Virker som alle her inne sluker rått alt som kommer fra FHI og tar alt som "ren fakta". 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Khutul skrev (5 minutter siden):

175 innlagte i forrige uke...Og er alle disse covid eller snakker vi innlage?

 

Uavhengig av hva du har lyst å kalle sykdommen så rammer den de uvaksinerte få prosentene mer enn resten av befolkningen. Hvordan forklarer du det?

Endret av nirolo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om det ikke var for internet så hadde alle vaksinert seg, vi sliter med misnøye og skepsis til helsetjenester som andre land har, feks USA.

Der folk har stor skepsis til vitenskap, medisiner og nyheter og informasjon fra myndighetene.

Er tragikomisk at internet og darkweb konspirasjonsteori kommer til dumme nordmenn.

Vi trodde jo naivt at internet skulle opplyse folk med Wikipedia istedenfor leksikon....

Så feil kan man ta...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Ribo said:

Og du har nok tatt alt for mye salt. 

Det er gjennom "virologien" at man har genomet til tusenvis av covid viruset. Du har selv tilgang til disse. 

Okei , la meg spasere igjennom dette en siste gang. 

Det finnes ingen purifisert kultur av sarscov2 i hele verden. Ring en virolog. 

Det reiser et ganske åpenbart spørsmål : Hvordan er denne RNA partikkelen analysert og kartlagt genetisk hvis den ikke ekisterer i purifisert form? Svare er simulering. Derav "in silico". De har dratt ut små utdrag av RNA fragment i en nedbrutt cellekultur , simulert resten av genomet og kalt det for et virus. Setter en ny spin på ordet datavirus. ;)

Så disse nedlastbare gensekvensene er IKKE basert på en faktisk sarscov2 partikkel som er funnet til å eksistere i virkeligheten. Man har ingen "ground zero". Og for noen av oss er dette en greie. For andre ikke tydeligvis. 

Og at jeg sier dette gjør meg ikke umiddelbart ansvarlig for å forklare alt sammen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skrev her inne i 2020 at de uvaksinerte ville få skylda for at viruset fortsatt sprer seg, og som grunn for å presse vaksinen på folk. Jeg fikk rett.

At jeg blir kritisert for å ikke legge frem gode nok beviser for en konspirasjon må jeg vel tåle, men måten folk skriver om oss uvaksinerte her inne (og i de andre Covid trådene) har blitt toxic. Rart ikke moderatorene gjør det noe med det, eller kanskje ikke, fordi dem har samme tanker selv...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Khutul skrev (15 minutter siden):

Er du helt sikker på dette?

Ja, det er jeg. Hva er din forklaring når du påstår at koronaviruset ikke finnes?

Hva enn som forårsaker sykehusinnleggelsene motvirkes av vaksiner. Hadde ingen vært vaksinert og vi ikke hadde hatt andre tiltak enn i dag kan man regne med minst 10-20 ganger så mange innlagte.

Hvordan forklarer du at så mange blir innlagt og det primært rammer de uvaksinerte hvis det ikke er noe koronavirus?

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Betroz said:

Jeg skrev her inne i 2020 at de uvaksinerte ville få skylda for at viruset fortsatt sprer seg, og som grunn for å presse vaksinen på folk. Jeg fikk rett.

At jeg blir kritisert for å ikke legge frem gode nok beviser for en konspirasjon må jeg vel tåle, men måten folk skriver om oss uvaksinerte her inne (og i de andre Covid trådene) har blitt toxic. Rart ikke moderatorene gjør det noe med det, eller kanskje ikke, fordi dem har samme tanker selv...?

Det er allerede fastslått at vi er farlige egoister som gjør dumme valg som utsetter andre for fare. Når det først setter seg så slipper det ikke taket med det første. Det er klassisk dehumaniseringsteknikk. Man har sett dette i opptakter til kriger osv. Til slutt blir "de uvaksinerte" noe veldig fremmed , noe annet enn "oss". Soldater blir foret med sånt hele tida. De dreper kommunister ,opprørere , terrorister osv , ikke andre mennesker. 

