Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
3 minutes ago, graavik said:

Hvorfor kommer narrativet du forsøker å fremme her i tråden, typisk sett fra ytre høyre da? Kontrollspørsmål: Er du donald trump supporter?

Jeg visste ikke en gang at det kom fra høyre. Hva er det som kommer fra høyre? I Norge kommer det vaksinepass fra høyre. Og fra venstre og alle steder. Og nei, jeg støtter ikke Trump. Jeg driter i Trump, og jeg driter i Biden, samt Erna og Støre. Fornøyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

@graavik ag @Pallehysa Har dere lest på nettet et sted at de som ikke vil ha vaksinepass er Trump-supportere? Hva er det dere har lest egentlig? For jeg aner ikke hva dere refererer til. Sier høyre i USA at det finnes en plan bak covid og at målet er microchipping? Og at når man tror på dette så er man hjernevasket av høyre? For jeg forstår ingenting av hva dere sier.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (3 minutter siden):

@graavik ag @Pallehysa Har dere lest på nettet et sted at de som ikke vil ha vaksinepass er Trump-supportere? Hva er det dere har lest egentlig? For jeg aner ikke hva dere refererer til. Sier høyre i USA at det finnes en plan bak covid og at målet er microchipping? Og at når man tror på dette så er man hjernevasket av høyre? For jeg forstår ingenting av hva dere sier.

Kanskje du kan vise til dine kilder? Du har vel dine teorier fra ein eller annen plass?

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Just now, Pallehysa said:

Kanskje du kan vise til dine kilder?

Nei, nå skal du fortelle meg hva du har lest, og hva du baserer dine oppfattelser av meg på. Det virker på meg som om det er du som er hjernevasket, og at de nå prøver å pushe et narrativ at de som ikke vil ha disse vaksinepassene er høyreekstreme. Stemmer det? Akkurat som Kurt Oddekalv ble kalt nazist når han begynte å snakke om chemtrails.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 minutter siden):

Nei, nå skal du fortelle meg hva du har lest, og hva du baserer dine oppfattelser av meg på. Det virker på meg som om det er du som er hjernevasket, og at de nå prøver å pushe et narrativ at de som ikke vil ha disse vaksinepassene er høyreekstreme. Stemmer det? Akkurat som Kurt Oddekalv ble kalt nazist når han begynte å snakke om chemtrails.

Er du seriøst så uærlig? Vil du ikkje vise dine kilder? Kor henvender du deg for conspi 101?

Ellers kva oppfatning av deg, er det du etterlyser? At du padler samme anti vaksine propaganda som ytre høgre, og Fox News er jo beviselig.

Endret av Pallehysa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Det du refererer til er altså en uttalelse fra Australia's helsedirektør om at folk burde slutte å snakke med hverandre. Undertrykkende regimer vil alltid at folk slutter å snakke med hverandre, at de slutter å samles, de slutter å få nye bekjentskaper, de slutter å snakke om det som skjer, det som de ser rundt seg. Da kan de ikke planlegge opprør, de kan ikke dele informasjon, de kan heller ikke knytte forbindelser som kan bli nyttige når myndighetene setter i verk sine "tiltak" mot enkeltpersoner.
(...)
Han sier det rett ut, han vil ikke at folk snakker med hverandre.

Igjen, det du legger frem her av kilder underbygger ikke annet enn at det eksisterer smittevernstiltak. Og der er vi ikke uenige. Men du hevder at disse tiltakene eksisterer fordi man ønsker å innføre et eller annet totalitært system, og det er dette du må underbygge. De følgende utsagnene dine er det du må sannsynliggjøre på et eller annet vis, for  enn så lenge er og blir de bare ubegrunnede påstander samme hvor mange ganger du gjentar dem: 

Sitat

 

Det handler ikke om noe smittebegrensning, det handler om begrensning av kontakt mellom mennesker. (...)

Og argumentet om at man kan snakke sammen på telefon og over nett bare bekrefter det jeg sier, for alt det kan overvåkes og kontrolleres. Vi vet allerede at de kontrollerer hvilken informasjon som skal nå ut og ikke.

