Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

a_aa skrev (2 minutter siden):

Felles for utgangspunktene er at de er off-mainstream, de er langt ut i frynsene av norsk debatt - og de er få;  sånn ca 95% av nordmenn er vaksinetilhenger, om ikke mer 

Absolutt. Men eg vil påstå den store oppblomstringen dei siste årene av "off-mainstream" har i hovudsak nettopp vært pga politisk påvirkning fra polariserende krefter fra USA. Internett og desinformasjon er langt meir tilgjengelig. Dette har hatt ein enorm påvirkning i UK, og ein ser det også i Norge, dog i langt langt mindre grad.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (24 minutter siden):

Men ingenting av dette har altså noe å si for hva jeg vil putte i kroppen eller ei.

Og du mener min oppfatning kommer fra ytre høyre? Haha

Kanskje ikkje din oppfattning. Men eg skriver at det er i hovudsak ytre høgre, eller langt utpå høgrefløyen, politisk, som padler disse konspirasjonsteorier. Du må gjerne meine at du ikkje blir påvirket av dette, men poenget mitt er vertfall at det er mange uavhengig av politisk tilhøyrigheit som blir påvirket av nettopp denne propagandaen. Det er rett og slett mange vaksinemotstandere som får sine ideer fra desinformasjons kampanjer fra ytre høgre.

Det er det samme med "deep state", som du også virker å stille deg bak. Kem som kom først av høna og egget. Hapi70, eller lett tilgjengelig konspirasjons propaganda fra ytre høgre, får så være.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
13 minutes ago, Pallehysa said:

Kanskje ikkje din oppfattning. Men eg skriver at det er i hovudsak ytre høgre, eller langt utpå høgrefløyen, politisk, som padler disse konspirasjonsteorier. Du må gjerne meine at du ikkje blir påvirket av dette, men poenget mitt er vertfall at det er mange uavhengig av politisk tilhøyrigheit som blir påvirket av nettopp denne propagandaen. Det er rett og slett mange vaksinemotstandere som får sine ideer fra desinformasjons kampanjer fra ytre høgre.

Det er det samme med "deep state", som du også virker å stille deg bak. Kem som kom først av høna og egget. Hapi70, eller lett tilgjengelig konspirasjons propaganda fra ytre høgre, får så være.

Så du gadd altså ikke lese den lange posten om mine kilder? Jeg la en del arbeid i dette..

44 minutes ago, Hapi70 said:

Du kommer vel til å tro på hva media forteller deg uansett hva jeg sier, så jeg vet ikke om dette er bortkastet tid.

Men altså, jeg er 51 år gammel, og fant ikke dette på internett i går.

I 1994 gikk jeg på en folkehøyskole som hadde lotusblomst på forsiden, og som samlet alt alternativt som kunne krype og gå i Norge på den tiden. Der fantes en linje som het Helse og Helhet, og via dem ble vi introdusert til flere metoder innen alternativ medisin.

Ett år etter dette fikk jeg ørebetennelse, og gikk helt automatisk til lege. Der fikk jeg antibiotika, det var alt legen hadde. Dette hadde ikke hjulpet mot noe ørebetennelse da jeg var barn (jeg var et såkalt "ørebarn"), og jeg var sjokkert over at han hadde noe så dårlig å tilby. Mannen visste jo ingenting. Jeg gikk hjem uten noe antibiotika og ble frisk av meg selv.

Kort tid etterpå fant jeg en homeopat, og har ikke gått til lege for noen annen behandling enn for håndleddsbrudd siden.

Så det var starten på vaksineskepsisen. Etter dette har jeg ikke tatt vaksiner, og har aldri hatt noe ønske om det. Jeg begynte å se en ond agenda bak vaksinene veldig tidlig.
Hva er smartere enn å stappe barn fulle i medikamenter som har bivirkninger før de har blitt syke? Slik gjør man dem til kunder av farmasien for livet.
De kildene jeg har brukt, selv om jeg egentlig ikke har trengt dem for å gjøre noe valg i forhold til dette, er Suzanne Humphries, Linda Karlstrøm, Andrew Wakefield, Vaxxed 1 og 2. Og nå senest Judy Mikovits, Dr. Sukharid Bhadki og Geert Vanden Bosshe og Anthony William.
Og Ole Dammegaard for noen dager siden.
Men ingenting av dette har altså noe å si for hva jeg vil putte i kroppen eller ei.

