Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

5 minutes ago, MariusJS said:

Du kan mine curecoin med f@h

Ikke i min interesse, jeg blir sakte men sikkert uten enhver kontroll over mine muskler/nervebaner og vil heller bruke noe av det jeg har til å bidra med til vitenskapen enn å få noen grunker mer på bok. Om noen vill prioritere annerledes så er det helt greit; det er opp til hver enkelt person å vurdere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hexazar skrev (1 time siden):

Ikke i min interesse, jeg blir sakte men sikkert uten enhver kontroll over mine muskler/nervebaner og vil heller bruke noe av det jeg har til å bidra med til vitenskapen enn å få noen grunker mer på bok. Om noen vill prioritere annerledes så er det helt greit; det er opp til hver enkelt person å vurdere.

Kjipt kommer nok til å skifte over til folding når kortene er nedbetalt om noen måneder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/31/2021 at 7:39 PM, Dubious said:

§ 21.Rett til oppfyllelse

Er leveringstiden kommet uten at tingen er levert, kan forbrukeren likevel fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse.

Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

 

§ 24.Erstatning

Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelse fra selgerens side.

Dette gjelder likevel ikke så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans eller hennes kontroll, som selgeren ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av.

Beror forsinkelsen på en tredjeperson som selgeren har gitt i oppdrag helt eller delvis å oppfylle kjøpet, er selgeren fri for ansvar bare om også tredjepersonen ville være fritatt etter regelen i annet ledd. Det samme gjelder om forsinkelsen beror på en leverandør som selgeren har brukt, eller på noen annen i tidligere salgsledd.

 

Det er en grunn til at elkjøp veldig lett gir ut gavekort til RTX 3080 kjøpere som har ventet en stund. Når en del nettsjapper i tillegg selger prebuilds med RTX kort som ikke har blitt sendt ut OG ikke har gitt tilstrekkelig informasjon om evt. levering så kommer til å bli felt knallhardt i FTU/forliksrådet.

Endret av vara
Lenke til kommentar
vara skrev (10 minutter siden):

§ 24.Erstatning

Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelse fra selgerens side.

Dette gjelder likevel ikke så langt selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor hans eller hennes kontroll, som selgeren ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av.

Beror forsinkelsen på en tredjeperson som selgeren har gitt i oppdrag helt eller delvis å oppfylle kjøpet, er selgeren fri for ansvar bare om også tredjepersonen ville være fritatt etter regelen i annet ledd. Det samme gjelder om forsinkelsen beror på en leverandør som selgeren har brukt, eller på noen annen i tidligere salgsledd.

 

Det er en grunn til at elkjøp veldig lett gir ut gavekort til RTX 3080 kjøpere som har ventet en stund. Når en del nettsjapper i tillegg selger prebuilds med RTX kort som ikke har blitt sendt ut OG ikke har gitt tilstrekkelig informasjon om evt. levering så kommer til å bli felt knallhardt i FTU/forliksrådet.

Gavekort? Det har ikke jeg hørt noe om selvom jeg har ringt å etterlyst kortet mitt 2 ganger hver uke siden starten av desember

Lenke til kommentar
8 hours ago, Hexazar said:

Ikke i min interesse, jeg blir sakte men sikkert uten enhver kontroll over mine muskler/nervebaner og vil heller bruke noe av det jeg har til å bidra med til vitenskapen enn å få noen grunker mer på bok. Om noen vill prioritere annerledes så er det helt greit; det er opp til hver enkelt person å vurdere.

Leit å høre, men ikke helt sikker på om du skjønte hva jeg mente, den eneste forskjellen er at du bytter "team" i f@h til curecoin teamet, du bidrar nøyaktig like mye som før, bare til ett annet team.

Forøvrig så er jeg vel fortsatt top 100 i HW.no teamet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, JFM said:

Gavekort? Det har ikke jeg hørt noe om selvom jeg har ringt å etterlyst kortet mitt 2 ganger hver uke siden starten av desember

Har hørt om par stykker som har fått 500-1500kr i gavekort avhengig av hvor lenge man har ventet. Jeg fikk 500kr etter 1 måneds venting (hvor de brøt leveringsfristen gitt i epost). Bestilte på lanseringsdagen og fiksa meg alternativ kort og kansellerte ordre kort tid etter jeg fikk gavekortet. Når jeg bestilte så var det ingen forbehold om usikker leveringstid og saksbehandler hos elkjøp gav meg gavekort uten noe krav fra min side. Har ellers en kompis som fikk gavekort på 1000 og mener å ha lest på discord/forum at en fyr fikk 1500. 

Hvis du bestilte i desember så kan det hende de har lagt inn forbehold om levering. Har du fått epost med bekreftelse ala 'beklager at kortet er forsinket, ny leveringsdato er dd.mm.yyyy'? 

Endret av vara
Lenke til kommentar
vara skrev (29 minutter siden):

Har hørt om par stykker som har fått 500-1500kr i gavekort avhengig av hvor lenge man har ventet. Jeg fikk 500kr etter 1 måneds venting (hvor de brøt leveringsfristen gitt i epost). Bestilte på lanseringsdagen og fiksa meg alternativ kort og kansellerte ordre kort tid etter jeg fikk gavekortet. Når jeg bestilte så var det ingen forbehold om usikker leveringstid og saksbehandler hos elkjøp gav meg gavekort uten noe krav fra min side. Har ellers en kompis som fikk gavekort på 1000 og mener å ha lest på discord/forum at en fyr fikk 1500. 

Hvis du bestilte i desember så kan det hende de har lagt inn forbehold om levering. Har du fått epost med bekreftelse ala 'beklager at kortet er forsinket, ny leveringsdato er dd.mm.yyyy'? 

Elkjøp gir deg absolutt ingen opplysninger om ventetid,selv om de sa opptil 2 mnd leveringstid når jeg bestile hos dem (kunde støtte bekreftet dette også i oktober). Ringt dem mange ganger og de har ingen info, samme bs info gang på gang.

Nå enten juger de deg rett i trynet (plass i køen faller under GDPR er ett eksempel) eller kommer med vage kommentarer.

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 minutt siden):

Unner du de ikke litt reker og hvitvin til helga? Det virker ikke som om Multicom får inn noe som helst, så da må de ha noe annet å gjøre enn å tvinne tomler.

Hva mener du? Er det ingen her som har fått kort fra Multicom 😧? Jeg venter inn en del kort derifra.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 minutter siden):

ingen skal jeg ikke påstå, men det går i alle fall tregt med mine ordrer.

Jeg bestilte 3080 Strix oc og Suprim x. Suprim var forventet inn 12.02, men er nå endret til 15.05. Strix var forventet inn 15.02, den den datoen står fortsatt.

Endret av bmwm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...