Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Camlon skrev (1 time siden):

Det er som å velge mellom pest og kolera.

Kolera. Hver gang.

Det er lett å behandle.

Og om valget var kolera eller SIAN, er valget like lett.

Heller et barn med kolera enn SIAN, i Norge.

...

Og heller et barn med dømmekraft som svikter en gang mens de er unge og lar seg provosere av ondskap, enn varig svekket dømmekraft hele døgnet som lar dem tro at ondskap løser samfunnsproblemer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Pallehysa said:

Litt usikker kva du meiner med økt sannsynligheit for individer som ikkje vil fungere i samfunnet. Kva kriterier er brukt for å luke ut dei? 

Tenker litt mer hardcore muslimer som hater vesten. Eller de som former gjenger, som det ser ut som at folk fra der nede er mer tilbøyelige til å gjøre.

Å luke dem ut på grensen er vel omtrent umulig bortsett fra å sjekke identitetspapirer og se om det er kriminelle, men det man kan gjøre er å redusere antallet og spre dem mest mulig utover, istedet for å pakke alle inn i blokker i mindre velstående bydeler. Sørg for at de kommer ut i arbeid raskt, gjerne damene også. Noe som også krever at det kommer et mindre antall om gangen. Ting som forsøkes å gjøre i Norge, så vi fortsetter å holde oss på god avstand fra sverige.

Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (20 minutter siden):

Tenker litt mer hardcore muslimer som hater vesten. Eller de som former gjenger, som det ser ut som at folk fra der nede er mer tilbøyelige til å gjøre.

Å luke dem ut på grensen er vel omtrent umulig bortsett fra å sjekke identitetspapirer og se om det er kriminelle, men det man kan gjøre er å redusere antallet og spre dem mest mulig utover, istedet for å pakke alle inn i blokker i mindre velstående bydeler. Sørg for at de kommer ut i arbeid raskt, gjerne damene også. Noe som også krever at det kommer et mindre antall om gangen. Ting som forsøkes å gjøre i Norge, så vi fortsetter å holde oss på god avstand fra sverige.

Eg sliter fortsatt med å forstå kva løysing du foreslår, utover det som er allerede gjeldende i henhold til dagens lovverk og praksiser mtp migrasjon, asyl og innvandring. Kan du foreslå ei liste over endringer? Skal det være eit kriterie at ein ikkje hater vesten? Er det du som skal bestemme kven som hater vesten, eller skal vi ha eit panel der dei som kan snakke finast om vesten får slippe inn?

Integrering er heilt klart eit viktig arbeid, som kan bli bedre. Men kor starter arbeidet med integrering?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (3 minutter siden):

 

Integrering er heilt klart eit viktig arbeid, som kan bli bedre. Men kor starter arbeidet med integrering?

Vet ikke hvor relevant det er, men mitt forslag er å kanskje la være å påstå at alle gode muslimer voldtar.... 

Det er kanskje en start. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Pallehysa said:

Eg sliter fortsatt med å forstå kva løysing du foreslår, utover det som er allerede gjeldende i henhold til dagens lovverk og praksiser mtp migrasjon, asyl og innvandring. Kan du foreslå ei liste over endringer?

Jeg har ikke foreslått noen løsning annet enn å begrense antallet som kommer.

Quote

Skal det være eit kriterie at ein ikkje hater vesten? Er det du som skal bestemme kven som hater vesten, eller skal vi ha eit panel der dei som kan snakke finast om vesten får slippe inn?

Hvem som hater vesten er de som selv bestemmer at de gjør det, de som utgjør en sikkerhetsrisiko, den typen som må overvåkes av sikkerhetstjenesten. Og det er selvsagt ikke noe som de eventuelt vil si ved grensestasjonen, mulig de fleste av dem ikke utvikler seg i den retningen før etter de har kommet hit også. Som er grunnen til an man må være mer forsiktig med å ikke ta inn for mange av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke foreslått noen løsning annet enn å begrense antallet som kommer.

Hvem som hater vesten er de som selv bestemmer at de gjør det, de som utgjør en sikkerhetsrisiko, den typen som må overvåkes av sikkerhetstjenesten. Og det er selvsagt ikke noe som de eventuelt vil si ved grensestasjonen, mulig de fleste av dem ikke utvikler seg i den retningen før etter de har kommet hit også. Som er grunnen til an man må være mer forsiktig med å ikke ta inn for mange av dem.

Hva er korrelasjonen mellom det du skriver her og det faktum at SIAN vil bli kvitt Islam i Norge? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Psykake said:

Minner om at SIAN sin leder sier at alle gode muslimer voldtar. ? 

