Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Khutul skrev (7 minutter siden):

Neida , men helt ærlig så handler dette om kontroll. Er egentlig ikke så vanskelig å få øye på heller. 

Men du må da kunne argumentere for dette. Du kan ikkje være så patetisk at du argumenterer "øøøøøøh planen er kontroll, alle som ikkje ser det er blinde, truth is out there, våkn opp".

Det er ein uendelig mengde ubesvarte spørsmål her. Kven troner øverst på denne planen? Og kva skal vedkommende få ut av det? Er den Norske Kongen involvert? Eller er det Statsministeren som blir "briefet" ved innsettelse i statsposten?

Du kan begynne å gi overbevisende argumentere, og spesifisere kva denne planen er!

Og ellers svarte du ikkje på kvifor det er viktig for deg å separere virus fra celler, for at du skal kunne godta dens eksistens.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Ribo said:

Hva er disse langtidsbivirkningene og når skal de liksom slå inn ?

Hva om de blir naturlig syke, da kan de heller ikke brukes ?

Hvordan skal jeg vite hva slags evt. langtidsbivirkninger som kan forekomme? Men at det er en risiko som burde vært skikkelig undersøkt er vel hevet over enhver tvil? Nå får vi aldri vite dette, fordi kontrollgruppen fra de første studiene ikke eksisterer lenger. For å få en oversikt trenger vi en kontrollgruppe som forblir uvaksinert. Det er så klart et etisk dilemma her, ser det.

 

 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pallehysa said:

Men du må da kunne argumentere for dette. Du kan ikkje være så patetisk at du argumenterer "øøøøøøh planen er kontroll, alle som ikkje ser det er blinde, truth is out there, våkn opp".

Det er ein uendelig mengde ubesvarte spørsmål her. Kven troner øverst på denne planen? Og kva skal vedkommende få ut av det? Er den Norske Kongen involvert? Eller er det Statsministeren som blir "briefet" ved innsettelse i statsposten?

Du kan begynne å gi overbevisende argumentere, og spesifisere kva denne planen er!

Og ellers svarte du ikkje på kvifor det er viktig for deg å separere virus fra celler, for at du skal kunne godta dens eksistens.

La oss begynne med det siste først Palle. Den bør du nesten kunne tenke ut et svar på selv. 

Du kan måle dette mot hvor stor grad av kontroll du blir underlagt i tida som kommer. Så kan du spørre deg om det bare skjer helt av seg selv , et slags organsik idoti fordi vi mennesker tross alt ikke er smartere osv , ellers så kan du spørre deg om det dyttes litt i en viss retning av krefter som kanskje ikke er umiddelbart synlig for deg. 

Til syvende og sist spiller det liten rolle for meg om vi er på hver vår side i samma båten Palle. Jeg spådde dette her for to år siden når vi ble fortalt "to uker for å flate kurven" at dette som har skjedd kom til å skje. På en prikk faktisk , ingen trodde på meg. Jeg var nok på ingen måte alene om dette og jeg er på ingen måte noe nostredamus. Det har liggi i korta en stund og det stinka psyop av hele greia fra første stund. 

Jeg kan spå for deg at dette  er på ingen måte over , ihvertall ikke før den digitale kontroll strukturen er akseptert og på plass. Ideen om at friske mennesker er potensielle smittebærere av dødelig smitte går ingen steder , slik vil det være til det er assimilert inn i maurtua og akseptert som en samfunnsnorm. Noen her har allerede omfavnet dette nedsnødde dusteriet. Nye varianter og nye boostere så langt øye kan se Palle.. ;) 

Lenke til kommentar
Per H skrev (16 minutter siden):

Hvordan skal jeg vite hva slags evt. langtidsbivirkninger som kan forekomme? Men at det er en risiko som burde vært skikkelig undersøkt er vel hevet over enhver tvil? Nå får vi aldri vite dette, fordi kontrollgruppen fra de første studiene ikke eksisterer lenger. For å få en oversikt trenger vi en kontrollgruppe som forblir uvaksinert. Det er så klart et etisk dilemma her, ser det.

