Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Per H skrev (Akkurat nå):

Var vel det motsatte jeg prøvde å formidle til deg 😉 poenget mitt var på en flåsete måte å peke på en populærkulturell referanse om det samme (indoktrinering).

Kina, Nord-Korea, Russland og Hviterussland kan jeg godt forestille meg driver med indoktrinering i skoleverket. Kina ble det rapportert om for ikke lenge siden, har innført "Xi Jinpings liv og lære" eller noe sånt som obligatorisk fag i skoleverket. Om ikke det er indoktrinering uten noe som helst forsøk på å skjule det, så vet ikke jeg.

Men indoktrinering i Norge? Europa og vesten? Kan jeg vanskelig forestille meg. Og denne eliten mange på forumet vaser om er for usannsynlig til å kunne eksistere.
Som med flat jord og flere av de villeste teoriene er det rett og slett altfor mange millioner av mennesker som må være involvert for at hele planen skal fungere, kanskje så mange at eliten og deres håndlangere er flere enn det blir igjen å faktisk lure. og hva er da poenget?

Det eneste tilfellet av indoktrinering i vestlige land jeg kan tenke meg til som virker sannsynlig er det jeg har lest om i USA, der sørstatene etter sigende prøver å omskrive historien til at slaveriet aldri fant sted, for å stille seg selv i et bedre lys.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Simen1 said:

Spurkland kan ta seg en bolle.

Etter nøye overveining velger jeg stoler mer på fagpersonen Spurkland enn en en tilfeldig  «Simen1» på et forum - vi må vel alle «følge vitenskapen»  eller hva Simen? ;)

Vil igjen minne om at vi diskuterer den verdensomspennende konspirasjonen her, ikke detaljer i ukesrapporten - ta det i «Norge» tråden istedenfor.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, N-4K0 said:

Kina, Nord-Korea, Russland og Hviterussland kan jeg godt forestille meg driver med indoktrinering i skoleverket. Kina ble det rapportert om for ikke lenge siden, har innført "Xi Jinpings liv og lære" eller noe sånt som obligatorisk fag i skoleverket. Om ikke det er indoktrinering uten noe som helst forsøk på å skjule det, så vet ikke jeg.

Men indoktrinering i Norge? Europa og vesten? Kan jeg vanskelig forestille meg. Og denne eliten mange på forumet vaser om er for usannsynlig til å kunne eksistere.
Som med flat jord og flere av de villeste teoriene er det rett og slett altfor mange millioner av mennesker som må være involvert for at hele planen skal fungere, kanskje så mange at eliten og deres håndlangere er flere enn det blir igjen å faktisk lure. og hva er da poenget?

Det eneste tilfellet av indoktrinering i vestlige land jeg kan tenke meg til som virker sannsynlig er det jeg har lest om i USA, der sørstatene etter sigende prøver å omskrive historien til at slaveriet aldri fant sted, for å stille seg selv i et bedre lys.

Den Norske skolen er i utgangspunktet modellert etter den Prøysiske indoktrineringsskolen fra 1800 tallet med et klart nedfeldt mål om å skape "samfunnsnyttige borgere". 

Mesteparten av vestlg skole er basert på det samme. 

Endret av Khutul
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Per H skrev (1 minutt siden):

Etter nøye overveining velger jeg stoler mer på fagpersonen Spurkland enn en en tilfeldig  «Simen1» på et forum - vi må vel alle «følge vitenskapen»  eller hva Simen?

Spunklands uttalelse er i konflikt med FHIs uttalelser og tall fra ukerapportene. Det er altså FHI du må måle den uttalelsen opp mot, ikke meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Per H skrev (1 time siden):

Hvordan skal jeg vite hva slags evt. langtidsbivirkninger som kan forekomme? Men at det er en risiko som burde vært skikkelig undersøkt er vel hevet over enhver tvil? Nå får vi aldri vite dette, fordi kontrollgruppen fra de første studiene ikke eksisterer lenger. For å få en oversikt trenger vi en kontrollgruppe som forblir uvaksinert. Det er så klart et etisk dilemma her, ser det.

Det er du som fronter dette med langtidsbivirkninger, og så har du ikke begreper om det er. Er ikke det litt rart. Hvordan analyserer med dette i ettertid. 

Så nevner du et etisk dilemma. Vel, du har vaksine som virker super bra, la oss si 100% garantert immunitet. Du syns da, i en global pandemi, at det etiske vil være at millioner dør fordi man må vente 10år med kontrollgruppa. Dette er selvfølgelig satt på spissen, men dette er også noe du må mene om du skal være ærlig med deg selv.

