Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Dette har jo ingenting med COVID å gjøre...

De aller fleste vaksiner er effektive og trygge og gjort oss en enorm tjeneste. Noen har vært katastrofer, som Dengvax og vaksinen mot RSV.

Takk og lov for at vi har vaksine mot polio og stivkrampe og denslags. Kan generell vaksineprat eventuell tas i en egen debatt? Dette har jo blitt fullstendig fringe nå.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (4 timer siden):

Det er ikke snakk om å "vurdere vaksiner". Det er snakk om at disse sykdommene hadde en dødelighet på nær null før man begynte å vaksinere, og at vaksineringen ikke endret den allerede bratt fallende kurven. Det er ren statistikk som viser at vaksiner aldri har redusert dødelighet.

I tillegg har vaksinen tatt livet av ca like mange, som de påstår har død av Covid. Jeg vill tippe de fleste som har død av Covid, døde av utmattelse, for de ble ikke gitt riktige medisiner.

Det ble også sagt i nyhetene fra England, eller UK som de liker å kalle seg. At… tror det var 60% har fått placebo vaksine. Og at de skal få samme rettigheter som de som har fått vanlig vaksine. Denne vaksinen virker det også som, noe forskere/leger har uttalt 100 vis av ganger. Folk kommer til å begynne og dø av vaksinen om noen år. Når det tar 2-10 dager for en mus/rotte til å dø. Så tar det ikke like lang tid å ta livet av et menneske. Et menneske lever nesten 100 år, noen gang lengre om de ikke blir foret med noe skadelig. Mens en rotte/mus lever 2-8år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Thor. skrev (5 timer siden):

Det dør jo så få personer på veiene, hvorfor ikke oppheve krav om bruk av bilbelte og droppe EU-kontrollen?

Grunnen til at så "få" personer dør er fordi store deler av verden respekterer at det er et farlig virus i lufta og distanserer seg og gjør ekstra hygiene-tiltak.

Og i steder der store deler av befolkningen har fått vaksine så kan det gjerne være like mange smittede som uten vaksinen, men det er mange færre som dør.

De enste som dør, er de som dør av vaksinen. Det er ingen normale folk som respekterer det viruset, som ikke tar livet av noen. At folk blir forkjølet eller blir smittet av influensa. Så hjelper de ikke ta livet av de med en vaksine, for at Bill Gates skal bli enda mer rik.

Det har bare med at rike folk skal tjene penger. Det er helt tydelig når du ser at alle de store firmaene blir betalt mer enn det de taper. Mens de små får ingen ting og går konkurs alle sammen. Men du er vel blind, når det gjelder kritisk syn på ting. Ser ikke skogen for trær… Hvor mange som er smittet? smittet av hva?

Det finnes ikke test som viser 100% at et menneske er smittet av Covid.

Du snakker om farlig virus i lufta? Et virus kan sveve gjennom lufta ca 30 meter. Dra rett igjennom maska di, selv en n95, som ingen bruker. For går du med en sånn hele dagen, så vill du få hjerne skader i løpet av første dagen.

Om du får for lite oksygen inn gjennom halsen. Tror det var 20% mindre. Så har en store sjanser for å få infeksjon og kreft. Mye større sjans enn å få covid. Som er ca 0,00004% sjanse, om du er frisk. Er veldig mye større sjans at du blir overkjørt av en feiebil eller en dampveivals. Eller at det styrter et fly som treffer deg, er mye større sannsynlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Piaggio skrev (33 minutter siden):

De enste som dør, er de som dør av vaksinen. Det er ingen normale folk som respekterer det viruset, som ikke tar livet av noen. At folk blir forkjølet eller blir smittet av influensa. Så hjelper de ikke ta livet av de med en vaksine, for at Bill Gates skal bli enda mer rik.

Det har bare med at rike folk skal tjene penger. Det er helt tydelig når du ser at alle de store firmaene blir betalt mer enn det de taper. Mens de små får ingen ting og går konkurs alle sammen. Men du er vel blind, når det gjelder kritisk syn på ting. Ser ikke skogen for trær… Hvor mange som er smittet? smittet av hva?

