Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elefantmesteren skrev (Akkurat nå):

Folk fra dysfunksjonelle samfunn, spesielt en masse enslige unge menn uten identitetspapirer, er jeg generelt skeptisk til at skal komme hit, ja.

Det er dette jeg ikke forstår. Hvordan du kan si at disse menneskene representerer Islam? Spesielt de unge mennene. Hvordan resonnerer du? Er det det faktum at de kommer fra et land som har islam som hovedreligion? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (1 minutt siden):

Å innvandre til Norge er ingen "rettighet" som noen som helst folk har. Folk fra dysfunksjonelle samfunn, spesielt en masse enslige unge menn uten identitetspapirer, er jeg generelt skeptisk til at skal komme hit, ja.

Var ikkje det eg spurte om. Eg spør om muslimer skal forskjellsbehandles basert på deiras land, etnisitet, religion m.m, i henhold til andre folkeslag som vil invandre, søke asyl i Norge... Eg forstår kvifor du dukket unna spørsmålet. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (Akkurat nå):

Ja? Når de fleste i de landene er muslimer så er vel de fleste som kommer også muslimer? Med mindre det skulle være snakk om en forfulgt minoritetsgruppe.

Det er som å si at gamle, pedofile norske menn som reiser til Asia for å ha sex med barn, representerer kristendommen og generelt norske gamle menn. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pallehysa said:

Var ikkje det eg spurte om. Eg spør om muslimer skal forskjellsbehandles basert på deiras land, etnisitet, religion m.m, i henhold til andre folkeslag som vil invandre, søke asyl i Norge... Eg forstår kvifor du dukket unna spørsmålet. 

Jeg sa ganske klart at de utgjør en større risiko (enn f.eks. folk som innvandrer fra mer østlige deler av asia), og det er en faktor som må tas med i beregningen når man gir ut oppholdspapirer. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (På 23.8.2020 den 18.47):

Du er en apologet for islam og skal til stadighet bagatellisere islamsk kultur. Hvor er venstresiden sin kritikk av de praksisene du nevner over? Den norske stat som helhet har her sviktet totalt og jeg ser lite vilje til endring. Man har vendt det andre kinn og akseptert at våre nye landsmenn skal få beholde sine skikker som de har med seg fra hjemlandet. Omskjæring, barnehijab, kvinnesyn, osv. 

I Vesten hadde vi noe som het opplysningstiden. Dette var starten på sekulariseringen av vårt samfunn og løsrivelse fra religion (kristendommen). En kamp som bokstavelig talt har kostet både blod, tårer og svette. Før dette stod religion svært sterkt i vårt samfunn. Det gjør det ikke lenger. Og det takket være modige og smarte mennesker før oss.

Midtøsten har ikke hatt noen opplysningstid. De er fortsatt i steinalderen og har i stor grad dysfunksjonelle samfunn. Jeg ser heller ikke hvordan de skal få en opplysningstid eller utvikling all den tid religionskritikk er ensbetydende med dødsstraff. 

Men du er sikkert uenig i det også.

Enig med deg i at venstresidens kritikk av Islam er altfor sløv. Det er derimot ikke opplysningstiden som er starten på sekularisering. Det er faktisk kristendommen med blant annet Luther og Calvin. Jesus gjorde selv dette skillet; gi keiseren det som keiserens er, og Gud hva Guds er. Noe slikt finnes ikke i islamske tekster. Heller tvert imot. Å skille kirke og stat fra hverandre er derimot ikke det samme som å skille tro og politikk. Her er det mange som surrer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Tåkefyrste said:

Så om man vil fjerne kristendom så er man antidemokratisk, men om man vil fjerne islam er man rastist. Skjønner.

Kristendommen er altså et demokrati, og islam er en rase. koko-logikk.

Logikk har du hvertfall ikke peiling på. Dette er veldig enkelt. Religionsfrihet er for demokratiet like grunnleggende som ytringsfriheten.

