Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Hapi70 skrev (1 time siden):

Jeg aner ikke hva som er poenget ditt. Sier du at det ikke er noen endringer fra 2019 til nå? At det alltid har blitt krevd legitimasjon og test for å gå på restaurant?

Nei? Men at det ville skje nær fremtid før koronaen, er og var ganske opplagt. 

Samme som når snowden "avslørte" at myndighetene kan, kunne og hadde overvåket sivile kom som ikle noe sjokk.. nettopp fordi folk flest  viste om det.

Akkurat som at folk som vaksinerer seg for hep a og b for å kunne komme  inn til enkelte asiatiske land. Man vet hva konsekvensene og bivirkningene er når man tar disse vaksinene. 

Så det du kommer med, er ikke noe nytt..

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (2 timer siden):

Hvilke "innspill" da? Deg som kverulerer på at vaksiner reduserer dødsfall? Du har ingen argumenter mot det, og du forsøker å få diskusjonen over på om hvorvidt vaksiner virker. Jeg har ikke tenkt å diskutere det med deg, Hr Oppmerksomhetssyk. Jeg sier at det ikke eksisterer noe bevis på at de har redusert dødsfall, og det har jeg ikke sett noen reelle argumenter mot.

Da må du jo nesten forklare hvordan en markant nedgang i smitte og dødsfall etter innføringen av vaksiner, kombinert med forskning som viser at vaksiner reduserer dødsfall, ikke er et argument for at vaksiner reduserer dødeligheten. Ar du nekter å forholde deg til et argument, eliminerer ikke argumentet.

Sitat

Hvorvidt den økonomiske straffen for å ikke ta vaksinen er "bare rett og riktig" er heller ikke noe jeg har tenkt å diskutere, da poenget mitt er at jeg visste at det kom, og så kom det. Fordi det er planlagt.

Det burde da være enkelt å svare på. Hvordan mener du at den utgiften burde bli fordel for at det skulle vært rettferdig i dine øyne?

Og at det er planlagt, er en ubegrunnet påstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden dere likevel diskuterer andre vaksiner, her er en ordentlig framstilling fra en lege som alltid ble møtt med innvendingen, vaksinen mot kopper var enormt vellykket. Hun visste ikke hva hun skulle si, men etterhvert undersøkte hun historien til koppevaksinen. Foreldre begynte å protestere mot at deres babyer skulle tvinges til å ta en vaksine som drepte flere av dem. Fedre fikk bøter for å la være å vaksinere babyene. 

 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (50 minutter siden):

Siden dere likevel diskuterer andre vaksiner, her er en ordentlig framstilling fra en lege som alltid ble møtt med innvendingen, vaksinen mot kopper var enormt vellykket. Hun visste ikke hva hun skulle si, men etterhvert undersøkte hun historien til koppevaksinen. Foreldre begynte å protestere mot at deres babyer skulle tvinges til å ta en vaksine som drepte flere av dem. Fedre fikk bøter for å la være å vaksinere babyene. 

 

Akkurat som enkelte her inne gjør.. ironisk!

Lenke til kommentar
Budeia skrev (13 timer siden):

Det var ikke min mening at du skulle gå inn dit å bestille deg en vaksine. Har du forresten selv tatt vaksinen??

Noen hevder nå at tillatelsen som nylig ble gitt av FDA, gjelder en vaksine som ikke er satt i produksjon ennå, Comirnaty. Andre igjen hevder at Comirnaty er dagens Pfizer-vaksine. Atter andre hevder at Pfizer skal markedsføres i USA under navnet Conmirnaty.

Du leser tydeligvis mye om korona, derfor er det ganske snodig at du ikke har fått med det at vaksinens navn er Comirnaty.

Felleskatalogen

Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 time siden):

Siden dere likevel diskuterer andre vaksiner, her er en ordentlig framstilling fra en lege som alltid ble møtt med innvendingen, vaksinen mot kopper var enormt vellykket. Hun visste ikke hva hun skulle si, men etterhvert undersøkte hun historien til koppevaksinen. Foreldre begynte å protestere mot at deres babyer skulle tvinges til å ta en vaksine som drepte flere av dem. Fedre fikk bøter for å la være å vaksinere babyene. 

