Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Hapi70 said:

Nå kjører de forresten for fullt for at ungdommer over 16 skal bli vaksinert så fort som mulig. På en skole hører jeg at elevene skulle være vaksinert innen desember. En mor fikk referat av dette av datteren sin, ringte så til skolen som ikke ville gi henne noen skriftlig bekreftelse på dette, men sa at noen skulle komme tilbake til henne på telefon.
Det blir også sendt meldinger om vaksinasjonstime på mobil til de over 16 nå.
De blir også sendt hjem fra skolen i "karantene" om de ikke vil testes.

Dette kommer til å skje helt ned på barnehagenivå etter hvert, de vil ha vaksinen inn i barnevaksinasjonsprogrammet også. Og så vil de gjøre hele barnevaksinasjonsprogrammet obligatorisk. Man skal ikke kunne bevege seg rundt i samfunnet uten at man er stukket som en nålepute, det har vært planen i mange år.

"– Har dei spørsmål, skal me svara. Er det misforståingar, skal me oppklara. Men vil dei ikkje, så vil dei ikkje. Dette er eit tilbod, seier Preben Aavitsland, overlege i Folkehelseinstituttet (FHI) i ein e-post til NRK."

https://www.nrk.no/vestland/ein-halv-million-er-framleis-uvaksinerte_-_-vil-dei-ikkje_-sa-vil-dei-ikkje-1.15625461

Ja Preben kjører hard linje her altså. Skjønner du føler deg tvunget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
1 minute ago, Skrekkugle said:

"– Har dei spørsmål, skal me svara. Er det misforståingar, skal me oppklara. Men vil dei ikkje, så vil dei ikkje. Dette er eit tilbod, seier Preben Aavitsland, overlege i Folkehelseinstituttet (FHI) i ein e-post til NRK."

https://www.nrk.no/vestland/ein-halv-million-er-framleis-uvaksinerte_-_-vil-dei-ikkje_-sa-vil-dei-ikkje-1.15625461

Ja Preben kjører hard linje her altså. Skjønner du føler deg tvunget.

Det som foregår nå er "frivillig tvang". De vil ikke gå ut og erklære vaksinen for obligatorisk for da blir det protester. Istedenfor sniker de det inn med at skolene og arbeidsplassene, utestedene og restaurantene osv. presses og presser mer og mer, og til slutt er man så utenfor alt som uvaksinert at man kapitulerer.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Skrekkugle said:

Statistikk

Selv om all fokus er stort sett på disse vaksinene, så har det blitt også blitt gjort veldig store fremskritt i både nye medisiner og kunnskap når det gjelder behandling av Covid også det siste året, mens det var mye eksperimentering i begynnelsen på pandemien. :)

Og om dødstallene går ned med antall Covidsmittede like høyt, så er det også en faktor å ha i mente at doktorene vet mye bedre om hvordan de skal behandle sykdommen nå i år.

Politisk sett så er det vell bare Boris Johnson i England, som jeg synes har vært ganske flink til å prøve å også snakke om medisiner for behandlinger utenom vaksinene, men det kan hende er på grunn av hvor jeg leser nyheter. 😕

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (52 minutter siden):

Hvilken markant nedgang i dødsfall er det du snakker om? Jeg har aldri sett noe slikt blitt vist her.

Jeg vet at det er planlagt, og har sagt det hele tiden i tråden her, og nå skjer det. Skjønner?

Covid-19 vaccines saved nearly 280,000 lives in the US, new research estimates

Covid vaccines have saved 11,700 lives and 33,000 hospital admissions, England

Er dette bare tull i dine øyne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Hapi70 said:

Det som foregår nå er "frivillig tvang". De vil ikke gå ut og erklære vaksinen for obligatorisk for da blir det protester. Istedenfor sniker de det inn med at skolene og arbeidsplassene, utestedene og restaurantene osv. presses og presser mer og mer, og til slutt er man så utenfor alt som uvaksinert at man kapitulerer.

Sånn blir det jo i USA nå fordi store deler av befolkningen tror de vet best selv. Man skulle jo tro at om vi fulgte en plan så ble det sånn her også nå, men foreløpig ser det ikke sånn ut. Var vel nylig en bedrift som fikk smekk på lanken her for å kreve at de ansatte skulle vaksinere seg.

Endret av Skrekkugle
Lenke til kommentar
57 minutes ago, Skrekkugle said:

Sånn blir det jo i USA nå fordi store deler av befolkningen tror de vet best selv. Man skulle jo tro at om vi fulgte en plan så ble det sånn her også nå, men foreløpig ser det ikke sånn ut. Var vel nylig en bedrift som fikk smekk på lanken her for å kreve at de ansatte skulle vaksinere seg.

Så du vil at sjefen din på jobben din skal overta annsvaret for helsa di? - Ikke du selv.

Er du ikke bekymret over at du kanskje må ta Adderall og Ritalin til frokost? :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Hva synes dere om at det er 13 ganger mere sannsynling å bli smittet med Delta viss du har fått dobbel vaksinen fra BlackRock\GlaxoSmithKline\Pfizer\Biontech. Samtidig så er det så og si kun de som er vaksinert som havner på sykehus. Undersøkelse av 800 000 mennesker i Israel. Undersøkelsen er utført av en stats autorisert helsegruppe som har støtte av 26% av Isreals befolkning. Kom i forgårs ELNS. Har link. Danmark har visstnok nedgradert dette til å være mindre alvorlig og skal åpne opp 10 september.... Tviler på det da. Også en dansk tenkesmie som har fått bot for å drive med lobbyvirksomhet for Janssen. Mye Korrupsjon oppe her i rene pene gjør aldri noe galt nord......

Endret av Smith-Mundt-Act2012
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (2 timer siden):

Hvilken markant nedgang i dødsfall er det du snakker om? Jeg har aldri sett noe slikt blitt vist her.

Jeg vet at det er planlagt, og har sagt det hele tiden i tråden her, og nå skjer det. Skjønner?

Tallene du selv har tatt opp her i tråden, som viser nedgangen i antall smittede og døde av meslinger, viser en statistisk signifikant nedgang etter at meslingvaksinen ble innført. Det er den markante nedgangen. Markant = statistisk signifikant.

Det holder jo ikke at du påstår at du vet noe. Du må vise hvorfor. Ellers er og blir det en ubegrunnet påstand, samme hvor mange ganger du gjentar det.

Igjen: Hvordan skulle utgiftene i saken du trakk frem om trekk i lønn hos flyselskapet Delta vært fordelt for at du skulle mene det var rettferdig?

Og hvordan forholder du deg til følgende som skjedde i dag?: Helseministeren holdt en pressekonferanse der han avviser at det er aktuelt med innstramminger på tross av økende smittetall. Det er jo stikk i strid med dine spådommer:

Sitat

 

Men selv om smitten er økende, avviser Høie at det er aktuelt med nye innstramminger nå.

– Hvis vi skal stramme inn der smitten sprer seg mest nå, må vi stramme inn blant barn og unge. Det sitter langt inne. De yngste har båret en tung bør under pandemien. Vi vet at de er lite utsatt for alvorlig sykdom ved smitte, men at langvarige tiltak for å begrense smitte rammer dem hardt. Vi må derfor gjøre en innsats for at barn og unge kan leve så normal som mulig, sier Høie.

 

https://www.nrk.no/norge/ny-smittetopp-i-norge_-_-jeg-er-urolig-for-situasjonen-1.15625969

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere vet at faren til Bill Gates var kompis med Rockefeller, han jobbet med å bekjempe belfokningsvekst og var sjef for "Planned ParentHood" ? Moren Jobbet for IBM og ordnet slik at lille willam fikk fet kontrakt med IBM når han stal MicroSoft Drive Operating System fra Gary Kendal (døde forøvrig i bar ulykke, hells angels) Er vel kanskje på tide å fjerne FHI`s delegerte fullmakt fra regjeringen, kan ikke fordra og ha en tenketank som sterilserte Tatere langt opp til 1970tallet som Styrende Pandemi Pampegruppe for norge. Her er det for mye grums i farvannet. Camilla Stoltenberg, faren eide aksjer i GlaksoSmithKline som igjen eier PFizer, hvem arvet de. Han fikk de forøvrig for å promotere pandermix i polen døde flere.....

fhi.jpg

Lenke til kommentar
1 hour ago, KongRudi said:

Så du vil at sjefen din på jobben din skal overta annsvaret for helsa di? - Ikke du selv.

Er du ikke bekymret over at du kanskje må ta Adderall og Ritalin til frokost? :)

Igjen, det finnes ikke antydning til at man trenger å ta frem pisk i Norge. Jeg bekymrer meg ikke for fiktive problemstillinger diktet opp i psykotiske sinn.

Endret av Skrekkugle
Lenke til kommentar

Hva er det som gjør denne vaksinen annerledes enn andre vaksiner?? Hvorfor er/var dere ikke like på mot andre vaksiner, typ asia/barnevaksiner? Dere vet at all vaksiner er like, om ikke verre enn koronavaksinen. Hvorfor er dere ikke skeptisk mot det? Og dere selv kaller dere for skeptikere. Latterlig! Ja, jeg har hverken tatt barne eller asiavaksiner og lever like fint i dag. Så hvorfor har du tatt den? Snakk om å skyte seg selv i foten.  