 

 

Men kordan skal du undersøke langtidsvirkninger? Det vil aldri finnes en kontroll gruppe slik du tenker. Så sant som du ikkje isolerer individer, slik at dei er totalt skjermet for patogener i tidsrommet du etterlyser. Nettopp fordi vi er organismer som blir stadig bombardert av mikrober. Kva mekanisme tenker du skal brukes for å skille mellom sykdom/langtidsvirkninger av ulike patogener, og ein vaksine satt for 10 år siden?

Det er ikkje slik at individet er frisk, 2 år etter vaksinasjon, for så å bli syk av vaksinen på år 10. Skaden av vaksinen skjer i så måte kort tid etter vaksinasjonen, men blir oppdaget 10 år etter. Då kan ein undersøke eventuelle skader kort tid etter vaksinasjonen, og ein trenger ikkje vente i 10 år.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Khutul skrev (10 minutter siden):

La oss begynne med det siste først Palle. Den bør du nesten kunne tenke ut et svar på selv. 

Du kan måle dette mot hvor stor grad av kontroll du blir underlagt i tida som kommer. Så kan du spørre deg om det bare skjer helt av seg selv , et slags organsik idoti fordi vi mennesker tross alt ikke er smartere osv , ellers så kan du spørre deg om det dyttes litt i en viss retning av krefter som kanskje ikke er umiddelbart synlig for deg. 

Til syvende og sist spiller det liten rolle for meg om vi er på hver vår side i samma båten Palle. Jeg spådde dette her for to år siden når vi ble fortalt "to uker for å flate kurven" at dette som har skjedd kom til å skje. På en prikk faktisk , ingen trodde på meg. Jeg var nok på ingen måte alene om dette og jeg er på ingen måte noe nostredamus. Det har liggi i korta en stund og det stinka psyop av hele greia fra første stund. 

Jeg kan spå for deg at dette  er på ingen måte over , ihvertall ikke før den digitale kontroll strukturen er akseptert og på plass. Ideen om at friske mennesker er potensielle smittebærere av dødelig smitte går ingen steder , slik vil det være til det er assimilert inn i maurtua og akseptert som en samfunnsnorm. Noen her har allerede omfavnet dette nedsnødde dusteriet. Nye varianter og nye boostere så langt øye kan se Palle.. ;) 

Dette er ikkje konkret. Dette er ordsalat, med vage konklusjoner dratt ut av rassen. Eg etterspør planen, kven som står bak, og kva vedkommende skal tjene på det.

At samfunnet er i konstant endring, der du kan "spå" ulike endringer, er ikkje ein plan. Men nettopp ein spådom. Samfunnet har vært underlagt restriksjoner fra tidenes morgen. Teknologien avanserer. Eg etterlyser kva planen er, og kven står bak.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Pallehysa said:

Du kan begynne å gi overbevisende argumentere, og spesifisere kva denne planen er!

  • En ny verdensorden (The Great Reset) der all politisk og økonomisk makt er kontrollert fra et sentralt punkt (verdensregjering)
  • En verdensbank som har kontroll over all økonomisk aktivitet på Jorda.
  • En digital valutta, Central Bank Digital Currency (CBDC), som skal erstatte fysiske penger helt.
  • Hver eneste ressurs på planeten vil være under kontroll, og vi mennesker regnes bare som en ressurs - som kveg.
  • Menneskekroppen vil gjøres mer og mer syntetisk for kobling opp mot kunstig intelligens (A.I.). Her spiller vaksinene en rolle.
  • A.I vil være systemet som holder alt sammen, og det vil være under kontroll av verdensregjeringen.
  • Verdensregjeringen vil bestå av frontpersoner for eliten
  • Menneskeheten vil også bli drastisk redusert. Her spiller vaksiner også en rolle.

Som @Khutul prøvde å fortelle : Dette handler om kontroll. Det er ingenting nytt sånn sett. Forskjellen på nå og før, er tilgjengelig teknologi som gjør det enklere å ta kontrollen globalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Pallehysa said:

Dette er ikkje konkret. Dette er ordsalat, med vage konklusjoner dratt ut av rassen. Eg etterspør planen, kven som står bak, og vedkommende skal tjene på det.