Pfizer inneholder 30 mikrogram av mRNA (og en liten del blir tatt opp i kroppen), om du blir syk vil du få tusenvis av ganger mer av det samme mRNAet. Hvordan skiller du mellom vaksine og naturlig forekomst. ?

Ingen vaksine har noen gang blitt så omfattende brukt over så stort geografisk. og etnisk område som det vi har vært vitne til det siste året. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Khutul skrev (1 time siden):

Nei , jeg mente det helt ærlig. 

Pfizer er i bøter og vederlag kanskje det mest kriminelle selskapet i verden on record. 

FDA tar imot penger fra big pharma og det ække noe hemmelighet akkurat. En ting er hva de godkjenner , hvor mye de kaller tilbake er heller ikke uninteressant. 

Vel, det er jo fortsatt et nei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Ribo said:

Vel, det er jo fortsatt et nei. 

Det jeg ikke skjønner er at du sitter å venter på meg til å vise deg slik at du kan rynke på nesa. 

Det tar deg en liten time med søk og lesing for å danne deg et bilde av hvor korrupt .gov har blitt og særlig svingdøra mellom big pharma , forsikringsselskap og .gov

Du har hørt den om reven og hønsehuset? Bukken og havresekken? 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, N-4K0 said:

Men indoktrinering i Norge? Europa og vesten? Kan jeg vanskelig forestille meg. Og denne eliten mange på forumet vaser om er for usannsynlig til å kunne eksistere.

Ingen systemer eller samfunn er 100% edle og noble, inkludert det vestlige. Tror ikke Pink Floyd sang om Nord-Korea ;)

Mye av utdanningen bærer preg av indoktrinering etter min oppfatning.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Indoktrinering

Når det gjelder eliter så mystifiserer du det for mye, de fleste mener bare de rike og mektige i næringsliv og politikk, tenk Rockefeller, Soros, Gates, Musk, Big Pharma, forsvarsindustrien osv… utvilsomt mennesker, NGOer, organisasjoner og selskap som bruker sin makt og rikdom til å påvirke politikken og verden i en retning de synes er fordelaktig - for dem. Dette er vel egentlig ikke så veldig mystisk eller usannsynlig, det er vel mer et faktum :) rimelig naivt å tro noe annet.

Endret av Per H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser for øvrig at vaksineskeptikerne flere ganger avgjør troverdigheten av informasjon fra en kilde ut i fra hva som blir sagt.

Utgir FHI informasjon eksempelvis om bivirkninger ved Pandemrix er dette troverdig, er det informasjon som setter vaksinene i positivt lys så er det ikke troverdig.

Endret av AndyDufresne
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Khutul skrev (3 minutter siden):

Det jeg ikke skjønner er at du sitter å venter på meg til å vise deg slik at du kan rynke på nesa. 

Det tar deg en liten time med søk og lesing for å danne deg et bilde av hvor korrupt .gov har blitt og særlig svingdøra mellom big pharma , forsikringsselskap og .gov

Du har hørt den om reven og hønsehuset? Bukken og havresekken? 

Det er uansett ikke noe svar på spørsmålene mine, derav tolker svaret ditt som nei. 

Har du noen bevis for at godkjenningen av vaksinene  er kjøpt og betalt ?

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Ribo said:

Så nevner du et etisk dilemma. Vel, du har vaksine som virker super bra, la oss si 100% garantert immunitet. Du syns da, i en global pandemi, at det etiske vil være at millioner dør fordi man må vente 10år med kontrollgruppa. Dette er selvfølgelig satt på spissen, men dette er også noe du må mene om du skal være ærlig med deg selv.

Det var ikke det jeg refererte til. Det etiske dilemmaet jeg snakket om var å la kontrollgruppen ikke ta vaksinen, slik at man kan observere bivirkninger over tid. Det etiske dilemmaet er selvsagt at da må kontrollgruppa frastå fra å ta vaksinen som kanskje kunne hjulpet de mot alvorlig sykdom. Beklager hvis dette var uklart.

Lenke til kommentar
Gjest 89b49...2a1
Per H skrev (14 minutter siden):

Etter nøye overveining velger jeg stoler mer på fagpersonen Spurkland enn en en tilfeldig  «Simen1» på et forum - vi må vel alle «følge vitenskapen»  eller hva Simen? ;)

Vil igjen minne om at vi diskuterer den verdensomspennende konspirasjonen her, ikke detaljer i ukesrapporten - ta det i «Norge» tråden istedenfor.

Simen1 kan ta seg en bolle, han mener bare at alle har ett samfunnsansvar å ta vaksine.

Men hva med de som ikke er komfortable med å ta vaksinen? og som har retten til å bestemme over egen kropp?

Nei og nei, det er bare ta og ta og ta vaksine! eneste som betyr noe er å ta vaksine for han der.