 

Jeg tror SIANs leder sikter til at gode muslimer forsøker å følge Koranen så godt de kan. Og Koranen er ganske tvilsom når det kommer til voldtekt, iallefall etter vestlige standarder... 

Quote

Classical Islamic law (Shari'a) regarded the crime of sexual violation as a coercive zina, and therefore a hadd offence.[1] However, it allows men to marry female slaves and captives of war without any regard to their consent.[3][4][5] There is also a lack of recognition of marital rape by mainstream jurists.[6]

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (9 timer siden):

Ytringsfriheten er fin for dem som prater mot den høylytte minoriteten som har politikerne i lomma og sympatien til strutse-folket.
SIAN protesterer for å hindre eskaleringen av en endring som allerede er begynt, svin blir tatt av menyene, moskeer bygges, bønneutrop høres, ytringer blir bokstavelig talt steinet, kvinner blir oftere trakasert og politiet respekteres ikke.

En må virkerlig være dissonant for å ikke se at det er en Islamisering som pågår, 1 moske er en mini Islamisering av landet, synes eller høres den ikke bryr jeg meg heller ikke, men nå er noen av dem enorme, og noen får lov å hyle Allahu Akhbar på høyttalere.

Ironisk nok er SIAN en del av samme problem -- og vi er i midten av to fascistiske grupper.

At man er hvit i huden betyr ikke at den som først og representerer hvite er på rettferdigheten sin side, det betyr bare at om urett vinner, så taper man mindre enn andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Red Frostraven said:

De tolererer ikke intoleranse.

Håper du innser at det er et paradoks.
At de ikke tolerer intoleranse, som du beskriver SIAN som, gjør dem til intolerante. 

Quote

Det blir møtt med motdemonstrasjoner.

Motdemonstrasjoner er helt greit. Det ble møtt med vold. 
 

Quote

SIAN er ikke en politisk gruppe, det er hatgruppe med formål å fjerne grunnleggende demokratiske verdier og skade et folkeslag og en religiøs gruppe i Norge.

Muslimer er ikke et folkeslag. Og dette er ikke målet til SIAN, om du faktisk leser hva de står for. 

Quote

Jeg vil heller bli slått i ansiktet, enn å være så virkelighetsfjerne og intolerante som SIAN.

Deg om det. 

Quote

Men dessverre så lærer ikke hatefulle folk hverken av fornuft, rasjonalitet -- eller av vold -- så det er ingen enkel kur mot intoleranse og hemmende dårlig virkelighetsforståelse.

Folk lærer gjennom diskusjon, dialog. Vold fra "demonstranter" på venstresiden hindrer all dialog. 

Quote

Men de lider alle altså allerede verre skjebner enn å bli slått i ansiktet. De er hjelpeløse idioter, og slik sett er det ekstra gale å slå dem.

Kan ikke si meg enig i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da verdsetter du ære, karakter, etterrettelighet, moral, etikk og 

debattklovn skrev (1 minutt siden):

Håper du innser at det er et paradoks.
At de ikke tolerer intoleranse, som du beskriver SIAN som, gjør dem til intolerante. Motdemonstrasjoner er helt greit. Det ble møtt med vold. 

Å ikke tolerere ondskap er ikke ondskap.
Å utøve vold er galt. De ble ikke møtt med vold, de ble møtt av motdemonstrasjoner -- som ikke utøvde vold.
De som utøvde vold var meg bekjent ikke en del av den organiserte motdemonstrasjonen.

Og igjen faller du for gruppetenking, akkurat som det å anklage fredelige BLM demonstranter for hva voldelige anarkister foretar seg.
Og det er enda morsommere å se at ytterste høyre endelig har bitt i støvet og akseptert at de har så lite belegg for å påstå at anti-fascistene utøvde vold og hærverk at selv Bill Barr begynte å anklage anarkister i stedet for venstreekstreme.
 

Sitat

Muslimer er ikke et folkeslag. Og dette er ikke målet til SIAN, om du faktisk leser hva de står for. 


Jeg leser forsiden av SIAN sin hjemmeside, og jo, det virker å være hva SIAN står for.
Religionsfrihet er helt essensielt for demokratiet, sammen med stemmerett for kvinner, og menn som ikke er adelige eller har høy nok formue.

 

Sitat

Folk lærer gjennom diskusjon, dialog. Vold fra "demonstranter" på venstresiden hindrer all dialog. 


Ordentlige folk lærer av diskusjon og dialog, ja. Ekstremister -- ikke så mye.
Det tar etter min erfaring flere år med bearbeidelse for å få ekstremister til å innse at de tok feil.

 

 

Sitat

 

Deg om det. 

