Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?


Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

  1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

    • Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Hapi70 skrev (18 minutter siden):

https://www.google.com/amp/s/thoughtscapism.com/2015/04/10/myth-no-studies-compare-the-health-of-unvaccinated-and-vaccinated-people/amp/

Additionally, there is one older study from Nigeria in 1990 that followed the small groups of 25 vaccinated and 25 unvaccinated children. One child in the vaccinated group had a mild case of measles, whereas the stats for the unvaccinated children were as follows: 3 dead (from measles and tetanus) and 11 non-fatal cases of measles.

Endret av aklla
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
8 minutes ago, aklla said:

https://www.google.com/amp/s/thoughtscapism.com/2015/04/10/myth-no-studies-compare-the-health-of-unvaccinated-and-vaccinated-people/amp/

Additionally, there is one older study from Nigeria in 1990 that followed the small groups of 25 vaccinated and 25 unvaccinated children. One child in the vaccinated group had a mild case of measles, whereas the stats for the unvaccinated children were as follows: 3 dead (from measles and tetanus) and 11 non-fatal cases of measles.

Virker som de bare sjekket for vaksinerbare sykdommer, ikke generell helse. Vi aner vel ikke om noen i denne studien døde/ble syke av andre sykdommer/krybbedød..?

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Hapi70 said:

Virker som de bare sjekket for vaksinerbare sykdommer, ikke generell helse. Vi aner vel ikke om noen i denne studien døde/ble syke av andre sykdommer/krybbedød..?

Tvivlar på att man blir sjukare om man är vaccinerad än de som inte är vaccinerade.

Men hvis det nu är så så visar det bara hur själviska de som inte är vaccinerade är eftersom de blir räddade fra de farliga sjukdomarna av de som är vaccinerade. 

Alternativet till att inte vaccinera folk i stor skala är ju faktiskt att många blir alvarligt sjuka och dör av diverse sjukdomar som vi nu på många sätt blivit av med. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (27 minutter siden):

Virker som de bare sjekket for vaksinerbare sykdommer, ikke generell helse. Vi aner vel ikke om noen i denne studien døde/ble syke av andre sykdommer/krybbedød..?

Din viser antall sykebesøk ser det ut til. Tror vi begge er enige at om man dør av en sykdom man kan vaksineres for så vil man regnes som friskere enn de som ikke dør fordi døde folk skjeldent besøker legen. Det samme gjelder f.eks krybbedød.

Så kan det tenkes at de som dropper vaksiner også dropper sykebesøk i større grad selv om det egentlig trengs.

"Relative Incidence of Office Visits and Cumulative Rates of Billed Diagnoses Along the Axis of Vaccination”

Uvaksinerte oppsøker altså legen skjeldnere og/eller har levere regninger. Ikke dermed sagt de er generellt sett er friskere.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, bshagen said:

Ikke gjem deg bak at jeg snakket til deg, slutt. Du bruker vaksiner som en korrelasjon til dødligheten i en befolkning, og bruker USA som eksempel. Det er du som spytter ut påstand, og da er det din oppgave å hoste opp bevis for dine egne argumenter, ikke min. Alle kan slenge ut en påstand og si "motbevis meg", det er enkelt. Men det er for enkelt. 

Ja, men du kan selv mot bevise det, gjør du det?

Lenke til kommentar
50 minutes ago, fredrik2 said:

Tvivlar på att man blir sjukare om man är vaccinerad än de som inte är vaccinerade.

Men hvis det nu är så så visar det bara hur själviska de som inte är vaccinerade är eftersom de blir räddade fra de farliga sjukdomarna av de som är vaccinerade. 

Alternativet till att inte vaccinera folk i stor skala är ju faktiskt att många blir alvarligt sjuka och dör av diverse sjukdomar som vi nu på många sätt blivit av med. 

 

Dør flere i norge som ikke har corona......

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Kjetil Lura said:

Mount Everest är världens högsta berg! 

Seriöst, så var jag med i en generell diskussion om vaccin och kommenterade några påståenden fra en annan skribent. Det jag skrev handlade inte om korona vaccinet eller någon dödlighet i Norge så det inlägg missade totalt det jag skrev i mitt inlägg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, knipsolini said:

Det skjedde noe som gjorde at smitten av meslinger stupte på 1960-tallet... Lurer på hva det skyldtes. 