Og du mener min oppfatning kommer fra ytre høyre? Haha :)

Så litt mer til konspirasjonsdelen.

I 1996 leste jeg boken Saved By The Light av Dannion Brinkley. Denne boken handler om en nær-døden-opplevelse som han hadde på 70-tallet, der han blir vist en mulig framtid med tvangsmikrochipping. Jeg husker det stod at 3. verdenskrig kom til å stå innen helse. Se hva han skriver:

"Everyone in the world was mandated by law to have one of his computer chips inserted underneath his or her skin. This chip contained all of an individual's personal information. If a government agency wanted to know something, all it had to do was scan your chip with a special device. By doing so, it could discover everything about you, from where you worked & lived to your medical records & even what kind of illnesses you might get in the future."
https://www.qsl.net/w5www/brinkley.html
Både jeg og venner av meg så at det allerede var iferd med å gå i den retningen.

Nå har dyrene våre både ID og helseinformasjon på microchip. Man trenger bare scanne den, så får man helseinformasjon om dyret: https://pyramidion.no/

Litt etter 2000 så ble jeg introdusert for David Icke. Det var spesielt interessant fordi narrativet rundt 9/11 ikke ga mening for meg i utgangspunktet. Jeg og en venn leste denne boken sammen: https://www.goodreads.com/book/show/1781245.The_David_Icke_Guide_to_the_Global_Conspiracy

Ting som man umiddelbart tenkte at ikke ga mening, begynte å gi mening på en helt annen, og dystrere måte. Rett og slett en ond agenda bak mange ting.
Jeg sluttet å lese bøkene hans, for jeg tenkte at dette kan jeg jo ikke gjøre noe med, så hvorfor skal jeg vite det? Jeg orket det ikke.
Men jeg har jo sett rundt meg de tingene han beskriver, og sett at det går mer og mer i retning av total kontroll og global tvangsvaksinering, samt et globalt styre.
Og nå er vi altså der at vi har kommet til et globalt vaksinepass og global tvangsvaksinering.

Jeg har dessverre ingen ting fra ytre høyre å vise deg, jeg vet ikke hva dette skulle være.

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Hapi70 said:

-snip-

Det er to ting som slår meg her.

Det ene er at istedenfor å passivt ignorere vaksiner (akkurat som at jeg ignorerer hekkeløp eller vannpolo) så har du aktivt oppsøkt kilder som kan bekrefte at valgene du tar har noe for seg. Confirmation bias. At kildene du bruker er diskrediterte og at påstandene deres ikke kan etterprøves (fordi de ikke stemmer med virkeligheten) avfeier du ganske enkelt for å ikke sprekke bobla du bor i.

Den andre er at du bruker effekten av vaksinene de fleste av oss har tatt som bevis for at man ikke trenger vaksiner. Hadde ingen av oss fulgt vaksineprogrammet antar jeg pipen hadde hatt en annen låt. Dere er gratispassasjerer på de vaksinertes rygg.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (8 timer siden):

Resett gjorde en god jobb på linken din der, og miskarakterte ikke TV2 der overhodet. :)

Det var TV2 som kalte brorparten av demonstrantene 'høyre-ekstreme aktivister', vistnokk ifølge AP, uten å utdype nærmere hvem de mener disse høyre-ekstreme aktivistene var. Og Resett påpekte dette. :)

Fakta var at på disse protestene - så kom demonstrantene kom fra hele det politiske spekteret, både venstre- og høyre- siden.

Muslimene ville samles i moskeene og jødene ville samles i deres kirker, og de var ute i gatene og demonstrerte mot det de så som innskrenking av deres rettigheter. 

Kanskje det er derfor seriøse media som Resett kan ha åpne kommentar-felt, mens useriøse aktører og media som TV2-  ikke kan ha det - de kan kanskje ikke stole på at journalistene deres gjør en god nok jobb til at artikklene kan bli kritisert eller debattert i evt. kommentarfeltet. :)

Angående vaksinepasset som blir debattert så er det norske vaksinepasset som foreløbig er foreslått er ikke det så gale, med tanke på at du kan slippe Covid-karantene med papir-dokumentasjon på negativ test/immunitet/vaksine - og at du kan få det utskrevet på papir, og slipper å ha det digitalt på evt. smart-telefon. 