 

Og for ordens skyld, så ordlegger hun seg helt tydelig på en måte som tilsier at det er snakk om noe midlertidig. "Now is not the time" ville vi på norsk oversatt til "dette er ikke tiden for" - med andre ord noe det kommer en tid for senere.

Sitat

Benekter du virkelig at det å snakke sammen er noe som er truende for undertrykkende regimer?

Nei, dette er en stråmann. Jeg benekter din evne til å begrunne påstandene dine.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, Pallehysa said:

Er du seriøst så uærlig? Vil du ikkje vise dine kilder? Kor henvender du deg for conspi 101?

Ellers kva oppfatning av deg, er det du etterlyser? At du padler samme anti vaksine propaganda som ytre høgre, og Fox News er jo beviselig.

Du endrer bare tema. Jeg vet ikke hva Fox News og høyre "padler". Jeg spurte deg hva du baserer din oppfatning av meg på?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Hapi70 said:

Jeg visste ikke en gang at det kom fra høyre. Hva er det som kommer fra høyre? I Norge kommer det vaksinepass fra høyre. Og fra venstre og alle steder. Og nei, jeg støtter ikke Trump. Jeg driter i Trump, og jeg driter i Biden, samt Erna og Støre. Fornøyd?

Ok, la meg gjøre det enklere for deg: FrP, evt "Demokratene" eller "Alliansen" er partier som du assosierer deg med? Eller havner du helt i andre ekstreme retning med gammelkommunister som "Pål Steigan" og hans likesinnede?

Lenke til kommentar
2 hours ago, graavik said:

Ok, la meg gjøre det enklere for deg: FrP, evt "Demokratene" eller "Alliansen" er partier som du assosierer deg med? Eller havner du helt i andre ekstreme retning med gammelkommunister som "Pål Steigan" og hans likesinnede?

Jeg så Støre sa på TV at Høyre-siden måtte ta ansvar.. Så siden jeg stemte Høyre sist, så skal jeg prøve;

- Jeg er helt seriøst bekymret for deg, graavik, og tror du bør vurdere å gå til psykolog, sånn at vi ikke får en ny utøya-episode.. Du kan ikke bedømme  alt folk sier etter uansett hvilken politisk retning de dreier - så selv om han skulle være Trumpist, så er det ingen grunn til å finne frem bomber og skytevåpen, og gå amok.. OK?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (3 timer siden):

Du endrer bare tema. Jeg vet ikke hva Fox News og høyre "padler". Jeg spurte deg hva du baserer din oppfatning av meg på?

Kass oppfattning? Eg skriver at du padler samme søppla som ytre høgre, i form av Fox News, bl.a. Er likegyldig kva du veit eller ikkje. Eg etterspør kor du finner all den fantastiske informasjonen du kjøper ukritisk. 

Om eg har lyst å bli indoktrinert i Hapi70 stil. Kor kan eg henvende meg? Har du nåke juicy sider og kanaler eg kan henvende meg til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
6 hours ago, Pallehysa said:

Kass oppfattning? Eg skriver at du padler samme søppla som ytre høgre, i form av Fox News, bl.a. Er likegyldig kva du veit eller ikkje. Eg etterspør kor du finner all den fantastiske informasjonen du kjøper ukritisk. 

Om eg har lyst å bli indoktrinert i Hapi70 stil. Kor kan eg henvende meg? Har du nåke juicy sider og kanaler eg kan henvende meg til?

Nå forsøker du fortsatt å snu dette til å handle om noe annet. Jeg spør deg hvor du har lest at man har "kjøpt et narrativ fra ytre høyre" om man tror det er en plan bak dette?

Dette er interessant, skjønner du. For det betyr at du blir matet med at "vaksinemotstandere" og "konspirasjonsteoretikere", at disse "utskuddene" som ikke vil delta i eksperimentet, som vil bestemme over sin egen kropp og som lukter ugler i mosen, er høyreekstreme, og at "narrativet" de har "kjøpt" kommer fra ytre høyre.