999991_540.jpg

Men dødeligheten av meslinger ble redusert av helt andre tiltak enn vaksinering. Her kan man se at når vaksinen ble introdusert var dødeligheten nær null: G11.2-UK-Deaths-1838-1978.png

Lenke til kommentar

Ja, du tenker på at leger/sykepleiere begynte å vaske utstyr og hender før kontakt med pasient, da kanskje?

Det er ingen hemmelighet at medisinsk stell var svært dårlig, og ofte medførte skade, før 1900-tallet.

Kjenner du f.eks til årelating? En mye brukt metode, men pasienter flest hadde kommet bedre ut av det, dersom metoden aldri hadde blitt funnet opp.

Heldigvis stiller vi litt andre krav til medisin i dag, si 😉 Et hint er å sette seg inn i forskningens metode, og viktighet av dobbeltblinnede undersøkelser for å korrigere placebo, nocebo og annen statistisk bias.

PS: hadde vært langt mer interessant å studere grafen din om du startet på 30-tallet (eller det omkring), og fikk fjernet eventuelle ekstremer, slik at det i det hele tatt blir mulig å tolke tallene. Grafen din viser jo nix nada av interesse, slik den er presentert nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nedslående lesning:

https://www.dagbladet.no/meninger/ogsa-vaksinerte-ma-folge-smitteverntiltak/73241277

Om det denne legen skriver stemmer er ikke denne sprøyta en vaksine i det hele tatt men i beste fall en bremsemedisin lik det HIV-pasienter tar og vi er stuck i dette sosial avstand-helvetet for evig og allid i en evig rundans med lockowns, vasking av hender til blods og rett og slett permanent ødeleggelse av den psykiske folkehelsen. Med andre ord er vaksinen minst 90% bortkastet.

Ingen vitse for meg å ta vaksinen og få bivirkninger med på kjøpet dersom dette bare er falsk trygghet og new normal-helvetet som har ødelagt våre liv skal fortsette inn i evigheten. Jeg vurderer virkelig som jeg har skrevet å flytte inn i skogen og bli en eneboer som lever av bær og fiske. Dette er nemlig ikke til å holde ut lenger. Eventuelt har jeg lyst til å med vilje bli syk av corona så jeg kan bli immun, for det blir man om man har hatt corona, ihvertfall for en del måneder. Nå er det nesten ingen som får re-infeksjoner. 

Stakkars oppvoksende generasjoner som har en fremtid og et helt liv i denne covid-dystopien. De kommer jo til å vokse opp uten immunforsvar så de vil ikke takle fremtidige virusutbrudd særlig bra for å si det slik.

Og der fortstod jeg hva som menes med new normal. Det finnes ikke og vil aldri finnes noen reell vaksine mot covid-19, kun en lite effektiv bremsemedisin som hverken gjør deg selv eller andre immune. Covid har ødelagt verden og menneskene og dette vil vare for evig og alltid.

For å sitere denne legen:

Det antas at vaksinen hindrer symptomatisk covid-19. Det er usikkert om den hindrer symptomløs covid-19 infeksjon, sykehusinnleggelse, død eller reinfeksjon. Den er ikke utprøvd på barn, unge, gravide eller allergikere. Vaksinens varighet er ukjent. Etter milde, naturlige covid-19-infeksjoner forsvinner antistoff i løpet av uker (Self WH. MMWR 27.11.20) og spørsmålet er om dette også skjer etter vaksinering.

Med andre ord; det bare ANTAS at det i det hele tatt er en vaksine. Hvorfor har ikke FHI og vaksine produsentene fortalt oss dette, at det bare ANTAS at det forhindrer at man får og blir syk av corona og at det slett ikke er sikkert at det forhindrer at man blir syk og dlør i det hele tatt? Isåfall vil jeg, uten å vøære konspiratorisk si at hele vaksineoppstyret bare er ren svindel og at skattebetalerne har blitt lurt til å betale milliarder for noe verdiløst møl som har null effekt. Nei, jeg benetker ikke viruset, men skal jeg ta denne legen på ordet har vi ingen vaksine i det hele tatt om det bare ANTAS at dette virker!

Ekstremt uansvarlig av regjeringen vår å ha gått til innkjøp av en vaksine som bare ANTAS å virke!!

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Morromann said:

Nedslående lesning:

https://www.dagbladet.no/meninger/ogsa-vaksinerte-ma-folge-smitteverntiltak/73241277

Om det denne legen skriver stemmer er ikke denne sprøyta en vaksine i det hele tatt men i beste fall en bremsemedisin lik det HIV-pasienter tar og vi er stuck i dette sosial avstand-helvetet for evig og allid i en evig rundans med lockowns, vasking av hender til blods og rett og slett permanent ødeleggelse av den psykiske folkehelsen. Med andre ord er vaksinen minst 90% bortkastet.