Det finnes ikke test som viser 100% at et menneske er smittet av Covid.

Du snakker om farlig virus i lufta? Et virus kan sveve gjennom lufta ca 30 meter. Dra rett igjennom maska di, selv en n95, som ingen bruker. For går du med en sånn hele dagen, så vill du få hjerne skader i løpet av første dagen.

Om du får for lite oksygen inn gjennom halsen. Tror det var 20% mindre. Så har en store sjanser for å få infeksjon og kreft. Mye større sjans enn å få covid. Som er ca 0,00004% sjanse, om du er frisk. Er veldig mye større sjans at du blir overkjørt av en feiebil eller en dampveivals. Eller at det styrter et fly som treffer deg, er mye større sannsynlig.

Har du vurdert profesjonell hjelp? For dette er virkelig helt ute på viddene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enkelte er virkelig dypt nede i konspirasjonståka. Greit å være skeptisk, men det fins grenser.
Det eneste poenget med vaksiner er å kurere farlige sykdommer ved å gjøre oss motstandsdyktige mot virus.

De som er så skeptiske til vaksiner at det begynner å grense til fanatisme får bare holde på. Det er nok av folk som har vært skeptiske til Covid og så selv blitt smittet og opplevd viruset på kroppen, som har stått fram i media for å advare andre mot å gjøre samme feilen, men enkelte er ikke mottakelige for fornuft.
Og å tro at vaksiner er laget for å ta livet av oss, at Big Pharma skal tjene seg søkkrike eller begge deler, er så fjernt at det ikke egentlig fortjener et svar.

Dere som er skeptiske til Covid, må dere bli smittet selv og liggende flere uker på sykehus og kanskje risikere å dø før dere skjønner alvoret? Og vil dere heller ta den risikoen fremfor å få en vaksine som skal beskytte dere mot viruset? Alt fordi dere tror på alt dere leser og hører som støtter den misforståtte oppfatningen, godt fyrt opp under av konspirasjonsteorier, om at vaksinene er skadelige?

Unnskyld meg for krasse ord, men enkelte er så bak mål at jeg nesten blir flau over å tilhøre samme rase.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Piaggio skrev (6 timer siden):

I tillegg har vaksinen tatt livet av ca like mange, som de påstår har død av Covid. Jeg vill tippe de fleste som har død av Covid, døde av utmattelse, for de ble ikke gitt riktige medisiner.

Det ble også sagt i nyhetene fra England, eller UK som de liker å kalle seg. At… tror det var 60% har fått placebo vaksine. Og at de skal få samme rettigheter som de som har fått vanlig vaksine. Denne vaksinen virker det også som, noe forskere/leger har uttalt 100 vis av ganger. Folk kommer til å begynne og dø av vaksinen om noen år. Når det tar 2-10 dager for en mus/rotte til å dø. Så tar det ikke like lang tid å ta livet av et menneske. Et menneske lever nesten 100 år, noen gang lengre om de ikke blir foret med noe skadelig. Mens en rotte/mus lever 2-8år.

 

Piaggio skrev (5 timer siden):

De enste som dør, er de som dør av vaksinen. Det er ingen normale folk som respekterer det viruset, som ikke tar livet av noen. At folk blir forkjølet eller blir smittet av influensa. Så hjelper de ikke ta livet av de med en vaksine, for at Bill Gates skal bli enda mer rik.

Det har bare med at rike folk skal tjene penger. Det er helt tydelig når du ser at alle de store firmaene blir betalt mer enn det de taper. Mens de små får ingen ting og går konkurs alle sammen. Men du er vel blind, når det gjelder kritisk syn på ting. Ser ikke skogen for trær… Hvor mange som er smittet? smittet av hva?

Det finnes ikke test som viser 100% at et menneske er smittet av Covid.

Du snakker om farlig virus i lufta? Et virus kan sveve gjennom lufta ca 30 meter. Dra rett igjennom maska di, selv en n95, som ingen bruker. For går du med en sånn hele dagen, så vill du få hjerne skader i løpet av første dagen.

