Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

"The same is true of an abusive office, social group or society at large.

It's not just about one person. It's a whole system of abusers and enablers that functions as a single entity.

Everyone is under a hypnotic spell and subscribed to a false reality. That unreality, which is implied to be reality, is what holds all the pieces together. Everyone is subscribed to it.

If you start to wake up from the illusions, the others will try to pull you back in.

It's very hard to maintain your sanity and perception reality when everyone around you is telling you that's not real and you're crazy to think such a thing.

If you insist, they will even attack you.

When they can't argue against the facts and evidence that you provide, they will attack your character. These are called ad hominem arguments.

By attacking your character, they discredit you as a person and therefore they dismiss the truth that you're telling without having to argue against the facts, evidence and logic.

You are not allowed to think for yourself in such a system.

For more info, watch my new video ‘Awakening From the Matrix’ on YouTube."

- Meredith Miller fra Inner Integration

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hugo_Hardnuts skrev (1 time siden):

Andre del av innlegget ditt gir nemlig ingen svar på hva du ser for deg som alternativ.

Jeg behøvde vel ikke kommenter det du skrev om at kroniske sykdommer arter seg forskjellig. 

Et alternativ kan være en kombinasjon, av lockdownen i mars 2020, og en fullstendig åpning på høsten 2020. Det de driver med nå i 2021 er direkte skuffende. Mange fant lockdownen i mars 2020 litt spennende. Men ikke mediekampanjen om mutasjoner så langt i år. Nå er det allerede noen dager ut i februar, så da kan det tross alt ikke være så veeldig lenge igjen av dette sirkuset. Den neste mutasjonen tipper jeg blir USA-mutasjonen.  

605_1.jpg

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (2 timer siden):

På samme måte har de endret forventningen til virkningen av vaksiner. Før skulle de gjøre en immun, og det var det. Nå får man både sykdommen og bivirkninger, og smitter andre, men det er helt normalt og slik det skal være.

Dette handler ene og alene om den manglende allmennkunnskapen om hvordan vaksiner fungerer. Det stemmer ikke at "de" har endret mening, med mindre "de" er media, som er like lite ekspert som deg og meg. Visste du at influevaksinen normalt er omkring 50% effektiv? Det visste ikke jeg for lenge siden i hvert fall. Jeg trodde alle vaksiner var 100% effektive, at man hverken kunne bli syk eller smitte videre. Men det er altså ikke realiteten, og handler om min og sikkert mange andres manglende kunnskap. Det har også blitt slått opp i media at man ikke er sikker på om coronavaksinen vil forhindre videre smitte, som om det var noe unikt med vaksinen eller viruset, men det er det altså ikke. Og da er det altså ikke svart/hvitt om vaksinen vil, eller vil ikke, forhindre videre smitte. Spørsmålet er hvor mye eller lite. Foreløpige resultater fra Oxford er oppløftende med over 60% reduksjon, og det blir spennende å se resultater fra Pfizer, Moderna og de andre vaksinene med høyere effekt. 

Endret av knipsolini
  • Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Winnowill said:

Når portforbudet aldri inntreffer, hva blir argumentet da?

Myndighetene har så god kontroll på befolkningen at det ikke er nødvendig. 

Det var i alle fall svaret jeg fikk når regjeringen ga små og mellomstore bedrifter økonomiske tiltakspakker - som jo taler i mot målet om at kun de største bedriftene skal eksistere i fremtiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (17 timer siden):

@Hugo_Hardnuts

Ikke alle her bryr seg om å vinne debatten mot deg. Om mine eller Budeia sine argumenter ikke er gode nok for deg, get over it.

Dersom det er slik som du sier om vaksiner; at det er et ledd i å kue befolkningen, hvordan forklarer du da at det norske Folkehelsesinstituttet; eller ihvertfall store deler av det er imot å vaksinere alle under 45 år - altså mesteparten av befolkningen og hele den oppvoksende generasjon? Var det ikke så at vaksineringspress skulle være en del av en "kondisjonering" av befolkningen? Eller er det slik at Norge har blitt utelatt fra den store sammensvergelsen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Å syke katta.

Diskusjon 7,2%tror Corona er en iscenesatt bløff og 5,47% tror nei, men at myndighetene har en hemmelig agenda.

Er jammen ikke rart at Capitol kongressen i USA ble stormet av halvnakne menn med flagg.

