Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Quote

Spania strammer inn – påbyr munnbind på alle offentlige steder

Spania utvider listen over områder der det blir påbudt med munnbind. Påbudet gjelder heretter også for dem som soler seg på stranda eller ved bassengkanten.

Med økte smittetall den siste tiden har landet utvidet listen over steder man nå blir nødt til å bruke munnbind. Påbudet vil vare» fram til slutten av krisen», ifølge myndighetene.

Fra onsdag blir det påbudt å bruke munnbind på offentlige steder, både innendørs og utendørs. Det gjelder selv når «trygg avstand» på halvannen meter kan opprettholdes, heter det.

Det er fortsatt lov til å ta av munnbindet når man spiser eller drikker på restauranter, og når man driver med utendørssport og svømming.

https://www.framtidinord.no/ntb/utenriks/2021/03/30/Spania-strammer-inn-–-påbyr-munnbind-på-alle-offentlige-steder-23740064.ece

 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
amber skrev (8 timer siden):

Det er liten tvil om at ett nettverk har vært dominerende siden 1945: maktstrukturen som etter Bretton Woods konferansen 1944 hadde kontrollen over den globale verdensvalutaen og etter krigen fratok britene deres kontroll over Midtøstens energiområder. Dvs USAs bankelite, først og fremst Rockefeller Corp/bankene som kontrollerer Federal Reserve. Etter USSRs fall proklamerte USA åpent sin unipolare dominans (som Russland/Kina ikke lenger godtar).

Mnja, jeg mener dette blir for enkelt. Ja, det var en gruppe som var sterkt involvert i etableringen av Federal Reserve, og denne etableringen var med på å styrke USAs økonomiske posisjon og etter hvert etablere deres dominans utover 1900-tallet. Og denne gruppen hadde helt klart egne interesser i etableringen. Men denne utviklingen skjedde ikke i et vakuum - i samme periode kuliminerte kampen om innflytelse mellom de europeiske stormaktene i et par verdenskriger som var med på å svekke samtlige av disse, og vi så etableringen av sterke kommunistiske stater i to av verdens største land. Ser man på historien videre etter -45, var det på ingen måte slik at USA hadde noen unipolar dominans. Man kan argumentere for at de fikk etablert et hegemoni i vesten, men på ingen måte globalt - verden ble i hovedsak delt. Så kan man mulig hevde at man et kort øyeblikk etablerte en unipolar dominans da Soviet falt - eller man trodde i hvert fall at hadde det da de stod igjen som eneste supermakt - men dette snudde jo temmelig raskt ved Kinas voldsomme økonomiske ekspansjon og at Russland reiser seg fra asken.

Så igjen, er ikke budskapet mitt at jeg ikke tror konspirasjoner finnes eller at rike mennesker utøver innflytelse på politiske prosesser, og at dette spillet i stor grad foregår skjult. Men jeg ser det igjen som at det er mange ulike maktfraksjoner og økonomiske interesser, og lite som tyder på noen enhetlig global dominans eller sentral styring. Og når verden da globalt responderer på en pandemi, så er da min inngangsvinkel at her responderer de ulike maktfraksjonene på det. At disse fraksjonene i en slik krise også vil prøve å styrke sin posisjon, eller i det minste å ikke tape terreng, tenker jeg også er naturlig. Men for meg er det lang vei derfra til at noen orkestrerer det her. Men det oppfatter jeg da heller ikke at er ditt ståsted. Jeg tror egentlig ikke vi er så uenige, mer at jeg tenker at det finnes mange slike strukturer som du snakker om og ikke nødvendigvis er like pessimistisk innstilt til alles motiver.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Til dere som mener det er en konspirasjon i en eller annen form, hvordan stiller dere til matematikere og fysikere som har utviklet formler for å kalkulere hvor mange som kan holde på en hemmelighet over tid? For eksempel denne her som ble publisert i 2016 i PLOS ONE On the Viability of Conspiratorial BeliefsHer blir det blant annet beregnet hvor lang tid det ville tatt før de blir avslørt hvis WHO, CDC (men bare top-dogsa, ikke de vanlig ansatte) og legemiddelfirmaene er sammen om en vaksine konspirasjon (3.15 år).

Justerer dere antall folk som må være med på konspirasjonene med tanke på matematiske utligninger eller dropper dere det? I så fall hvor mange tenker dere at er med på det?

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (10 timer siden):

Mnja, jeg mener dette blir for enkelt.

Det er det ikke. For det første betyr kontroll over verdensvalutaen alt i den moderne verden, for det andre ble trusselen fra USSR overdrevet for å kunne rettferdiggjøre en opprusting som i realiteten var for å gjennomføre en ny kolonialisering (under dekke av en FN-fasade om frihet og menneskeretter - disse var ikke mye verdt i USAs intervensjoner fra Vietnam til Indonesia til el Salvador).