Det folk flest er bekymret for, tror jeg, er at dette systemet skal videre-utvikles, som f.eks. lignende IBM-helsepasset som opprinnelig ble foreslått - og som hadde hele helseinformasjonen din, og viste ett enkelt 'go' or 'no-go' signal - så hvis du f.eks. er HIV-smittet og skal på en natt-klubb - eller besøke litt strengere land, som f.eks. Russland eller Saudi Arabia, så får du kanskje 'no-go' opp. Personlig tror jeg vi vil ende opp med noe slikt system i fremtiden, når folk er blitt vant med korona-passet.

Det har lite å si hvem som rapporterer om de nye lovene og reglene som kommer - religiøse er sikkert bekymret for det de har lest i bibelen om mark of the beast, og enkelte folk er bekymret skrekk-eksempler av mislykkede vaksiner som Alex Jones rapportere om på Infowars, og venstressiden er sikkert mot det pga rasister kan stenge ut folk av uønskede farger fra deres arrangemang, etc.

 

Jeg mener å ha lest tidligere at de ble karakterisert som både høyre- og venstreekstreme, men akkurat i denne artikkelen skriver TV2 kun høyreekstreme. De refererer til AP, men AP skriver ikke høyreekstreme. De skriver ytre høyre. De bildene som er vist tyder ikke på at mange av dem er ekstremister såvidt jeg kan se, men de finnes iblandt dem de også ser det ut for. Derfor synes jeg Resett kunne nyansert artikkelen sin. Det samme kunne forsåvidt TV2 i denne ene ihvertfall. Ytre høyre kan nok (mis)forstås på flere måter. I Norge vil jeg si FRP er ytre høyre, men det er ikke noe ekstremt ved FRP. Alliansen beveger seg mer mot det ekstreme, men det er vel stort sett Lysglimt og en liten heiagjeng. De fleste jeg har sett som deler hyppig informasjon grunnet vaksineskepsis er derimot hverken ytre høyre eller ytre venstrefolk. F.eks. er det ikke så mange dagene siden MDG-politiker Susanne Heart faktisk gikk til skrittet å skrive brev til stortinget om å pause vaksineringen. Om de så var ekstremister alle mann, så har de jo lov til å demonstrere fredelig de også forsåvidt. 

Jeg er forøvrig enig med demonstrantene. Har ingen sans for innenlands bruk av vaksinepass. Store arrangementer har jeg en viss forståelse for, men jeg ser ingen grunn til at friske mennesker som har testet seg skal diskrimineres. Det rammer forsåvidt ikke meg selv i særlig grad, men jeg forstår hvorfor unge og friske mennesker kan være skeptiske til vaksine, samt ha behov for å sprelle litt av seg etter mye stillstand i 1,5 år. Det ser jo også ut som det går greit i UK nå? Kraftig synkende antall positive tester siden 15. juli. Antall innlagte er 922 per 20. juli, omtrent som man forventet (dog ikke så langt unna hva man ønsket å ikke overstige). Siden antall positive tester har gått ned siden den 15. er det også å forvente at antall innlagte vil følge samme kurve.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (5 timer siden):

iallfall står det der at han leser Klassekampen, noe som vanligvis er kjennetegn på en venstreradikal person. 

Jeg leser Klassekampen. Av og til vel og merke. Er vel blitt kalt høyrevridd før. Nå er jeg visst venstre-radikal også da :lol: Merkelig at jeg har stemt partier i sentrum hele mitt liv igrunn (bortsett fra SV en gang for rundt 25 år siden). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 timer siden):

Så du gadd altså ikke lese den lange posten om mine kilder? Jeg la en del arbeid i dette..

Du ville dele din livshistorie, nåke eg er totalt uinteressert i. Alt eg spurte om var kor du henvender deg, for å finne informasjon om konspirasjonsteorier i 2021. I tilfelle eg er interessert i å følge med på kva som skjer.  Kanskje eg til og med har lyst å bli ein del av "gutta boys".

Om du har gjort deg opp ei meining for 30-40 år siden, og har siden søkt land og strand etter informasjon som passer ditt narrativ, er kanskje du egget istadenfor høna. Dette er ikkje tilfellet for mange andre, som får matet desinformasjon gjennom ytre høgre medier i seinere år. Som bla.a Fox News, og ein ørten ulike medier på nettet.