Han klarer heller ikke ta innover seg at vaksine stopper ikke smitte.

Nå var det en som linket på noen sider bak her en editor i noe avis i USA som hadde dødd av hjertekomplikasjoner pga. han hadde tatt boostervaksine og det er grunn nok til at f.eks. jeg kommer ikke noen gang til å ta noe som helst vaksine. Fordi vi vet for lite over lang tid og vaksine har blitt utviklet på utrolig kort tid.

Anonymous poster hash: 89b49...2a1

Lenke til kommentar
Ribo skrev (15 minutter siden):

Pfizer inneholder 30 mikrogram av mRNA (og en liten del blir tatt opp i kroppen), om du blir syk vil du få tusenvis av ganger mer av det samme mRNAet. Hvordan skiller du mellom vaksine og naturlig forekomst. ?

Bare siterer dette, slik at ikke dette gode spørsmålet forsvinner i mengden av innlegg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Per H skrev (1 minutt siden):

Det var ikke det jeg refererte til. Det etiske dilemmaet jeg snakket om var å la kontrollgruppen ikke ta vaksinen, slik at man kan observere bivirkninger over tid. Det etiske dilemmaet er selvsagt at da må kontrollgruppa frastå fra å ta vaksinen som kanskje kunne hjulpet de mot alvorlig sykdom. Beklager hvis dette var uklart.

Som i all praktiskhet er identisk med det jeg skisserte. 

Syns ikke du det er et etisk dilemma å ikke vaksinere under en pandemi fordi man må vente 10år på kontrollgruppa. 

(btw, da forutsetter vi at alle i denne gruppen ikke ønsker vaksine og dermed ikke noe dilemma der)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Per H skrev (10 minutter siden):

Når det gjelder eliter så mystifiserer du det for mye, de fleste mener bare de rike og mektige i næringsliv og politikk, tenk Rockefeller, Soros, Gates, Musk, Big Pharma, forsvarsindustrien osv… utvilsomt mennesker, NGOer, organisasjoner og selskap som bruker sin makt og rikdom til å påvirke politikken og verden i en retning de synes er fordelaktig - for dem. Dette er vel egentlig ikke så veldig mystisk eller usannsynlig, det er vel mer et faktum :) rimelig naivt å tro noe annet.

At dei rike bruker sin rikdom på å prøve å berike seg skjøl, er ikkje eit nytt fenomen. Men det er ikkje det konspi gjengen argumenterer for. Det går i NWO og skjulte mafiaer som skal drepe mennesker med vaksiner.

Tingen er, lykkes dei? Lykkes eliten å bruke pengene på å snu politikken, då staten i sin retning? Det paradoksale her er jo at folk som stort sett hopper på anti stat propaganda, er jo nettopp dei som stemmer for dei rikes beste. Altså partier som vil skattlegge, regulere dei rike minst. Så har eliten lykkes med å lure konspiratørene eller staten? Eller har ikkje eliten så stor makt likevel på statlig, demokratiske prosesser?

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Per H said:

Når det gjelder eliter så mystifiserer du det for mye, de fleste mener bare de rike og mektige i næringsliv og politikk, tenk Rockefeller, Soros, Gates, Musk, Big Pharma, forsvarsindustrien osv… utvilsomt mennesker, NGOer, organisasjoner og selskap som bruker sin makt og rikdom til å påvirke politikken og verden i en retning de synes er fordelaktig - for dem. Dette er vel egentlig ikke så veldig mystisk eller usannsynlig, det er vel mer et faktum :) rimelig naivt å tro noe annet.

For ikke å glemme grupper som : Trilateral Commission, Royal Institute of International Affairs, Bilderberg, The Club of Rome osv. Eller hva med hemmelige samfunn som : Freemasonry, Knights Of Malta, The Jesuits Order, Knights Templar og flere.

Det finnes en hel verden der ute som folk i denne tråden ikke vet om. Påstår ikke at jeg vet alt heller, bare så det er sagt! Hvem som sitter på toppen av pyramiden kan jeg bare spekulere om, men vi vet om frontmennene.

Lenke til kommentar
Gjest 89b49...2a1 skrev (4 minutter siden):

Nå var det en som linket på noen sider bak her en editor i noe avis i USA som hadde dødd av hjertekomplikasjoner pga. han hadde tatt boostervaksine og det er grunn nok til at f.eks. jeg kommer ikke noen gang til å ta noe som helst vaksine. Fordi vi vet for lite over lang tid og vaksine har blitt utviklet på utrolig kort tid.

Stod det hva diagnosen var ?

Heart attack oversettes til hjerteinfarkt og dette står ikke på bivirkningene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...