SIAN er ikke rasister fordi de vil fjerne islam. Det gjør dem demokratifiendtlige. De er rasister fordi de vil fjerne muslimer. Grunnleggende forskjeller som jeg trodde selv du kunne forstå… ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (19 minutter siden):

SIAN er ikke rasister fordi de vil fjerne islam. Det gjør dem demokratifiendtlige. De er rasister fordi de vil fjerne muslimer. Grunnleggende forskjeller som jeg trodde selv du kunne forstå… ?


Veeeel, man kan jo argumentere for at med ytringsfrihet og religionsfrihet, så er SIAN i sin fulle rett til å ønske å bli kvitt både Islam og muslimer, akkurat som muslimer er i sin fulle rett til å praktisere Islam, eller ønske å bli kvitt SIAN.

Ironien er at ingen av de kan få viljen sin, så lenge de har ytringsfrihet og religionsfrihet som gir de rett til slike ønsker.

Endret av 0laf
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ytringsfriheten er fin for dem som prater mot den høylytte minoriteten som har politikerne i lomma og sympatien til strutse-folket.
SIAN protesterer for å hindre eskaleringen av en endring som allerede er begynt, svin blir tatt av menyene, moskeer bygges, bønneutrop høres, ytringer blir bokstavelig talt steinet, kvinner blir oftere trakasert og politiet respekteres ikke.

En må virkerlig være dissonant for å ikke se at det er en Islamisering som pågår, 1 moske er en mini Islamisering av landet, synes eller høres den ikke bryr jeg meg heller ikke, men nå er noen av dem enorme, og noen får lov å hyle Allahu Akhbar på høyttalere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (2 timer siden):

Logikk har du hvertfall ikke peiling på. Dette er veldig enkelt. Religionsfrihet er for demokratiet like grunnleggende som ytringsfriheten.

SIAN er ikke rasister fordi de vil fjerne islam. Det gjør dem demokratifiendtlige. De er rasister fordi de vil fjerne muslimer. Grunnleggende forskjeller som jeg trodde selv du kunne forstå… ?

Religionsfrihet betyr at du kan tro hva du vil, TRO, altså inni hodet ditt. Islam er også politikk og kultur ønsket og utført av muslimer, Islam er intolerant, ikke sekularisert eller reformert på noen måte, den er som den var for 800 år siden da den kverket vitenskapelig fremgang i midtøsten.

SIAN vil ha de kriminelle muslimene uten statsborgerskap ''ut'', og stanse importeringen helt, fordi det er en tydelig kulturkrasj, det er sosiale og økonomiske grunner til ikke å ønske åpne grenser. Er SKAN (Stopp Kristiseringen Av Norge) per din definisjon rasist mot Kristne da? Hvilken rase er dem? Om jeg var muslim og de ikke ville ha meg inn i Norge, ville det vært rase-motivert da?
Hvilken rase er Muslim?
Det har såklart ingenting med rase å gjøre, men fortsett å fortell degselv det... 

Endret av Alexander4840
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi bør unngå å gjøre dette om til en islamdebatt. Denne gangen var det muslimer, neste gang er det blendahvite anarkister som banker opp en person fordi de har andre meninger enn dem selv.

Det som driver dem er at de opplever få konsekvenser for sine handlinger og de får støtte fra naive journalister og politikere. Vi kan se det i norske medier hvor de publiserer artikler som kritiserer politivold og sympatiserer med voldsmenneskene. Vi kan også se enkelte brukere i denne tråden hevde at dette er vanlig ungdomsoppførsel.

Slike mennesker har heldigvis ikke makten i Norge, men om de skulle få makten så kommer demokratiet til å forfalle. De vil bruke trussel om vold til å styre politikerene og hindre folk fra å utrykke seg.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Camlon said:

Vi bør unngå å gjøre dette om til en islamdebatt. Denne gangen var det muslimer, neste gang er det blendahvite anarkister som banker opp en person fordi de har andre meninger enn dem selv.