At samfunnet er i konstant endring, der du kan "spå" ulike endringer, er ikkje ein plan. Men nettopp ein spådom. Samfunnet har vært underlagt restriksjoner fra tidenes morgen. Teknologien avanserer. Eg etterlyser kva planen er, og kven står bak.

Du driver hele tida å refererer til rassen min Palle , nesten så jeg skulle tro du var anal fiksert eller noe.. 

Det er ikke en nedskrevet plan Palle. Er mere av en agenda og den handler veldig kort og greit om kontroll. Papirpenger er fattigmanns rikdom.. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skal hjelpe Khutul litt med ett gammelt og godt «konspiratorisk» innlegg jeg skrev om koronapass som forløper til et digitalt kontrollverktøy. Til glede for nye lesere :) jeg innrømmer gledelig at det er «en teori» om en «konspirasjon». Men den henger ganske godt sammen synes nå jeg, så her er det bare å kose seg med alle kildene jeg lenker til og argumentet som fremmes. Tar gjerne imot saklig kritikk!

 

1. logikken bak koronapass

Logikken må jo være at de som har gyldig pass, ikke kan føre smitten videre. Hvis de kan føre smitten videre, faller jo hele logikken fullstendig i grus. Det hjelper jo lite om han ved siden av deg på konsert med koronapass er vaksinert hvis han fremdeles kan smitte deg, ikke sant?

Alle burde ha vel fått med seg nå at vaksinene ikke er laget primært for å hindre smitte, og at de opprinnelige vaksinestudiene fra Pfizer og Moderna ikke dokumenterte dette - vaksinen skulle hjelpe mot "alvorlig sykdom og død" - ikke smitte. Det var dette den var "95% effektiv" mot. Studiene var ikke designet for å teste smittereduksjon. Man antok bare at siden det var en "vaksine" så skulle den oppføre seg som en vaksine. Her tok man grundig FEIL.

Her er også den hyggelige gensermannen og vaksine-tzar Bill Gates som sier det samme jeg sier her.

“We didn’t have vaccines that block transmission. We got vaccines that help you with your health, but they only slightly reduce the transmission. So, we need a new way of doing the vaccines” 

Oppdatering: Anne Spurkland innrømmer også  å at vaksinene ikke forhindrer smitte i vesentlig grad: «Det er åpenbart at vaksinen ikke beskytter mot smitte»

https://www.nrk.no/norge/immunologens-spadom_-_-i-lopet-av-2022-stopper-det-for-var-del-1.15760174

2. Vaksinepass som et EU-prosjekt eksisterte før pandemien begynte:

Selvforklarende, men ta en titt på dette dokumentet:

https://ec.europa.eu/health/sites/default/files/vaccination/docs/2019-2022_roadmap_en.pdf

 

3. Koronapass som forløper til digital ID/digital lommebok:

Koronapass er en forløper til Digital ID wallet, Se tweet fra THALES-gruppen under. Dette er en stor og seriøs aktør som mener dette. De utddyper også litt rundt dette i "bloggen" sin.

4. ID2020 er ikke noen ny ide og dukket opp lenge før koronapass....

Det finnes  en NGO som heter "ID2020" https://id2020.org/, denne NGOen ble ikke opprettet i 2020 og har mektige støttespillere ;) MAO dette med digital ID/"lommebok" har vært planlagt en stund.

5. Hvorfor skal det være "lommebok"? holder det ikke med digital ID?

Fordi neste steg er "central bank digital currency" (CBDC). Her kan dere se den råkule "trackeren" som Atlantic Council har rullet ut, som viser hvor langt alle har kommet med CBDC! nesten som å se COVID19 kartene!

https://www.atlanticcouncil.org/cbdctracker/

Men hva er formålet med "CBDC"? Jo da, det kan han her som jobber for the bank for international settlements (BIS) fortelle deg:

https://www.cnbc.com/2021/07/09/bis-central-bank-digital-currency-cbdc-china.html

Samme fyren sier her:

“We don’t know who’s using a $100 bill today and we don’t know who’s using a 1,000 peso bill today. The key difference with the CBDC is the central bank will have absolute control on the rules and regulations that will determine the use of that expression of central bank liability, and also we will have the technology to enforce that.”

