Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Konspirasjonsteoretikerne har fått skremmende rett i ganske mye som jeg ikke trodde kunne være sant da dette startet, dog. Som at politikerne ikke ville gi seg med nedstenginger av samfunnet etter vaksineringen. Det har vi fått skremmende bevis på er et faktum nå og en skremmende stor del av befolkningen ser ut til å godta dette som om det var normalt. Men jeg tror ikke det ligger noen konspirasjon bak, kun ren dumskap og en ekstrem tankegang som har befestet seg som ikke et menneske ville finne på å drømme om å ha i Norge i februar 2020. Håper de tar feil om kollapsen i forsyningskjeden som de sier vil komme den følgende vinteren. Igjen; jeg tror ikke det ligger noen planlagt konspirasjon i dette men jeg betrakter det som ganske sannsynlig at det vil komme som en følge av nedstengings- og smittesporingsgalaskapen som man tviholder på å fortsette med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Morromann said:

Konspirasjonsteoretikerne har fått skremmende rett i ganske mye som jeg ikke trodde kunne være sant da dette startet, dog. Som at politikerne ikke ville gi seg med nedstenginger av samfunnet etter vaksineringen. Det har vi fått skremmende bevis på er et faktum nå og en skremmende stor del av befolkningen ser ut til å godta dette som om det var normalt. Men jeg tror ikke det ligger noen konspirasjon bak, kun ren dumskap og en ekstrem tankegang som har befestet seg som ikke et menneske ville finne på å drømme om å ha i Norge i februar 2020. Håper de tar feil om kollapsen i forsyningskjeden som de sier vil komme den følgende vinteren. Igjen; jeg tror ikke det ligger noen planlagt konspirasjon i dette men jeg betrakter det som ganske sannsynlig at det vil komme som en følge av nedstengings- og smittesporingsgalaskapen som man tviholder på å fortsette med.

What? Nei? Når har konspirasjonsteoretikere trodd at man innfører tiltak for å avlaste helsevesenet? Aldri. De tror ikke viruset eksisterer engang. Konspirasjonsteoretikere har aldri rett i noen ting, og det å treffe med 1 dartpil når man kaster 100000 mot skiva er ikke å ha rett.

Dette handler om at ingen er tjent med å ikke få plass på sykehuset når man trenger det. Du fikk revet av begge beina i en rakeulykke? Synd det, du får bare blø ut på gressplenen. Sykehuset er fullt. Jeg skulle også ønske vaksina var 100%, men det er den ikke. Eneste man kan håpe på er at de får ut fingern og lager en som funker bedre mot delta/nye varianter.

Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (Akkurat nå):

What? Nei? Når har konspirasjonsteoretikere trodd at man innfører tiltak for å avlaste helsevesenet? Aldri. De tror ikke viruset eksisterer engang. Konspirasjonsteoretikere har aldri rett i noen ting, og det å treffe med 1 dartpil når man kaster 100000 mot skiva er ikke å ha rett.

Dette handler om at ingen er tjent med å ikke få plass på sykehuset når man trenger det. Du fikk revet av begge beina i en rakeulykke? Synd det, du får bare blø ut på gressplenen. Sykehuset er fullt. Jeg skulle også ønske vaksina var 100%, men det er den ikke. Eneste man kan håpe på er at de får ut fingern og lager en som funker bedre mot delta/nye varianter.

Det har du rett i. De benekter at viruset finnes, noe det vitterlig gjør. Og det er også et ganske alvorlig virus i befolkninger med dårligere immunforsvar, høy anitibiotikaresistens, diabetes, overvekt etc. Det har vi sett i flere land og at helsevesenet der sliter når folk ikke tar vaksiner. Viruset er ekte og vaksiner virker, det er det ingen tvil om. Men jeg forstår mye mer enn da jeg startet tråden om hvorfor folk tror på disse teoriene. Fordi det foregår et sterkt tillitsbrudd mellom stat og innbygger, også her i nord.

 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Morromann said:

Det har du rett i. De benekter at viruset finnes, noe det vitterlig gjør. Og det er også et ganske alvorlig virus i befolkninger med dårligere immunforsvar, høy anitibiotikaresistens, diabetes, overvekt etc. Det har vi sett i flere land og at helsevesenet der sliter når folk ikke tar vaksiner. Viruset er ekte og vaksiner virker, det er det ingen tvil om. Men jeg forstår mye mer enn da jeg startet tråden om hvorfor folk tror på disse teoriene. Fordi det foregår et sterkt tillitsbrudd mellom stat og innbygger, også her i nord.