Om du får for lite oksygen inn gjennom halsen. Tror det var 20% mindre. Så har en store sjanser for å få infeksjon og kreft. Mye større sjans enn å få covid. Som er ca 0,00004% sjanse, om du er frisk. Er veldig mye større sjans at du blir overkjørt av en feiebil eller en dampveivals. Eller at det styrter et fly som treffer deg, er mye større sannsynlig.

Og alle disse påstandene har du belegg for i hvilke kilder?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Piaggio skrev (6 timer siden):

De enste som dør, er de som dør av vaksinen. Det er ingen normale folk som respekterer det viruset, som ikke tar livet av noen. At folk blir forkjølet eller blir smittet av influensa. Så hjelper de ikke ta livet av de med en vaksine, for at Bill Gates skal bli enda mer rik.

Det har bare med at rike folk skal tjene penger. Det er helt tydelig når du ser at alle de store firmaene blir betalt mer enn det de taper. Mens de små får ingen ting og går konkurs alle sammen. Men du er vel blind, når det gjelder kritisk syn på ting. Ser ikke skogen for trær… Hvor mange som er smittet? smittet av hva?

Det finnes ikke test som viser 100% at et menneske er smittet av Covid.

Du snakker om farlig virus i lufta? Et virus kan sveve gjennom lufta ca 30 meter. Dra rett igjennom maska di, selv en n95, som ingen bruker. For går du med en sånn hele dagen, så vill du få hjerne skader i løpet av første dagen.

Om du får for lite oksygen inn gjennom halsen. Tror det var 20% mindre. Så har en store sjanser for å få infeksjon og kreft. Mye større sjans enn å få covid. Som er ca 0,00004% sjanse, om du er frisk. Er veldig mye større sjans at du blir overkjørt av en feiebil eller en dampveivals. Eller at det styrter et fly som treffer deg, er mye større sannsynlig.

Hvor er kildene dine til disse påstandene? Jeg mener; når man kommer med slike ganske så sterke påstander bør man ha belegg for det og vise til dokumentasjon? Du snakker isåfall om en systematisk konskiprasjon som inkluderer regjeringer, leger, og til og med helsearbeidere og laboratorieansatte helt ned til lavt nivå; hundretusenvis, ja endog millioner av mennesker over hele verden.

Hvor er varslerne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Piaggio skrev (6 timer siden):

De enste som dør, er de som dør av vaksinen. Det er ingen normale folk som respekterer det viruset, som ikke tar livet av noen. At folk blir forkjølet eller blir smittet av influensa. Så hjelper de ikke ta livet av de med en vaksine, for at Bill Gates skal bli enda mer rik.

Det har bare med at rike folk skal tjene penger. Det er helt tydelig når du ser at alle de store firmaene blir betalt mer enn det de taper. Mens de små får ingen ting og går konkurs alle sammen. Men du er vel blind, når det gjelder kritisk syn på ting. Ser ikke skogen for trær… Hvor mange som er smittet? smittet av hva?

Det finnes ikke test som viser 100% at et menneske er smittet av Covid.

Du snakker om farlig virus i lufta? Et virus kan sveve gjennom lufta ca 30 meter. Dra rett igjennom maska di, selv en n95, som ingen bruker. For går du med en sånn hele dagen, så vill du få hjerne skader i løpet av første dagen.

Om du får for lite oksygen inn gjennom halsen. Tror det var 20% mindre. Så har en store sjanser for å få infeksjon og kreft. Mye større sjans enn å få covid. Som er ca 0,00004% sjanse, om du er frisk. Er veldig mye større sjans at du blir overkjørt av en feiebil eller en dampveivals. Eller at det styrter et fly som treffer deg, er mye større sannsynlig.

Da regner jeg med at du ikke har tatt noen av barnevaksiner. For man dør av de også

Lenke til kommentar
delfin skrev (8 timer siden):

Dette har jo ingenting med COVID å gjøre...

