Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

bmwm skrev (2 timer siden):

Hva mener du? Er det ingen her som har fått kort fra Multicom 😧? Jeg venter inn en del kort derifra.

Hvis det var kort på fjernlager, så er det bare å ta kontakt med supporten for å høre hvordan det ligger an. De svarer som regel kjapt. Dersom du ikke fikk kort, så avbestiller de som regel kjapt etter å ha tatt kontakt med support.

Jeg fikk kort etter 2 dager i starten av oktober. Men da hadde de på lokaltlager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart, Zotac er så vidt jeg vet blant de som har vært flinkest til å levere kort. Hvis du bestilte 15:05 kan det være at du ikke hadde bekreftelse før etter 16:00 en gang og muligens langt bak i køen. De fleste med bekreftelse før 15:50 og som bestlite OC-kort bør ha fått levering nå.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
shauge2 skrev (53 minutter siden):

Zotac 3080 Trinity bestilt 17/9 15:05, mens websidene til Komplett viste mange på lager selv etter bestilling, fikk nå flyttet antatt levering til 3 juni. Det skyldes ikke akkurat at Zotac har manglet chipper, komplett har solgt flere andre Zotac 3080 varianter.

Det er størst etterspørsel etter Zotac Trinity uten OC. Derfor er køen lengst hos Zotac for den varianten. Zotac kan ikke slutte å produsere OC versjon. Det er samme med Gigabyte 3080 Eagle det er billig versjonen den har størst kø, dermed lengst leveringstid. Håper dere lærer til neste gang og bestiller de dyre versjonene.

Nerdrage skrev (25 minutter siden):

ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING

Bestilt 17/09/2020 15:05
Ordre sist oppdatert 07/02/2021 02:59

Bestilt, forventet inn på lager 3 juni 2021, 1 stk.

 

helt utrolig...

Som forventet. Prisen på en ny 3080 vil være nærmere 20 000kr om ett par måneder tenker jeg.

Lenke til kommentar
53 minutes ago, BadCat said:

Rart, Zotac er så vidt jeg vet blant de som har vært flinkest til å levere kort. Hvis du bestilte 15:05 kan det være at du ikke hadde bekreftelse før etter 16:00 en gang og muligens langt bak i køen. De fleste med bekreftelse før 15:50 og som bestlite OC-kort bør ha fått levering nå.

Jeg har fulgt med i denne tråden, men har ikke sett noen som har mottatt Zotac 3080 Trinity etter lansering. Har du selv eller kjenner du til andre som har mottatt et slikt kort fra Komplett?

Det stemmer at det var stor pågang rundt lansering og at jeg fikk sen bekreftelse.

4 minutes ago, Pc Lynet said:

Det er størst etterspørsel etter Zotac Trinity uten OC. Derfor er køen lengst hos Zotac for den varianten. Zotac kan ikke slutte å produsere OC versjon. Det er samme med Gigabyte 3080 Eagle det er billig versjonen den har størst kø, dermed lengst leveringstid. Håper dere lærer til neste gang og bestiller de dyre versjonene.

Som forventet. Prisen på en ny 3080 vil være nærmere 20 000kr om ett par måneder tenker jeg.

Jeg bestilte et kort som Komplett hadde "på lager" når jeg bestilte. Jeg tror kanskje tuf oc/non-oc var "på lager" også, hadde jeg bestilt tuf oc, så hadde jeg nok fått kort før jul.

Den viktigste lærdom må være at jeg burde vært mer "på hugget", i følge en på forumet her (jeg husker ikke hvem), så hadde alle fått kort hvis vi hadde være like mye på hugget som ham. Altså ta fri fra jobb en time (minst) før lansering og sitte hjemme å F5e i tilfelle Komplett bryter avtaler om lansering og starter for tidlig.

Lenke til kommentar
shauge2 skrev (6 minutter siden):

Jeg har fulgt med i denne tråden, men har ikke sett noen som har mottatt Zotac 3080 Trinity etter lansering. Har du selv eller kjenner du til andre som har mottatt et slikt kort fra Komplett?

Det stemmer at det var stor pågang rundt lansering og at jeg fikk sen bekreftelse.

Jeg bestilte et kort som Komplett hadde "på lager" når jeg bestilte. Jeg tror kanskje tuf oc/non-oc var "på lager" også, hadde jeg bestilt tuf oc, så hadde jeg nok fått kort før jul.

Den viktigste lærdom må være at jeg burde vært mer "på hugget", i følge en på forumet her (jeg husker ikke hvem), så hadde alle fått kort hvis vi hadde være like mye på hugget som ham. Altså ta fri fra jobb en time (minst) før lansering og sitte hjemme å F5e i tilfelle Komplett bryter avtaler om lansering og starter for tidlig.

Ingen av kortene til komplett var på lager. De solgte mange 100 kort for hvert på lager. Jeg bestilte TUF OC kl15 fikk den uti oktober.

Har du ikke klart å bestille ett annet sted siden 17 september må du nesten ta skylden selv. Nå er det omtrent umulig å få tak i 3080 kort på grunn av Ethereum mining. Det var relativt lett å få tak i fram til desember.