Ellers kva er det media forteller meg, som eg vil tro på uansett? At Fox News er ytre høgre, som stryker vaksinemotstandere på ryggen?  Det kan eg sjå sjøl på Fox News. Ganske artig å følge med på. For sjøl dei har no innsett kor farlig deiras egen propaganda har vært, og først no oppfordrer til vaksinering. Bedre seint enn aldri. Bare synd at det er litt lite, litt seint, for millioner av Amerikanere som allerede har kjøpt narrativet, og sitter med dine holdninger.

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 7/26/2021 at 3:17 AM, KongRudi said:

Jeg så Støre sa på TV at Høyre-siden måtte ta ansvar.. Så siden jeg stemte Høyre sist, så skal jeg prøve;

- Jeg er helt seriøst bekymret for deg, graavik, og tror du bør vurdere å gå til psykolog, sånn at vi ikke får en ny utøya-episode.. Du kan ikke bedømme  alt folk sier etter uansett hvilken politisk retning de dreier - så selv om han skulle være Trumpist, så er det ingen grunn til å finne frem bomber og skytevåpen, og gå amok.. OK?

Tror heller du bør se deg i speilet for du begynner å snakke om andre på det området. Du er den eneste som har begynt å snakke om Utøya,bomber, skytevåpen og om å gå amok. DET er faktisk bekymringsverdig! 😮 (Dårlige forsøk på personangrep kan du forøvrig bare droppe)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 7/26/2021 at 10:34 AM, Hapi70 said:

Prøv denne: Jeg tror ikke på politikk og tilhører ikke noen politisk retning. Og hva har det med noe som helst å gjøre? Tror du at jeg er "gammelkommunist" eller "høyreekstrem" fordi media nå forteller deg at "konspirasjnsteoretikere" og "vaksinemotstandere" er ekstremister?

Er det den nye historien der ute? Er det det de forteller deg at du skal tro nå?

Det er flott at du har som mål å ikke tilhøre noen bestemt politisk retning, men det er ganske tydelig at du har latt deg politisere av antivaks-narrativet som kommer primært fra ytterkantene når det gjelder politikk. Kanskje om du faktisk hadde satt deg litt inn i politikk, så kunne du lettere silt ut ytterkantene som antivaksere representerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
13 minutes ago, graavik said:

Det er flott at du har som mål å ikke tilhøre noen bestemt politisk retning, men det er ganske tydelig at du har latt deg politisere av antivaks-narrativet som kommer primært fra ytterkantene når det gjelder politikk. Kanskje om du faktisk hadde satt deg litt inn i politikk, så kunne du lettere silt ut ytterkantene som antivaksere representerer.

Nei, det er media og de som tror på det de skriver som politiserer dette. Mine oppfatninger kommer ikke fra politikk og har aldri gjort det.

15 hours ago, Hapi70 said:

Du kommer vel til å tro på hva media forteller deg uansett hva jeg sier, så jeg vet ikke om dette er bortkastet tid.

Men altså, jeg er 51 år gammel, og fant ikke dette på internett i går.

I 1994 gikk jeg på en folkehøyskole som hadde lotusblomst på forsiden, og som samlet alt alternativt som kunne krype og gå i Norge på den tiden. Der fantes en linje som het Helse og Helhet, og via dem ble vi introdusert til flere metoder innen alternativ medisin.

Ett år etter dette fikk jeg ørebetennelse, og gikk helt automatisk til lege. Der fikk jeg antibiotika, det var alt legen hadde. Dette hadde ikke hjulpet mot noe ørebetennelse da jeg var barn (jeg var et såkalt "ørebarn"), og jeg var sjokkert over at han hadde noe så dårlig å tilby. Mannen visste jo ingenting. Jeg gikk hjem uten noe antibiotika og ble frisk av meg selv.

Kort tid etterpå fant jeg en homeopat, og har ikke gått til lege for noen annen behandling enn for håndleddsbrudd siden.

Så det var starten på vaksineskepsisen. Etter dette har jeg ikke tatt vaksiner, og har aldri hatt noe ønske om det. Jeg begynte å se en ond agenda bak vaksinene veldig tidlig.
Hva er smartere enn å stappe barn fulle i medikamenter som har bivirkninger før de har blitt syke? Slik gjør man dem til kunder av farmasien for livet.
De kildene jeg har brukt, selv om jeg egentlig ikke har trengt dem for å gjøre noe valg i forhold til dette, er Suzanne Humphries, Linda Karlstrøm, Andrew Wakefield, Vaxxed 1 og 2. Og nå senest Judy Mikovits, Dr. Sukharid Bhadki og Geert Vanden Bosshe og Anthony William.
Og Ole Dammegaard for noen dager siden.
Men ingenting av dette har altså noe å si for hva jeg vil putte i kroppen eller ei.