De aller fleste vaksiner er effektive og trygge og gjort oss en enorm tjeneste. Noen har vært katastrofer, som Dengvax og vaksinen mot RSV.

Takk og lov for at vi har vaksine mot polio og stivkrampe og denslags. Kan generell vaksineprat eventuell tas i en egen debatt? Dette har jo blitt fullstendig fringe nå.

I og for seg helt enig, men leser du lenger tilbake i tråden, ser du at @Hapi70 mener at vaksinene mot covid bare føyer seg inn i en lang rekke med vaksiner og legemidler som er ment å gjøre mennesker sykere og ta livet av dem, at vaksiner sprer sykdommer, osv. Derfor har diskusjonen tatt den retningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen oppgir Mike Yeadon som kilde er det viktig å nevne at han, i motsetning til det han påstår aldri har vært visepresident for Pfeizer. Han har vært i avdelingen for allergimedisiner og har aldri hatt et slikt toppverv. Så hvorfor lyver han om sin rolle i Pfeizer og hvilke "medier" er det som gjengir ham ukritisk?

De som er så tvilende til narrativet at det går rett ut i rene konspirasjonsteorier påstår gjerne at de er mer kildegranskende en andre, men det at de tar for god fisk når noen reint ut lyver om sin egen fortid for åpen mikrofon og det lett kan debunkes så sier noe meg at man ikke er så kildelkritisk egentlig men har confirmation bias.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Piaggio skrev (7 timer siden):

Du snakker om farlig virus i lufta? Et virus kan sveve gjennom lufta ca 30 meter. Dra rett igjennom maska di, selv en n95, som ingen bruker. For går du med en sånn hele dagen, så vill du få hjerne skader i løpet av første dagen.

Ahhhhh, kjedelig å lese. Har brukt nesten KN95 hver dag i snart et år, da er jeg snart grønnsak nå. Kjipe nyheter å lese en onsdagsmorgen :( 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (41 minutter siden):

Hva er essensen i linken din? Jeg fant ikke statistikk som motsier statistikken fra Hapi70 om at omtrent alle farlige og smittsomme sykdommer har falt kraftig mot null FØR massevaksinasjon startet:

http://vaxinfostarthere.com/did-vaccines-save-us/

Essensen er at det er et metastudie som har gått gjennom nærmere 800 forskningsartikler for å se på effekten på barnedødeligheten av to typer vaksiner. I utgangspunktet skulle studie se på hvorvidt disse to vaksinene har en ikke-spesifikk effekt på dødeligheten, altså hvorvidt de reduserer dødeligheten for andre lidelser enn de sykdommene de er ment å beskytte mot. En slik ikke-spesifikk effekt fant man ikke. Men det studiet også oppsummerer svært godt, er hvor mye evidens som finnes for den spesifikke effekten av disse to vaksinene på barnedødeligheten, altså at vaksinene gir færre dødsfall knyttet til de to sykdommene de er ment å beskytte mot.

Det er da også innvendingen mot Hapi70 sitt argument. Selv om det isolert sett kan stemme at dødeligheten av ulike sykdommer falt kraftig før massevaksinasjonen mot dem startet, som følge av generell bedring i folkehelsen, eliminerer ikke det at vaksiner også har en effekt. Det blir - satt på spissen - litt som å fjerne en sikkerhetsfunksjon i bilen din fordi setebelter er den funksjonen som redder flest liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er også en del motstandere av koronavaksinene som har hatt normale erfaringer med å ta barnevaksiner og Asiavaksiner. Og som dere har sett, er det andre igjen som mener at de ikke skal få uttale seg. 

Har selv tatt barnevaksiner og vært med på meningokokk-eksperimentet på slutten av 80-tallet. Var da så naiv at jeg syntes det var spennende med en ekstra vaksine. Man må likevel ha rett til å skifte mening senere. 

Igjen tas det i bruk episke midler for å redusere spredningen av korona. En skole i Washington-staten i USA fester på oppsporingsutstyr på elevene. 

https://www.rt.com/usa/532981-high-school-tracking-devices/

Slik at kontaktsporingen skal gå lettere. Noen kommenterer at dette er en gradvis aksept av ytterliggående tiltak, og at det vil ende med Gulag. 