Er det det du tror? Er det det som er historien der ute nå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
9 hours ago, graavik said:

Ok, la meg gjøre det enklere for deg: FrP, evt "Demokratene" eller "Alliansen" er partier som du assosierer deg med? Eller havner du helt i andre ekstreme retning med gammelkommunister som "Pål Steigan" og hans likesinnede?

Prøv denne: Jeg tror ikke på politikk og tilhører ikke noen politisk retning. Og hva har det med noe som helst å gjøre? Tror du at jeg er "gammelkommunist" eller "høyreekstrem" fordi media nå forteller deg at "konspirasjnsteoretikere" og "vaksinemotstandere" er ekstremister?

Er det den nye historien der ute? Er det det de forteller deg at du skal tro nå?

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (Akkurat nå):

Dette er interessant, skjønner du. For det betyr at du blir matet med at "vaksinemotstandere" og "konspirasjonsteoretikere", at disse "utskuddene" som ikke vil delta i eksperimentet, som vil bestemme over sin egen kropp og som lukter ugler i mosen, er høyreekstreme, og at "narrativet" de har "kjøpt" kommer fra ytre høyre.

Fin stråmann. Nei eg har aldri brukt beskrivelsen "høyreekstreme". Det eg forklarer deg er at "Deep state" konspirasjoner, det at staten er ute etter å "ta deg", og vaksine konspirasjoner, er propaganda spydd ut fra den ytre høgre ving. Og du har jo tydeligvis kjøpt propagandaen.

Så eg spør deg. Kva sider på nett, kass kanaler på youtube, tv etc, er det du finner all denne informasjonen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Just now, Pallehysa said:

Fin stråmann. Nei eg har aldri brukt beskrivelsen "høyreekstreme". Det eg forklarer deg er at "Deep state" konspirasjoner, det at staten er ute etter å "ta deg", og vaksine konspirasjoner, er propaganda spydd ut fra den ytre høgre ving. Og du har jo tydeligvis kjøpt propagandaen.

Så eg spør deg. Kva sider på nett, kass kanaler på youtube, tv etc, er det du finner all denne informasjonen?

Aha, så det er det som er historien. Kan du se at du har ukritisk kjøpt dette?

Det er propaganda, spydd ut fra den ytre høyre ving. Og jeg har kjøpt propagandaen. Veldig interessant, og veldig skremmende. Slik har de altså fått folk til å tro at om man ikke er med på denne leken så er man høyreekstrem.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (19 minutter siden):

Aha, så det er det som er historien. Kan du se at du har ukritisk kjøpt dette?

Det er propaganda, spydd ut fra den ytre høyre ving. Og jeg har kjøpt propagandaen. Veldig interessant, og veldig skremmende. Slik har de altså fått folk til å tro at om man ikke er med på denne leken så er man høyreekstrem.

Eg legger merke til at du ikkje er villig til å henvise til dine kilder. Er det nåken grunn for det? Når eg skriver ytre høgre, meiner eg ikkje høgreekstrem, men svært høgrevridde medier som f.eks, Fox News, Breitbart, Newsmax, Resett, Document, Nytid, og ein flust med snakkehoder på Youtube, etc etc etc.

Legger forøvrig merke til at din besettelse på å miskarakterisere kva eg skriver, og din ordbruk "høyreekstrem", er mistenkelig likt det Resett driver med her:

https://resett.no/2021/07/26/store-lockdown-protester-verden-rundt-tv-2-stempler-demonstrantene-som-hoyreekstreme/

Tenker eg er inne på nåke like vel eg...

Endret av Pallehysa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Pallehysa said:

Eg legger merke til at du ikkje er villig til å henvise til dine kilder. Er det nåken grunn for det? Når eg skriver ytre høgre, meiner eg ikkje høgreekstrem, men svært høgrevridde medier som f.eks, Fox News, Breitbart, Newsmax, Resett, Document, Nytid, og ein flust med snakkehoder på Youtube, etc etc etc.