Jeg har aldri fått inntrykk av at dette nå er over på noen måte. Vet ikke hvorfor du føler deg løyet til og sviktet (men synd du gjør det). I morgen kan det komme en ny variant vaksina ikke funker på i det hele tatt og vi er tilbake til start. Skjer ikke det, holder det nok med enkelte målretta tiltak periodevis. Venter man for lenge med disse målretta tiltakene så man mister kontroll nasjonalt kan det ende i nasjonale tiltak. Noen full nedstenging (som vi aldri har hatt uansett), tror jeg ikke skjer igjen med mindre vi rykker tilbake til start.

Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri fått inntrykk av at dette nå er over på noen måte. Vet ikke hvorfor du føler deg løyet til og sviktet (men synd du gjør det). I morgen kan det komme en ny variant vaksina ikke funker på i det hele tatt og vi er tilbake til start. Skjer ikke det, holder det nok med enkelte målretta tiltak periodevis. Venter man for lenge med disse målretta tiltakene så man mister kontroll nasjonalt kan det ende i nasjonale tiltak. Noen full nedstenging (som vi aldri har hatt uansett), tror jeg ikke skjer igjen med mindre vi rykker tilbake til start.

Men det er ikke noen ny variant her nå, men det trues igjen med nye strengere tiltak i Tromsø for eksempel. Det ligger ingen konspirasjon bak, kun en ukultur som har fått befeste seg og som det har blitt satt presdens for siden mars 2020. Politikerne lovet at vaksinen var veien ut men det er lite som tyder på det per i dag. Men jeg kan jo ta feil.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Morromann said:

Men det er ikke noen ny variant her nå, men det trues igjen med nye strengere tiltak i Tromsø for eksempel. Det ligger ingen konspirasjon bak, kun en ukultur som har fått befeste seg og som det har blitt satt presdens for siden mars 2020. Politikerne lovet at vaksinen var veien ut men det er lite som tyder på det per i dag. Men jeg kan jo ta feil.

Vi er ikke i "full lockdown" nå noe sted i Norge. Hadde vi ikke hatt vaksinen hadde vi vært der igjen for lengst. Det er forskjellen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, om man satser på kryssimmunitet tror jeg det. Men om man hele tiden skal stramme til fordi vaksinerte tester positivt på covid-19 fremfor å la det "brenne" seg gjennom en befolkning som gjennom vaksiner er beskyttet mot alvorlig tilløp skyver man bare problemet forand seg. 1600 smittede i Norge på en dag burde være en bagatell, skal man ha kryssimmunitet ville det ikke vært oppsiktsvekkende om langt flere ble det. Men kun vaksine+kontakstbegrensninger er en dårlig mix slik jeg ser det og vil bare skyve problemer foran seg.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener med å skyve problemene foran seg. Problemet er jo at sykehusene skal ha plass til de som trenger hjelp og det har de ikke om antallet pleietrengende covid-smittede stiger ubegrenset. Det kan jo være at det topper seg og begynner å avta igjen før man når kapasitet, men det er et sjansespill å sitte på gjerde og vente.

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor man ikke kjører tiltak mot skolene. Det er de uvaksinerte barna som driver smitten. Gult nivå i områder med høy smitte og vipps så har man kontroll. Isteden velger man metern og munnbind...

Her jeg bor er 3 trinn på samme skole slått ut av covid for tiden. Gul skole? Nope! Hurtigteste seg tilbake til klasserommet. Smitten vil dermed spre seg sakte men sikkert til hele skolen har vært smitta. Men det er kanskje det som er cluet. Få dratt det litt over tid men samtidig øke resistensen i befolkningen. Problemet er når dette skjer veldig mange steder samtidig og man ender opp med mange innlagte samtidig.

Endret av Skrekkugle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

På nærskolen vår har flere elever blitt sendt på skolen, selv når de er forkjølet. Hoste, snørr, nysing, sår hals og hes stemme har blitt vanlig her. Flere ganger må skolen sende barna hjem igjen, fordi de kommer på skolen med forkjølelsessymptomer. Hjemme blir de testet og sendt tilbake igjen når den er negativ. Å vite hva som er COVID og hva som er vanlig forkjølelse er vanskelig. Som oftest er grunnen «Vi kan ikke være hjemme med barnet pga jobb..». Det er en kjip situasjon for både skolen og foreldre. Det er kun snakk om tid før smittetallene eksploderer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (4 timer siden):

Vaksinen är uppenbart veien ut av pandemin men det tar längre tid än vad man hade hoppats på. 

Mye lengre... Flere av helselederne uttrykker overraskelse over smitteøkningen. Altså, de vet ikke hva som skjer. (Eller later som de ikke vet det). Bare en booster til sier de, men de vet hvordan det har gått i Israel. 