"The contact tracers, they're always watching me"

 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (44 minutter siden):

Igjen tas det i bruk episke midler for å redusere spredningen av korona. En skole i Washington-staten i USA fester på oppsporingsutstyr på elevene. 

Nei, en skole i Washington state bruker et virkemiddel man har hatt i de profesjonelle ligaene en stund, hvor man utstyrer spillerne under kamper og treninger - ikke ellers - med en radiosender som holder styr på hvem av de som har vært nærkontakter i tilfelle smitteutbrudd, slik at man kan unngå unødig bruk av karantene. https://www.thenewstribune.com/sports/high-school/article253713658.html

Så kan vi godt diskutere om det er en god ide eller ei, og ev. bekymringer man kan ha rundt dette, men ønsker man en seriøs diskusjon er det lurt å unngå tendensiøse fremstillinger i utgangspunktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Dette ser jeg hver dag i sosiale media, bivirkninger som ikke anerkjennes. Sykdom og død etter vaksinen som ikke knyttes til den. Historier som ikke kommer ut. Det er jo åpenbart at dette er et biovåpen, den virker ikke en gang mot sykdommen den skal virke mot. Som jeg igrunn hadde forventet, i og med at influensavax virker drit dårlig også.

«– Etter få meter på hjemveien kjente jeg stikking i venstre bein, samme side som sprøyten. Da jeg kom hjem, begynte beinet å svikte (...)

Jeg er helt sikker på at lammelsen skyldtes vaksinen, men legene ville ikke innrømme det. De bare antydet en mulig sammenheng, og nevnte autoimmun reaksjon. Etter hvert prøvde legene å skylde på «belastninger jeg hadde i livet».

– Ikke skyld på livet mitt! Dette livet med belastninger har jeg hatt i årevis, og jeg har taklet det med trening og sterk psyke. Min kropp tålte ikke vaksinen, kan dere ikke bare si det?
– Jeg orket ikke å ta den kampen, eller å få historien min ut. Om ikke du hadde ringt meg, så ville ikke dette blitt kjent. Noen leger hadde hjerte og forståelse, de sa at mange historier som min aldri fortelles.»

https://hemali.no/siste/marlina-mistet-forligheten-i-beinet-etter-forste-dose-na-er-hun-innkalt-hun-til-dose-to/

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (25 minutter siden):

Insufficient evidence...

"...insufficient evidence to suggest a mortality benefit above that caused by its effect on measles disease and its sequelae."

Leste du det jeg skrev? Igjen: Studiet skulle i utgangspunktet undersøke hvorvidt mesling- og BCG-vaksinene hadde en ikke-spesifikk effekt på barnedødeligheten, altså om de ga redusert dødelighet for tilstander de ikke egentlig er ment å beskytte mot. Det fant man ikke holdepunkt for, ref. setningen over. Men det er samtidig en svært god oppsummering av flere studier som viser den spesifikke effekten vaksinene har på sykdommene de er ment å beskytte mot.

Sitat

We considered the two studies from Zaire and Bangladesh (10–12)to be the strongest methodologically because they avoided the problem of selection bias associated with vaccine receipt; for example, vaccination may be strongly linked to other health practices. These two studies suggested that measles vaccine saved the lives of 2–3% of children in populations where disease was endemic, the vaccine was introduced, and uptake of vaccine was relatively high. These reductions were similar to those found in the studies reviewed here (7, 8) in which measles incidence was high and mortality was measured in defined periods following measles disease. These effects are also consistent with previous estimates of measles-associated mortality that is, 2–4% mortality in the month following measles in countries where virtually all children contract measles and where childhood mortality is relatively high (25).

Din påstand var altså at vaksiner ikke reduserer dødelighet, og denne kilden viser tydelig at det er feil. Og dette er da for dødelighet alene, og ser ikke på andre helsefordeler knyttet til å forebygge sykdom vha. vaksiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...