Gå til innhold

SIAN- en fare for folk?


Bjarte_1

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Bjarte_1 said:

Når SIAN arrangerer krenkefester der de river i stykker Koranen, spytter på koranensider, messer ut om falsk profet, vurderer å surre Koranen inn i bacon og brenne den, så er det på tide å stille et sikkerhetsspørsmål her, nemlig om ikke handlingene er med på islamsk radikalisering og økt risiko for isamistisk terror som kan ramme uskyldige folk i samfunnet. Hva mener dere

Ja visst, det er SIAN som er de farlige her... ?

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
21 minutes ago, Psykake said:

De ønsker å fjerne Islam fra Norge. Hvordan er det å ikke fjerne noe man ikke liker? 

Hitler ville fjerne jødedommen fra Tyskland. 

SIAN vil fjerne Islam fra Norge. 

 

Hav er egentlig forskjellen mellom disse to handlingene? 

Hitler ville fjerne jødene fra det tredje riket. Og han lykkes nesten i planene sine. 
SIAN vil fjerne islam fra Norge. 

Jeg håper du klarer å se forskjellen. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Hitler ville fjerne jødene fra det tredje riket. Og han lykkes nesten i planene sine. 
SIAN vil fjerne islam fra Norge. 

Jeg håper du klarer å se forskjellen. 

Jeg ser ingen forskjell. Fjerne jøder/jødedommen. Fjerne Islam/muslimer (sian har sagt de vil deportere muslimer) 

Hitler så ikke for seg å drepe jødene fra starten av. Han ville deportere de til et sted langt unna Tyskland.  

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, RaptorStrike said:

Her er vi nokså enige, selv om jeg mener det spiller en rolle hvilken symbolske verdi noe har. Det er tross alt en grunn til at de velger å brenne Koranen og ikke Tante Ulrikkes vei.

De velger å brenne Koranen fordi ikke liker den. 

Quote

Det er jo nettopp på grunn av den symbolske verdien at den blir brent, fordi man vet at det er en særdeles respektløs og unødvendig ting å gjøre.

Det er ikke unødvendig når det får voldelige følger angrep som følger. 
Dette viser at ytringsfriheten faktisk er under angrep slik samfunnet er idag, og at enkelte personer er intolerante og tyr til vold mot sine meningsmotstandere. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Psykake said:

Jeg ser ingen forskjell. Fjerne jøder/jødedommen. Fjerne Islam/muslimer (sian har sagt de vil deportere muslimer) 

Det er en stor forskjell. Islam er ikke en person og kan ikke deporteres eller myrders i konsentrasjonsleirer. 
Islam kan fjernes fra landet via debatt, opplysning og frivillige konverteringer vekk fra islam. 
Det vil ta tid, men det er mulig. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Det er en stor forskjell. Islam er ikke en person og kan ikke deporteres eller myrders i konsentrasjonsleirer. 
Islam kan fjernes fra landet via debatt, opplysning og frivillige konverteringer vekk fra islam. 
Det vil ta tid, men det er mulig. 

SIAN sier de vil deportere muslimer. 

Hvordan er det annerledes enn å ville deportere jøder?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Psykake said:

Synes du ikke at noen som ønsker å fjerne Islam og deportere muslimer er farlige? 

NEI

Jeg er for å starte hjemsending av folk ja. Det var aldri meningen at disse folka skulle være her permanent.

 

Og ikke bland inn jøde uttryddelsen i dette takk!!!!

Endret av TMfrantic
  • Liker 1
Lenke til kommentar
TMfrantic skrev (3 minutter siden):

NEI

Jeg er for å starte hjemsending av folk ja. Det var aldri meningen at disse folka skulle være her permanent.

 

Og ikke bland inn jøde uttryddelsen i dette takk!!!!

Du vet at det finnes muslimer med norsk pass? 

Så du svarer altså NEI  på begge spørsmål? Det er helt identiske spørsmål. Eneste forskjellen er at det ene er jøder og den andre er muslimer. 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (8 minutter siden):

Her er vi nokså enige, selv om jeg mener det spiller en rolle hvilken symbolske verdi noe har. Det er tross alt en grunn til at de velger å brenne Koranen og ikke Tante Ulrikkes vei. Det er jo nettopp på grunn av den symbolske verdien at den blir brent, fordi man vet at det er en særdeles respektløs og unødvendig ting å gjøre.

Ja, men vi kan ikke gjøre noe ulovlig fordi folk blir krenket. Mange land praktiserer straff for å fornærme Islam, det er det siste samfunnet jeg vil ha i Norge. 

Men det er noe annet hvis man kan stadfeste at handlingen symboliserer hat / vold. Koranbrenningen er litt vanskelig å definere her, men å gjøre det ulovlig basert på ren krenkelse er ihvertfall ikke riktig vei å gå. 

Lenke til kommentar

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/EWd9Ql/er-det-politiets-oppgave-aa-soerge-for-at-koranen-kan-bli-skjendet

Ja, det er Politiets oppgave å sørge for at borgere lovlig kan bruke sin ytringsfrihet uten å bli skadet eller drept av voldelige pøbler. 
Her har vi en "forsker" som ikke har peiling på èn dritt og øser av sin kunnskapsløshet, sitert:

Quote

Å kaste stein på politiet er vold. Å rive i stykker Koranen er også vold: vold mot litteraturen, mot den gruppen som har dette som sin hellige bok, og det er i ytterste konsekvens vold mot den guden som millioner av mennesker tilber. 

Nei, Jørgen Lorentzen, det finnes ikke noe som heter vold mot litteratur og vold mot guder som ikke eksisterer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Synes denne her illustreer perfekt hvem disse folkene er.. 

 

 

Synes denne her illustrerer perfekt hva vi har med å gjøre. Og bare vent når de blir flere og vi færre. Reaksjonene på Koranbrenningen er bare en liten del av det hele. Det ligger noe langt verre og ulmer under overflaten.

Det er en grunn til at Ghandi delte India for å si det sånn..

 

 

Endret av TMfrantic
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg anser SIAN like farlig som andre ytterliggående-grupper, hvis mål er å spre ekstemisme via desinformasjon og ignoranse.

Spørsmålet om yttringsfriheten er vel det minst spennende i denne saken, da det er ganske åpenbart at man bør få uttrykke seg, uten å bli forfulgt av staten (innenfor gitte rammer (men det er en annen diskusjon))

Retorikken og innholdet av det jeg har hørt og lest fra SIAN, minner om det meste andre jeg har sett av frykt/hat-propaganda.
Bytt ut islam, med fks. vesten, så kan du bruke samme tale for å radikalisere marginaliserte muslimer.

Dersom man skal drive med kritikk, synes jeg er minimumskrav bør være at man har satt seg inn i hva man kritiserer.
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
TMfrantic skrev (6 minutter siden):

 

Synes denne her illustrerer perfekt hva vi har med å gjøre. Og bare vent når de blir flere og vi færre. Reaksjonene på Koranbrenningen er bare en liten del av det hele. Det ligger noe langt verre og ulmer under overflaten.

Det er en grunn til at Ghandi delte India for å si det sånn..

 

 

Du sier "det er ikke SIAN som er farlige" 

Du svarer NEI når jeg spør deg om det er farlig at en gruppe mennesker ønsker å fjerne Islam og deportere muslimer. 

 

Hadde du syntes det var farlig hvis noen ønsket å fjerne jødedommen og deportere jøder? 

Ikke bland inn holocaust. Bare svar på det ekstremt enkle ja/nei spørsmålet. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (21 minutter siden):

De velger å brenne Koranen fordi ikke liker den. 

Det er ikke unødvendig når det får voldelige følger angrep som følger. 
Dette viser at ytringsfriheten faktisk er under angrep slik samfunnet er idag, og at enkelte personer er intolerante og tyr til vold mot sine meningsmotstandere. 

Hatefulle ytringer er fortsatt ulovlig i Norge.

debattklovn skrev (18 minutter siden):

Det er en stor forskjell. Islam er ikke en person og kan ikke deporteres eller myrders i konsentrasjonsleirer. 
Islam kan fjernes fra landet via debatt, opplysning og frivillige konverteringer vekk fra islam. 
Det vil ta tid, men det er mulig. 

Hvilken debatt mener du SIAN er interessert i da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
21 minutes ago, TMfrantic said:

Når de går til fysisk angrep på folk for deres politiske meninger, ideologier, eller verdenssyn.

Nei, det stemmer ikke.
De blir fysisk angrepet fordi de oppfører seg som provoserende, ydmykende rasshøl og ikke pga. meninger, ideologier eller verdenssyn.

Dersom de kun hadde uttrykk meningene, så hadde ikke dette eskalert.

Jeg har mange ganger uttrykt klart og tydelig mine meninger om religion, til både muslimer og kristne, uten å bli angrepet.

Dette handler ikke om budskapet, men om å provosere. Dette er misbruk av ytringsfriheten.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...