Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

oydna skrev (14 minutter siden):

Jeg har lest, og slik jeg tolker informasjonen er det som jeg skriver. Jeg kan selvsagt ta feil, og som du ser på slutten av innlegget ber jeg om kommentarer på om min forståelse er rett. Forklar gjerne hvor jeg tar feil?

Spør i et annet forum? Har vel ingenting med temaet å gjøre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mozaix skrev (19 minutter siden):

Min står også som behandles. Kanskje det har sammenheng med valgt frakt metode (PostNord her) ..?

Min har status som sendt og PostNord har fått melding om sending.

oydna skrev (1 time siden):

...

Det er en enorm økning i hashrate og mye av det er nok ASICs. Det lanseres nye kraftige ASICs for tiden, spesielt Innosilicon A11 og Linzhi Phoenix med rundt 2100MH/s og 2600MH/s. Er ventet at disse vil komme for salg for fullt i sommer, foreløpig bruker vel kineserne alle til mining selv. A11 kan vel forhåndsbestilles nå for 19000 euro.. Dette gjør at belønningen i Ether går ned, som du korrekt påpeker. Likevel tror jeg det er en stund til at det ikke er lønnsomt å mine med dagens skjermkort da jeg tror Ether vil bli mye verdt. Det er risiko i dette, både i form av konkurranse fra ASICs og verdien til kryptovalutaen, i tillegg til uvisshet om EIP-1559 (endring av "belønningssystemet" til minere) og at Ethereum skal over til PoS (det blir ikke mining lenger).

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
oydna skrev (1 time siden):

Ser mange skriver om hvor lønnsomt det er med mining. Slik jeg forstår det vil jo flere som miner, jo mindre ETH får man ved at vanskeligheten øker. Siden det nå er så lønnsomt vil flere og flere mine. Minere vil kjøpe flere kort, og gamere vil sette kortet på mining når de ikke spiller.

 

Kurven her viser hvordan vansligeheten går til himmels, som etter hva jeg forstå betyr flere og flere miner og dermed at utbyttet går ned: https://etherscan.io/chart/difficulty

 

Jeg tenker at vanskeligheten vil øke frem til det ikke er særlig lønnsomt mer. Markedet vil sørge for det. Dessuten vil antagelig Nvidia få opp produksjon som gjør enda flere kort tilgjengelig for mining. Slik at det er ikke sannsynlig å beholde denne proffiten over lang tid. Det eneste som kan redde profitten er kursen fortsetter til himmels.

 

Så kan man anta at hvis profitten til  mining blir liten blir det mange brukte kort til salgs og et bratt fall i pris på bruktmarkedet.

 

Jeg har vurdert å begynne med mining, men har kommet frem til resonomentet ovenfor men vil gjerne ha meninger, tar jeg feil?

Ta det her:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KevinS skrev (29 minutter siden):

Ettersom jeg fikk tak i et Rog strix 3070 OC idag, så hadde jeg fra før bestilt 750W psu, holder dette? eller burde jeg skaffet 850W....? det jeg hadde forhåndsbestilt hadde bare krav om 650W

Jeg drar et 3080 Tuf OC med 650w. 

Specs ser du i profilen min

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Asus 3080 TUF OC fra Proshop 21. September. 

Den kom i dag. Veldig glad for at jeg har fått tak i kort uten scalpers når det er så vanskelig, men også kjipt å vente så lenge etter lansering for ny hardware.

Venter også på Ryzen 9 5900x for å få mer ut av kortet, den er jo heller ikke så enkel å få tak i.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SpaceLemon skrev (15 minutter siden):

Jeg bestilte Asus 3080 TUF OC fra Proshop 21. September. 

Den kom i dag. Veldig glad for at jeg har fått tak i kort uten scalpers når det er så vanskelig, men også kjipt å vente så lenge etter lansering for ny hardware.

Venter også på Ryzen 9 5900x for å få mer ut av kortet, den er jo heller ikke så enkel å få tak i.

 

 

Kjøpte samme kort på komplett 21 september. Hvis du har fått ditt så er det håp for at mitt kommer snart da! Gratulerer med kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...