Lenke til kommentar

De siste ukene har flertallet av de innlagte vært fullvaksinerte. Bra at det kommer fram noe sannhet av og til..

https://www.aftenposten.no/norge/i/BjwKyQ/her-er-tallene-fhi-ikke-liker-det-er-ikke-bra

Sitat

Stadig flere fullvaksinerte legges inn med korona. De siste ukene har de utgjort flertallet av de innlagte på sykehus.

Det er også helt logisk, siden det er nokså få uvaksinerte igjen. Men det er likevel vanskelig å argumentere mot den offisielle versjonen, hvis den offisielle versjonen sier at sykehusene er fulle av uvaksinerte. Så heldigvis, noen ganger kommer det fram noe av det som bør komme fram. 

Og disse respirator-pasientene som de har snakket om i over ett år.. er det så uvanlig om noen på sykehusene må velge mellom to pasienter der bare den ene kan få intensivbehandling? Etter så lang tid, skal de fortsatt legge dette ansvaret over på vanlige innbyggere? På dette punktet hater jeg faktisk at de klager mer. Dersom de tar noenlunde saklige og rettferdige valg, er det rett og rimelig at de skal få gå hjem og hvile i stedet for å jobbe døgnet rundt. Bare ikke klag mer nå. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (8 timer siden):

De siste ukene har flertallet av de innlagte vært fullvaksinerte. Bra at det kommer fram noe sannhet av og til.. (...)  Så heldigvis, noen ganger kommer det fram noe av det som bør komme fram. 

Du har fortsatt ikke klart å vise til når det er blitt servert usannheter. Jeg er usikker på om du bevisst setter opp stråmenn eller om du rett og slett ikke forstår det som kommuniserer gjennom mediene, men det du beskriver som "den offisielle versjonen" stemmer rett og slett ikke overens med hva som faktisk beskrives. Vi ser det feks. her:

Sitat

Det er også helt logisk, siden det er nokså få uvaksinerte igjen. Men det er likevel vanskelig å argumentere mot den offisielle versjonen, hvis den offisielle versjonen sier at sykehusene er fulle av uvaksinerte.

Den offisielle versjonen er ikke at sykehusene er fulle av uvaksinerte. Den offisielle versjonen er at ca. 1 av 3 innlagte er uvaksinerte, ref. din egen kilde. Men tatt i betraktning at rett i underkant av 90% av befolkningen er vaksinert, er det da fortsatt en betydelig større risiko hvis man er uvaksinert. Det samsvarer også godt med hva vi vet om vaksiner: De gir ingen 100% garanti mot å ikke bli smittet, men de gir en vesentlig redusert risiko, primært mot alvorlig sykdom, sekundært mot å bli smittet. Som nevnt flere ganger tidligere, er det velkjent at den årlige influensavaksinen har en effektivitet på 60%. Med dette i bakhodet, er det ganske søkt når man tar det at vaksinerte blir smittet med covid, som et argument for at man blir løyet til.

Sitat

Og disse respirator-pasientene som de har snakket om i over ett år.. er det så uvanlig om noen på sykehusene må velge mellom to pasienter der bare den ene kan få intensivbehandling?

Ja, det er faktisk ganske unormalt. Det har også vært noe av utfordringen i de landene som er blitt rammet hardest, at man faktisk ikke klarer å behandle alle.

Sitat

Etter så lang tid, skal de fortsatt legge dette ansvaret over på vanlige innbyggere?

Er det ikke det dere etterlyser da? Mer ansvar over på individet, og mindre kollektive tiltak? Det har i hvert fall vært svaret fra de fleste her inne på spørsmål om hvordan de mener en pandemi burde håndteres.

Sitat

På dette punktet hater jeg faktisk at de klager mer. Dersom de tar noenlunde saklige og rettferdige valg, er det rett og rimelig at de skal få gå hjem og hvile i stedet for å jobbe døgnet rundt. Bare ikke klag mer nå. 

Så hvis du blir smittet og alvorlig syk, så er det greit for deg å bli lagt på en seng i en korridor for å dø, så lenge ikke de ansatte på sykehuset klager?

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Du har fortsatt ikke klart å vise til når det er blitt servert usannheter. Jeg er usikker på om du bevisst setter opp stråmenn eller om du rett og slett ikke forstår det som kommuniserer gjennom mediene, men det du beskriver som "den offisielle versjonen" stemmer rett og slett ikke overens med hva som faktisk beskrives. Vi ser det feks. her:

 

Jeg regner med at "Budeia" henter sin oppfatning gjennom diverse anti-vaxx grupper på FB ol. Der dikter de opp sine egne versjoner av det aller meste, inkludert hva som er "den offisielle versjonen".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...