Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?


Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

  1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

    • Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (33 minutter siden):

Nå er det svært få vaksiner som har vist seg å redusere dødelighet.

He he he .. dødeligheten er jo absolutt. 100%! Vi skal alle dø.

Medisiner, kosthold, trening, ... why bother? Siden vi skal dø? 

Nei, skal vi bare begå kollegialt selvmord først som sist, så blir vi ferdig med det?

Jeg tenker livet frem til vi faktisk dør, bør være så godt som mulig. Sunn livsstil er en viktig brikke. Andre brikker er mentale styrker: venner, familie, etc etc. Grei økonomi har også vist seg viktig. Samt mye annet: Det finnes ikke én ting som alene kan gi deg livskvalitet.

Skulle man bli syk, så vet vi at medisiner er viktige. Penicillin alene har reddet sykt mange liv. Riktignok på bekostning av at vi i dag begynner å få antibiotikaresistente bakterier. Men det er nå en annen debatt. 

Jeg er glad for at vi har både medisiner og vaksiner til å bekjempe sykdommer. Er ingen tvil om at det fører til lengre liv og økt livsglede. Kunnskap om kosthold, trening etc like så.

@Hapi70: at USA sliter med sykdom og elendighet er ikke rart, all den tid de ikke har noe offentlig velferdstilbud som tar vare på folk til en billig penge. 

Kraftig redusert kostnad hadde løst mye. Men da må regningen taes av alle - over skatteseddelen eller lignende. Er det samfunnet villig til det? Neppe ...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det at så mange her i tråden har stemt for å ta Covid vaksinen er for meg skremmende å se. Disse mRNA vaksinene og den ene (flere?) DNA vaksinene har blitt testet i hva, ~10 måneder eller mindre - dette er ikke nok til å si om de er trygge på LANG SIKT! Men folk tenker bare her og nå så. Folk er lei av alle restriksjonene, og takker ja til vaksinen kanskje for å komme tilbake til normalen. Big mistake.

Folk får ta sine egne valg om Covid vaksinen(e). Jeg vil iallefall ikke være en forsøkskanin og takker nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, konspirasjonsteoretikerne er naturligvis raske til å trekke slutninger. Barnedødelighet i USA har en korrelasjon med vaksineringen som startet i desember? Hvordan er det egentlig mulig? Har noen ammende mødre, gravide, eller barn blitt vaksinert? Om noen, så er det i hvert fall ikke mange nok til at det kan slå ut på statistikken, om så alle døde raskt etter vaksinering. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

Folk får ta sine egne valg om Covid vaksinen(e). Jeg vil iallefall ikke være en forsøkskanin og takker nei.

Om du ikke skal ta vaksinen på grunn av din urasjonelle tro, har du alt å vinne på at vi andre tar ansvar og tar vaksinen. :) Så som vaksine motstander bør du jo egentlig pushe på å få så mange som mulig å ta vaksiner slik vi kan beskytte deg og dine fra sykdommer. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Det at så mange her i tråden har stemt for å ta Covid vaksinen er for meg skremmende å se. Disse mRNA vaksinene og den ene (flere?) DNA vaksinene har blitt testet i hva, ~10 måneder eller mindre - dette er ikke nok til å si om de er trygge på LANG SIKT! Men folk tenker bare her og nå så. Folk er lei av alle restriksjonene, og takker ja til vaksinen kanskje for å komme tilbake til normalen. Big mistake.

Folk får ta sine egne valg om Covid vaksinen(e). Jeg vil iallefall ikke være en forsøkskanin og takker nei.

Det har du nevnt hundrevis av ganger, og er notert. Du står fritt til å droppe vaksineringen, så lenge det ikke blir for mange av dere så er det ikke noe stort problem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Evil-Duck said:

Om du ikke skal ta vaksinen på grunn av din urasjonelle tro, har du alt å vinne på at vi andre tar ansvar og tar vaksinen. :) Så som vaksine motstander bør du jo egentlig pushe på å få så mange som mulig å ta vaksiner slik vi kan beskytte deg og dine fra sykdommer. 

Du som moderator bør vite at det der er en trollete kommentar, men siden det er du som skriver det, så flyttes ikke posten din over til konspirasjonstråden.... funny how that works ;)

Edit : Trollete siden du kaller min skepsis for en høyst eksperimentell vaksine for urasjonell tro.

Endret av Betroz
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

Du som moderator bør vite at det der er en trollete kommentar, men siden det er du som skriver det, så flyttes ikke posten din over til konspirasjonstråden.... funny how that works ;)

 

Det er ikke en trollete kommentar, det er et faktum. Om du mener jeg misbruker vervet mitt på forumet her på noen måte står du fritt til å rapportere meg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
47 minutes ago, bshagen said:

Ikke gjem deg bak at jeg snakket til deg, slutt. Du bruker vaksiner som en korrelasjon til dødligheten i en befolkning, og bruker USA som eksempel. Det er du som spytter ut påstand, og da er det din oppgave å hoste opp bevis for dine egne argumenter, ikke min. Alle kan slenge ut en påstand og si "motbevis meg", det er enkelt. Men det er for enkelt. 