Og du mener min oppfatning kommer fra ytre høyre? Haha :)

Så litt mer til konspirasjonsdelen.

I 1996 leste jeg boken Saved By The Light av Dannion Brinkley. Denne boken handler om en nær-døden-opplevelse som han hadde på 70-tallet, der han blir vist en mulig framtid med tvangsmikrochipping. Jeg husker det stod at 3. verdenskrig kom til å stå innen helse. Se hva han skriver:

"Everyone in the world was mandated by law to have one of his computer chips inserted underneath his or her skin. This chip contained all of an individual's personal information. If a government agency wanted to know something, all it had to do was scan your chip with a special device. By doing so, it could discover everything about you, from where you worked & lived to your medical records & even what kind of illnesses you might get in the future."
https://www.qsl.net/w5www/brinkley.html
Både jeg og venner av meg så at det allerede var iferd med å gå i den retningen.

Nå har dyrene våre både ID og helseinformasjon på microchip. Man trenger bare scanne den, så får man helseinformasjon om dyret: https://pyramidion.no/

Litt etter 2000 så ble jeg introdusert for David Icke. Det var spesielt interessant fordi narrativet rundt 9/11 ikke ga mening for meg i utgangspunktet. Jeg og en venn leste denne boken sammen: https://www.goodreads.com/book/show/1781245.The_David_Icke_Guide_to_the_Global_Conspiracy

Ting som man umiddelbart tenkte at ikke ga mening, begynte å gi mening på en helt annen, og dystrere måte. Rett og slett en ond agenda bak mange ting.
Jeg sluttet å lese bøkene hans, for jeg tenkte at dette kan jeg jo ikke gjøre noe med, så hvorfor skal jeg vite det? Jeg orket det ikke.
Men jeg har jo sett rundt meg de tingene han beskriver, og sett at det går mer og mer i retning av total kontroll og global tvangsvaksinering, samt et globalt styre.
Og nå er vi altså der at vi har kommet til et globalt vaksinepass og global tvangsvaksinering.

Jeg har dessverre ingen ting fra ytre høyre å vise deg, jeg vet ikke hva dette skulle være.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
9 hours ago, Pallehysa said:

Du ville dele din livshistorie, nåke eg er totalt uinteressert i. Alt eg spurte om var kor du henvender deg, for å finne informasjon om konspirasjonsteorier i 2021. I tilfelle eg er interessert i å følge med på kva som skjer.  Kanskje eg til og med har lyst å bli ein del av "gutta boys".

Om du har gjort deg opp ei meining for 30-40 år siden, og har siden søkt land og strand etter informasjon som passer ditt narrativ, er kanskje du egget istadenfor høna. Dette er ikkje tilfellet for mange andre, som får matet desinformasjon gjennom ytre høgre medier i seinere år. Som bla.a Fox News, og ein ørten ulike medier på nettet.

Ellers kva er det media forteller meg, som eg vil tro på uansett? At Fox News er ytre høgre, som stryker vaksinemotstandere på ryggen?  Det kan eg sjå sjøl på Fox News. Ganske artig å følge med på. For sjøl dei har no innsett kor farlig deiras egen propaganda har vært, og først no oppfordrer til vaksinering. Bedre seint enn aldri. Bare synd at det er litt lite, litt seint, for millioner av Amerikanere som allerede har kjøpt narrativet, og sitter med dine holdninger.

Nå er det ofte slik at det er ens livshistorie som gjør at en ikke tar vaksiner, ikke politisk propaganda. Og livshistorien til ens barn eller andre pårørende. Jeg er ikke alene om det, disse historiene er utallige. Ser du alle underskriftene på denne bussen? De ble samlet i 2016, og de består av pårørende som har opplevd alvorlig vaksineskade på nært hold. Tror du de har kjøpt høyrevridd propaganda? VAXXEDBUS.png.4583b428ba3bf5aadde222eb046c817a.png

Dette med å si at vi har kjøpt propaganda er en strategi som blir brukt for å male folk til å bli en homogen gruppe. "De der er hjernevasket stakkars, de har kjøpt propagandaen til ytre høyre i år."