Kan ikke si meg enig i det. 

 

For ordens skyld;
Ville du blitt slått i ansiktet, eller vært en muslimsk fundamentalist, hvis du måtte velge..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det egentlig er litt rart at vi behøver en distinksjon når det kommer til religionsfrihet, utover det som dekkes av ytringsfriheten. Slik jeg ser det er det forholdsvis unødvendig. At man skal kunne tenke det man vil, og ytre det man vil, og gjøre det man vil. Såfremt det ikke faller utenom lovverket ellers. Om man hadde funnet opp en religion som hadde pedoseksualitet i senter så er det f.eks. en religion der jeg antar de fleste mener at ikke skulle fått dekning av en lov om religionsfrihet.

Om man går med på det premisset er det i så fall klart at vi snakker ikke nødvendigvis om religionsfrihet, vi snakker om hva slags holdninger vi ønsker i samfunnet og ikke, og hva slags handlinger vi tillater og ikke i samfunnet. Akkurat som at kristendom har mange teser som vanlige kristne ikke etterlever, har også islam det samme.

For å si det litt kortere; gå etter ballen og ikke mannen (samme som vi skal gjøre her i tråden). Og i den grad man kan gå etter mannen for det han har gjort, ikke gå etter hele laget.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (33 minutter siden):

Ironisk nok er SIAN en del av samme problem -- og vi er i midten av to fascistiske grupper.

At man er hvit i huden betyr ikke at den som først og representerer hvite er på rettferdigheten sin side, det betyr bare at om urett vinner, så taper man mindre enn andre.

Såklart går du umiddelbart til rase :)

Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (1 time siden):

Jeg har ikke foreslått noen løsning annet enn å begrense antallet som kommer.

Nei du var jo einig i dagens system. Er ingen begrensninger om ein er muslim eller ikkje. Begrense basert på kva kriterier? Du foreslår å begrense/avvise immigranter og asylsøkere, og eg spør deg kva kriterier du vil bruke, kva du vil endre i henhold til dagens system. 

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Camlon said:

Mobbing er grusomt og fører til mange selvmord hvert år. Noen blir banket opp, noen får sine ting stjålet, andre opplever at de sprer falske rykter, ubehagelige bilder og blir kalt stygge ord på sosiale medier. Det er svært vanskelig for skoleledelsen og foreldre å stoppe dette og ofte endre det opp med at mobbeofferet bytter skole. Du håner offerene til mobbing når du sammenligner dette med folk som reiser til steder hvor SIAN taler og blir provosert.

SIAN driver med mobbing. De driver med sjikane og de driver med trakassering. Men de mobber jo bare innvandrere så da er det vel greit?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (1 time siden):

Hvem som hater vesten er de som selv bestemmer at de gjør det, de som utgjør en sikkerhetsrisiko,

Skal det være ulovlig å hate vesten? Eg spør igjen, er det du som skal være tankepolitiet her? Gjelder ikkje ytringsfriheita likevel? Kva mennesker som utgjør ein sikkerhetsrisiko, er allereie dekket av norsk lovverk. 

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (7 timer siden):

Man kan være rasistisk ovenfor muslimer. 

Psykake skrev (6 timer siden):

Kristelig folkeparti. Kristendommen er også politikk. 

Psykake skrev (7 timer siden):

Minner om at SIAN sin leder sier at alle gode muslimer voldtar. ? 

1. Hvilken Rase er man da rasistisk overfor?
2. Så sekulært som ett politisk parti kan få blitt og Kristendommen har vært i Norge i over 1000 år
3. Lars og denne dama har lært og siterer samme boka, du burde lese den.

 

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Red Frostraven said:

Kolera. Hver gang.

Det er lett å behandle.

Og om valget var kolera eller SIAN, er valget like lett.

Heller et barn med kolera enn SIAN, i Norge.

...

Og heller et barn med dømmekraft som svikter en gang mens de er unge og lar seg provosere av ondskap, enn varig svekket dømmekraft hele døgnet som lar dem tro at ondskap løser samfunnsproblemer.

Enn å ha et så voldsomt hat mot noen som er imot islam. Helt sjukt. Hva er det med denne menneskefiendtlige ideologien som vekker slikt forsvarsinstinkt hos folk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (7 minutter siden):

1. Hvilken Rase er man da rasistisk overfor?

Sjøl etter at eg har forklart den patetiske taktikken, fortsetter folk i samme dur. Ja kva rase var det Hitler og nazistene var rasistisk mot. Jøde er jo ikkje ein rase. Betyr vel at Hitler og nazistene ikkje var rasister då etter din fantastiske logikk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...