Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisene vil stige resten av året eller lenger. 1080 Ti ble doblet i pris og det samme kan skje igjen, for eksempel 16+ k for RTX 3080. Det er så mye trafikk på ethereum-nettverket nå at det ikke er usannsynlig at prisen på grafikkort går i taket.

Oppdatert pris for 3080 Stix OC er 13499, så 16k er ikke langt unna.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Pc Lynet skrev (På 1.2.2021 den 21.44):

Du kommer ikke til å angre. Sitter selv med en 3070 Suprim her nå i pcen.

Nå på lager for resten som er interessert:

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/nvidia/msi-geforce-rtx-3090-suprim-x-24g/1015717.11111/?siteType=1

Da var min 3090 Suprim i hus. Dæven, dette kortet er enormt, og TUNGT.  😜

Ironisk nok så må jeg vente til mandag, da siste delen til min nye datamaskin ankommer i posten - Asus Rog Strix Z590-E. Kjøpte meg en 10600K CPU inntil 11900K blir tilgjengelig. Ser nå at prisen på 3090 Suprim har allerede økt, siden jeg kjøpte kortet.

Har også en bestilling liggende inne på 3080 Suprim, men lagerdatoen ble utsatt til 15. mai. Yikes!  Ønsker andre her lykke til med letingen, men virker som valget står mellom 3070 eller 3090. 

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Mitt 3080 Tuf OC drar inn 105kr pr døgn nå. Pr år blir det 38.000kr. 

Har et 3080 Tuf "non-oc" i bestilling (til 8000kr) som jeg tenkte å selge med 5.000kr i fortjeneste. Men når jeg ser inntjeninga på mining så er jeg neimen ikke sikker på om jeg selger det likevell. Fortsetter prisene og etterspørselen på 3000-serie, så kan jeg jo mine med "non-oc"-kortet fram til lønsomheten går ned før jeg selger det til innkjøpspris 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Geir T skrev (1 time siden):

Ironisk nok så må jeg vente til mandag, da siste delen til min nye datamaskin ankommer i posten - Asus Rog Strix Z590-E.

Urk. Fikk akkurat et Z490-E denne uka i erstatning. Hadde gjerne tatt Z590-E i stedet 😜 Men ser Komplett har ikke noen forventet dato. Så jaja. Spent på om Z490 i hele tatt får noe som helst PCIe 4.0, eller om det bare var lurerykter for å få godtroende (som bla. meg) til å faktisk kjøpe Intel i denne omgang. Ikke for det, PCIe 4.0 er ikke noen deal breaker for min del, men man vil jo helst bare ha det så bra som det kan bli ^^ (sorry for off topic).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...