Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
chrisf skrev (45 minutter siden):

Er det noen som vet om det sannsynlig at Komplett kommer til å få inn nye Asus 3090 Rog strix oc kort 27.11 som det står på siden nå? Det står usikker dato så jeg er litt nysgjerrig på om folk tror det er en realistisk dato siden det har vært litt snakk om at komplett ikke er så gode til å estimere når de kommer til å ha varer på lager. Hadde trodd at det sånn 5 uker etter release ville være enklere å få tak i et 3090 kort med tanke på hvor dyre de er. 

Jeg prøvde å bestille den siste som var igjen, gikk da opp til 42 stk igjen på samme dato, så tviler litt.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (19 minutter siden):

  

Jeg tipper 3080 ikke vil påvirkes så veldig i pris men dagene hvor man nesten kunne doble prisen på Finn er nok talte, med mindre AMD kortene havner i samme greia.

Nja. Tror de fleste som ender opp med å kjøpe på finn enten skal bare ha ett 3080 kort, samme hvilket. Der ser det ut som prisene ligger på ca 11000 for kort med MSRP på 8500. Hadde lett ventet på 6900XT hadde det ikke vært for at encoderen til AMD har vist seg å ha mye høyere forsinkelse enn Nvidia kortene. Noe som ødelegger kortet helt for mitt bruksområde, trådløs VR. Av en eller annen grunn så ser det ut som AMD har nesten dobbelt så høy forsinkelse som Nvidia kort.

Lenke til kommentar

Kontaktet Elkjøp idag og kan ikke annet enn å bekrefte at de enda sier de mottar 3080 TUF OC direkte fra leverandør og ikke vet når kortene blir levert.

Ellers påstod jeg har blitt informert på bestilligstidspunktet via den gule boksen + tekst på siden at det kom til å være minst 2 mnd leveringstid, noe som selvfølgelig ikke stemte på release.

Hadde skodd meg for levering i jan-feb 2021 til dere som også bestilte TUF OC på Elkjøp.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, MrFranzen said:

Hvordan ser du dette?

Komplett har historisk etter lanseringen ført kort som er på vei inn og noen ganger snart kommer ut for salg på "se kun varer på lager" selv om det ikke nødvendigvis står noe mer info. Det er slik vi har vært i stand til å forhåndsvarsle folk til å følge med på "X type kort i dag, kanskje de snart legges ut for salg".

Siden det i dette spesifike tilfellet er en stor andel folk som har bestilt TUF og de likevel nå er synlige her så kan det "best case" bety at det også er noen overskuddskort (mindre sannsynlig i dette tilfellet). Men jeg har også i noen tilfeller sett at kortene blir synlige her når de ikke kommer ut for salg men bare blir sendt til de som allerede har bestilt som så i tråden bekrefter at de har kort på vei til dem noe senere. 

Men dette er tolkning av hva som er synlig og selv om det har hatt høy treffrate til nå treffer det ikke alltid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, MrFranzen said:

Ah okei skjønner. Mitt 3080 TUF Non-OC kort står fortsatt som 2 januar 2021 med 37897xxx ordrenummer noen som har samme bestilling med lavere ordrenummer som har en annen dato?

Jupp, så det er kun en liten optimisme om at kort kanskje er på vei inn og at folk vil begynne å få noen nye beskjeder utover dagen eller dagene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Da var «ventekortet» på plass i hvert fall. Får man ekstra FPS med den musa og eller ? 🥴

+2 FPS hvis du fikk med RGB DLC-en til musa.

Selv har jeg omtrent gitt opp alt håp om å få mitt RTX 3080 Aorus Xtreme fra Proshop før jul - eller før nyttår for den saks skyld. :cry:

Men skal bli veldig spennende å høre hva Proshop svarer når jeg krever å få 400 Kr. avslag etter deres egne regler hvis de ikke klarer å levere Watch Dogs: Legion som lovet innen fristen.

NB! Hvis ditt produkt leveres med et tilhørende spill - også kaldt en gamebundle - vil du ved bruk av 14 dagers angrerett, kun få tilbakebetalt hele kjøpesummen dersom spillnøkkelen ikke er aktivert/konvoluttens forsegling ikke er brutt opp. Er koden aktivert eller konvoluttens forsegling brutt, forbeholder vi oss retten til å trekke fra spillets verdi i det tilbakeførte beløp. Hvert spill er fastsatt til kr. 400,-

Når spill er lovet inkludert ved bestilling innen oppsatt frist, og dette ikke blir levert som avtalt, så skal dette gå begge veier.

Endret av PaladinNO
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...