Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
unicorndeath skrev (2 minutter siden):

Tror jeg holder på ordren min på 3080 tuf oc hos proshop, la inn bestillingen 18 september så jeg er vel ikke så altfor langt tilbake i lista (håper jeg) og prisen har jo steget siden den gang.

Hva er forventet dato hos proshop på din bestilling? Venter på det samme, men fra komplett bestilt 17. sept kl 16:28
Forventet 17. okt

Lenke til kommentar

Fikk dette svaret fra Proshop i går:

 

Din bestilling på MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO har i likhet med alle RTX 3000-kort, dessverre ukjent leveringsdato og er restbestilt. Du står i kø for å motta produktet men vi vet ikke nøyaktig hvor i køen din bestilling ligger.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (47 minutter siden):

Partneren hadde i utgangspunktet ikke tilgang til disse kortene men klarte da pga. feil i systemet å skaffe seg tilgangen. De hentet ut kort for å scalpe det på finn. Det er jo helt klart at dette var noe de ikke gjorde med rent mel i posen.

Rimelig opplagt at de har lurt seg til disse kortene for å selge dem. Uvesentlig er det heller ikke at det var et datterselskap/partner (kall det hva du vil) og det er rimelig å anta at det var en utro tjener eller noe i den gata som MSI da har håndtert.
https://naob.no/ordbok/snike_1
 

Basert på måten MSI har forsøkt å kneble kritiske anmeldelser og deres ellers tvilsomme praksis har jeg 0 tillit til uttalelser de kommer med. Synes det er mystisk at ingen anmeldere har fått tilgang til ventus 3x kortet,  og det ser ut som 3x 8pin på gaming x trio bare er et markedsføringsknep.

TLDR: Jeg har mer tillit til Tech-Jesus enn MSI

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Krisollie. said:

Basert på måten MSI har forsøkt å kneble kritiske anmeldelser og deres ellers tvilsomme praksis har jeg 0 tillit til uttalelser de kommer med. Synes det er mystisk at ingen anmeldere har fått tilgang til ventus 3x kortet,  og det ser ut som 3x 8pin på gaming x trio bare er et markedsføringsknep.

 

At "storyen" er sann er det ingen garanti for men det blir veldig sært hele greiene om det ikke er sant egentlig. 
At MSI som konsern har gjort shady ting ellers i løpet av sin levetid tror jeg fult og helt på (fikk med meg den gamle saken GN tok opp ja). Har man vært i bransjen noen år så ser man at de aller fleste detter innom den gata en gang eller mer.

Ellers er jeg positivt overasket over Ventus kontra all flack det fikk før noen faktisk satt med kortet :) Trio er en litt annen historie som nok har skuffet mange, meg inkludert.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Krisollie. skrev (1 minutt siden):

Basert på måten MSI har forsøkt å kneble kritiske anmeldelser og deres ellers tvilsomme praksis har jeg 0 tillit til uttalelser de kommer med. Synes det er mystisk at ingen anmeldere har fått tilgang til ventus 3x kortet,  og det ser ut som 3x 8pin på gaming x trio bare er et markedsføringsknep.

TLDR: Jeg har mer tillit til Tech-Jesus enn MSI

 

Pluss at "partneren" er et datterselskap av MSI...

Lenke til kommentar

Hadde det ikke tatt av på reddit, Twitter osv hadde de nok bare sagt seg fornøyd med å ha litt ekstra på bunnlinja og kjørt på.

Når det gjelder leveranseproblemer osv. frykter jeg at dette kommer til å vare langt uti 2021. Tror ikke AMD kommer til å presse ut skjermkort i stort tempo heller.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Krisollie. said:

Hadde det ikke tatt av på reddit, Twitter osv hadde de nok bare sagt seg fornøyd med å ha litt ekstra på bunnlinja og kjørt på.

Som man sier er ofte "truth stranger than fiction" og hvis den offentlige uttalelsen er en løgn og MSI selv har gjort dette (ikke en uærlig tjener hos en oppkjøpt partner) så er det nesten filmmateriale :D. Men nå vet man jo at "fallguys" nesten er en policy i regioner dette hovedkontoret befinner seg, så det får vi nok aldri vite.
 

Spoiler

Når det gjelder leveranseproblemer osv. frykter jeg at dette kommer til å vare langt uti 2021. Tror ikke AMD kommer til å presse ut skjermkort i stort tempo heller.

Hmm glad jeg trykket på den første "legg i handlekurv" knappen som dukket opp hos komplett 17. sept 14:52.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Partneren hadde i utgangspunktet ikke tilgang til disse kortene men klarte da pga. feil i systemet å skaffe seg tilgangen. De hentet ut kort for å scalpe det på finn. Det er jo helt klart at dette var noe de ikke gjorde med rent mel i posen.

Rimelig opplagt at de har lurt seg til disse kortene for å selge dem. Uvesentlig er det heller ikke at det var et datterselskap/partner (kall det hva du vil) og det er rimelig å anta at det var en utro tjener eller noe i den gata som MSI da har håndtert.
https://naob.no/ordbok/snike_1
 

Hvis det hadde vært en utro tjener så hadde han vel ikke solgt kort gjennom et firma eid av msi.... Starlit er jo i msi's årsrapporter, regnskap osv. Er nok en businessman som har sett sitt snitt til høyere profit, men at msi ikke har noe skyld, eller i det hele tatt vist om det hele er å tru på julenissen. Er jo ikke lengre siden enn juli at msi var i hard vær sist

"Yes, thats my left hand, but usually my left hand isnt allowed in the cookie jar. Not sure how that happened. Oops, Ill put it back" -MSI 2020

Endret av saftsus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...