Lenke til kommentar

Kjenner til mange som har fått.

Ikke alltid det hjelper å være på hugget. Jeg fikk feilmelding på betaling i minst 2 minutter før det gikk gjennom. Det førte til 4 måneder venting. Jeg fikk andre kort før det, men ikke det kortet jeg ville ha.

Nå vil jeg så mange kort som bare mulig. Hvert 3080 som kommer i posten betyr potensielt 30k i gevinst.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Pc Lynet said:

Ingen av kortene til komplett var på lager. De solgte mange 100 kort for hvert på lager. Jeg bestilte TUF OC kl15 fikk den uti oktober.

Har du ikke klart å bestille ett annet sted siden 17 september må du nesten ta skylden selv. Nå er det omtrent umulig å få tak i 3080 kort på grunn av Ethereum mining. Det var relativt lett å få tak i fram til desember.

Jeg forstår selvsagt at komplett ikke hadde kortene på lager, jeg skrev på lager i anførselstegn, men jeg kunne umulig vite at lagerstatus var feil når jeg gikk inn på websidene ved lansering. Det er lett å være etterpåklok.

Jeg bestilte også et Tuf OC 20 sept, det ser ut som det er det jeg kommer til å få neste uke. De har jo blitt levert i brukbart antall, men likevel stadig utsatt min antatte levereing. Det er vel derfor jeg ikke engang har prøvd å bestille andre (dyrere) 3080.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ObscureScience skrev (22 timer siden):

Er det noen grense på hvor lenge de kan reservere pengene våre uten å levere varen?

Fikk opplyst av Klarna om at reservasjoner skal være borte maks 4 dager etter at reservasjon er gjort.

Når det gjelder det at enkelte nettbutikker belaster kredittkort når man bestiller og ikke ved utsending av varer så vet jeg ikke om det er lovlig praksis:

 

Sitat

 

5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, KjellV said:

Fikk opplyst av Klarna om at reservasjoner skal være borte maks 4 dager etter at reservasjon er gjort.

Når det gjelder det at enkelte nettbutikker belaster kredittkort når man bestiller og ikke ved utsending av varer så vet jeg ikke om det er lovlig praksis:

 

Veiledning  på samme side:

5. Betaling

Selgeren skal senest på det tidspunktet bestillingsprosessen begynner klart og tydelig opplyse om hvilke betalingsmidler som aksepteres slik at kjøperen unngår å starte en bestilling som uansett ikke kan fullføres fordi hun eller han ikke råder over de aktuelle betalingsmidlene.

    Eksempel:
    Kjøper kan velge mellom ulike betalingsmåter. Etter at kjøper har valgt betalingsmåte, gis det informasjon om når betaling skjer, eventuelt når penger trekkes fra konto.

Selger vil kunne reservere beløpet på kjøpers konto frem til varen er sendt. Ved en reservasjon av beløpet hos kjøper, vil pengene ikke være disponible, men forbli i kjøpers besittelse.

Dersom beløpet trekkes før varen sendes, vil beta- lingen være å anse som en forskuddsbetaling. Selgeren må ha et særskilt behov for å kreve slik betaling, f.eks. ved tilvirkningskjøp. Likviditetsbehov anses ikke som særlig grunnlag for forskudds- betaling. Når selgeren krever forskuddsbetaling, må kjøperen opplyses klart om dette i bestillings- prosessen.

 

Tolker det dithen at Multicom praktiserer dette feil..

Lenke til kommentar
shauge2 skrev (41 minutter siden):

Jeg forstår selvsagt at komplett ikke hadde kortene på lager, jeg skrev på lager i anførselstegn, men jeg kunne umulig vite at lagerstatus var feil når jeg gikk inn på websidene ved lansering. Det er lett å være etterpåklok.

Jeg bestilte også et Tuf OC 20 sept, det ser ut som det er det jeg kommer til å få neste uke. De har jo blitt levert i brukbart antall, men likevel stadig utsatt min antatte levereing. Det er vel derfor jeg ikke engang har prøvd å bestille andre (dyrere) 3080.

Det viser bare hvor stor etterspørsel det er. Du får TUF OC 3 måneder etter meg og du bestilte kun 3 dager etter meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Argh, nå blir det full lockdown her i Bergen, i minst uke fremover. Er glad for at jeg valgte å bestille meg ny PC, selv om det innebærer en overpriset RTX 3090. 😛 

Men ble litt nervøs nå, ettersom det meste av butikker skal stenges ned her. Jeg venter fremdeles på hovedkortet, som skal ankomme i Posten imorgen. Håper Posten leverer pakker som normalt til uka, på tross av de nye korona-tiltakene.. 😬

 

NB: Det ryktes om 3080 ti i april, men det blir vel nok et utilgjengelig grafikkort, akkurat som 3080. Grafikkort-selskapene har jo også større avanse på 3090, og ønsker nok å selge flere av disse så lenge som mulig...

https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-3080-ti-12-gb-gddr6x-10240-cuda-cores-april-launch-rumor/

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...