Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beveger seg i bølger, med vekselspill mellom liberale og mer totalitære krefter. At det er bevegelser i samfunnet man skal følge med på og stille seg kritisk til, er jeg helt enig i. Samtidig er det en kjensgjerning at vår del av verden generelt har beveget seg i en svært positiv retning på dette området hvis man ser på de store linjene. Vi skal ikke så mange år tilbake før menneskerettigheter og "civil rights" var ord vi ikke hadde hørt om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Betroz skrev (41 minutter siden):

 

Veldig morsomt bilde, spesielt når det dør folk i Norge av konspirasjonsteorier. Dette er vel bare lureri for dere... 

Snikpellik skrev (1 time siden):

Pasienter ved sykehjemmet smittet
https://www.raumnes.no/nyheter/siste-pasienter-ved-sykehjemmet-smittet/

På dette sykehjemmet takket 1/3 nei til vaksine. Årsaken er en sykepleier som delte konspirasjonsteorier og sådde vaksineskepsis hos beboerne. Sykepleieren har fått sparken (av andre årsaker). 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd skrev (15 minutter siden):

Veldig morsomt bilde, spesielt når det dør folk i Norge av konspirasjonsteorier. Dette er vel bare lureri for dere... 

Sitat

Pasienter ved sykehjemmet smittet
https://www.raumnes.no/nyheter/siste-pasienter-ved-sykehjemmet-smittet/

På dette sykehjemmet takket 1/3 nei til vaksine. Årsaken er en sykepleier som delte konspirasjonsteorier og sådde vaksineskepsis hos beboerne. Sykepleieren har fått sparken (av andre årsaker). 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Hadde vært interessant å fått den saken inn for retten og satt presedens. Massemanipulasjon med døden til følge. (Trump burde ligge lavt)

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Simen1 said:

Hadde vært interessant å fått den saken inn for retten og satt presedens. Massemanipulasjon med døden til følge. (Trump burde ligge lavt)

Den presedensen du leiter etter finner du allerede i de gamle kjetter-paragrafene til Den Katolske Kirke fra middelalderen. Du får starte en kampanje for å børste støv av dem, holde opp behandlingen av Jan Huus som et forbilledlig eksempel, eller noe sånn. I dagens politiske fryktklima har du lett over halvparten av befolkningen med deg på det, vil jeg tro. Vi kan kalle det "Covid-fornektelse" eller noe i den duren, og så må man sverge troskap til WHO for ikke å bli brent på bålet.

Endret av AntonMarkmus
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
AntonMarkmus skrev (20 minutter siden):

 

Du overdriver, selv om jeg ser både ditt og Simen1 sitt poeng. Toleransens paradoks er noe demokratiske samfunn sliter med, spesielt etter det som har skjedd i USA ila. de siste årene. 

I krig er en overordnet ansvarlig for sine soldaters handlinger, via kommandoansvar. Det samme burde gjelde alle som direkte eller indirekte gjør at noen dør. Dette gjelder ikke bare korona, men en rekke andre hendelser. Dog, så må det settes veldig sterke føringer for dette, da det kan bryte ned den demokratiske grunnmuren.

Jeg vet ikke om dette er en god ide, men feilinformasjon er ekstremt farlig. Det er en vanskelig tid vi lever i, det er det eneste jeg kan si sikkert. 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar

Jeg ser at bildet mitt med apekattene trigga Woke folket her inne. :wee:

1 hour ago, Guest 31a75...8fd said:

Jeg vet ikke om dette er en god ide, men feilinformasjon er ekstremt farlig.

Ja mye av feilinformasjonen omkring Covid kommer fra WHO. De burde stilles for rettssaker liknende de i Nuremberg etter krigen, og dømmes for forbrytelser mot menneskeheten - gjerne da med Bill Gates på første benk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 hours ago, Betroz said:

Papirene dine takk!!

Vi får se mer av slikt i tiden fremover. Jo mer bullshit vi godtar, jo mer kommer!

Å fy f.! Ja nå begynner det, snart må alle vise papirer for å komme inn både her og der.

Ser ut som New York har lest konspirasjonsteorier også.. 

«New Yorkers will be required to show “vaccine passports” — proof that they have received the COVID-19 vaccine — in order to re-enter society.»

https://www.dailywire.com/news/new-york-will-officially-begin-requiring-vaccine-passports-on-april-2

Lenke til kommentar

De har jo allerede sagt at det ikke blir aktuelt med vaksinepass i Norge da det i praksis bare er noen få mnd den har effekt. Alle som ønsker å bli vaksinert vil være vaksinert utpå høsten. Et vaksinepass ville dermed bare gitt mening mellom mai og september. 

I tillegg er forhåpentligvis smittenivået nede slik det var i fjor (selv om det er usannsynlig skal man tro FHI - de tror ikke det er mulig at R blir under 1 med de nye mutasjonene) 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (21 minutter siden):

De har jo allerede sagt at det ikke blir aktuelt med vaksinepass i Norge da det i praksis bare er noen få mnd den har effekt.

Huh?

Høie om vaksinepass: –Ambisjon om å ha det klart til sommeren
https://www.vgtv.no/video/215111/hoeie-om-vaksinepass-ambisjon-om-aa-ha-det-klart-til-sommeren

Vi har forsåvidt allerede vaksinepass i Norge. Bare å logge inn på Helse Norge med BankID og skrive ut oversikten der. Danmarks løsning blir QR-kode på mobil, sikkert noe sånt som eventuelt kommer her også.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
45 minutes ago, Betroz said:

Blir mer en app på mobilen med en QR kode da. Som jeg snakka om her inne for ett år siden, men da bare lo folk av meg.

Digitalt vaksinepass, det kommer.

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Snikpellik said:

Huh?

Høie om vaksinepass: –Ambisjon om å ha det klart til sommeren
https://www.vgtv.no/video/215111/hoeie-om-vaksinepass-ambisjon-om-aa-ha-det-klart-til-sommeren

Vi har forsåvidt allerede vaksinepass i Norge. Bare å logge inn på Helse Norge med BankID og skrive ut oversikten der. Danmarks løsning blir QR-kode på mobil, sikkert noe sånt som eventuelt kommer her også.

Ah, da har det endret seg. Ikke bra... 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (15 minutter siden):

Ah, da har det endret seg. Ikke bra... 

Vel, det som er sagt er at man ser på et samarbeid med EU/EØS om en løsning for vaksinepass til bruk for reise mellom land, som er det det refereres til i det aktuelle klippet. Men dette med vaksinepass for bruk innenlands er det, meg bekjent, ikke signalisert noen konkrete planer for. Høie har vel heller gått ut og sagt at de ikke vil innføre en slik ordning her til lands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...