 

Bad news for you: du er allerede kontrollert i det foreldrene deres sa ja til barnevaksiner. 

 

 

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Skrekkugle said:

Igjen, det finnes ikke antydning til at man trenger å ta frem pisk i Norge. Jeg bekymrer meg ikke for fiktive problemstillinger diktet opp i psykotiske sinn.

Problemstillingen er vell ikke fiktiv hvis de må få smekk på hånda, ifølge:

2 hours ago, Skrekkugle said:

Sånn blir det jo i USA nå fordi store deler av befolkningen tror de vet best selv. Man skulle jo tro at om vi fulgte en plan så ble det sånn her også nå, men foreløpig ser det ikke sånn ut. Var vel nylig en bedrift som fikk smekk på lanken her for å kreve at de ansatte skulle vaksinere seg.

 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, KongRudi said:

Problemstillingen er vell ikke fiktiv hvis de må få smekk på hånda, ifølge:

USA og Norge er to ganske forskjellige land. Hva de gjør i cowboyland bryr meg svært lite. Det antyder også at det ikke eksisterer noen felles plan som skal gjennomføres siden forskjellige land kjører forskjellige strategier.

Endret av Skrekkugle
Lenke til kommentar
Smith-Mundt-Act2012 skrev (42 minutter siden):

Hva synes dere om at det er 13 ganger mere sannsynling å bli smittet med Delta viss du har fått dobbel vaksinen fra BlackRock\GlaxoSmithKline\Pfizer\Biontech.

13 ganger målt mot hva? Jo, gjennomgått Covid-19-infeksjon - altså ikke ikke målt mot en tilstand der men verken har tatt vaksine eller har hatt sykdommen. Denne statistikken sier at sykdommen har en bedre beskyttelseseffekt enn andredosen av vaksinen - men jeg er slett ikke helt sikker på at alle vil sette pris på bivirkningene av den "medisinen"?

Smith-Mundt-Act2012 skrev (46 minutter siden):

Samtidig så er det så og si kun de som er vaksinert som havner på sykehus.

Det er veldig langt ifra å være slik i Norge. Men det er jo naturligvis slik at jo høyere vaksineringsgrad et land har, jo høyere vil vaksinert-andelen som blir syk bli. Vaksinen er som kjent ikke 100% effektiv.

Smith-Mundt-Act2012 skrev (48 minutter siden):

Undersøkelse av 800 000 mennesker i Israel. Undersøkelsen er utført av en stats autorisert helsegruppe som har støtte av 26% av Isreals befolkning. Kom i forgårs ELNS. Har link.

Så flott med link. Men det må være en feil der - jeg ser den ikke?

Smith-Mundt-Act2012 skrev (49 minutter siden):

Danmark har visstnok nedgradert dette til å være mindre alvorlig og skal åpne opp 10 september.... Tviler på det da.

Danmarks helseminister har orientert om det, ja. Men det passer kanskje ikke alle tankesett å tro at det er intensjonen?

Smith-Mundt-Act2012 skrev (51 minutter siden):

Også en dansk tenkesmie som har fått bot for å drive med lobbyvirksomhet for Janssen. Mye Korrupsjon oppe her i rene pene gjør aldri noe galt nord.....

Dersom noen driver med korrupsjon, håper jeg det blir etterforsket og straffet. Skulle du ha troverdige kilder for korrupsjon,  vil du gjøre alle en tjeneste ved å anmelde forholdet eller i det minste å sende det til politiet eller en anerkjent aksjonsgruppe. Lykke til :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Smith-Mundt-Act2012 skrev (1 time siden):

Hva synes dere om at det er 13 ganger mere sannsynling å bli smittet med Delta viss du har fått dobbel vaksinen fra BlackRock\GlaxoSmithKline\Pfizer\Biontech. Samtidig så er det så og si kun de som er vaksinert som havner på sykehus. Undersøkelse av 800 000 mennesker i Israel. Undersøkelsen er utført av en stats autorisert helsegruppe som har støtte av 26% av Isreals befolkning. Kom i forgårs ELNS. Har link. Danmark har visstnok nedgradert dette til å være mindre alvorlig og skal åpne opp 10 september.... Tviler på det da. Også en dansk tenkesmie som har fått bot for å drive med lobbyvirksomhet for Janssen. Mye Korrupsjon oppe her i rene pene gjør aldri noe galt nord......