Legger forøvrig merke til at din besettelse på å miskarakterisere kva eg skriver, og din ordbruk "høyreekstrem", er mistenkelig likt det Resett driver med her:

https://resett.no/2021/07/26/store-lockdown-protester-verden-rundt-tv-2-stempler-demonstrantene-som-hoyreekstreme/

Tenker eg er inne på nåke like vel eg...

Så fordi jeg forstår din ordbruk 'ytre høyre' som 'høyreekstrem' og ikke umiddelbart blir med på leken din om å flytte oppmerksomheten til meg, så er du inne på noe? Jeg trodde ytre høyre eller svært høyrevridd betydde høyreekstrem?

Det er også veldig vanskelig å forstå hva du skriver når du ikke vil svare på spørsmålene mine. 

Og jeg kan godt legge frem kildene mine, men det er en veldig lang historie og har ingenting med politikk å gjøre. Politikk er bare et spill som de som egentlig styrer lar oss holde på med, slik at vi skal tro vi har kontroll. Når man kommer høyt nok opp så fører alle samme politikken uansett. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Pallehysa said:

Eg legger merke til at du ikkje er villig til å henvise til dine kilder. Er det nåken grunn for det? Når eg skriver ytre høgre, meiner eg ikkje høgreekstrem, men svært høgrevridde medier som f.eks, Fox News, Breitbart, Newsmax, Resett, Document, Nytid, og ein flust med snakkehoder på Youtube, etc etc etc.

Legger forøvrig merke til at din besettelse på å miskarakterisere kva eg skriver, og din ordbruk "høyreekstrem", er mistenkelig likt det Resett driver med her:

https://resett.no/2021/07/26/store-lockdown-protester-verden-rundt-tv-2-stempler-demonstrantene-som-hoyreekstreme/

Tenker eg er inne på nåke like vel eg...

Resett gjorde en god jobb på linken din der, og miskarakterte ikke TV2 der overhodet. :)

Det var TV2 som kalte brorparten av demonstrantene 'høyre-ekstreme aktivister', vistnokk ifølge AP, uten å utdype nærmere hvem de mener disse høyre-ekstreme aktivistene var. Og Resett påpekte dette. :)

Fakta var at på disse protestene - så kom demonstrantene kom fra hele det politiske spekteret, både venstre- og høyre- siden.

Muslimene ville samles i moskeene og jødene ville samles i deres kirker, og de var ute i gatene og demonstrerte mot det de så som innskrenking av deres rettigheter. 

Kanskje det er derfor seriøse media som Resett kan ha åpne kommentar-felt, mens useriøse aktører og media som TV2-  ikke kan ha det - de kan kanskje ikke stole på at journalistene deres gjør en god nok jobb til at artikklene kan bli kritisert eller debattert i evt. kommentarfeltet. :)

Angående vaksinepasset som blir debattert så er det norske vaksinepasset som foreløbig er foreslått er ikke det så gale, med tanke på at du kan slippe Covid-karantene med papir-dokumentasjon på negativ test/immunitet/vaksine - og at du kan få det utskrevet på papir, og slipper å ha det digitalt på evt. smart-telefon. 

Det folk flest er bekymret for, tror jeg, er at dette systemet skal videre-utvikles, som f.eks. lignende IBM-helsepasset som opprinnelig ble foreslått - og som hadde hele helseinformasjonen din, og viste ett enkelt 'go' or 'no-go' signal - så hvis du f.eks. er HIV-smittet og skal på en natt-klubb - eller besøke litt strengere land, som f.eks. Russland eller Saudi Arabia, så får du kanskje 'no-go' opp. Personlig tror jeg vi vil ende opp med noe slikt system i fremtiden, når folk er blitt vant med korona-passet.

Det har lite å si hvem som rapporterer om de nye lovene og reglene som kommer - religiøse er sikkert bekymret for det de har lest i bibelen om mark of the beast, og enkelte folk er bekymret skrekk-eksempler av mislykkede vaksiner som Alex Jones rapportere om på Infowars, og venstressiden er sikkert mot det pga rasister kan stenge ut folk av uønskede farger fra deres arrangemang, etc.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...