Nei, jeg brukte det ikke som korrelasjon. Hvor så du det? Jeg listet kun opp fakta.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg brukte det ikke som korrelasjon. Hvor så du det? Jeg listet kun opp fakta.

Du nevner dødligheten i USA og peker på at de har høyere dødlighet enn oss på tross av mer vaksinering. Så dermed så lager du en korrelasjon til at vaksiner ikke er bra, og at du kan "se på dyrene" dine. Dermed så har du lagt frem påstander det kreves bevis for. Tomme påstander er som sagt enkle å slenge ut 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tyskland, som tidligere vurderte å gjøre som britene, ved å utsette den andre dosen av vaksinen, og også kanskje blande produsenter, slik at den andre dosen kunne komme fra en produsent, har nå kommet frem til at det beste er å følge anbefalingene fra produsentene.
 

Sitat

Germany intends to stick to recommendations by BioNTech and Pfizer regarding the administration of a second dose of their Covid-19 vaccines rather than delaying it, health minister Jens Spahn said.

Germany has asked an independent expert panel for advice on whether to allow a delay in administering the second dose to make scarce supplies go further, after a similar move by Britain last week.

“My impression is that it makes a lot of sense, especially with these sensitive issues, where trust and reliability are important, that we stick to the approval,” Spahn told a news conference, adding that this was in line with the initial feedback he had received from the vaccination experts.

He also spoke out against mixing or switching between Covid-19 vaccines, which some nations are also considering to stretch scarce supplies.


Flere anerkjente eksperter har også gått ut mot disse planene i dag, og hevder det ikke er forsvarlig, blant annet Angela Rasmussen fra Canada.
The Guardian her en lengre artikkel om dette i dag.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/jan/06/mrna-vaccines-schedule-covid-19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, bshagen said:

Du nevner dødligheten i USA og peker på at de har høyere dødlighet enn oss på tross av mer vaksinering. Så dermed så lager du en korrelasjon til at vaksiner ikke er bra, og at du kan "se på dyrene" dine. Dermed så har du lagt frem påstander det kreves bevis for. Tomme påstander er som sagt enkle å slenge ut 

Nei, her lager du en stråmann. Jeg har ikke påstått noe som helst.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 timer siden):

Jeg tar ikke vaksiner, og ikke dyra mine heller. Har sett med egne øyne at de uvaksinerte dyra mine er friskere enn de vaksinerte, og alle uoffisielle undersøkelser av vaksinerte vs uvaksinerte mennesker viser det samme. Offisielle studier blir ikke gjort, noe som også er interessant.

Er ikke dette påstander? Bevis det! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, bshagen said:

Er ikke dette påstander? Bevis det! 

Har ingenting fra CDC dessverre, og ingenting som myndighetene utbasunerer, så da blir det jo vanskelig.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (13 minutter siden):

Har ingenting fra CDC dessverre, og ingenting som myndighetene utbasunerer, så da blir det jo vanskelig.

Hvordan har du fått infoen din da? De "uoffisielle undersøkelsene" du snakker om? Er dette kun noe du har fått tak på, eller ligger det på nettet slik at du kan dele det med oss? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, bshagen said:

Hvordan har du fått infoen din da? De "uoffisielle undersøkelsene" du snakker om? Er dette kun noe du har fått tak på, eller ligger det på nettet slik at du kan dele det med oss? 

Det linkes til tre i denne artikkelen:

https://www.lifesitenews.com/opinion/groundbreaking-study-shows-unvaccinated-children-are-healthier-than-vaccinated-children

 

Lenke til kommentar

"Remarkably, zero of the 561 unvaccinated patients in the study had attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) compared to 0.063% of the (partially and fully) vaccinated." 

Statistic är göy. Låt oss se hur många  ovaccinerade som statistiskt sett skulle ha ADHD hvis lika många hade det i den gruppen som hade det i den vaccinerade gruppen.

0.063*0.01*561 = 0.3534 

Oj, det var alltså 0 når det borde varit 0.35 stycken. Ja, det är verkligen remarkable att det var 0 når det borde varit 0.35. 

Men tänk på överskrifterna hvis det hade varit en ovaccinerad med ADHD. 

ADHd 3 GÅNGER SÅ VANLIGT BLAND OVACCINERADE SOM VACCINERADE!

Tror ikke jag gidder lese noe mer av den artikeln når du uppenbart inte förstår statistik. 

Sen finns det faktiiskt en annan uppenbart orsak till att ikke vaccinerade barn inte går till doktorn lika ofta och inte får lika många diagnoser än att de är faktiskt är friskare.

En annan sak som kan vara värd att tänka på är att det är de som är vaccinerade som gör så att inte de ovaccinerade får diverse sjukdomar.  

edit:

"Significantly, there were no cases of measles, mumps, rubella, tetanus, hepatitis or other vaccine-targeted infections in either the vaccinated or unvaccinated, during the entire 10.5 year study period."

Undrar hvorfor?

Endret av fredrik2
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...