Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Morromann skrev (9 timer siden):

Jeg er fullstendig klar over det og det er nok her en del av sakens kjerne ligger: de våger ikke å gå imot anbefalinger som blir gitt men lener seg på at helseekspertene alltid vet alt best.

Flere tilfeller siden pandemiens start at politiske myndigheter trosser faglige råd, mest i den ene retningen. For eksempel har du gjenåpningen av skjenking i Oslo, som byrådet innførte mens FHI anbefalte å avvente. Det ble en suksess, men det å balansere disse tingene er utrolig vanskelig som politiker. Åpning er vanskeligere enn stenging!

I kommunen jeg kommer fra var de faglige rådene å sette skolene på rødt nivå. Det hørte ikke kommunestyret på, og uka etterpå var det store smitteutbrudd på to vgs og to ungdomsskoler som sendte kommunen ut i en nedstenging. Som regel lønner det seg å høre på fagfolk.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
18 hours ago, Budeia said:

WHO sier at det vil komme nye og farlige varianter. De ville da ikke sagt dette hvis de var opptatt av folks velvære og psykiske helse. Det høres ut som de er interessert i å skremme folk. 

Akkurat dette sa Medical Medium også for et par måneder siden.

Han sa at høsten kommer til å bli helt sinnssyk med virus som går rundt, og at dette kommer etter dette "vårsleppet" som har vært i sommer, da alle tar mye mindre forholdsregler enn det de har gjort før.
Grunnen til at han sier det er at han snakker til kronisk svært alvorlig syke mennesker, som har behov for å vite at det er smart å vaske hender, ikke ta inn nyleverte pakker som alle har tatt på og legge de på kjøkkenbenken osv. Han har gjort mange lives om immunforsterkende triks og terapier, alt dette for å forberede oss. Så han visste det, og nå kommer FHI etter:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/07/13/195772404/fhi-ber-norge-forberede-seg-pa-en-kraftig-influensasesong

Og han sier det er en ond agenda bak det, at virusene blir sluppet med vilje, og at de vil at nålestikket skal bli obligatorisk. Det sa han allerede i høst.

"They want you to stand in line in cities and towns
begging for food
while being stabbed in the arm
by a mandatory needle alarm."

Og nå presser Frankrike allerede "nekterne"økonomisk  ved at testene koster penger, og man må være testet eller vaksinert for å komme inn på et kjøpesenter. Enn så lenge kan man kjøpe mat uten å være vaksinert..

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (34 minutter siden):

Han sa at høsten kommer til å bli helt sinnssyk med virus som går rundt,

Kunne du definere start og slutt på "høsten" med konkrete datoer?

Det er litt greit å vite når ting skal være "helt sinnsyke" (et begrep som for så vidt også kunne hatt godt av å bli definert noe nærmere), når dine og Medical Mediums evner som spåmenn skal gis terningkarakterer til vinteren ... ;)  

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg har ingen konkrete datoer for når influensasesongen begynner nei, det tror jeg ikke noen andre noen gang har hatt heller.

Legger til at noe av grunnen til det som skjer til høsten er at vaksinerte tror de er trygge, men man kan fortsatt spre smitte videre. Men den hindrer likevel smittespredning. Eller noe..

: 216343481_4230560647022127_4231705721857348454_n.thumb.jpg.81a92b86e716b3460fcf0467c4198947.jpg
 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (24 minutter siden):

Jeg har ingen konkrete datoer for når influensasesongen begynner nei, det tror jeg ikke noen andre noen gang har hatt heller.

Jøss. Korrekt rettskriving av ordet "Høsten" skal nå være "I-n-f-l-u-e-n-s-a-s-e-s-o-n-g-e-n", ser det ut til :lol:

OK. I Europa regnes høsten å omfatte fom september tom november, mens influensasesongen omfatter fom oktober tom mai. Så den nye rettskrivingen økte perioden fra 3 måneder til 8 måneder. Greit for meg.

Konspi-spådommen er altså: Perioden oktober 2021 til mai 2022 "kommer til å bli helt sinnssyk med virus som går rundt".

Min spådom er: Perioden oktober 2021 til mai 2022 er perioden vi kommer til å ta den gamle hverdagen tilbake.

Og i juni 2022 faller dommen over spåmennene :fun:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (42 minutter siden):

Jeg har ingen konkrete datoer for når influensasesongen begynner nei, det tror jeg ikke noen andre noen gang har hatt heller.

Det trenger du heller ikke, bare kom med datoer for høsten du. Det var høsten du sa ikke sant?

Hapi70 skrev (42 minutter siden):

Legger til at noe av grunnen til det som skjer til høsten er at vaksinerte tror de er trygge, men man kan fortsatt spre smitte videre. Men den hindrer likevel smittespredning. Eller noe..

Fordi 99,97% sikkert ikke er sikkert nok for antivaxerne? Da er det jo ikke noen vits å ta vaksinen eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

Legger til at noe av grunnen til det som skjer til høsten er at vaksinerte tror de er trygge, men man kan fortsatt spre smitte videre. Men den hindrer likevel smittespredning. Eller noe..

Det var dette med at ingenting beskytter 100%, husker du? Men risikoen er betraktelig lavere, som er hele poenget. Har du flere argumenter du har fått motbevist før som du skal ta opp igjen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 12.7.2021 den 12.09):

@Hapi70 Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene du får? Bruker du bare diskusjon.no som dumpingplass dine konspirasjons-monologer?