Du tror at jeg sitter på nettet og leser om konspirasjosteorier om covid dagen lang, ikke sant? Det tror du på, så dette har du kjøpt av media.  Men jeg gjør ikke det, det interesserer meg lite å lese om det. Jeg ser jo hva som skjer rundt meg. Jeg vet ikke om du sjekket linken jeg ga deg, denne: https://pyramidion.no/

"Alle data lagres sentralt. Dette betyr at nasjonale myndigheter og politi vil kunne bruke data fra ePass-systemet til å håndheve sitt regelverk. Videre vil vi kunne hjelpe til å kontrollere eller spore spredning av sykdom, begrense muligheter for ulovlig handel med valper, og bidra til å øke velferden for dyr. Med en sentralisert lagring av påkrevet behandling kan nasjonale myndigheter og politi bruke systemet til å håndheve sitt lands lover og regler."
https://pyramidion.no/epass/

All informasjon om kjæledyret ditt lagres altså nå sentralt, du kan få et e-pass som inneholder ID, vaksinasjoner og diagnoser. Dette er vår fremtid også, vi får også disse passene, og om jeg har rett, så får vi dem i en chip snart.

Og det ble spådd i 1995 av Dannion Brinkley, som ble vist at det var en ond agenda bak dette. Og dette blir bekreftet i bøkene til David Icke.
Hva mer trenger jeg? Trenger jeg å lese noe om konspirasjonsteorier når marerittet skjer rett foran nesa mi? Det de snakket om da skjer jo nå!

Og er Icke høyrevridd? Er Ole Dammegaard høyrevridd? Er siden hans en høyre-propagandaside?  Er Dr. Sukharid Bhakdi høyrevridd? Eller Medical Medium, er han høyrevridd?

Her er en side som jeg kan anbefale, om du ønsker å bli en av "gutta boys", hvem nå de er. Men jeg har ikke lest stort der heller. Jeg har egentlig bare hørt på Kim og Ole sine "sofa talks" som de begynte med under nedstengningen i Spania, og hørt en del intervjuer med Ole opp gjennom årene, senest ett for noen dager siden: https://lightonconspiracies.com

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 minutter siden):

Nå er det ofte slik at det er ens livshistorie som gjør at en ikke tar vaksiner, ikke politisk propaganda.

Men du viser jo nettopp til ein propaganda film, kalt "Vaxxed". Ein kan argumentere kor politisk denne propaganda videoen er, men at det er i hovedsak ytre høgre som padler denne konspirasjonen, finnes det ingen tvil om. Eg har vist deg den største nyhetssenderen i America, som padler anti vaksine propaganda. Ofte gjennom konspirasjoner, og hysteri. Fox News. Er ikkje dei høgrevridde til eit ytterpunkt? Jo det er dei. Og deiras lyttere, er i hovedsak Republikanere, som igjen gjenspeiles i kor ein finner disse konspirasjon teoristene. I hovedsak i det Republikanske parti. Ikkje eksklusivt. Men i hovedsak.

 

Hapi70 skrev (20 minutter siden):

Du tror at jeg sitter på nettet og leser om konspirasjosteorier om covid dagen lang, ikke sant? Det tror du på, så dette har du kjøpt av media.

Har media fortalt meg at du sitter på nettet og leser om konspirasjonsteorier om covid dagen lang? Jøss. Kan du vise til den artikkelen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
12 minutes ago, Pallehysa said:

Men du viser jo nettopp til ein propaganda film, kalt "Vaxxed". Ein kan argumentere kor politisk denne propaganda videoen er, men at det er i hovedsak ytre høgre som padler denne konspirasjonen, finnes det ingen tvil om. Eg har vist deg den største nyhetssenderen i America, som padler anti vaksine propaganda. Ofte gjennom konspirasjoner, og hysteri. Fox News. Er ikkje dei høgrevridde til eit ytterpunkt? Jo det er dei. Og deiras lyttere, er i hovedsak Republikanere, som igjen gjenspeiles i kor ein finner disse konspirasjon teoristene. I hovedsak i det Republikanske parti. Ikkje eksklusivt. Men i hovedsak.