Det som driver dem er at de opplever få konsekvenser for sine handlinger og de får støtte fra naive journalister og politikere. Vi kan se det i norske medier hvor de publiserer artikler som kritiserer politivold og sympatiserer med voldsmenneskene. Vi kan også se enkelte brukere i denne tråden hevde at dette er vanlig ungdomsoppførsel.

Slike mennesker har heldigvis ikke makten i Norge, men om de skulle få makten så kommer demokratiet til å forfalle. De vil bruke trussel om vold til å styre politikerene og hindre folk fra å utrykke seg.

Veldig bra skrevet.

Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (3 timer siden):

Ytringsfriheten er fin for dem som prater mot den høylytte minoriteten som har politikerne i lomma og sympatien til strutse-folket.
SIAN protesterer for å hindre eskaleringen av en endring som allerede er begynt, svin blir tatt av menyene, moskeer bygges, bønneutrop høres, ytringer blir bokstavelig talt steinet, kvinner blir oftere trakasert og politiet respekteres ikke.

En må virkerlig være dissonant for å ikke se at det er en Islamisering som pågår, 1 moske er en mini Islamisering av landet, synes eller høres den ikke bryr jeg meg heller ikke, men nå er noen av dem enorme, og noen får lov å hyle Allahu Akhbar på høyttalere.

Minner om at SIAN sin leder sier at alle gode muslimer voldtar. ? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (2 timer siden):

Religionsfrihet betyr at du kan tro hva du vil, TRO, altså inni hodet ditt. Islam er også politikk og kultur ønsket og utført av muslimer, Islam er intolerant, ikke sekularisert eller reformert på noen måte, den er som den var for 800 år siden da den kverket vitenskapelig fremgang i midtøsten.

SIAN vil ha de kriminelle muslimene uten statsborgerskap ''ut'', og stanse importeringen helt, fordi det er en tydelig kulturkrasj, det er sosiale og økonomiske grunner til ikke å ønske åpne grenser. Er SKAN (Stopp Kristiseringen Av Norge) per din definisjon rasist mot Kristne da? Hvilken rase er dem? Om jeg var muslim og de ikke ville ha meg inn i Norge, ville det vært rase-motivert da?
Hvilken rase er Muslim?
Det har såklart ingenting med rase å gjøre, men fortsett å fortell degselv det... 

Man kan være rasistisk ovenfor muslimer. 

Lenke til kommentar
Camlon skrev (2 timer siden):

Vi bør unngå å gjøre dette om til en islamdebatt. Denne gangen var det muslimer, neste gang er det blendahvite anarkister som banker opp en person fordi de har andre meninger enn dem selv.

Det som driver dem er at de opplever få konsekvenser for sine handlinger og de får støtte fra naive journalister og politikere. Vi kan se det i norske medier hvor de publiserer artikler som kritiserer politivold og sympatiserer med voldsmenneskene. Vi kan også se enkelte brukere i denne tråden hevde at dette er vanlig ungdomsoppførsel.

Slike mennesker har heldigvis ikke makten i Norge, men om de skulle få makten så kommer demokratiet til å forfalle. De vil bruke trussel om vold til å styre politikerene og hindre folk fra å utrykke seg.

Eller ABB, Manshaus etc. Ekstreme mennesker som tror på det SIAN sier. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Psykake said:

Eller ABB, Manshaus etc. Ekstreme mennesker som tror på det SIAN sier. 

Om media og politikere hadde klaget på volden muslimene brukte mot Manshaus og brukere på dette forumet beskrev han som en misforstått gutt, så hadde jeg kritisert dem hardt.

Imotsetning til enkelte brukere her, så mener jeg at vold fra begge sider bør få null sympati og bør ikke forklares bort med at det er vanlig at ungdom havner i bråk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...