Endret av Khutul
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 minutter siden):

Jeg skrev her inne i 2020 at de uvaksinerte ville få skylda for at viruset fortsatt sprer seg, og som grunn for å presse vaksinen på folk. Jeg fikk rett.

Akkurat som at manglende vaksiner i noen få land er årsaken til at polio ikke er helt utryddet enda. Du er en smarting du som forutså at vaksinen ille fungere og at de uvaksinerte oftere blir smittet og dermed forårsaker økt smitte i samfunnet ved å ikke vaksinere seg.

 

Betroz skrev (8 minutter siden):

måten folk skriver om oss uvaksinerte her inne har blitt toxic. Rart ikke moderatorene gjør det noe med det, eller kanskje ikke, fordi dem har samme tanker selv...?

Kan det være at kritikken dere får er saklig og legitim uavhengig av hvor hardt det går inn på deg? Å bli kritisert for å være uvaksinert når vi har en pandemi og vi vet vaksinene hjelper både mot smitte og innleggelser er ikke toxic. Det er noe du må forvente. Hadde alle som kunne det vært vaksinert så hadde vi hatt langt færre innlagte og antagelig færre restriksjoner i samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Khutul skrev (23 minutter siden):

Det finnes ingen purifisert kultur av sarscov2 i hele verden. Ring en virolog. 

Finnes det purifiserte kulturer av virus i det heiletatt? Og kvifor er dette viktig?

 

Khutul skrev (23 minutter siden):

Det reiser et ganske åpenbart spørsmål : Hvordan er denne RNA partikkelen analysert og kartlagt genetisk hvis den ikke ekisterer i purifisert form? Svare er simulering. Derav "in silico". De har dratt ut små utdrag av RNA fragment i en nedbrutt cellekultur , simulert resten av genomet og kalt det for et virus. Setter en ny spin på ordet datavirus.

Tja, kordan analyserer vi virussykdommer i det heiletatt, når folk har ulike virus sykdommer som ikkje er kultivert i purifiserte former? Finnes det ikkje virus?

 

Khutul skrev (23 minutter siden):

Så disse nedlastbare gensekvensene er IKKE basert på en faktisk sarscov2 partikkel som er funnet til å eksistere i virkeligheten. Man har ingen "ground zero". Og for noen av oss er dette en greie. For andre ikke tydeligvis. 

Må du finne HIV ground zero for å vite at det eksisterer? Kva meiner du med "ground zero"? 

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

La meg si det rett ut : Døden er en naturlig del av livet!

Dere er villige til å la friheten falle slik at dere kan føle dere litt mer trygge. De som ikke deler deres eget syn og frykt, de hater dere. For det er det dere gjør ut ifra det dere skriver - det er HAT.

Historien har lært oss hvordan dette ender, dessverre må de samme leksene læres om igjen :confused:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Khutul skrev (6 minutter siden):

Det er klassisk dehumaniseringsteknikk.

Nei, det er legitim kritikk og dere takler ikke å stå til ansvar for deres egne valg. At du i tillegg framstiller dere som ofre er helt usaklig, det er dere som har brukt retten til å nekte vaksinering, nå bruker andre sin rett til å ytre seg.

Khutul skrev (11 minutter siden):

Til slutt blir "de uvaksinerte" noe veldig fremmed , noe annet enn "oss". Soldater blir foret med sånt hele tida. De dreper kommunister ,opprørere , terrorister osv , ikke andre mennesker. 

Latterlig påstand. Kritikk blir ikke til massemord om det er det du prøver å insinuere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
aklla skrev (1 time siden):

Eller var det ironi?
Umulig å vite forskjell noen ganger..