 

Ikke fortell meg at du tolker en uhøytydelig Internet-poll som seriøs statistikk. Isåfall må jeg ta det som et kompliment, det er jo jeg som har laget den😁

Uansett, jeg tviler på om denne pollen vil ha noe å si på CV-en om jeg skulle søke jobb hos Statistisk Sentralbyrå eller et annet byrå som driver med statistikk. Jeg tror ikke jeg har brukt de rette metodene for å si det mildt. Internet-polls sier ingenting annet enn hvordan stemningen er hos de som deltar i slike debatter.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Å syke katta.

Diskusjon 7,2%tror Corona er en iscenesatt bløff og 5,47% tror nei, men at myndighetene har en hemmelig agenda.

Er jammen ikke rart at Capitol kongressen i USA ble stormet av halvnakne menn med flagg.

Slike tråder / undersøkelser er som en magnet/fluepapir på konspirasjonsteoretikere. Vanlige folk som ikke bryr seg like mye, har mye lavere sannsynlighet for å bry seg om slike tråder og undersøkelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (13 timer siden):

Jeg behøvde vel ikke kommenter det du skrev om at kroniske sykdommer arter seg forskjellig. 

Et alternativ kan være en kombinasjon, av lockdownen i mars 2020, og en fullstendig åpning på høsten 2020. Det de driver med nå i 2021 er direkte skuffende. Mange fant lockdownen i mars 2020 litt spennende. Men ikke mediekampanjen om mutasjoner så langt i år. Nå er det allerede noen dager ut i februar, så da kan det tross alt ikke være så veeldig lenge igjen av dette sirkuset. Den neste mutasjonen tipper jeg blir USA-mutasjonen.  

Problemet er at det virker som om du i liten grad forholder deg til motargumentene, men springer videre til nye forklaringer. Her skisserer du en løsning, men den er for det første ekstremt lite konkret, og for det andre begrunner du ikke hvorfor dette skulle fungere bedre enn valgte løsning. Og du springer deretter videre til å snakke om at du oppfatter nåværende mediafokus som et sirkus og en spådom (utledet fra hva?) om at det kommer en ny mutasjon i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Slike tråder / undersøkelser er som en magnet/fluepapir på konspirasjonsteoretikere. Vanlige folk som ikke bryr seg like mye, har mye lavere sannsynlighet for å bry seg om slike tråder og undersøkelser.

Det er jo heller ikke SSB eller andre seriøse statistikkbyråer som lager slike "undersøkelser".Dette var en tulleundersøkelse laget av....kremt....meg:roll:

Slike undersøkelser er jo ikke ment brukt i forskning. Det er vel heller mer lettere underholdning. En gang i tiden var det Holmgang på TV2 som hadde slike(hvor det stort sett var 90% FRP-bias)og senere fulgte  nettavisene opp. Egentlig er jeg overrasket over at det ikke var færre konspirasjonsteoretikere som strømte til og stemte.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (4 minutter siden):

men den er for det første ekstremt lite konkret,

Ingen er vel forpliktet til å svare helt nøyaktig på andres innlegg, eller svare på akkurat deres innlegg overhodet. 

Hvis alle skal mene det samme om styresmaktene i en meningsmåling, krever da det en enorm kontroll over befolkningen. I tillegg kan en gå ut fra at de som er mest opprørske, også er imot meningsmålinger. Eller er kjempelei av at det er meningsmålinger overalt. 

At de ikke vil gi en vaksine til dem under 45 eller var det over 45? ... har lite å si så lenge det finnes to eller flere andre typer som de forventes å ta. Det blir nå snakk om et vaksinepass. 

Her er en video som heter "Antony Fauci gets the Moderna vaccine with the cap still on the needle!" Som altså betyr at man mener sykepleieren er en skuespiller som later som hun gir en vaksine til helsetoppen. 

https://www.bitchute.com/video/bRLuMRok8GsB/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 minutter siden):

Her er en video som heter "Antony Fauci gets the Moderna vaccine with the cap still on the needle!" Som altså betyr at man mener sykepleieren er en skuespiller som later som hun gir en vaksine til helsetoppen. 

https://www.bitchute.com/video/bRLuMRok8GsB/

Slike teorier faller til sin egen urimelighet, om de faktisk skulle lure befolkningen og ikke gi Fauci vaksinen så hadde de vel sprøytet inn saltvann isteden for å late som de stakk han med vaksine hetten på? Om ikke så er disse menneskene som står bak denne gigantiske enorme konspirasjonen temmelig tette i pappen 🥴

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (15 minutter siden):

Her er en video som heter "Antony Fauci gets the Moderna vaccine with the cap still on the needle!" Som altså betyr at man mener sykepleieren er en skuespiller som later som hun gir en vaksine til helsetoppen. 

Uten cap til venstre, med til høyre..

cap.png

 

For referanse:

27855428-plastic-disposable-syringe-with

Magellan_3_mL_Syringe_with_Hypodermic_Sa

Endret av aklla
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Morromann said:

Dersom det er slik som du sier om vaksiner; at det er et ledd i å kue befolkningen, hvordan forklarer du da at det norske Folkehelsesinstituttet; eller ihvertfall store deler av det er imot å vaksinere alle under 45 år - altså mesteparten av befolkningen og hele den oppvoksende generasjon? Var det ikke så at vaksineringspress skulle være en del av en "kondisjonering" av befolkningen? Eller er det slik at Norge har blitt utelatt fra den store sammensvergelsen?

2020 viste jo tydelig at Norges befolkning er kuet en del fra før, og dem godtok det meste regjeringen kom med. Vaksinepass kan også brukes for å nå dem under 45 år fremover. Det er ulike metoder dem kan bruke, og det spiller liten rolle så lenge sluttresultatet er der dem ønsker. 

Så har vi pandemi profeten Bill Gates :

 

 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

2020 viste jo tydelig at Norges befolkning er kuet en del fra før, og dem godtok det meste regjeringen kom med. Vaksinepass kan også brukes for å nå dem under 45 år fremover. Det er ulike metoder dem kan bruke, og det spiller liten rolle så lenge sluttresultatet er der dem ønsker. 

Så har vi pandemi profeten Bill Gates :

 

 

Men FHI, som er regjeringens mektige og innflytelsesrike rådgivningsorgan, eller ihvertfall deler av innsitituttet ønsker jo å NEKTE alle under 45 år vaksinen. Eller mener du at det bare er en del av spillet som foregår akkurat nå for å "forsikre" om at det ikke er en konspirasjon på gang, og at de vil "ombestemme" seg om noen måneder helt etter planen?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Morromann said:

Men FHI, som er regjeringens mektige og innflytelsesrike rådgivningsorgan, eller ihvertfall deler av innsitituttet ønsker jo å NEKTE alle under 45 år vaksinen. Eller mener du at det bare er en del av spillet som foregår akkurat nå for å "forsikre" om at det ikke er en konspirasjon på gang, og at de vil "ombestemme" seg om noen måneder helt etter planen?

Når jeg skriver at det finnes en plan, en konspirasjon bak Covid pandemien, så betyr ikke det at jeg vet ALLE stegene i den planen. Jeg har aldri påstått det heller. Dessuten enhver plan må finstilles på underveis ut i fra den responsen de får fra folket. Sier nok mennesker NEI, så er det game over for dem, iallefall inntil videre.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

Når jeg skriver at det finnes en plan, en konspirasjon bak Covid pandemien, så betyr ikke det at jeg vet ALLE stegene i den planen. Jeg har aldri påstått det heller. Dessuten enhver plan må finstilles på underveis ut i fra den responsen de får fra folket. Sier nok mennesker NEI, så er det game over for dem, iallefall inntil videre.

Men FHI er jo isåfall "ulydige" mot Bill Gates dersom det er han som er sjefen?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (18 minutter siden):

Det er ulike metoder dem kan bruke, og det spiller liten rolle så lenge sluttresultatet er der dem ønsker. 


Det må da være enklere måter å styre befolkningen på enn global pandemi ?

Rett ut av diktatorhåndboka, så kutter man først folks tilgang på informasjon.
Det betyr at kritiske røster som din blir tatt hånd om, og at fora hvor det diskuteres åpent, stenges ned.
Man oppretter eget mobilnett som kun har mulighet til å ringe innenlands, å surfe på Statens egne propagandanettsider.

Så må man nødvendigvis ha et propagandaministerium, med en egen minister for propaganda, som kan lage alle disse nettsidene, passe på at folk ikke får tilgang på informasjon utenfra osv.

Kritikere som deg sendes til den nyanlagte straffekolonien på Jan Mayen.
Utlendinger må holdes ute av riket til en hver pris, slik at folket ikke får vite hva som egentlig skjer.

Dersom det høres kjent ut, så er det nok fordi det er slik de fleste diktatorer har fått kontroll over hele befolkninger.

Dette er liksom den klassiske måten man blir diktator på, jeg kan ikke helt se at en global pandemi, hvor det aldri har vært flere foliehatter og mer konspirasjonsteorier tilgjengelig, er den rette måten å få mer kontroll på?

Regjeringens handlinger virker også veldig kontraproduktive. De hadde jo hatt en gyllen mulighet til å stenge ned alt mulig, nekte flyreisende fra utlandet, sluse all trafikk på nettet over til statlige medier, kneble debatten osv. men det ser ut som de i stor grad forsøker å gjøre det motsatte?

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...