Kontroll over verdensvalutaen betyr alt - og USAs dominans var slik at da den ordningen som de selv hadde presset på verden ikke fungerte lenger (og USA var nær bankerott) fikk de unilateralt innført 'petrodollarsystemet' der Saudi Arabia mot å få militær beskyttelse forlangte at alle land skulle bruke dollar for å handle olje (senere kynisk brukt til å arrangerte ulandenes gjeldskrise).

Endret av amber
skriveleif
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (3 timer siden):

Til dere som mener det er en konspirasjon i en eller annen form, hvordan stiller dere til matematikere og fysikere som har utviklet formler for å kalkulere hvor mange som kan holde på en hemmelighet over tid?

For det første trenger det ikke være mange som er seg konspirasjonen bevisst, for det andre vil vel folk som har interesse av noe (jobb, penger) kunne rasjonalisere bort konspirasjonen..

Chomsky skriver om hvordan et system med skal vi si skjeletter i skapet må balansere mellom å begrense informasjon og å gi frihet til folk som må kunne utfolde sitt intellekt (forskere osv).

Lenke til kommentar
4 hours ago, shockorshot said:

Til dere som mener det er en konspirasjon i en eller annen form, hvordan stiller dere til matematikere og fysikere som har utviklet formler for å kalkulere hvor mange som kan holde på en hemmelighet over tid? For eksempel denne her som ble publisert i 2016 i PLOS ONE On the Viability of Conspiratorial BeliefsHer blir det blant annet beregnet hvor lang tid det ville tatt før de blir avslørt hvis WHO, CDC (men bare top-dogsa, ikke de vanlig ansatte) og legemiddelfirmaene er sammen om en vaksine konspirasjon (3.15 år).

Justerer dere antall folk som må være med på konspirasjonene med tanke på matematiske utligninger eller dropper dere det? I så fall hvor mange tenker dere at er med på det?

Hva hvis du heller ser det opp mot forskjellige graderinger av dokumenter som krever varierende sikkerhetsklarering?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
7 hours ago, shockorshot said:

Til dere som mener det er en konspirasjon i en eller annen form, hvordan stiller dere til matematikere og fysikere som har utviklet formler for å kalkulere hvor mange som kan holde på en hemmelighet over tid? For eksempel denne her som ble publisert i 2016 i PLOS ONE On the Viability of Conspiratorial BeliefsHer blir det blant annet beregnet hvor lang tid det ville tatt før de blir avslørt hvis WHO, CDC (men bare top-dogsa, ikke de vanlig ansatte) og legemiddelfirmaene er sammen om en vaksine konspirasjon (3.15 år).

Justerer dere antall folk som må være med på konspirasjonene med tanke på matematiske utligninger eller dropper dere det? I så fall hvor mange tenker dere at er med på det?

Narsissister og psykopater holder på løgnene hele livet, det er det også mange andre som gjør. Et lite eksempel er adopterte som blir løyet for til de selv finner ut noe, det er ikke få dette har skjedd med. Begrepet 'familiehemmeligheter' forteller jo sit, så hvordan de har fått til resultatene av den forskningen lurer jeg på.

Det har jo gått en del penger inn i å spre propaganda som skal få en til å tro at konspirasjoner og korrupsjon ikke finnes. Særlig etter 9/11 da skyskrapere av stål og betong falt sammen nøyaktig som som i kontrollerte rivninger etter å ha blitt truffet høyt oppe av aluminium, og en bygning også falt helt uten å ha blitt truffet av noe fly. 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (20 minutter siden):

 

Det har jo gått en del penger inn i å spre propaganda som skal få en til å tro at konspirasjoner og korrupsjon ikke finnes. Særlig etter 9/11 da skyskrapere av stål og betong falt sammen nøyaktig som som i kontrollerte rivninger etter å ha blitt truffet høyt oppe av aluminium, og en bygning også falt helt uten å ha blitt truffet av noe fly. 

Akkurat. At du tror på 9/11-konspirasjoner også overrakser meg desverre ikke heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Betroz skrev (På 29.3.2021 den 10.02):

Ting går nok mer gradvis enn det, men om folket ikke sier nok nei, så er det denne rettningen samfunnet nå tar.

Ja om ein sitter på internett og saumfarer etter artikler som passer våres bekreftelsestendenser, kan ein få verden til å sjå ut akkurat som ein vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
32 minutes ago, Morromann said:

Akkurat. At du tror på 9/11-konspirasjoner også overrakser meg desverre ikke heller.

At du tror på at bygning 7 falt fordi nabobygningen ble truffet av et fly overrasker meg faktisk.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (34 minutter siden):

Særlig etter 9/11 da skyskrapere av stål og betong falt sammen nøyaktig som som i kontrollerte rivninger etter å ha blitt truffet høyt oppe av aluminium, og en bygning også falt helt uten å ha blitt truffet av noe fly. 

Kontrollerte rivninger foregår med sprengstoff. WTC blei ikkje truffet av "aluminium". Dei blei truffet av bomber. Fly bensin, stål, aluminium, brennbart materie, og masse oksygen, som ekspoloderte når dei traff bygningene.