Absolutt kontroll over hvordan pengene brukes ja. For det høres jo ikke skummelt ut i det hele tatt :)

https://bitcoinist.com/the-bis-wants-absolute-control-of-your-money-via-central-bank-digital-currencies/

Kontrollen skal være total altså. Vi kan ikke ha noe av at folk bruker penger uten at vi (les: sentralbankene som BIS representerer) vet hva de brukes på!

 

6. Programmerbar CBDC:

https://www.forbes.com/sites/sap/2021/03/25/as-programmable-money-emerges--central-banks-ramp-up-for--tokenized-economy/?sh=46ad23f1c402

Selvfølgelig skal CBDC'en være "programmerbar". Hva betyr det? det betyr at noen kan bestemme hva du bruker pengene på. Hvis du er slem gutt så kanskje pengene dine blir "låst". Kjøpt litt mye godteri denne uka? vi lager en algoritme som sier at du maks kan bruke 100CBDC'er i uka på sånt fjas. For å stimulere til forbruk, så har selvfølgelig også pengene dine en utløpsdato... 

 

7. Konklusjon:

Koronapass er ikke et logisk system for å hindre smitte, da vaksinene ikke stopper smitte, og følgelig blir det meningsløst å la de vaksinerte få omgåes med "koronapass" da de fremdeles kan smitte hverandre! totalt ulogisk. Beskyttet mot "alvorlig sykdom og død" er de jo vistnok bare ved å ha fått vaksinen, trenger ikke vaksinepass for å fastslå det. Koronapass er et verktøy/en forløper for å få på plass "digital wallets", som igjen henger sammen med programmerbar digital sentralbankvaluta. Man får spekulere i selv hvorfor elitene synes dette er viktig, men "total kontroll" ser ut til å være på agendaen.

Endret av Per H
Tok ut et støtende ord ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Khutul skrev (16 minutter siden):

Du driver hele tida å refererer til rassen min Palle , nesten så jeg skulle tro du var anal fiksert eller noe.. 

Må slutte å dra ting ut derfra, og heller bruke hodet, så slipper eg å referere til kilden din heile tiden.

 

Khutul skrev (16 minutter siden):

Det er ikke en nedskrevet plan Palle. Er mere av en agenda og den handler veldig kort og greit om kontroll. Papirpenger er fattigmanns rikdom.. ;)

Men nåken må jo ha kommet opp med agendaen. Ein agenda uten plan?  Agenda uten styring? Kven skal tjene på agendaen, visst ikkje det er ein plan bak? Er det eg og du som står bak? Kva skal vi tjene på det?

Tenker du papirpenger er ein negativ ting? Då er det vel bra med digitalisering då eller? Takker du nei til ein koffert full av godkjent valuta? Hadde du følt deg fattig med 10 millioner norske kroner i papirpenger? Kunne du ikkje brukt dei til å kjøpe eigedom, eller annen verdi?

Dåke må samkjøre bedre kva agendaen går ut på. 

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (16 minutter siden):

Som @Khutul prøvde å fortelle : Dette handler om kontroll. Det er ingenting nytt sånn sett. Forskjellen på nå og før, er tilgjengelig teknologi som gjør det enklere å ta kontrollen globalt.

Men eg etterlyser kven som står bak, og kva vedkommende har å tjene på dette. Og i kor stor grad har Norge som land, skrevet under på denne planen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Simen1 said:

Kan du gi deg med dette ultimatumet om enten 100% effektivitet eller så er den verdiløs? Vaksinene har verdi selv om de bare demper og ikke stopper smitte.

Synes sitatet fra Spurkland taler for seg selv. Dessuten var ikke dette fokus i innlegget, bare et premiss for den videre diskusjonen. Kan du ikke heller ta for deg konspirasjonsteorien jeg presenterer? :)
 

Og PS: om effekten er 0%, 10%, 20% eller bare «lav» endrer ikje resten av argumentasjonsrekken, så la oss ikke dvele ved det.

Endret av Per H
Lenke til kommentar
1 minute ago, Pallehysa said:

Men eg etterlyser kven som står bak, og kva vedkommende har å tjene på dette. Og i kor stor grad har Norge som land, skrevet under på denne planen...