 

Det hadde vært forfriskende om du en eller annen gang kunne postet en troverdig kilde. På forhånd takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
deepsleep skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig er det planlagt, de fikk corona virus plysj kosedyr som suvernir for World Economic Forum : Scenario 201 hvor de simulerte ett cornavirus utbrudd 2 måneder før det kom utbrudd.

Mtp. hvor fantastisk og velregissert denne store planen til "eliten" er, er det merkelig hvordan de til stadighet bruker symboler og legger ut en masse hint som avslører dem...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (7 minutter siden):

Mtp. hvor fantastisk og velregissert denne store planen til "eliten" er, er det merkelig hvordan de til stadighet bruker symboler og legger ut en masse hint som avslører dem...

Såvidt jeg har skjønt konspirasjonsmiljøene er det en bevisst psykologisk taktikk som brukes for å "røyke ut" kritikere. De legger ut ting de vet vil bli oppdaget for å kunne; når krisen er der peke på bestemte personer man vet er mer kritiske enn andre og si "se hva sa vi; de er paranpide" og dermed berede grunnen for å få de de-plattformet. Fordi de vet at flertallet ikke vil legge to og to sammen likevel.

OK; dette er ikke meg; jeg vet at corona er ekte; men jeg bare påpker hvordan jeg tror man tenker i de konspiratoriske kretsene. En annen ting jeg tror er en del av dette tankemønstrene er at "eliten" med vilje legger ut informasjon på forhånd for at de i en presset soituasjon kan si "vi sa fra til dere på forhånd, men dere lyttet ikke". Du vet; den klassiske måten å unngå søksmål på. "Dere kunne stanset oss i tide; vi gjorde det klart hva vi planla; så det er deres egen skyld som ikke brydde dere om det vi sa vi skulle gjøre mens dere var mest opptatt av Trump og Russiagate".

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (På 25.8.2021 den 21.40):

Så når det er så stor avstand på årene i statistikken, så blir det vansklig å finne ut hva effekten, da det også er mye annet som påvirker.

Nettopp, og det er derfor man ikke kan konkludere på bakgrunn av statistikk alene. Skal man finne effekten av noe, er dobbeltblindede randomiserte kontrollstudier (RCT) gullstandarden, altså studier hvor du har to grupper som er mest mulig like, hvor den ene gruppen blir utsatt for det man ønsker å undersøke effekten av, og den andre blir utsatt for et placebo, og hvor ingen av deltakerne vet hvilken gruppe de tilhører. Man eliminerer altså i så stor grad som mulig ulikheter mellom gruppene utover akkurat det man ønsker å undersøke.

Når det i liten grad gjennomføres studier som følger gullstandarden på vaksiner vi har hatt lenge, er det fordi man anser det som uetisk å gi noen - særlig barn - placebo når man vet at vaksinen virker. Derfor er de studiene som gjøres nå ublindede RCT-studier, altså at man har to mest mulig like grupper som sammenlignes, hvor den ene blir vaksinert og den andre ikke. Etisk sett kan man ikke plukke ut en gruppe som ikke får vaksiner, så derfor følger man vaksineprogram i fattige land der barnevaksiner i mindre grad er utbredt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med Doktor Kary Mullis som oppfant PCR testen, han sier at Dr Fauci er en idiot som ikke skjønner vitenskapen. Han har fått nobelspris for denne oppfinnelsen mullis, han sier også at denne testen ikke skal brukes til å diagnosere smittsome sykdommer. Hva med Dr Robert Malone som er en av de 5 oppfinerene av mrna vaksinen, han er veldig imot mrna vaksine. Hva med Doktor Luc Montagnie som også er nobelprisvinner? er de konspiratører?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
deepsleep skrev (3 minutter siden):

Hva med Doktor Kary Mullis som oppfant PCR testen, han sier at Dr Fauci er en idiot som ikke skjønner vitenskapen. Han har fått nobelspris for denne oppfinnelsen mullis, han sier også at denne testen ikke skal brukes til å diagnosere smittsome sykdommer. Hva med Dr Robert Malone som er en av de 5 oppfinerene av mrna vaksinen, han er veldig imot mrna vaksine. Hva med Doktor Luc Montagnie som også er nobelprisvinner? er de konspiratører?

