Jump to content
OddZen

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger

Recommended Posts

Av personlig erfaring fra 30XX-generasjonen, som blant annet inkluderer både EVGA FTW3 og Asus Strix, vil jeg si at Suprim ga den beste kvalitetsfølelsen. EVGA var overraskende kjølig, men en relativt dårlig overklokker. Det ene 3080 Suprim jeg har hatt er nesten likt med 3090 Strix stock i syntetiske tester, noe som gjør at å betale 15k mer for sistnevnte (jeg betalte 10k for Suprim) nesten er uhørt. But here we are. Når det er sagt er det gjort en del billige valg på Suprim også. Men med metallshroud kan man gjemme mye rart. Jevnt over er Suprim helt rått. Asus også. Så tror jeg mange tenker litt feil når de henger seg opp i kapasitatorkostnad. Det var jo blant annet dette som ødela litt for EVGA i starten.

Det er ingen tvil om at EVGA har bomma litt denne generasjonen, men jeg kunne gjerne tenkt meg et 3080 Hybrid nå og benyttet step-up til 3080 Ti. Tipper sistnevnte lanseres innenfor step-up-vinduet og EVGA er den eneste leverandøren som har hatt systematisk distribuering av kort (selv om køen fortsatt så lang at den for de fleste er pointless).

Edit: Gleder meg som karen over også til å få FTW3 Hybrid.

Edited by snp

Pære- skrev (Akkurat nå):

Helvette da.. Nå? Har prøvd i 10min snart

Første forsøk, 3 min siden

BartSimpson skrev (1 minutt siden):

ta faktura da?

Fikk ikke velge det heller.. Kjøpte noe hos de før i dag med vipps, men nå er det uansett for sent. Får ringe kundeservicen til vipps eller noe og høre.

Man bestiller, så får man sikkert mail om et par uker at kortet ikkje er kommet inn på lager :p

Ok. vsr nok for sent. Bestilling gikk igjennom men fikk "Forventet dato: Ikke bestemt" på mailen. Så rakk jeg å legge i handlekurv men ikke bli ferdig i tide

• Like 1

BartSimpson skrev (Akkurat nå):

Lå ventus ute nå? Jeg så den ikke.

så den ikke først jeg heller, men så det sto "velg variant" på den det var linket til og der lå både 2x og 3x