Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Kryptodebunker skrev (5 minutter siden):

Dere som har bestilt hos proshop bør nok heller legge inn en bestilling hos Komplett når det blir mulig. 

Problemet er at sålangt er Proshop eneste forhandler som har Aorus 3090 Xtreme i sitt sortiment 😕 

Men legger selvsagt inn bestilling dersom andre får inn kortet i mellomtiden :) 

Bare litt kjedelig å legge inn bestilling 15:00 på release, og aldri få kortet når alle andre kort sendes..... litt dårlig av gigabyte.....

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig kort i hus. Føles godt å ikke måtte punge ut til Komplett etter at de rotet til 3080 og PS5 for min del. Tror det kan være verdt å sjekke litt når Nvidia bruker å legge ut kortene sine (virker å være på torsdag kveld).

Måtte det regne kort på de av dere som fortsatt ikke har vært så heldige å få napp enda!

IMG_20201007_133250_2.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Garvis skrev (4 minutter siden):

Har Komplett fjernet muligheten for å sammenlikne RTX-kortene for å klare se lagerstatus nå?

 

Jepp. Virker sånn. Knappen er der på de øvrige produktene.

Edit: screenshots. Har noen kort "lagret" liggende i Sammenligning. Men dersom jeg klikker på sammenlign nå, så får jeg bare feilmeldingen i ene screenshoten her.

Skjermbilde 2020-10-07 kl. 14.38.06.png

Skjermbilde 2020-10-07 kl. 14.38.01.png

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

Virker ikke som det var mange kort på vei inn i følge det man så, var veldig mye sent oktober / november. Selv om jeg er fult klar over at de kan få leveranser utenom de statusene der :)

Det er bare så utrolig kjedelig å sitte på en bestilling hos Proshop jeg ikke aner når jeg får, og i tillegg ha en bestilling hos Elkjøp jeg aldri vet når kommer.. Skulle gjerne fått bestilt en 3080 TUF hos Komplett for 8000,- bare for å ha sikra meg :(

Lenke til kommentar
Garvis skrev (1 minutt siden):

Virker ikke som det var mange kort på vei inn i følge det man så, var veldig mye sent oktober / november. Selv om jeg er fult klar over at de kan få leveranser utenom de statusene der :)

Det er bare så utrolig kjedelig å sitte på en bestilling hos Proshop jeg ikke aner når jeg får, og i tillegg ha en bestilling hos Elkjøp jeg aldri vet når kommer.. Skulle gjerne fått bestilt en 3080 TUF hos Komplett for 8000,- bare for å ha sikra meg :(

Anbefaler å følge med i denne tråden. Fikk sikret meg et Inno3D-kort fra Multicom på mandag. Hadde også kunne sikret meg Aorus Master om jeg var litt mer bestemt på å ha det kortet (syntes det var litt dyrt og da ble det, he who hesitates, masturbates). Samme med RTX 3090 fra nvidia ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Garvis skrev (16 minutter siden):

Har Komplett fjernet muligheten for å sammenlikne RTX-kortene for å klare se lagerstatus nå?

 

Hehe ikke så rart, tror de har hatt en bra økning i trafikk til den funksjonen. Selv har jeg sjekket kort på den måten sikkert hver time i 1 uke 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
gammalerik skrev (5 minutter siden):

En kjapp OT, men allikevel relevant for flere her. Hva er fornuftig pris å ta for et GTX1080 til en kompis-pris? Mener å huske det var et Strix.

1500 er kompis pris, selv så går mitt 1080 kort i arv til størstemann i huset som fyller 10år neste helg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, saftsus said:

Hvordan tolker du dette som at Starlit har sneket til seg tilgang, når det star at en feil har gitt de tilgang på hardware de ikke har tillatelse til å håndtere?
Det er jo egentlig uvesentlig når Starlit Partner er et datterselskap i msi

Partneren hadde i utgangspunktet ikke tilgang til disse kortene men klarte da pga. feil i systemet å skaffe seg tilgangen. De hentet ut kort for å scalpe det på finn. Det er jo helt klart at dette var noe de ikke gjorde med rent mel i posen.

Rimelig opplagt at de har lurt seg til disse kortene for å selge dem. Uvesentlig er det heller ikke at det var et datterselskap/partner (kall det hva du vil) og det er rimelig å anta at det var en utro tjener eller noe i den gata som MSI da har håndtert.
https://naob.no/ordbok/snike_1
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, gammalerik said:

Takker, tenkte på 1000 selv

/OT end

Du skal mao. kjøpe 😛

 

9 minutes ago, Helm said:

De som har fått tak i 3080 / 3090, er det stort sett bare folk som hadde forhåndsbestilt?

 

Var ingen forhåndsbestilling på 3080/90
 

1 hour ago, Emile the rat said:

Kundeservice hos Proshop er iværtfall stille som graven.

Ikke fått svar på noen av mine henvendelser om leveringstid.

Tror alle "kundeservicer" er litt lei og slitne nå - som er veldig forståelig. Tok kontakt med komplett i dag pga. en helt annen ordre (hvitvarer) og det var veldig kort svar "vi kan ikke si noe annet enn det som står i ordredetaljene dine".  Og det er jo helt riktig :)

Butikkene har virkelig stått på med en særdeles masete og utålmodig "coronakarantene" gjeng av kunder for tiden tenker jeg. Godt jobbet selv om man ikke kan trylle tenker jeg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...