Gå til innhold

Vi prøvekjørte ID.3 1st: En lek med lys og ekstremt stillegående


Anbefalte innlegg

oophus3do skrev (3 minutter siden):

ID. 3 skal ta over for en 240km rekkevidde eGolf som har solgt så bra at de fleste er overrasket. Ingen tvil fra testene at ID. 3 er en betydelig mye bedre bil, så den vil nok selge mye bedre. 

Ja det blir nok en massiv oppgradering for de som bytter i fra e-golf. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Ja det blir nok en massiv oppgradering for de som bytter i fra e-golf. 

Samt de som har ventet med å kjøpe elbil til noen OEMs med kvalitetskontroll og servicenetverk kom. Det er en bråta folk med ICE golf som nok har ventet med å kjøpe elbil feks. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Samt de som har ventet med å kjøpe elbil til noen OEMs med kvalitetskontroll og servicenetverk kom. Det er en bråta folk med ICE golf som nok har ventet med å kjøpe elbil feks. 

Det er det nok, men de som ikke er vandt til VW blir nok svært skuffet om de ikke gjør noe med plast helsikken. Det hadde iallefall jeg blitt. Det er sørgelig å sette seg inn i konas t-roc.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Det er det nok, men de som ikke er vandt til VW blir nok svært skuffet om de ikke gjør noe med plast helsikken. Det hadde iallefall jeg blitt. Det er sørgelig å sette seg inn i konas t-roc.

VW sørger nok for å tjene penger først og fremst. Forvent bedre interiør senere. Problemet nå først og fremst er å kunne tjene penger på elbiler. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Ja det er nok en viktig prioritering etter alle utgiftene de har hatt de seneste årene. 

Alle firma må kunne tjene penger på produktene sine, hvis ikke er det nytteløst. Batterier er dyrt og gjør det vanskelig, så da må en prioritere bort enkelte ting til det blir bedre. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (8 minutter siden):

VW sørger nok for å tjene penger først og fremst. Forvent bedre interiør senere. Problemet nå først og fremst er å kunne tjene penger på elbiler. 

Hvorfor forvente bedre interiør? VW kjører jo alltid en linje når det kommer til bilene sine, hvorfor skulle de gjøre det annerledes plutselig? 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 minutt siden):

Hvorfor forvente bedre interiør? VW kjører jo alltid en linje når det kommer til bilene sine, hvorfor skulle de gjøre det annerledes plutselig? 

Fordi de er et firma som gir valgmuligheter i større grad etterhvert. Samt det er ikke uvanlig med forandringer sånn sett mellom årsmodellene. Er jo bare å se på Golf modellen og hvordan den har forandret seg over tiden. 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

VW er jo ikke premium de er bilverdens svar på kjøttkaker i brun saus, hvorfor skulle de plutselig bli det nå?

Slutt å troll og les det jeg skrev på nytt. 

Ordet "premium" i den sammenhengen betyr at folk betaler for noe ekstra de ønsker. 

Feks betaler man et premium for opsjoner med en pris for rettigheter. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Slutt å troll og les det jeg skrev på nytt. 

Ordet "premium" i den sammenhengen betyr at folk betaler for noe ekstra de ønsker. 

Feks betaler man et premium for opsjoner med en pris for rettigheter. 

Premium fra vag konsernet har et egen brand som heter Audi. De har i all tid tilbudt det ekstra premium interiøret, mykplast, stuffing/demping, materialvalg og kjøreopplevelse på samme bilplattform som VW i en årrekke. Jfr. f.eks Golf med Audi A3.
Klart de må inngå noen kompromisser med modellene i VolksWagen linjen for å opprettholde konseptet og holde prisene nede.

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (Akkurat nå):

Premium fra vag konsernet har et egen brand som heter Audi. De har i all tid tilbudt det ekstra premium interiøret, mykplast, stuffing/demping, materialvalg og kjøreopplevelse på samme bilplattform som VW i en årrekke. Jfr. f.eks Golf med Audi A3.
Klart de må inngå noen kompromisser med modellene i VolksWagen linjen for å opprettholde konseptet og holde prisene nede.

Man betaler en premium for å oppgradere utstyr når man kjøper en bil. 

En premium bil har bare en høyere gulv for utgangspunktet, og VW modellene har et lavere "gulv" en Audi. Dog det er mulig å oppgradere til "premium seter" feks ofte. Jo eldre en modell blir, jo mer tilvalg pleier det å dukke opp. 

Lenke til kommentar
kremt skrev (1 time siden):

Ja tesla 3 sr+ er sterkt overpriset nå. Tviler på de selger mange for tiden. 470 tusen med vinterdekk og krok, uten tillegg for annen farge enn hvit. Alle hyler av glede når prisene går opp og de nettopp har kjøpt. Andre veien er det verre, alle eiere taper 50 tusen over natten og de fleste kjøpere sitter på gjerdet til noe skjer. Personlig tror jeg det kan bli et par reduksjoner det neste året.

De selger det de får inn for tiden. Hvilket er svært lite. De fleste som bestilte bil i april/mai har ikke fått den ennå, volumleveranser kommer ikke før i neste måned.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (27 minutter siden):

Man betaler en premium for å oppgradere utstyr når man kjøper en bil. 

En premium bil har bare en høyere gulv for utgangspunktet, og VW modellene har et lavere "gulv" en Audi. Dog det er mulig å oppgradere til "premium seter" feks ofte. Jo eldre en modell blir, jo mer tilvalg pleier det å dukke opp. 

Joda men du får f.eks ikke Audi sine sportsseter, eller ratt og skinn/materialvalg i en VW. Eller Audi sin dørpolstring/finish.

Bruken av premium begrepet for biler fra vag blir med dette litt spesielt da de har Audi som sitt definerte luxury/premium merke. På samme måte som Toyota har med Lexus.

Det vil jo være meningsløst hvis det ikke er noe premium/luxury/finish differanse mellom de , ikke sant ?

En bil hvor cockpit er med utstrakt bruk av hardplast vil aldri fortjene «premium» definisjon i mine øyne uansett om den får elektriske skinnseter med sidevanger og lårstøtte.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (17 minutter siden):

Bruken av premium begrepet for biler fra vag blir med dette litt spesielt da de har Audi som sitt definerte luxury/premium merke. På samme måte som Toyota har med Lexus.

Ordet premium betyr noe mer enn dette. Du betaler som sagt et premium om du oppgraderer noe. Det spiller ingen rolle om det er under kjøpet av en BYD, VW eller Audi. 

 

syar2003 skrev (19 minutter siden):

En bil hvor cockpit er med utstrakt bruk av hardplast vil aldri fortjene «premium» definisjon i mine øyne uansett om den får elektriske skinnseter med sidevanger og lårstøtte.

De fleste interiører er plast, men med trukket materie over. Samt du bruker ordet "premium" feil. 

Et premium er ikke nødvendigvis det samme som et "premium merke". 

Et premium merke har som standard lærtrekk og skumgummi over plast feks. 

Det å betale et premium for noe, kan bety at du oppgraderer interiørerdetaljer fra treverk/plast o.l. til lærtrekk/stofftrekk eller karbonfiber feks. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (7 minutter siden):

 Et premium merke har som standard lærtrekk og skumgummi over plast feks. 

hvilke merker er dette? Kjører mye av det jeg anser som premium biler som leiebiler(BMW, Mercedes, audi osv). Stort sett med "standard" interiør, da de ikke oppgraderer særlig. Og jeg må si det er veldig sjeldent at jeg opplever dette. Men mykt med "plast" trekk som i min model 3 feks skjer i blant. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...