Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
33 minutes ago, Dragonlove said:

Ok, bare ser det alt for ofte, folk flest himler med øynene når jeg sier at jeg har mer penger igjen når lønna kommer og da har jeg satt av penger til fondssparing, litt aksjer og annen sparing, kjerringa sier at det er likt blant de hu jobber sammen med og, så hva som går av folk i dag det lurer jeg på, men det er vel velferdstandarden vi lever i.

Jeg sørger for å alltid ha minst 3 måneder lønn på en regnværskonto i tillegg til sparekonto, regningskonto og alt det andre.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, bmwm said:

Noen som venter på 3070 TUF fra netonnet med forventet levering 15.03?

Jepp.
Bestilt 13.02

Fikk umiddelbart status som "Levert" og pengene ble trukket.

Står i ordrebekreftelsen at det vil bli levert mellom 15.03 og 22.03

 

Lenke til kommentar
isa skrev (2 minutter siden):

Jepp.
Bestilt 13.02

Fikk umiddelbart status som "Levert" og pengene ble trukket.

Står i ordrebekreftelsen at det vil bli levert mellom 15.03 og 22.03

 

Jeg bestilte også 13.02. Står det samme i min ordrebekreftelse, men har ikke fått status "levert"

Lenke til kommentar
bmwm skrev (Akkurat nå):

Jeg har kjøpt ca 20 kort fra netonnet, de har alltid trukket meg.

Aldri skjedd her, men Elkjøp har trukket meg for ett kort, men der har jeg opprettet en sak på det, kortet var på lager i kjøpsøyeblikket så de har nok driti seg ut, jeg har flere kort i kjøp hos Elkjøp som ikke er trukket men reservert.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (Akkurat nå):

Aldri skjedd her, men Elkjøp har trukket meg for ett kort, men der har jeg opprettet en sak på det, kortet var på lager i kjøpsøyeblikket så de har nok driti seg ut, jeg har flere kort i kjøp hos Elkjøp som ikke er trukket men reservert.

Noen nettbutikker reserverer ikke. Multicom, Dustin og Netonnet har alltid trukket meg. 

Lenke til kommentar
bmwm skrev (Akkurat nå):

Noen nettbutikker reserverer ikke. Multicom, Dustin og Netonnet har alltid trukket meg. 

Her er utdrag fra Kjøpsvilkårene til Elkjøp, der står det at beløp blir reservert.

 

4. Betaling

Når du handler på elkjop.no er det Elkjøp Norge AS som håndterer betalingen. Ved spørsmål om betaling kan du kontakte Elkjøps kundesenter på 21 00 21 21.

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Ordreoversikten vil inkludere alle utgifter forbundet med varen som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen. For å minimere risikoen for uautorisert adgang blir dine betalingskortopplysninger kryptert. Når vi har mottatt din bestilling, foretar vi en reservasjon på ditt betalingsmiddel for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering.

Lenke til kommentar
bmwm skrev (7 minutter siden):

Noen som venter på 3070 TUF fra netonnet med forventet levering 15.03?

Venter på 3070 TUF OC bestilt 13.02. med forventet dato 15.03. ja. Tror ikke jeg har fått epost fra NoN med "vet ikke når det kommer, vi holder deg oppdatert." Har fått det på 3070 Strix som er bestilt 3 dager senere. Så sterk i troen foreløpig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ephrus skrev (1 minutt siden):

De skal ikke trekke deg uten å spesefikt opplyse om det

Word.

 

Selger vil kunne reservere beløpet på kjøpers konto frem til varen er sendt. Ved en reservasjon av beløpet hos kjøper, vil pengene ikke være disponible, men forbli i kjøpers besittelse.

Dersom beløpet trekkes før varen sendes, vil beta- lingen være å anse som en forskuddsbetaling. Selgeren må ha et særskilt behov for å kreve slik betaling, f.eks. ved tilvirkningskjøp. Likviditetsbehov anses ikke som særlig grunnlag for forskudds- betaling. Når selgeren krever forskuddsbetaling, må kjøperen opplyses klart om dette i bestillings- prosessen.

 

KILDE.....

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-standard-salgsbetingelser-forbrukerkjop-varer-internett

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Ephrus skrev (Akkurat nå):

De skal ikke trekke deg uten å spesefikt opplyse om det

Er dessverre ikke alle nettbutikker som følger lovverk. Jeg har sendt en AIO i retur til computersalg, den har vært i verksted hos de i over 1 måned. Jeg har krav på låneprodukt, men de nekter å sende et til meg, og foreslår at jeg skal heller kjøpe noe annet som midlertidig løsning. Dette på egen regning.

Lenke til kommentar
bmwm skrev (1 minutt siden):

Er dessverre ikke alle nettbutikker som følger lovverk. Jeg har sendt en AIO i retur til computersalg, den har vært i verksted hos de i over 1 måned. Jeg har krav på låneprodukt, men de nekter å sende et til meg, og foreslår at jeg skal heller kjøpe noe annet som midlertidig løsning. Dette på egen regning.

Når jeg ser på prisene deres så virker det som en useriøs nettbutikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...