Dette har allerede vært tema flere ganger i denne tråden. Mitt forslag er at du leser gjennom tidligere innlegg, og heller tar utgangspunkt i de diskusjonene som allerede har vært.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Smith-Mundt-Act2012 skrev (37 minutter siden):

Hva med Doktor Kary Mullis som oppfant PCR testen, han sier at Dr Fauci er en idiot som ikke skjønner vitenskapen. Han har fått nobelspris for denne oppfinnelsen mullis, han sier også at denne testen ikke skal brukes til å diagnosere smittsome sykdommer. Hva med Dr Robert Malone som er en av de 5 oppfinerene av mrna vaksinen, han er veldig imot mrna vaksine. Hva med Doktor Luc Montagnie som også er nobelprisvinner? er de konspiratører?

Mullis sa mye rart, han er for øvrig død. Bio.

He’d become a vociferous critic of widely accepted scientific ideas, ridiculing the notions that CFCs caused the ozone hole, that humans caused climate change, and that HIV caused AIDS. Mainstream scientists were corrupt, he claimed, attracting funding for their research by spreading paranoia.

Malone har vel vært nevnt en gang for mye allerede.

I relasjon til Montagnie, er det dette du refererer til?

Er det mulig å få en troverdig kilde?

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
18 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Da må du jo nesten forklare hvordan en markant nedgang i smitte og dødsfall etter innføringen av vaksiner, kombinert med forskning som viser at vaksiner reduserer dødsfall, ikke er et argument for at vaksiner reduserer dødeligheten. Ar du nekter å forholde deg til et argument, eliminerer ikke argumentet.

Det burde da være enkelt å svare på. Hvordan mener du at den utgiften burde bli fordel for at det skulle vært rettferdig i dine øyne?

Og at det er planlagt, er en ubegrunnet påstand.

Hvilken markant nedgang i dødsfall er det du snakker om? Jeg har aldri sett noe slikt blitt vist her.

Jeg vet at det er planlagt, og har sagt det hele tiden i tråden her, og nå skjer det. Skjønner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
17 hours ago, Budeia said:

Siden dere likevel diskuterer andre vaksiner, her er en ordentlig framstilling fra en lege som alltid ble møtt med innvendingen, vaksinen mot kopper var enormt vellykket. Hun visste ikke hva hun skulle si, men etterhvert undersøkte hun historien til koppevaksinen. Foreldre begynte å protestere mot at deres babyer skulle tvinges til å ta en vaksine som drepte flere av dem. Fedre fikk bøter for å la være å vaksinere babyene. 

 

Jepp, vaksinehistorien er utrolig mørk om man begynner å grave i den. Og Suzanne Humphries som faktisk har satt seg inn i dette har utrolig gode foredrag. Kan være verdt å lytte til for noen og enhver her inne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Nå kjører de forresten for fullt for at ungdommer over 16 skal bli vaksinert så fort som mulig. På en skole hører jeg at elevene skulle være vaksinert innen desember. En mor fikk referat av dette av datteren sin, ringte så til skolen som ikke ville gi henne noen skriftlig bekreftelse på dette, men sa at noen skulle komme tilbake til henne på telefon.
Det blir også sendt meldinger om vaksinasjonstime på mobil til de over 16 nå.
De blir også sendt hjem fra skolen i "karantene" om de ikke vil testes.

Dette kommer til å skje helt ned på barnehagenivå etter hvert, de vil ha vaksinen inn i barnevaksinasjonsprogrammet også. Og så vil de gjøre hele barnevaksinasjonsprogrammet obligatorisk. Man skal ikke kunne bevege seg rundt i samfunnet uten at man er stukket som en nålepute, det har vært planen i mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...