Gå til innhold

Skodas el-SUV blir et unntak fra regelen


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
oophus3do skrev (2 timer siden):

Forslaget handler jo egentlig om å ta med PV inn i planleggingsfasen for slike boligfelt,

Det tas ikke inn fordi det ikke står noe om det i TEK. Men jeg er helt enig i at det burde være med i TEK. Gjerne en rund formulering som "Der det er hensiktsmessig og ikke påfører byggeier urimelige løsninger/kostnader skal det fortrinnsvis velges møneretning og takvinkler som legger til rette for PV. FDV skal inneholde en vurdering av disse forhold". Så kan eventuelt TEK bli litt strengere i tonen ved neste TEK-oppdatering osv.

Edit: Beklager avsporingen. Temaet er jo Skoda Enyaq. Bagasjevolumet blir i følge denne nettsida:

Sitat

The new car will be practical too, with a 585-litre boot, which is more than the Karoq SUV, and an additional 48 litres of storage space dotted around the interior across various cubbies.

 

Endret av Simen1
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
kremt skrev (14 timer siden):

Octavia har 640. Hybrid 490.

Merkelig. Når man Googler "Skoda Octavia bagasjerom" kommer 610 liter opp i treffet på offisielle nettsidene, men går man inn så står det 640 liter. Uansett er ikke 585 dårlig isolert sett, men det avhenger veldig av utformingen for min del.

Skrevet

Det er mange årsmodeller av Octavia, så det vil være endel forskjellige størrelser. Bilmodeller kryper gjerne litt utover over tid. Enyaq vil ha et høyere bagasjerom, så vi kan nok forvente at det er endel kortere. 

Skrevet

Minner om at temaet i tråden er Škoda Enyaq. Videre OT vil bli fjernet fortløpende.
Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Skrevet

Synes den ser veldig bra ut, og håper den blir like konkurransedyktig på markedet som f.eks Octavia og Superb er.

Skoda har forøvrig gått langt fra konseptutgaven, men i dette tilfellet er jeg glad for det, da coupé-SUVer er noe av det mest tåpelige jeg vet om på veien. Masse bil og null lasteplass.

Skrevet

Jeg syns ikke de er langt fra konseptet i hele tatt. Coupe blir lansert neste år og vil ligne veldig. Bilen har friske linjer i forhold til mye annet.

Skrevet
kremt skrev (7 minutter siden):

Jeg syns ikke de er langt fra konseptet i hele tatt. Coupe blir lansert neste år og vil ligne veldig. Bilen har friske linjer i forhold til mye annet.

Absolutt friske linjer, men en coupe-SUV passer ikke akkurat Skoda sitt slagord om «simply clever».

Skrevet
Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden):

Ganske bra prising det. Sånn ca som forventet.

Med et lite forbehold da den re-publiseres  imorgen 2/9. Møller trakk denne tilbake men den var allerede lekket og spredd i sosiale media.

Skrevet

Veldig stor og unyttig midtkonsoll, og en skjerm som kommer til å bli slaktet. Har jo alltid vært forferdelig med så stor skjerm på ett annet merke ifølge folk.

Men ellers ser det jo forsåvidt helt greit ut.

Skrevet
kremt skrev (9 timer siden):

Jeg syns ikke de er langt fra konseptet i hele tatt. Coupe blir lansert neste år og vil ligne veldig. Bilen har friske linjer i forhold til mye annet.

Škoda Enyaq – Wikipedia

image.png.ba8f891ba545646bd1e90ed9d4f14721.png

 

Likt? Det er jo ingenting som er likt? 

alt med fronten er ulikt, klart det ligner men det er jo ingenting som ble som det skulle. Ikke på siden heller. 

Ikke overraskende for min del, men ingenting er som "lovet". For ikke å snakke om interiøret:

Skodas nye el-SUV imponerer

Nyheter og pressemeldinger | ŠKODA

 

 

Men sånn ellers synes jeg det ble en ganske pen bil, fortsatt 100% uaktuelt å være møller kunde for min del. så utgår. 

  • Liker 1
Skrevet

Det er mange måter å se det på, og du ser det bare ulikt enn meg. De store linjene syns jeg ligner mye. Og dashbordet har samme form. RS versjonen er vel ikke vist ennå og den kan få friskere front f.eks , og coupe fortsatt ikke vist. Konsepter er alltid ganske overdrevet for å skape entusiasme. Absolutt en bil jeg vurderer, men samtidig er det mange minuser også. Møller som du sier kan være en av dem (selv opplevd stort sett bra fra dem, men hørt mye rart). Tviler på jeg får så mye med dem å gjøre, kjøpet eneste nesten hvis man bare skal ha den 1-2 år. Hvis jeg kjøper en ny bil forventer jeg å kunne ha den et par år uten noe som helst tull. 0, zero, nada. Det vil jeg også forvente her. Hatt flere eldre biler som har vært feilfri også, og det er ikke for mye å forlange etter min mening.

Skrevet
kremt skrev (9 minutter siden):

Møller som du sier kan være en av dem (selv opplevd stort sett bra fra dem, men hørt mye rart).

Skoda forhandlere er vel også utenfor Møller systemet? Uansett så er Møller veldig individuelt. Jeg har byttet "saksbehandler" til jeg fant en jeg liker, og da ble ting betydelig bedre. Hjelper å ha en fyr der som er interessert i elbiler og som oppdaterer seg i dette. Han jeg hadde tidligere var en gammel grinerbitter som var lat og som ikke gadd gjøre stort. Han kunne null om elbiler. Dog han nye er entusiastisk og ringer meg med gode nyheter om de kommer sånn her og der. Da blir ting straks mye bedre. 

Skrevet
oophus3do skrev (8 minutter siden):

Skoda forhandlere er vel også utenfor Møller systemet? Uansett så er Møller veldig individuelt. Jeg har byttet "saksbehandler" til jeg fant en jeg liker, og da ble ting betydelig bedre. Hjelper å ha en fyr der som er interessert i elbiler og som oppdaterer seg i dette. Han jeg hadde tidligere var en gammel grinerbitter som var lat og som ikke gadd gjøre stort. Han kunne null om elbiler. Dog han nye er entusiastisk og ringer meg med gode nyheter om de kommer sånn her og der. Da blir ting straks mye bedre. 

Skoda er i Møller systemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...