Haha , det er nok ikke lagret i riksarkivet Palle. 

Se på det sånn , i en mafia er makt , kontroll og penger et mål i seg selv. En maktpsykose om du vil. Mafian sa ikke at vi skal tjene xx mye penger og så gi oss. Vi skal kontrollere så mye så stopper vi der. Nei , det er patologisk drevet og disse tingene blir et mål i seg selv. 

Så det eneste spørsmålet blir egentlig , hvor mye kan man kontrollere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Khutul skrev (2 minutter siden):

Haha , det er nok ikke lagret i riksarkivet Palle. 

Se på det sånn , i en mafia er makt , kontroll og penger et mål i seg selv. En maktpsykose om du vil. Mafian sa ikke at vi skal tjene xx mye penger og så gi oss. Vi skal kontrollere så mye så stopper vi der. Nei , det er patologisk drevet og disse tingene blir et mål i seg selv. 

Så det eneste spørsmålet blir egentlig , hvor mye kan man kontrollere? 

Nei spørsmålene blir. Kven er mafiaen, og kven sitter på toppen. Og kva skal vedkommende få ut av planen.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (8 timer siden):

Når skolesystemet i regi av staten gjør det, så går det mer i rettningen av HVA barn bør tenke...

Du mener skoleverket og lærebøkene indoktrinerer oss til å tenke på en måte som er til fordel for staten og den skumle verdenseliten du tror på?

Jeg har fortsatt til gode å se solide bevis for denne eliten og den indoktrineringen dere tror på, og nei, det er ikke fordi jeg mangler kritisk tenking.
De som tror på disse elitegreiene utgjør noen få prosent av befolkningen, si maks 5%. Hvor sannsynlig er det at disse få er de eneste som "forstår sammenhengen" og ALLE andre blir lurt trill rundt? Alle forstår hvor utrolig liten sannsynligheten er for at en gruppe tilsvarende kanskje 5% av befolkningen har rett og alle andre er helt på bærtur, inkl. nesten alle forskere, eksperter etc.

Eller, dere tror jo ekspertene er med på bedraget også, indoktrinert eller bare "in for the money and power".
Ærlig talt er narrativet ditt så langt ute på bærtur og vel så det at jeg ikke skjønner hvorfor jeg gidder å skrive dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, N-4K0 said:
8 hours ago, Betroz said:

 

Du mener skoleverket og lærebøkene indoktrinerer oss til å tenke på en måte som er til fordel for staten og den skumle verdenseliten du tror på?

Har du ikke hørt «the wall» med pink floyd? Det er vel en metaforisk murvegg de snakker om, ikke sant? 🤣

Endret av Per H
Lenke til kommentar
Per H skrev (17 minutter siden):

Synes sitatet fra Spurkland taler for seg selv. Dessuten var ikke dette fokus i innlegget, bare et premiss for den videre diskusjonen. Kan du ikke heller ta for deg konspirasjonsteorien jeg presenterer? :)
 

Og PS: om effekten er 0%, 10%, 20% eller bare «lav» endrer ikje resten av argumentasjonsrekken, så la oss ikke dvele ved det.

Spurkland kan ta seg en bolle. Det kommer helt klart fram fra FHIs ukesrapporter de siste ukene at uvaksinerte har ca 3 ganger høyere sannsynlighet for å bli smittet som uvaksinerte.

Når man baserer videre diskusjon på feile premisser så sklir det hele over til å bli en lang hypotese eller eventyrfortelling. La oss holde oss til saken her. Ca 3 ganger forskjell i sannsynlighet for å bli smittet vil si at vaksinen beskytter ca 65% mot smitte. Dette er så enkel matte at du kunne spart deg for den påtatte uttalelsen om "0%, 10%, 20% eller "lav". 65% effektiv mot smitte endrer definitivt den videre diskusjonen. Hadde det vært null effekt så måtte man tydd til andre smitteverntiltak med tilsvarende 65% effektivitet mot smitte, og det er tiltak de aller fleste av oss har et sterkt ønske om å unngå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...