Du vil altså ha folk til å tro at kontrollerte rivninger, med sprengstoff, kan rive bygninger. Men ein bombe på størrelse med ei fotballbane, "null sjans".

Ta ein titt på kordan du framlegger saka, "truffet av aluminium". Vitner ikkje dette om ein enorm bekreftelsestendens?

Ellers var ikkje kollapsen av bygningene det samme som kontrollerte rivninger. Stålkonstruksjonen i bygningene blei svekket av heten fra flammeinfernoet, sidene på bygningene bøyde seg innover, før konstruksjonen der flyet traff, kollapset, og all vekta fra etasjene over, skapte ein domino effekt nedover der kvar etasje ikkje klarte vekta fra det som var på vei nedover. 

Kontrollerte rivninger har ikkje etasjer som bøyer seg innover før det plutselig knekker, der etasjer kollapser av sin egen vekt. Kontrollerte rivninger skjer synkront, og du vil sjå den nederste etasje kollapse samtidig som den øverste. Dvs, heile bygningen kollapser samtidig. Det skjedde ikkje med WTC. Det var etasjer ovenfra som kom ned. Dei under var urørte, heilt til massen knuste dei nedover.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Quote

Eksperter: Vaksinen vil være utdatert innen ett år

Et kobbel av epidemiologer, virologer og smittevernspesialister mener at verden har kanskje ett år eller mindre på seg før første generasjon med koronavaksiner blir ineffektive, og trenger nye oppdateringer, skriver The Guardian.

– Med mindre vi vaksinerer hele verden, vil lekeområdet forbli åpent for stadig flere og flere mutasjoner, som kan føre til nye varianter som kan unngå våre nåværende vaksiner. Det vil kunne bety at vi trenger å oppdatere vaksinene for å håndtere dem, sier Gonsalves.

https://www.rb.no/eksperter-vaksinen-vil-vare-utdatert-innen-ett-ar/s/5-43-1547659

Er dere klare for den nye normalen? Mobilen klar for det digitale passet som viser om du er grønn eller ikke? Klar for å miste venner som ikke godtar denne fascismen?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (5 timer siden):

@Morromann og @Pallehysa angående 911 tårnene https://www.ae911truth.org/

Men dette er off topic vel :wee:

Ellers takk. Har høyrt det før og det er søppel fra ende til annen. Kva med å svare på åpenbare fakta eg nettopp har kommet med?

Og ellers er vel konspirasjoner on topic, når det er subjected, folket som er tema i denne tråden, ikkje nødvendigvis covid konspirasjonen spesifikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
10 hours ago, Betroz said:

Er dere klare for den nye normalen? Mobilen klar for det digitale passet som viser om du er grønn eller ikke? Klar for å miste venner som ikke godtar denne fascismen?

Kan jo 'godte' meg og si jeg visste dette for ett år siden, men det er jo bare trist og skremmende. Trengte ikke at livet mitt ble vanskeligere liksom.

17 hours ago, Pallehysa said:

Kontrollerte rivninger foregår med sprengstoff. WTC blei ikkje truffet av "aluminium". Dei blei truffet av bomber. Fly bensin, stål, aluminium, brennbart materie, og masse oksygen, som ekspoloderte når dei traff bygningene.

Du vil altså ha folk til å tro at kontrollerte rivninger, med sprengstoff, kan rive bygninger. Men ein bombe på størrelse med ei fotballbane, "null sjans".

Ta ein titt på kordan du framlegger saka, "truffet av aluminium". Vitner ikkje dette om ein enorm bekreftelsestendens?

Ellers var ikkje kollapsen av bygningene det samme som kontrollerte rivninger. Stålkonstruksjonen i bygningene blei svekket av heten fra flammeinfernoet, sidene på bygningene bøyde seg innover, før konstruksjonen der flyet traff, kollapset, og all vekta fra etasjene over, skapte ein domino effekt nedover der kvar etasje ikkje klarte vekta fra det som var på vei nedover. 

Kontrollerte rivninger har ikkje etasjer som bøyer seg innover før det plutselig knekker, der etasjer kollapser av sin egen vekt. Kontrollerte rivninger skjer synkront, og du vil sjå den nederste etasje kollapse samtidig som den øverste. Dvs, heile bygningen kollapser samtidig. Det skjedde ikkje med WTC. Det var etasjer ovenfra som kom ned. Dei under var urørte, heilt til massen knuste dei nedover.

Dette er tull selvsagt, én bombe som treffer én etasje kan ikke ta ut en hel skyskraper. Og hva med bygning 7?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
3 hours ago, Pallehysa said:

Og ellers er vel konspirasjoner on topic, når det er subjected, folket som er tema i denne tråden, ikkje nødvendigvis covid konspirasjonen spesifikt.

En person debatt gidder ikke jeg. Jeg skylder hverken du eller noen andre her å svare på absolutt alt. Ikke alltid lett å skrive det riktige her inne, fordi ALT blir enten kverulert på eller misforstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...