Veldig mange gjør det på ulike forum virker det som, spesielt på Kvinneguiden sitt koronaforum. Der slenges det ut «artikkel» og påstander over en lav sko, men blir aldri besvart utover første innlegget når andre stiller spørsmål. Er vel en agenda for dem å spre konspi-teoriene så mye som mulig for å «opplyse» og «vekke» folket, uten å faktisk måtte stå til ansvar for det de messer om.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (11 timer siden):

Akkurat dette sa Medical Medium også for et par måneder siden.

Han sa at høsten kommer til å bli helt sinnssyk med virus som går rundt, og at dette kommer etter dette "vårsleppet" som har vært i sommer, da alle tar mye mindre forholdsregler enn det de har gjort før.
Grunnen til at han sier det er at han snakker til kronisk svært alvorlig syke mennesker, som har behov for å vite at det er smart å vaske hender, ikke ta inn nyleverte pakker som alle har tatt på og legge de på kjøkkenbenken osv. Han har gjort mange lives om immunforsterkende triks og terapier, alt dette for å forberede oss. Så han visste det, og nå kommer FHI etter:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/07/13/195772404/fhi-ber-norge-forberede-seg-pa-en-kraftig-influensasesong

Og han sier det er en ond agenda bak det, at virusene blir sluppet med vilje, og at de vil at nålestikket skal bli obligatorisk. Det sa han allerede i høst.

"They want you to stand in line in cities and towns
begging for food
while being stabbed in the arm
by a mandatory needle alarm."

Anthony Coviello kan selvsagt umulig ha noen økonomisk interesse i dette her...

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (14 timer siden):

Legger til at noe av grunnen til det som skjer til høsten er at vaksinerte tror de er trygge, men man kan fortsatt spre smitte videre. Men den hindrer likevel smittespredning. Eller noe..

 

Akkurat nå ser det ut til at vaksinen gir ca. 75% beskyttelse mot smittespredning, men svært god beskyttelse mot alvorlig sykdom og død. For meg betyr det at samfunnet kan åpne opp igjen når alle som ønsker det har fått vaksinen. Siden dette viruset er svært smittsomt vil det nok fortsette å være en del smitte rundt omkring, men vi som er vaksinerte får i verste fall noen dager med feber og sår hals. Alle som heller vil bli immune på den "naturlige" måten står selvfølgelig fritt til å velge det. :whistle:
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
6 hours ago, Splitter said:

Akkurat nå ser det ut til at vaksinen gir ca. 75% beskyttelse mot smittespredning, men svært god beskyttelse mot alvorlig sykdom og død. For meg betyr det at samfunnet kan åpne opp igjen når alle som ønsker det har fått vaksinen. Siden dette viruset er svært smittsomt vil det nok fortsette å være en del smitte rundt omkring, men vi som er vaksinerte får i verste fall noen dager med feber og sår hals. Alle som heller vil bli immune på den "naturlige" måten står selvfølgelig fritt til å velge det. :whistle:
 

De som er vaksinert vet ikke hva de kan forvente.

https://www.dagbladet.no/nyheter/tok-vaksine---slik-ble-huden/74023160

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
10 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Anthony Coviello kan selvsagt umulig ha noen økonomisk interesse i dette her...

Tenker du på den man får ved å distribuere en eksperimentell vaksine med ukjente bivirkninger til hele verdens befolkning, i to doser, tre, fire, fem.....kanskje hvert år så lenge folk lever? Eller hva tenker du på?

Lenke til kommentar
graavik skrev (1 time siden):

Jeg fikk skrubbsår på kneet. Kun 7 dager etter vaksinen. Sist jeg fikk skrubbsår på kneet var for ca. 10 år siden. Tilfeldigheter? Neppe.

Den som er vaksinert kan faktisk møtes av slike holdninger fra legevakt og/eller sykehus, når personen forsøker å få hjelp. Sykehuset kan ikke tro at tilstanden er en bivirkning fra vaksinen. Man er vaksinert av et middel som ikke er formelt godkjent som legemiddel. Og gjort er gjort. 

Demonstrasjoner i Frankrike mot strengere vaksineregler:

https://abcnews.go.com/Health/wireStory/france-visitors-indian-made-astrazeneca-vaccine-78899114

En sykepleier antyder at hun vil skaffe seg et falskt vaksinepass for å kunne beholde jobben. 

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Budeia said:

Demonstrasjoner i Frankrike mot strengere vaksineregler:

https://abcnews.go.com/Health/wireStory/france-visitors-indian-made-astrazeneca-vaccine-78899114

En sykepleier antyder at hun vil skaffe seg et falskt vaksinepass for å kunne beholde jobben. 

Wow.. kronidioter er med på å generere epsilon-varianter nå. Er dere faktisk så dumme, eller er det bare ren ondskap? Eller begge deler?  @Budeia har kanskje svar?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (11 timer siden):

Tenker du på den man får ved å distribuere en eksperimentell vaksine med ukjente bivirkninger til hele verdens befolkning, i to doser, tre, fire, fem.....kanskje hvert år så lenge folk lever? Eller hva tenker du på?

Hvis du har lest det jeg har skrevet tidligere, har jeg vært ganske tydelig på at man skal være kritisk til legemiddelindustrien. Men til forskjell fra Coviello, blir forskningen fra legemiddelprodusentene gjennomgått av uavhengige organer, og det er en omfattende kontrollvirksomhet i tillegg med uavhengig forskning. På hvilken måte blir Coviello sine påstander etterprøvd empirisk?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (5 timer siden):

På hvilken måte blir Coviello sine påstander etterprøvd empirisk?

En som kaller seg medisinsk medium har vel allerede meldt seg ut av tradisjonell legevitenskap, bare ved å kalle seg det. På linje med MLs kjæreste Durek som kaller seg sjaman. Men har ikke fått med meg om denne Coviello selger noen medisin mot korona.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...