Gå til innhold

SIAN- en fare for folk?


Bjarte_1

Anbefalte innlegg

Just now, ism_InnleggNO said:

Det er en misforstått tolkning av ytringsfriheten at samfunnet skal bruke masse ressurser på å beskytte SIAN når de står og sprer hatet sitt på offentlige plasser. Som det stod i Aftenposten så burde politiet prioritere anderledes. Informere SIAN om deres rett til å demonstrere, men samtidig informere dem at politiet ikke kan prioritere å være til stede.

Logikken din er helt bak mål. 

Om politiet ikke hadde vært tilstede hadde masseslagsmål brutt ut. Det er absolutt i politiets og samfunnets interesse å forhindre. 

Fyren som skrev kronikken har ikke snøring på hva han prater om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Alexander4840 @debattklovn

Siden dere ikke leser andres innlegger men bare troller så klipper jeg og limer igjen: 

"Både leder Lars Thorsen og nestleder Fanny «Anna» Bråten i den islamfiendtlige organisasjonen Stopp islamiseringen av Norge (SIAN) ble tidligere i år tiltalt for hatefulle ytringer etter det påtalemyndigheten mente var flere brudd på den såkalte rasismeparagrafen, straffelovens paragraf 185."

https://filternyheter.no/sian-leder-domt-til-betinget-fengsel-for-hatefulle-ytringer/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, debattklovn said:

Fake news. Å brenne koranen er lovlig. Hatefulle ytringer er ulovlige. Å brenne koranen er ikke hatefull kritikk av en gruppe, det er kritikk mot islam. 

Årsaken til bråket er voldelige pøbler som gjorde seg skyldig i drapsforsøk på en som bare brukte ytringsfriheten sin. 

Å brenne koranen som kritikk av innholdet, blir som å brenne ned huset sitt fordi man ikke liker interiøret. Det er tøv at dette ikke handler om provokasjon i håp om å skape hat/opptøyer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nonlocality skrev (4 minutter siden):

@Alexander4840 @debattklovn

Siden dere ikke leser andres innlegger men bare troller så klipper jeg og limer igjen: 

"Både leder Lars Thorsen og nestleder Fanny «Anna» Bråten i den islamfiendtlige organisasjonen Stopp islamiseringen av Norge (SIAN) ble tidligere i år tiltalt for hatefulle ytringer etter det påtalemyndigheten mente var flere brudd på den såkalte rasismeparagrafen, straffelovens paragraf 185."

https://filternyheter.no/sian-leder-domt-til-betinget-fengsel-for-hatefulle-ytringer/

Takk, det har jeg sett, og det var fordi jeg ville lese det, derfor etterspurte jeg akkurat dette.
De ble ikke dømt for å brenne koranen, de ble dømt for nedverdigende retorikk rettet mot ''gode muslimer''

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (2 minutter siden):

Takk, det har jeg sett, og det var fordi jeg ville lese det...
De ble ikke dømt for å brenne koranen, de ble dømt for nedverdigende retorikk rettet mot ''gode muslimer''

Først var det "en sak fra 2014 er ikke relevant" 

Så er det "de mener bare de gode muslimene, altså IS" 

Det begynner å bli temmelig krampeaktig og latterlig. 

Og du har baller nok til å anklage andre for spam og uskaligheter. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Alexander4840 said:

Hvor mange ganger må rettsvesen og politikere påpeke at å brenne hellige skrifter er lov i Norge, før dere aksepterer den realiteten?
Forstår 100% at det sårer, men politikk og lov er ikke basert på følelser.

Ordensforstyrrelse( 181.)  er ulovlig og kan straffes med fengsel i seks måneder.

Dersom man vet/ burde forstå at handlingen fører til opprør, så kan det definitivt straffes.
Rive i stykker koranen og spytte på den er unødvendig om hensikten kun er å uttrykke religionskritikk.
 

Dersom man brenne koranen hjemme og ikke provoserer med det er det selvsagt 100% lovlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor dette diskuteres i det hele tatt jeg...

Jeg var selv tilstede i byen da denne demonstrasjonen fant sted og min umiddelbare tanke var "fuck SIAN". Men det grunner bare i at jeg mener budskapet deres er motbydelig fordummende.Så blir jeg passert av motdemonstranter med rennende øyne og skjønner fort hva som har skjedd. Når jeg senere passerer Eidsvoll plass så ser jeg maskerte motdemonstranter angripe politiet og innser at her er det faktisk SIAN som kommer styrket ut av det.

Hadde folk vært litt smartere så hadde de innsett at SIAN dør ut av seg selv gjennom opplysning, på samme måte som Islam sannsynligvis aldri vil overta og styrte demokratiet her i Norge, rett og slett fordi vi er over gjennomsnittet opplyste. Det vil også tilflytterne skjønne over litt tid.

Så lenge SIAN holder seg innenfor Norges lover så skal de beskyttes, på lik linje med andre idiotiske meninger som ikke bryter noen lov!

Lenke til kommentar
33 minutes ago, nonlocality said:

@Alexander4840 @debattklovn

Siden dere ikke leser andres innlegger men bare troller så klipper jeg og limer igjen: 

"Både leder Lars Thorsen og nestleder Fanny «Anna» Bråten i den islamfiendtlige organisasjonen Stopp islamiseringen av Norge (SIAN) ble tidligere i år tiltalt for hatefulle ytringer etter det påtalemyndigheten mente var flere brudd på den såkalte rasismeparagrafen, straffelovens paragraf 185."

https://filternyheter.no/sian-leder-domt-til-betinget-fengsel-for-hatefulle-ytringer/

Nestlederen ble ikke dømt. Og det var ikke å brenne Koranen lederen ble dømt for. Du har misforstått

  • Liker 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (21 minutter siden):

Ordensforstyrrelse( 181.)  er ulovlig og kan straffes med fengsel i seks måneder.

Dersom man vet/ burde forstå at handlingen fører til opprør, så kan det definitivt straffes.
Rive i stykker koranen og spytte på den er unødvendig om hensikten kun er å uttrykke religionskritikk.

Dersom man brenne koranen hjemme og ikke provoserer med det er det selvsagt 100% lovlig.

Da må jeg bare bli voldelig for å stilne dem jeg er uenig med da... 
Da blir de som får meg til å bli voldelig straffet!! 
Godt råd. Bra debattklima...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Alexander4840 said:

Nå ser jeg sammenhengen med ''Gode muslimer voldtar i epidemisk omfang i vesten'', det sikter jo på hva Koranens ord... ''Gode Muslimer'' Refererer til typen som blir med i IS.
SIAN mener en ikke er Muslim om en ikke følger Koranen til punkt å prikke.

Det er jo akkurat dette som er så dust med SIAN, hvordan i alle dager er man en god muslim, når man overser alle aspektene ved islam som går på nestekjærlighet, barmhjerttighet, tilgivelse, kjærlighet, og fred? (-og kun fokuserer på det som åpner for vold.)
Du skal ha blitt temmelig radikalisert for å sitte igjen med et slikt syn på religionen.

Hva en god muslim, er; Er selvsagt fullstendig svevende, og alle kan påstå hva de vil, men dersom man tar koranen i sin helhet, er det lite som taler for at en god muslim, er en som kjemper med IS.
(Drap er en av de største syndene man kan begå innen islam, at SIAN tror en IS-kriger følger koranen til punkt og prikke, er i beste fall ignorant.)
Er man ekstrem nok, er sikkert Breivik en god kristen, men det krever en svært radikal tolkning av bibelen.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (30 minutter siden):

Så er det "de mener bare de gode muslimene, altså IS" 

Ikke mine ord, lederen sine ord.

''Thorsen erkjenner å ha delt ut brosjyrene som er omtalt i tiltalen. Under sin forklaring viste han flere ganger til koranen og menneskerettskonvensjonen da han skulle begrunne hvorfor det som står i brosjyrene, som han selv har skrevet, er korrekt.

– Muslimkritikk er fullstendig meningsløst, fordi det finnes en milliard forskjellige tolkninger av islam. Det vi kritiserer er dem som etter koranen er gode muslimer, som lever etter den bokstavtro religionen, sa Thorsen.

– IS er for eksempel gode muslimer. De er de beste muslimene i vår samtid, sa han.''

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (Akkurat nå):

Det er jo akkurat dette som er så dust med SIAN, hvordan i alle dager er man en god muslim, når man overser alle aspektene ved islam som går på nestekjærlighet, barmhjerttighet, tilgivelse, kjærlighet, og fred? (-og kun fokuserer på det som åpner for vold.)
Du skal ha blitt temmelig radikalisert for å sitte igjen med et slikt syn på religionen.

Jeg ble radikalisert av å lese koranen.
''nestekjærlighet, barmhjerttighet, tilgivelse, kjærlighet, og fred?'' Inkluderer andre MUSLIMER (Troende).

Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (8 minutter siden):

Ikke mine ord, lederen sine ord.

''Thorsen erkjenner å ha delt ut brosjyrene som er omtalt i tiltalen. Under sin forklaring viste han flere ganger til koranen og menneskerettskonvensjonen da han skulle begrunne hvorfor det som står i brosjyrene, som han selv har skrevet, er korrekt.

– Muslimkritikk er fullstendig meningsløst, fordi det finnes en milliard forskjellige tolkninger av islam. Det vi kritiserer er dem som etter koranen er gode muslimer, som lever etter den bokstavtro religionen, sa Thorsen.

– IS er for eksempel gode muslimer. De er de beste muslimene i vår samtid, sa han.''

Alle som følger profeten sin ideologi skal deporteres. Alle muslimer følger vel Koranen? Eller finnes det nesten ikke muslimer i Norge siden det er et ekstremt fåtall som er som tolker Koranen som  IS? Hvorfor vil de da stoppe islameringen av Norge hvis det nesten ikke finnes ekte muslimer? 

?

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...