Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Khutul skrev (6 minutter siden):

De er akkurat like relevante for virus som for bakterier. Eller andre mikro organismer.

Noen tanker om dette avsnittet i artikkelen jeg linket? 

Sitat

Another of Koch’s postulates was that bacteria must be able to be isolated from the host. Viruses, unlike bacteria, require host cells in which to replicate, so also cannot be isolated in the same way Koch defined with bacteria

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Khutul skrev (På 28.12.2021 den 12.03):

Vel her er et lite utdrag fra linken din.. 

"After inoculation, cells were observed for cytopathic effects and quantitative real-time polymerase reaction was used to measure the virus replication on the cells. We were able to obtain growth on 7 cell lines, 6 simian, and the human Caco-2. The cytopathogenic effects are variable, ranging from lysis of the cell monolayer in 48-72 h to no cytopathic effect in spite of intense multiplication, as in Caco-2 cells. Interestingly, effect and multiplication varied widely according to the strain tested. In this paper, we explored the species specificity and tissue tropism of SARS-CoV-2 in vitro on a panel of cells available in our laboratory and identified human and animal cell lines susceptible to support SARS-CoV-2 replication. Our work highlights the importance of testing multiple strains when testing antiviral molecules and performing patho-physiological analyzes."

Dette er "virus" grodd i cellekulturer for observasjon av den cytopatiske effekten som skal bevise dette viruset. IKKE det samme som en purifisert kultur. 

Virus routine propagation
SARS-CoV-2-IHUMI2, IHUMI3, IHUMI669, and IHUMI2123 strains were isolated from human nasopharyngeal swab as previously described [14] and used for all tests. The 4-passage strains were grown in VERO E6 (ATCC® CRL-1586™) before subculture in different cell lines in Minimum Essential Medium culture medium (Ref. 21090022, Thermo Fisher Scientific) with 4% fetal calf serum (Ref. 10270106, Thermo Fisher Scientific) and 1% L-glutamine (Ref. 25030024, Thermo Fisher Scientific), without antibiotics at 37 °C under 5% CO2.

 

Hva mer vil du kreve, video av virusene danser macarena  ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Khutul skrev (9 minutter siden):

De er akkurat like relevante for virus som for bakterier. Eller andre mikro organismer. Det skal representere en benchmark sånn rent vitenskaplig sett slik at man ikke havner på ville veier og fritt dikter opp ville ting som ikke kan påvises i virkeligheten. Hvorfor er når de er fra viktig? 

Hvordan kan du med sikkerhet si at du har påvist et smittsomt patogen ved å unngå disse trinnene? Eller hva vil du erstatte det med for å oppnå samme grad av sikkerhet? 

Hvis de ikke kan oppfylles så kan det peke mot andre forklaringer. Veldig mye vitenskaplig arbeid er å finne ut hva det ikke er fremfor hva det er. Ikke unyttig på noen måte men kanskje frustrerende for vitenskapsfolk som trodde de hadde noe. 

Jeg tror ikke dette er utført med HiV, West Nile virus, eller ebola, så da eksisterer ikke disse heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Khutul skrev (20 minutter siden):

 

Jeg sier med ferdig her, for vi er så grunnleggende uenige at det ikke er noe poeng å diskutere. Det jeg har opplevd rundt meg og blant de jeg kjenner er noe helt annet enn det du forteller her, og en annen virkelighet enn den du fremstiller. 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 timer siden):

Det å lære barn å tenke kritisk er en oppgave som foreldrene bør ha. Når skolesystemet i regi av staten gjør det, så går det mer i rettningen av HVA barn bør tenke... Tenke kritisk er èn del av det, men noe enda viktigere : Å tenke selv!

Problemet med det resonnementet er at du antar at foreldrene har evne/vilje til å gjøre den jobben, å det vil det statistisk være mange som ikke klarer.  Når er jeg heller ikke enig i at vi lever i ett land med totalitært styre.

Nå tenker folk flest selv, men vi er alle tvunget til å velge ut informasjon som vi blir eksponert for. Siden alle er avhenging av kunnskap fra annen part så må det nødvendigvis bli slik. En må akseptere at uansett hva man velger så vil det inneholde større eller mindre feil, men at vi forhåpentligvis kommer så nære sannheten som vi klarer.

At en kommer til en konklusjon som samsvarer med den generelle oppfatningen er ikke en svakhet som du virker å hevde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Khutul skrev (På 28.12.2021 den 11.51):

Det burde være ganske selvforklarende hva en "purifisert kultur" er. En kultur av sarscov2 partikler og kun det. Isolert som i "separert fra alt annet" Ikke noe gædden guffe grodd i en cellekultur. 

Jeg benekter heller ingenting , bevisbyrden ligger ikke på meg , den ligger hos de som prøver å selge meg ideen om et kliss nytt virus. Kochs postulater bør være kjent for alle nå og det skal fungere som en gullstandard for å kunne utvetydig si at man har et nytt smittsomt patogen på henda. 

Og når denne kulturen er stablet på beina et sted med klar beskrivelse av metodikk som kan valideres av mesteparten av det medisinske fagområdet så skal jeg erkjenne eksistensen til et nytt virus. 

Kvifor er det viktig at det er separert fra "alt annet"? Virus har ikkje egne celler. Dei krever celler for å reproduseres, "leve og vokse".

Når du snakker om "kultur". Kordan tenker du ein skal gro denne kulturen uten disse cellene viruset ikkje har?

Ellers er ikkje SARS eit nytt virus. 

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Dette er feil. Både Moderna og Pfizer sine fase 3 studier var trippel-blindet (dvs. både kontroll- og testgruppen, samt de som observerte virking og bivirkning var blindet) og kontrollgruppen fikk placebo: https://www.pfizer.com/news/press-release/press-release-detail/pfizer-and-biontech-announce-publication-results-landmark

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04470427

Her er du for bastant. Opp til de første resultatene forelå, eksisterte det en reell kontrollgruppe, ingen bestrider det. I ettertid har imidlertid, etter min forståelse, alle i den opprinnelige placebogruppen både hos Pfizer og Moderna fått tilbud om vaksinene. Det kan du lese i artikkelen under.

https://www.statnews.com/2021/01/01/pfizer-and-biontech-speed-up-timeline-for-offering-covid-19-to-placebo-volunteers/

Hvis kontrollgruppen nå i hovedsak har tatt vaksinen skjønner ikke jeg hvordan man skal kunne få oversikt over langtidsbivirkninger og hvordan studiene skal konkluderes på dette punktet 🤔

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ribo said:

Så, det betyr vel et klart NEI på alle spm.

Nei , jeg mente det helt ærlig. 

Pfizer er i bøter og vederlag kanskje det mest kriminelle selskapet i verden on record. 

FDA tar imot penger fra big pharma og det ække noe hemmelighet akkurat. En ting er hva de godkjenner , hvor mye de kaller tilbake er heller ikke uninteressant. 

Lenke til kommentar
Per H skrev (1 minutt siden):

Hvis kontrollgruppen nå i hovedsak har tatt vaksinen skjønner ikke jeg hvordan man skal kunne få oversikt over langtidsbivirkninger og hvordan studiene skal konkluderes på dette punktet 🤔

Hva er disse langtidsbivirkningene og når skal de liksom slå inn ?

Hva om de blir naturlig syke, da kan de heller ikke brukes ?

Lenke til kommentar
Budeia skrev (12 timer siden):

https://tennesseestar.com/2021/12/27/new-york-times-editor-dies-of-heart-attack-day-after-moderna-booster-shot/

Carlos Tejada skrev nylig på Instagram, "Double vaxxed. Janssen-fueled, Moderna boosted. Hey Omicron, hit me". 

Han døydde av hjarteåtak i en alder av 49, dagen etter å ha tatt boosteren. Som kanskje er litt ungt til å dø uventet på en slik måte. 

En anekdote - har du noe statistikk å vise til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...