 

Smith-Mundt-Act2012 skrev (1 time siden):

Dere vet at faren til Bill Gates var kompis med Rockefeller, han jobbet med å bekjempe belfokningsvekst og var sjef for "Planned ParentHood" ? Moren Jobbet for IBM og ordnet slik at lille willam fikk fet kontrakt med IBM når han stal MicroSoft Drive Operating System fra Gary Kendal (døde forøvrig i bar ulykke, hells angels) Er vel kanskje på tide å fjerne FHI`s delegerte fullmakt fra regjeringen, kan ikke fordra og ha en tenketank som sterilserte Tatere langt opp til 1970tallet som Styrende Pandemi Pampegruppe for norge. Her er det for mye grums i farvannet. Camilla Stoltenberg, faren eide aksjer i GlaksoSmithKline som igjen eier PFizer, hvem arvet de. Han fikk de forøvrig for å promotere pandermix i polen døde flere.....

fhi.jpg

Ser fortsatt bare påstander uten noen som helst form for kilder her

  • Liker 2
Lenke til kommentar

  

2 minutes ago, Laffe said:

Hva er det som gjør denne vaksinen annerledes enn andre vaksiner?? Hvorfor er/var dere ikke like på mot andre vaksiner, typ asia/barnevaksiner? Dere vet at all vaksiner er like, om ikke verre enn koronavaksinen. Hvorfor er dere ikke skeptisk mot det? Og dere selv kaller dere for skeptikere. Latterlig! 

Har du opplevd vaksiner hvor du må ta såkalte booster-shots hver tredje måned før?

Heller ikke sett så mange vaksinerte folk få sykdommen de blir vaksinert mot, og som smitter andre med sykdommen de er vaksinert mot, og hvor de vaksinerte må vistnokk også følge de samme retningslinjene de hadde før vaksinene ble utviklet .

- også mange andre nye ting som vaksine-pass og lignende forsterker inntrykkett av at dette er en eksperimentell vaksine, hvor vi skal inn i databsase-registeret som utviklerene av vaksinene trenger, mens de gir oss place(bo)-holder shots, eller booster-shots. 😕

Mye nytt med disse vaksinene, iforhold til tradisjonelle vaksiner, synes jeg. 😕

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (17 minutter siden):

  

Har du opplevd vaksiner hvor du må ta såkalte booster-shots hver tredje måned før?

Heller ikke sett så mange vaksinerte folk få sykdommen de blir vaksinert mot, og som smitter andre med sykdommen de er vaksinert mot, og hvor de vaksinerte må vistnokk også følge de samme retningslinjene de hadde før vaksinene ble utviklet .

- også mange andre nye ting som vaksine-pass og lignende forsterker inntrykkett av at dette er en eksperimentell vaksine, hvor vi skal inn i databsase-registeret som utviklerene av vaksinene trenger, mens de gir oss place(bo)-holder shots, eller booster-shots. 😕

Mye nytt med disse vaksinene, iforhold til tradisjonelle vaksiner, synes jeg. 😕

Eeh.. har du hørt om teknologi? Vi mennesker har blitt og har vært kontrollert lenge før vaksiner. Vaksine er bare en liten del av det hele.  Om du virkelig tror at koronavaksinene er årsaken, så tar du feil! Koronavaksinenen er bare en liten dråpe i havet.

Ja det tilfører ytterligere kontroll, men ikke som det har vært tidligere! Jeg er mer redd for teknologiens utviklikg enn vaksine. Men det er ikke så farlig ut i fra enkelte her inne.

 

Vedder på at folk som kun er skeptisk mot vaksiner,... eier nettbrett, datamaskiner, åpen for sosiale medier etc.. 

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (7 minutter siden):

Har du opplevd vaksiner hvor du må ta såkalte booster-shots hver tredje måned før?

For Hepatitt A+B (Twinrix) mener jeg booster-shot var rundt 5 måneder etter de to første (og der var det rundt 5 uker mellomrom, tror jeg?). 

Merker at jeg har blitt mye mindre diskusjonsvillig, kranglevoren og autoritetsutfordrende etter den den siste sprøyta der, forresten 😶😐 /ironi  :fun:

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (26 minutter siden):

  

Har du opplevd vaksiner hvor du må ta såkalte booster-shots hver tredje måned før?

Heller ikke sett så mange vaksinerte folk få sykdommen de blir vaksinert mot, og som smitter andre med sykdommen de er vaksinert mot, og hvor de vaksinerte må vistnokk også følge de samme retningslinjene de hadde før vaksinene ble utviklet .

- også mange andre nye ting som vaksine-pass og lignende forsterker inntrykkett av at dette er en eksperimentell vaksine, hvor vi skal inn i databsase-registeret som utviklerene av vaksinene trenger, mens de gir oss place(bo)-holder shots, eller booster-shots. 😕

Mye nytt med disse vaksinene, iforhold til tradisjonelle vaksiner, synes jeg. 😕

Og nei. Jeg tar ikke vaksine. Men det har vel sikkert du? Typ vaksine mot kusma, polio, rødehunder, hep a og b?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...