Gå til innhold

Vi prøvekjørte ID.3 1st: En lek med lys og ekstremt stillegående


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (12 minutter siden):

Jeg er litt notorisk og putter alltid pizzaesker i bagasjen. Der har jeg også en slik "fraktpose" til pizzaesken som budene bruker som jeg skyver den inn i og lukker som holder den varm til jeg kommer hjem. Kjører heller forsiktig. Kunne godt tenkt meg en romslig frunk til alt av ladekabler, spylevæske, arbeidshansker, varseltrekant, slepekrok, nødverktøy ol. Skulle ønske at flere utnyttet denne plassen bedre på elbiler.

Noe bør man ha både foran og bak i tilfelle en kollisjon hindrer en fra å få opp bak eller foran. Bak har jeg ofte 1-2 pledd/varmetepper og en bag med ekstra varme vinterklær inkludert noen gamle men varme vintersko (om sommeren byttes innholdet med regn/vindklær), en liten "nødspade" etc. om noe skulle skje midt i skogen. Dette kan jeg også komme til via baksetene om luka skulle være bulket.

Varseltrekanten vil jeg ha mer tilgjengelig så den ligger i pakken med refleksvest og førstehjelpssaker i fotbrønnen på passasjersida. Jeg har også en liten brannslukker jeg skulle likt å hatt i armlengdes avstand fra førersetet men jeg har ikke funnet noen trygg plassering for den siden det er for trangt under forsetene, så den ligger i en sidelomme i bagasjerommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (15 minutter siden):

Frunken er også kjekk til å holde ølen kald om vinteren ;)

Med baksetsetene i normalstilling I model 3 blir vel ikke bagasjerommet særlig oppvarmet av kupeen. Og ølen endrer vel ikke særlig på temperatur av å ligge der en time eller to :)
Så har man jo slike thermoposer man får til frossenmat på Svenskesiden. Vet at meny også har slike poser.

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Kjøling er sjeldent noe problem for meg i hverdagen. Jeg pakker bare alle kjøle- og frysevarer i en pose og alle tørrvarer i en annen pose så holder det seg kaldt nok til jeg kommer hjem, uansett plassering.

På bilferie holder ikke det, så da bruker jeg kjøleboks.

Edit: Ja, en liten sammenleggbar "ryggsekkspade" har jeg også som en del av vinterutstyret. + snøkost, varmetrekk til frontruta og sånt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Simen1 said:

Varseltrekanten vil jeg ha mer tilgjengelig så den ligger i pakken med refleksvest og førstehjelpssaker i fotbrønnen på passasjersida. Jeg har også en liten brannslukker jeg skulle likt å hatt i armlengdes avstand fra førersetet men jeg har ikke funnet noen trygg plassering for den siden det er for trangt under forsetene, så den ligger i en sidelomme i bagasjerommet.

Jeg har en vindushammer og en liten brannslukker selv som jeg gjerne skulle sett biler lagde en god ordning for i sjåførens rekkevidde. Jeg har eks. plass under setet men nå ligger slikt i ett av 2 sidenett i bagasjerommet.

Ellers har jeg en kjøleboks i bagasjerommet som også noen ganger står i fotbrønnen i baksetet bak passasjer så jeg kommer til det fra min posisjon ?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
7 minutes ago, syar2003 said:

Complexity hadde det med kald øl som et frunk poeng i en annen tråd. Så hvordan kan vi vite at du spøker :)

Jeg har flere ganger brukt den til å kjøle øl, så det er vel relevant for noen.

Bor nord i landet, og når det er -10/20 grader ute blir ølla temmelig iskaldt etter noen timers kjøretur. 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, syar2003 said:

Med baksetsetene i normalstilling I model 3 blir vel ikke bagasjerommet særlig oppvarmet av kupeen. Og ølen endrer vel ikke særlig på temperatur av å ligge der en time eller to :)
Så har man jo slike thermoposer man får til frossenmat på Svenskesiden. Vet at meny også har slike poser.

 

Kaldere i frunken som oftest. 

Litt OT men Model 3 produsert før midten av 2019 har hull i hattehyllen til bagasjerommet så man skal høre subwoofern bedre. Blir nok litt varmeveksling der.

Men biler nyere enn det har helt lukket bagasjerom.

Er nok enda mere praktisk med kjøling i Frunk på Model S/X/Y som ikke er sedan.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
kremt skrev (6 timer siden):

Vel, ferdig levert 1st edition med vinterhjul koster 350 tusen (laveste utstyr). Da får man tilsvarende rekkevidde som tesla 3, men ca 100 tusen billigere. Mindre utstyr ja, og mangler krok og takstativ som er veldig negativt. Det er like før de lanserer 7 ulike utstyrsversjoner. Hvis denne blir å selge dårlig tror jeg det kommer store kampanjer fremover. 420 km wltp til 350 tusen er fortsatt ikke dårlig. Alternativene er kanskje E-Soul og Leaf+ til lignende pris.

Teslaen er rundt 50-60k overpriset etter at dollaren har falt mot NOK så her kommer det nok en priskorreksjon snart. Vi ga 425k for vår Model 3 SR+, inkl. vinterdekk. Og ja, da viser den 3 kameraer på skjermen når man rygger ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja tesla 3 sr+ er sterkt overpriset nå. Tviler på de selger mange for tiden. 470 tusen med vinterdekk og krok, uten tillegg for annen farge enn hvit. Alle hyler av glede når prisene går opp og de nettopp har kjøpt. Andre veien er det verre, alle eiere taper 50 tusen over natten og de fleste kjøpere sitter på gjerdet til noe skjer. Personlig tror jeg det kan bli et par reduksjoner det neste året.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, kremt said:

Ja tesla 3 sr+ er sterkt overpriset nå. Tviler på de selger mange for tiden. 470 tusen med vinterdekk og krok, uten tillegg for annen farge enn hvit. Alle hyler av glede når prisene går opp og de nettopp har kjøpt. Andre veien er det verre, alle eiere taper 50 tusen over natten og de fleste kjøpere sitter på gjerdet til noe skjer. Personlig tror jeg det kan bli et par reduksjoner det neste året.

Surest var det nok når Performance utgaven ble 100tusen kroner billigere over natten. Da var det mange irriterte som nettop hadde kjøpt.

Min Long Range kom på 496 med vinterhjul, blå lakk og krok. Nå koster den 534.

Er dyrt for tiden. Men ID.3 vil nok også bli billigere etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Surest var det nok når Performance utgaven ble 100tusen kroner billigere over natten. Da var det mange irriterte som nettop hadde kjøpt.

Min Long Range kom på 496 med vinterhjul, blå lakk og krok. Nå koster den 534.

Er dyrt for tiden. Men ID.3 vil nok også bli billigere etterhvert.

Jepp, kjøpte P i Mars 2019? Men Tesla holder seg så godt i pris uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...