Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

51 minutes ago, Theo343 said:

Som rakk det før det ble endret de første minuttene var "bragden" :) Prisen er god uansett ja.

Ellers fortsetter multicom å kjøre opp prisene på Ampere i dag igjen. Vi ser nok dette jevnt utover nå siden det er så lange ventekøer.

Det virker som om prisene på Multicom varierer veldig. Har gått både opp og ned på Aorus Master etter jeg la inn bestilling forrige uke. Gikk fra 11490 > 11300 (i helgen) > 11700 (nå). Utifra diskusjoner tidligere, kan det virke som om de har et lager i Tyskland. Da har de nok en innkjøpspris i euro. Kan hende den svinger sammen med kursendringene på EUR->NOK. 

 

Var veldig rart at prisen på Mastern gikk ned 200kr etter jeg bestilte og har nå gått opp 500kr, men det henger jo i tråd med Euro-svingningene de siste dagene:  

image.png.f49d0d0052bdcf6e3b883dd50a1da466.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, Mazothian said:

Det virker som om prisene på Multicom varierer veldig. Har gått både opp og ned på Aorus Master etter jeg la inn bestilling forrige uke. Gikk fra 11490 > 11300 (i helgen) > 11700 (nå). Utifra diskusjoner tidligere, kan det virke som om de har et lager i Tyskland. Da har de nok en innkjøpspris i euro. Kan hende den svinger sammen med kursendringene på EUR->NOK. 

 

Var veldig rart at prisen på Mastern gikk ned 200kr etter jeg bestilte og har nå gått opp 500kr, men det henger jo i tråd med Euro-svingningene de siste dagene:  

image.png.f49d0d0052bdcf6e3b883dd50a1da466.png

Jepp kan virke som multicom har noe automatikk i prisingen sin som kjører hele tiden el.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hayabuuza skrev (2 minutter siden):

Noen som vet hvor lang tid Komplett bruker på å sende ut varer som er på lager? Kortet jeg har bestilt ble endret til reservert og på lager i går, og ordren står som «behandles».

Alt fra noen minutter til neste dag. El-varer er populært på høsten og spesielt nå med covid hvor folk holder seg hjemme med sparte kroner.

Lenke til kommentar

MSI i hardt vær, men de svarte imidlertid kjapt


MSI's svar: 

Starlit Partner is an individual sales subsidiary working under MSI. They carry excess inventory and Refurbished items and would not be given newly released products such as the Geforce RTX 30 series GPU. As such, we have conducted an investigation and found out that an error allowed them access to inventory they were not permitted to handle.

Starlit Partner has been instructed to contact the individual customers who purchased these GPU and offer 2 options - return the product and receive a full refund, or a partial refund of the amount paid over MSI's MSRP.

Moving forward, MSI will enforce a stricter policy to Avoid situation like this happening again.

Endret av saftsus
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

 

Quote

 

MSI's svar: 

Starlit Partner is an individual sales subsidiary working under MSI. They carry excess inventory and Refurbished items and would not be given newly released products such as the Geforce RTX 30 series GPU. As such, we have conducted an investigation and found out that an error allowed them access to inventory they were not permitted to handle.

Starlit Partner has been instructed to contact the individual customers who purchased these GPU and offer 2 options - return the product and receive a full refund, or a partial refund of the amount paid over MSI's MSRP.

Moving forward, MSI will enforce a stricter policy to Avoid situation like this happening again.

 

Bravo MSI! *klapper kortet sitt*

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Theo343 said:

 

Flott gjort av MSI! *klapper kortet sitt*

Nja, at de scalper egne kort på ebay er jo ikke akkurat flott da. Tror ikke nvidia er fornøyd nå.
Men bra de ordna opp så kjapt, selv om de ikke har noe valg egentlig

Endret av saftsus
Lenke til kommentar
5 minutes ago, saftsus said:

Nja, at de scalper egne kort på ebay er jo ikke akkurat flott da. Tror ikke nvidia er fornøyd nå.
Men bra de ordna opp så kjapt, selv om de ikke har noe valg egentlig

Det var jo en partner som håndterer refurbishing som hadde sneket seg til tilgang på kort de ikke skulle ha tilgang til som gjorde dette. At MSI ryddet opp i det asap ser jeg som sterkt. Hadde bare Nvidia gjort det samme ift. digitalriver.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Theo343 said:

Det var jo en partner som håndterer refurbishing som hadde sneket seg til tilgang på kort de ikke skulle ha tilgang til som gjorde dette. At MSI ryddet opp i det asap ser jeg som sterkt. Hadde bare Nvidia gjort det samme ift. digitalriver.

Sneket seg til tilgang? Hvor har du det i fra? Ifølge msi har de gitt de tilgang ved en feil. Uansett så er Starlit Partner eid av msi, så de kan nok ikke bare skyve vekk alt ansvar i denne saken

Lenke til kommentar
1 minute ago, saftsus said:

Sneket seg til tilgang? Hvor har du det i fra? Ifølge msi har de gitt de tilgang ved en feil. Uansett så er Starlit Partner eid av msi, så de kan nok ikke bare skyve vekk alt ansvar i denne saken

Leste du i det hele tatt det du selv limte inn fra MSI sitt svar?

Quote

As such, we have conducted an investigation and found out that an error allowed them access to inventory they were not permitted to handle.

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Theo343 said:

Leste du i det hele tatt det du selv limte inn fra MSI sitt svar?

 

Hvordan tolker du dette som at Starlit har sneket til seg tilgang, når det star at en feil har gitt de tilgang på hardware de ikke har tillatelse til å håndtere?
Det er jo egentlig uvesentlig når Starlit Partner er et datterselskap i msi

Endret av saftsus
Lenke til kommentar
ap1978 skrev (1 minutt siden):

Fått en blå ring rundt mine ordre "ordre mottatt" på Komplett nå. Levering "åpen". Er dette noe nytt? Var ikke slik sist jeg sjekka.

Det er bare annerledes visuelt tror jeg. Min som er under behandling har fått en stjerne istedet for gul ring, og kansellerte ordre har blitt gule istedet for rød.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...