 

Har media fortalt meg at du sitter på nettet og leser om konspirasjonsteorier om covid dagen lang? Jøss. Kan du vise til den artikkelen?

Nei, altså...det har blitt slik det siste året, at det er "ytre høyre som padler konspirasjonen". Dette er jo helt absurd. Det har aldri skjedd før, dette er noe de har begynt med for å skape et bestemt narrativ, det narrativet at vaksineskeptiekeren er en ekstrempolitisk terrorist antagelig. Jeg er gammel i dette gamet, og det der er nytt.

Og hva som gjør Vaxxed I og II til en propagandavideoer forstår jeg ikke. Er alle dokumentarer propaganda da? Og politiske er filmene IKKE.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Hapi70 said:

Nei, det er media og de som tror på det de skriver som politiserer dette. Mine oppfatninger kommer ikke fra politikk og har aldri gjort det.

 

Vel, du må gjerne like å tro det, men utifra oppførselen din her i tråden er det veldig klart at du har latt deg politisere av politiske ytterkanter.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Hapi70 said:

Og hva som gjør Vaxxed I og II til en propagandavideoer forstår jeg ikke. Er alle dokumentarer propaganda da? Og politiske er filmene IKKE.

At du ikke har lært deg å evne forskjellen på dokumentarer vs. propaganda er vel også ganske beskrivende for holdningen du fremviser her. 😥

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 minutes ago, graavik said:

Vel, du må gjerne like å tro det, men utifra oppførselen din her i tråden er det veldig klart at du har latt deg politisere av politiske ytterkanter.

Dette er feil rett og slett, det er din oppfatning basert på medias propaganda. Jeg har ingenting å gjøre med politiske ytterkanter, eller noe som helst politisk i det hele tatt. Du tror det fordi du er hjernevasket.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Hapi70 said:

Dette er feil rett og slett, det er din oppfatning basert på medias propaganda. Jeg har ingenting å gjøre med politiske ytterkanter, eller noe som helst politisk i det hele tatt. Du tror det fordi du er hjernevasket.

Du har forfektet rene løgner her i tråden i månedsvis, blitt avslørt i omtrent hver eneste av dem, men nektet å ta til deg kunnskap. Men selvsagt er det resten av oss som er hjernevasket ja. Igjen, veldig beskrivende for holdningen din. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 minutes ago, graavik said:

Du har forfektet rene løgner her i tråden i månedsvis, blitt avslørt i omtrent hver eneste av dem, men nektet å ta til deg kunnskap. Men selvsagt er det resten av oss som er hjernevasket ja. Igjen, veldig beskrivende for holdningen din. :)

Faktisk viser dette helt tydelig hvordan hjernevaskingen fungerer. I 2016 var ikke det å ikke ønske å vaksinere seg høyreekstremt, men nå er det det. Det er bare for dumt, hvordan kan dere ikke se hvordan dette narrativet er oppdiktet?

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Nei, altså...det har blitt slik det siste året, at det er "ytre høyre som padler konspirasjonen". Dette er jo helt absurd.

Er du ueinig i at konspirasjonsteoriene, vaksinemotstand, motstandere mot staten, blir padlet av høgrevridde medier? Bla.a Fox News?

 

Hapi70 skrev (1 time siden):

Det har aldri skjedd før, dette er noe de har begynt med for å skape et bestemt narrativ, det narrativet at vaksineskeptiekeren er en ekstrempolitisk terrorist antagelig. Jeg er gammel i dette gamet, og det der er nytt.

Så Fox News har begynt med dette fordi dei vil at narrativet skal være at vaksineskeptikerne er ein ekstrempolitisk terrorist? Jøss. Eg lukter ein ny konspirasjon lang vei. Er Fox News hyret av staten, atlså den skjulte djupe staten, for å framstille republikanere, då spesielt konspirasjonsfolket, i eit dårlig lys?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Hapi70 said:

Faktisk viser dette helt tydelig hvordan hjernevaskingen fungerer. I 2016 var ikke det å ikke ønske å vaksinere seg høyreekstremt, men nå er det det. Det er bare for dumt, hvordan kan dere ikke se hvordan dette narrativet er oppdiktet?

Sier han som har komplett nektet å ta til seg noe som helst av kunnskap i løpet av hele denne trådens levetid. Til tross for at du har blitt avslørt igjen og igjen 🤣 Men bare fortsett å kjøre på du!  :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...