Drunkenvalley Skrevet 2. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) 1 hour ago, bzzlink said: Du mener 20 mil kjøring uten stopp. For det er reell rekkevidde ifølge TeslaBjørn før man må lade i 1 time, hvis man befinner seg utenfor 150kW ladere. Som vil si hvis man er nord for Trondheim eller litt utenfor hovedveinettet. Også hugs at rekkevidden er i området av 305 til 435 km ved kjøring i 90-120 km/t. Så at ladetid på 50 kW lading er treg er eit forholdsvis svakt poeng i utgangspunktet når dei gjerne ikkje trenge lade i det heila tatt i løpet av ein arbeidsdag. Endret 2. oktober 2020 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2020 9 hours ago, Gavekort said: https://en.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts Og det du driver med nå: https://en.wikipedia.org/wiki/Semantic_dispute Og ditt inntrykk er at Polestar kun eksisterer for å tilfredsstille disse reguleringene? Hvordan forklarer du marketingbudsjettet til Polestar da, om de ikke har lyst til å selge bilen? Du angrep min definisjon av compliance car. Mente at min definisjon som jeg fant på wikipedia var feil. Din definisjon, som det virker som du har funnet på selv, er altså riktig. Ok da tok jeg nok feil i dine øyne. Så da kan vi kalle semantic disputen, som du startet, for avsluttet. Ja Polestar eksisterer som et pilotprosjekt for å se om man får nok volum på elbiler til å slippe unna bøtene billigst mulig. Markedsledere i modne bransjer motarbeider innovasjon. De har helt bevisst lansert et uferdig produkt, sånn at de kan få nok salgstall i år til å slippe bøter. De har bevisst laget produktet billigst mulig, kuttet hjørner og tar i bruk alle markedsføringstriks de kan for å komme unna med det. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2020 8 hours ago, Drunkenvalley said: Også hugs at rekkevidden er i området av 305 til 435 km ved kjøring i 90-120 km/t. Så at ladetid på 50 kW lading er treg er eit forholdsvis svakt poeng i utgangspunktet når dei gjerne ikkje trenge lade i det heila tatt i løpet av ein arbeidsdag. Tingen er at den klarer ikke mer enn 20 mil 80%-20% SOC. ved kjøring i 80-120 km/t. Det går ekstremt sakte å lade over 80% så det gjør man ikke. Og når man har 20% må man begynne å kikke seg om etter et passende sted å stoppe. På en 50kW lader så tar det da en time å lade fra 20% - 80%. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 2. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) 59 minutes ago, bzzlink said: Kva er dette tullet? Eige du elbil i det heila tatt? Har du den fjerneste anelse om korleis elbiler brukes? Det fremstår ikkje slikt med tullet du skriv. 435 km frå 100% til 0% ved 90 km/t. Man startet dagen med 100% fordi ein lade over natta - kven bryr seg at det går tregt når det skjer mens du sover? Eller mens du jobber? For det meste er hurtiglader berre noko for attpåklatt med strøm. Dette er spesielt tilfellet om ein berre treng bilen for opp rundt 400 km dagen som du sjølv seie... Eller ynskje du auke kjørelengden enda meir no, fru Blom? Så ein starte med 100%, og etter di meining skal ein kikke etter lader ved 20%? Kvifor i alle dager skulle ein det? Bilen har jo godt over 80 km rekkevidde enda da. Kor faen på landet er du at ladere er så vanskelig å oppdrive da? Du skal jobbe for å plassere deg utenfor rekkevidden av ladenettet da ass. Og no prate me framleis om 435 km rekkevidde ved 90 km/t. Meste av Norge har da vitterlig ikkje 90 km/t veger, så rekkevidde er nok godt over det igjen også sida forbruket blir lavere enn det TeslaBjørn fekk ved 90 km/t. Dette hysteriet ditt er rett og slett virkelighetsfjernt. Ikkje gidd å prøve svare om du ikkje kan forholde deg til virkeligheten ass. Endret 2. oktober 2020 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 3. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2020 7 hours ago, Drunkenvalley said: Kva er dette tullet? Eige du elbil i det heila tatt? Har du den fjerneste anelse om korleis elbiler brukes? Det fremstår ikkje slikt med tullet du skriv. 435 km frå 100% til 0% ved 90 km/t. Man startet dagen med 100% fordi ein lade over natta - kven bryr seg at det går tregt når det skjer mens du sover? Eller mens du jobber? For det meste er hurtiglader berre noko for attpåklatt med strøm. Dette er spesielt tilfellet om ein berre treng bilen for opp rundt 400 km dagen som du sjølv seie... Eller ynskje du auke kjørelengden enda meir no, fru Blom? Så ein starte med 100%, og etter di meining skal ein kikke etter lader ved 20%? Kvifor i alle dager skulle ein det? Bilen har jo godt over 80 km rekkevidde enda da. Kor faen på landet er du at ladere er så vanskelig å oppdrive da? Du skal jobbe for å plassere deg utenfor rekkevidden av ladenettet da ass. Og no prate me framleis om 435 km rekkevidde ved 90 km/t. Meste av Norge har da vitterlig ikkje 90 km/t veger, så rekkevidde er nok godt over det igjen også sida forbruket blir lavere enn det TeslaBjørn fekk ved 90 km/t. Dette hysteriet ditt er rett og slett virkelighetsfjernt. Ikkje gidd å prøve svare om du ikkje kan forholde deg til virkeligheten ass. Hvor får du 435 km rekkevidde ved 90 fra? Det er på flat vei i over 20 grader celsius og medvind. Som Bjørn oppdager når han kjøre til Polarsirkelen med den, så har den praktisk rekkevidde på 200km når det er 10 grader, vind og våt vei. Det er for lite. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2020 (endret) bzzlink skrev (19 timer siden): Ja Polestar eksisterer som et pilotprosjekt for å se om man får nok volum på elbiler til å slippe unna bøtene billigst mulig. Markedsledere i modne bransjer motarbeider innovasjon. De har helt bevisst lansert et uferdig produkt, sånn at de kan få nok salgstall i år til å slippe bøter. De har bevisst laget produktet billigst mulig, kuttet hjørner og tar i bruk alle markedsføringstriks de kan for å komme unna med det. Tull og vas. Polestar er en ren elbil spinoff fra Volvo ment for å være markedsledende. EU har ingen krav om salg av lavutslippsbiler, som er grunnen til at ekte compliance biler aldri blir markedsført eller attraktivt priset. Jeg foreslår at du slutter å bruke ordet compliance og heller velger en annen måte å kritisere elbiler du ikke liker på. Skal du overbevise noen så er det greit å danne seg litt respekt og vise at du har god innsikt i hvordan bilindustrien fungerer, og det får du ikke med å slenge ut ord som compliance uten å vite hva en compliance car er. Her er lesestoff: https://www.thoughtco.com/what-is-a-compliance-car-85648 http://lasvegaseva.org/2019/07/25/what-is-a-compliance-vehicle/ https://www.greencarreports.com/news/1068832_electric-cars-some-are-real-most-are-only-compliance-cars--we-name-names Endret 3. oktober 2020 av Gavekort 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 3. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2020 10 hours ago, bzzlink said: Hvor får du 435 km rekkevidde ved 90 fra? Det er på flat vei i over 20 grader celsius og medvind. Som Bjørn oppdager når han kjøre til Polarsirkelen med den, så har den praktisk rekkevidde på 200km når det er 10 grader, vind og våt vei. Det er for lite. Du nemne Bjørn, men du har ikkje sjekka kva han sjølv skriv ein gong? Og fortsatt oppgir du 200 km rekkevidde. Mellom 80% og 20%. Det er for lite? Ja, ikkje rart det om du kutta ut 40% av rekkevidden arbitrært. Stikk av med trollinga. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 4. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2020 (endret) 13 hours ago, Drunkenvalley said: Du nemne Bjørn, men du har ikkje sjekka kva han sjølv skriv ein gong? Og fortsatt oppgir du 200 km rekkevidde. Mellom 80% og 20%. Det er for lite? Ja, ikkje rart det om du kutta ut 40% av rekkevidden arbitrært. Stikk av med trollinga. Se bildet under fra Bjørn sin tur til Polarsirkelen. (Lenke til fb innlegget) 104 mil kjørt med en snittfart på 56 km/t, vanlig norsk landeveisfart altså. Forbruk på 257 Wh pr km. Batteristørrelse på PS2 er 75kW tilgjengelig Rekkevidde 100% - 0% = 29 milRekkevidde 80% - 10% = 20,1 mil Grunnen til at man bør se på 80% maks lading er at det tar veldig lang tid å lade mer. Grunnen til at man bør begynne å se seg om etter lader når man har 20% er at det ikke anbefales å parkere bilen med lav lading i lave temperaturer. F.eks å parkere bilen med 11% strøm igjen i 2 timer i -15 grader celsius kan gjøre at du har veldig lav rekkevidde når du skal kjøre videre. Våkne lesere vil her se at jeg valgte det eksempelet som slo best ut for bilen. Dersom man har dårlig tid og holder snittfart på 86 km/t på landeveien, så ser det virkelig stygt ut... og dette er i + grader og med bare veier... Så jeg vil si at din påstand om at jeg har kuttet 40% av rekkevidden arbitrært, er arbitrær. Endret 4. oktober 2020 av bzzlink Ble masse bilder, som måtte fjernes, feil i forbruk 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 4. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2020 On 10/3/2020 at 12:38 AM, Drunkenvalley said: Dette hysteriet ditt er rett og slett virkelighetsfjernt. Ikkje gidd å prøve svare om du ikkje kan forholde deg til virkeligheten ass. Jeg synes du skal trekke disse utsagnene, med mindre du klarer å forholde deg til virkeligheten. Eier du egentlig elbil? 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 4. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2020 Helt hinsidig Strøm forbruk på Polestar 2 ... Yeh good job. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 Høyt forbruk på Polestar 2 ja.. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 Større blir forskjellen når Model 3 kommer med varmepumpe 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 8. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2020 Får sjå litt da om Volvo/Polestar får bukt med dette forbruket. 🤔 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har lånt en Polestar 2 et par dager nå, og forbruket er høyt ja. Selvsagt har jeg dratt på litt, og kjørt litt aktivt, men selv i det jeg vil kalle "normalkjøring" syns jeg det er mye høyere enn det burde være for en så liten bil. Det er jo en vanvittig tung bil, da ... 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2020 5 minutes ago, Skavold said: Det er jo en vanvittig tung bil, da ... Tro hva som er greia med det der. Nesten like tung som Model S enda den er mye større. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 9. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2020 Complexity skrev (5 minutter siden): Tro hva som er greia med det der. Nesten like tung som Model S enda den er mye større. Kanskje fordi det er en Volvo; alt er overdimensjonert i forhold til hva som er nødvendig. Var i hvertfall sånn på volvoer før, derfor folk sa de var bygget som tanks. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2020 Hvorfor er alle testede PS2 med performance pack? Ser ut som en svært dyr pakke som kun gjør bilen tyngre og mindre effektiv. Det spørs om de aldri skulle tilbydd denne. For de fleste er nok innholdet i pakken av liten interesse, og nå gjør det bare at bilen får mye dårlig omtale. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2020 Prøvekjørt i dag. Kan berre beskrive den som chunky boy om eg er kortfattet. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2020 Den jeg kjører nå er ikke en PP-modell. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 9. oktober 2020 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2020 Skavold skrev (25 minutter siden): Den jeg kjører nå er ikke en PP-modell. Hva er forbruket ditt på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå