Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

MrMarbles skrev (3 minutter siden):

Komplett gjør nå det samme. Hadde en defekt VisionOC i desember. Fikk ikke ny, selv om jeg spurte pent om det var mulig. Nope, pengene tilbake. Klart, jeg hadde uansett 3080 i PCen, så led jo ingen nød.

Du hadde krav på ny vare, men det er ofte billigere for de å gi igjen pengene og mange vet ikke hva de har krav på så de slipper unna med det.

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (Akkurat nå):

Du hadde krav på ny vare, men det er ofte billigere for de å gi igjen pengene og mange vet ikke hva de har krav på så de slipper unna med det.

Jepp. Hadde jeg ikke hatt 3080, så hadde jeg tatt den kampen. For jeg er gjerne han fyren som utnytter forbrukerkjøpsloven på alt som går an.

På den andre sida, så spurte jeg også pent om jeg kunne få et Z490-E Strix Gaming som erstatning for MSI Z490 Unify (Unify var tomt på lager), og det fiksa de da (hadde ikke lyst til å kreditert der heller, siden jeg betalte en tusing mindre på BF).  

Lenke til kommentar
JFM skrev (35 minutter siden):

Ser at noen av 3000 serie kortene kan legges i handlekurven hos Multicom. Riktignok med "Lagerstatus: Ingen på lager for øyeblikket."

Men prisen ser jo ganske kurant ut, gjør den ikke?
Noen som har prøvd å bestille?

Multicom kansellerer alle ordre på skjermkort. De har alltid feil lagerstatus. Kun når det står lokalt lager har de faktisk varen på lager.

Lenke til kommentar

Da kan jeg dele min historie også..

23. januar ble det bestilt ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix GAMING OC 24GB fra Dustinhome. Kortet var "på lager" 8 stk. Neste dag, 24. januar fikk jeg beskjed om at varen var sendt og sporingsnummer fra Posten ble mottatt. Dog når jeg sjekket sporingen så har denne status "Vi har mottatt informasjon om sendingen, som for øyeblikket befinner seg hos avsender....."

Denne statusen betyr jo ganske enkelt at Dustin har bestilt frakt, men at Posten enda ikke har mottatt/plukket opp varen som skal sendes.

Ordresidene til Dustin sier Bestilt: 1 Levert: 1 og har status fakturert og sendt.

Fredag 29. januar kl 11:57 - ingen endring på sporing. Posten har fortsatt ikke registrert at varen er mottatt hos dem. Jeg tar kontakt med Dustin. Jeg tar ny kontakt med Dustin mandag 1. februar kl 13:06 da jeg ikke har fått noe respons. Dustin svarer per epost kl 14:58 og sier følgende:

"Hei,
 
Og takk for din henvendelse.
 
Vi har plukket og gjort sendingen din klar, men det ser ut som det er noe forsinkelser mellom lageret vårt og inn-skanningen hos Bring i Oslo. Jeg har sendt en mail til vårt lager, for å sjekke om varen ligger igjen der.
Av erfaring vil sendingen plutselig dukke opp på sporing etter kort tid, men om den ikke dukker opp innen noen dager nå, så får vi lage en erstatnings-ordre og få sendt det fortløpende.
 
Jeg gir deg en tilbakemelding så snart jeg får en bekreftelse ifra vårt lager."

Fredag 5. februar - jeg tar ny kontakt med Dustin da sporingen sier det samme, og jeg ikke har fått noe respons verken fra lageret eller fra kundeservice. Jeg etterspør nå respons fra lageret.

Ny respons fra Dustin:

"Hei,

Jeg fikk bekreftet fra lageret at artikkelen ikke er på lageret, ordren ble plukket og sendt på container på vei til Brings terminal i Oslo. Den er heller ikke blitt sendt tilbake i retur til oss.
Som regel vil denne dukke opp på sporing, men når det skjer vet vi ikke.

Jeg kan legge inne en ordre på erstatning, eventuelt om vi har noe annet på lager som du vil ha?
Om du ønsker alternativer, kan jeg få hjelp av produkt-avdelingen.
For tiden har vi dessverre ikke leveringsdato på dette produktet du har kjøpt av oss, der vi fortsatt venter på ny dato fra produsenten.
Vi kan selvfølgelig også ordne kreditering av varen, så du får pengene tilbake."

 

Jeg har vanskelig for å tro at varen er blitt borte i containeren fra hvor den nå ble sendt fra, og til Bring i Oslo. Pengene tilbake er for meg en dårlig deal da varen har gått opp 3-4 tusen kroner i pris siden jeg bestilte. I tillegg til at ingen andre butikker har varen på lager selvfølgelig.. Dustin har (i likhet med veldig mange andre) ingen RTX 3090 på lager heller. Uten at jeg nødvendigvis ville ha byttet i en annen modell, da det er Strix jeg vil ha.

Mest sannsynlig så har vel Dustin her enten løyet om lagerstatus i utgangspunktet, eller så har dem solgt flere enn de 8 dem hadde. At noen skal ha ranet containeren på vei til Oslo ser jeg på som usannsynlig :p

 

Long shot, men er det noen andre her inne som bestilte 3090 Strix OC fra Dustin 23. januar, og som har mottatt sitt kort? Det skal jo være 7/8 andre kunder som har bestilt den dagen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

image.png.3f679aaa3d024efe784081c63d9a7d9b.png

Er dette i det hele tatt verdt å vurdere? Venter fortsatt på mitt 3080.. ble bestilt i november og ble nettopp utsatt til 3. mars på komplett. Har et 1060 3gb i mellomtiden .. 70-90 fps i apex legends på en 240hz 24"

 

Endret av zoogl
Lenke til kommentar
zoogl skrev (4 minutter siden):

Er dette i det hele tatt verdt å vurdere? Venter fortsatt på mitt 3080.. ble bestilt i november og ble nettopp utsatt til 3. mars på komplett. Har et 1060 3gb i mellomtiden .. 70-90 fps i apex legends på en 240hz 24"

Komplett solgte to varianter av 3070 til 8600kr i går. Følg med så dukker det opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...