Ingen vitse for meg å ta vaksinen og få bivirkninger med på kjøpet dersom dette bare er falsk trygghet og new normal-helvetet som har ødelagt våre liv skal fortsette inn i evigheten. Jeg vurderer virkelig som jeg har skrevet å flytte inn i skogen og bli en eneboer som lever av bær og fiske. Dette er nemlig ikke til å holde ut lenger. Eventuelt har jeg lyst til å med vilje bli syk av corona så jeg kan bli immun, for det blir man om man har hatt corona, ihvertfall for en del måneder. Nå er det nesten ingen som får re-infeksjoner. 

Stakkars oppvoksende generasjoner som har en fremtid og et helt liv i denne covid-dystopien. De kommer jo til å vokse opp uten immunforsvar så de vil ikke takle fremtidige virusutbrudd særlig bra for å si det slik.

Og der fortstod jeg hva som menes med new normal. Det finnes ikke og vil aldri finnes noen reell vaksine mot covid-19, kun en lite effektiv bremsemedisin som hverken gjør deg selv eller andre immune. Covid har ødelagt verden og menneskene og dette vil vare for evig og alltid.

For å sitere denne legen:

Det antas at vaksinen hindrer symptomatisk covid-19. Det er usikkert om den hindrer symptomløs covid-19 infeksjon, sykehusinnleggelse, død eller reinfeksjon. Den er ikke utprøvd på barn, unge, gravide eller allergikere. Vaksinens varighet er ukjent. Etter milde, naturlige covid-19-infeksjoner forsvinner antistoff i løpet av uker (Self WH. MMWR 27.11.20) og spørsmålet er om dette også skjer etter vaksinering.

Med andre ord; det bare ANTAS at det i det hele tatt er en vaksine. Hvorfor har ikke FHI og vaksine produsentene fortalt oss dette, at det bare ANTAS at det forhindrer at man får og blir syk av corona og at det slett ikke er sikkert at det forhindrer at man blir syk og dlør i det hele tatt? Isåfall vil jeg, uten å vøære konspiratorisk si at hele vaksineoppstyret bare er ren svindel og at skattebetalerne har blitt lurt til å betale milliarder for noe verdiløst møl som har null effekt. Nei, jeg benetker ikke viruset, men skal jeg ta denne legen på ordet har vi ingen vaksine i det hele tatt om det bare ANTAS at dette virker!

Ekstremt uansvarlig av regjeringen vår å ha gått til innkjøp av en vaksine som bare ANTAS å virke!!

Ikke noe nytt her - stemmer bra med det Dr Doshi tidligere har skrevet:
https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4037
https://blogs.bmj.com/bmj/2020/11/26/peter-doshi-pfizer-and-modernas-95-effective-vaccines-lets-be-cautious-and-first-see-the-full-data/

Litt mer faglig tyngde at dette også kommer fra en smittevernoverlege nå. 

Dette er nytt for meg:
"Etter milde, naturlige covid-19-infeksjoner forsvinner antistoff i løpet av uker" 

De fleste studier viser at antistoffer varer i minst 6 minst - ofte 8. Dersom det legen skriver her stemmer så ville reinfeksjon vært mye vanligere. 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (14 minutter siden):

Ikke noe nytt her - stemmer bra med det Dr Doshi tidligere har skrevet:
https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4037
https://blogs.bmj.com/bmj/2020/11/26/peter-doshi-pfizer-and-modernas-95-effective-vaccines-lets-be-cautious-and-first-see-the-full-data/

Litt mer faglig tyngde at dette også kommer fra en smittevernoverlege nå. 

Dette er nytt for meg:
"Etter milde, naturlige covid-19-infeksjoner forsvinner antistoff i løpet av uker" 

De fleste studier viser at antistoffer varer i minst 6 minst - ofte 8. Dersom det legen skriver her stemmer så ville reinfeksjon vært mye vanligere. 

FHI og regjeringen bør fortelle oss sannheten istedenfor å "feire" med at nå har vi endelig vaksinen som redde oss ut av lockdown-helvetet. Om alt dette stemmer er det bare tull.

10 år skal det ta å utvikle en rell vaksine. Jeg vet det høres konspiratorisk ut, men er denne "vaksinen" kanskje bare for å berolige massene samt at Big Pharma skal håve inn litt cash på det hele mens man venter på en ekte vaksine, som det vil ta minst flere år før vi får?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...