Jeg tenkte ironien ville være åpenbar for andre også når han sådde tvil om hvorvidt sykehuset var ekte. Dette er så konspi-folket tatt på kornet. Alt som ikke passer inn i deres verdensbilde blir sådd tvil om, samme hvor logisk og åpenbart bevist det er for alle andre.

Kanskje vanskelig å avsløre om man ikke kjenner brukernavnet, i en tråd som er stapp full av ville konspirasjonsteorier og rare uttalelser. Jeg har lest hans innlegg tidligere i tråden og skjønner det er ironi. @knutinh er en rolig og saklig person med gode kunnskaper om hva vitenskapelighet vil si. Fast inventar på diskusjon i årevis, med saklige innlegg og aldri noe konspi-vås eller usympatiske trekk. En bruker jeg respekterer høyt. For meg var det i hvert fall åpenbart ironi.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 minutter siden):

Dere er villige til å la friheten falle slik at dere kan føle dere litt mer trygge.

Nei, jeg vil at flere vaksinerer seg slik at færre lider og vi kan ha et åpnere samfunn. Det er det motsatte av hva du påstår.

Betroz skrev (7 minutter siden):

De som ikke deler deres eget syn og frykt, de hater dere. For det er det dere gjør ut ifra det dere skriver - det er HAT.

Du vet at du er på et diskusjonsforum? Og at når man kommer med kontroversielle meninger så må man forvente motargumenter? Hvis du vil messe uimotsagt så anbefaler jeg en blogg. Å komme med motargumenter er ikke har på noe nivå.

Betroz skrev (9 minutter siden):

Historien har lært oss hvordan dette ender, dessverre må de samme leksene læres om igjen 

Du tar ting fullstendig ut av alle proporsjoner. Hva om du fokuserer på diskusjonen framfor å fnatasere om hva du tror den fører til?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, nirolo said:

Nei, det er legitim kritikk og dere takler ikke å stå til ansvar for deres egne valg. At du i tillegg framstiller dere som ofre er helt usaklig, det er dere som har brukt retten til å nekte vaksinering, nå bruker andre sin rett til å ytre seg.

Latterlig påstand. Kritikk blir ikke til massemord om det er det du prøver å insinuere.

Det er ikke en påstand det er en faktisk psykologisk teknikk som brukes på massene. Og med stort hell kan jeg tilføye. 

Det at du snakker fra et sted som at det er din rett til å holde meg ansvarlig er litt av problemet her. Du har ikke det skjønner du. Du er helt overbevist om at alt detta er sant ergo tror du at du har en form for moralsk høygrunn.Du har ikke det. Og siden det er for "alles beste" så er jeg redd du blir med på mye rart. Du sier det du sier nå men hvis noe skulle skifte til det verre her vil jeg forvente at det glir mere over i "nå må vi gjørra noe" landskapet. Og du har allerede blinka ut oss uvaksinerte som problemet tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (5 minutter siden):

Du er helt overbevist om at alt detta er sant

Du er helt ute av stand til å forklare hvorfor så mange uvaksinerte blir innlagt på sykehus. Bare det er godt nok bevis for meg.

Videre ranting er uinteressant, fokuser heller på å begrunne påstanden din om at korona ikke finnes når vi ser så mange uvaksinerte innlagt på sykehus.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Betroz skrev (17 minutter siden):

La meg si det rett ut : Døden er en naturlig del av livet!

Dere er villige til å la friheten falle slik at dere kan føle dere litt mer trygge. De som ikke deler deres eget syn og frykt, de hater dere. For det er det dere gjør ut ifra det dere skriver - det er HAT.

Historien har lært oss hvordan dette ender, dessverre må de samme leksene læres om igjen :confused:

en naturlig del ja, men de fleste vil naturligvis forsøke unngå døden lengst mulig.

det tror jeg du gjør også, når den tid kommer.

er "farlig" å være hovmodig og for selvsikker, det har vi sett utallige eksempler på under pandemien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...