Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Simkin skrev (8 minutter siden):

Jeg forsvarer mine egne utsagn med Audi sefen sine

noe du tydeligvis har problemer med.

Audi diversifisere sine "bets" uten å avsløre dem for mye. Det å legge et teppe over sine planer ved å si at Tesla leder er et greit sjakktrekk å gjøre. Det å skulle løse autonomi selv er vanskelig, og de prøvde, men når "backup" løsningen viser seg å ligge milevis lengre fremme fra spesialister som kun har fokus på denne verdikjeden så er det lurt å ta valget med å støtte seg mot en tredjepart. 

Dette er et firma som har hatt løsningen Tesla først nå går inn i i årevis allerede. Hva trur du det betyr? 

Det å spå at fremgangsmåten Tesla tok i 2016 ikke ville lede frem tok jeg for flere år siden. Den fremgangsmåten er umulig å få godkjent innunder reguleringer som måtte komme. Man er 100% nødt til å ta dette stegvis med HD-kart, og Tesla har endelig forstått dette selv nå. Noen år etter alle andre. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JØI skrev (8 minutter siden):

Jeg tror Elon satser på det frie markedet I EU og importer arbeidere fra øst-Europa og fortsetter med fagforeningsknusingen sin. 

For Tesla sin skyld, så burde de forandre på dette. Fabrikker i EU kan ikke styres på samme måte, og de kan ikke presse frem 13 timers arbeidsdager for å pushe kvartalstall slik det er mulig i USA uten å øke antall skift. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (7 minutter siden):

Audi diversifisere sine "bets" uten å avsløre dem for mye. Det å legge et teppe over sine planer ved å si at Tesla leder er et greit sjakktrekk å gjøre. Det å skulle løse autonomi selv er vanskelig, og de prøvde, men når "backup" løsningen viser seg å ligge milevis lengre fremme fra spesialister som kun har fokus på denne verdikjeden så er det lurt å ta valget med å støtte seg mot en tredjepart. 

Dette er et firma som har hatt løsningen Tesla først nå går inn i i årevis allerede. Hva trur du det betyr? 

Det å spå at fremgangsmåten Tesla tok i 2016 ikke ville lede frem tok jeg for flere år siden. Den fremgangsmåten er umulig å få godkjent innunder reguleringer som måtte komme. Man er 100% nødt til å ta dette stegvis med HD-kart, og Tesla har endelig forstått dette selv nå. Noen år etter alle andre. 

Tesla ligger 10år foran, er hva jeg leser,- Igjen, jeg skjønner det gjør vondt for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Simkin skrev (1 minutt siden):

Tesla ligger 10år foran, er hva jeg leser,- Igjen, jeg skjønner det gjør vondt for deg.

Nei, Tesla gjør beviselig ikke det. Og de vil fortsette å falle bakover så lenge Musk styrer skuta. Audi-sjefen sin uttalelse er ikke et faktum men et ledd i et psykologisk spill. Hvis du er litt årvåken så får du med eg at tysk taktikk er å love lite og levere over. Herunder å Å få konkurrentene til å tro at de har en ledelse. Audi har nok oppdaget Elon sitt sårbare ego og bruker dette I et psykologisk spill mot han. 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, 6RCURCGB said:

En fordel (og ulempe) for Tesla er at de har veldig enkel infrastruktur i bilene sine med en MCU. Ulempen er såklart at denne går i svart nå og da slik at sjåføren ikke får justert på noe som helst og man blir bedt om å kjøre inn til siden for en omstart (ikke ulikt windows 95 hvis dere husker det). VW og de andre vil bruke litt tid på å fase ut velprøvde styringsmoduler og integrere programvaren i en sentralenhet.

Dette skjer ikke. Om skjermen resetter seg under kjøring (tror jeg har opplevd det 1-2 ganger over 120k km), så er det bare å fortsette å kjøre som normalt. Man mister navigasjon, musikk og AC i et par minutter, men det overlever man helt fint.

(Det har derimot skjedd titalls ganger at jeg har resatt skjermen selv. Det har hendt at det har vært noen bugs. Spesielt med Spotify.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Kilde?

Elon Musk på Twitter. 

De kjører en "complete rewrite" og lager en superdatamaskin for AI trening i skyen. HD-kart kommer også, og dere som eier Tesla burde juble. Selv om det betyr at Elon ikke er ufeilbarlig. Dog det betyr også at Tesla starter på noe idag som de andre har jobbet mot en god stund allerede. 

Når 53 land har signert fremgangsmåten for å innføre autonomi på en sikker måte, så er det litt påtvunget at Tesla følger på. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne

Tråden gjenåpnes under tvil etter å ha ryddet litt.
Det er barnehagenivå på debatten nå, den er likeverdig med å si "næ-æh" og rekke tunge.
For å bruke Halvor Johanssons sin kjente replikk: "Ta dere sammen!"
Dere er etter alt å dømme voksne mannfolk, prøv i det minste å hev nivået en smule og bidra til en konstruktiv debatt.
Dette innlegget skal ikke kommenteres, tilbakemeldinger tas i de vanlige kanalene.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
10 hours ago, Espen Hugaas Andersen said:

Dette skjer ikke. Om skjermen resetter seg under kjøring (tror jeg har opplevd det 1-2 ganger over 120k km), så er det bare å fortsette å kjøre som normalt. Man mister navigasjon, musikk og AC i et par minutter, men det overlever man helt fint.

(Det har derimot skjedd titalls ganger at jeg har resatt skjermen selv. Det har hendt at det har vært noen bugs. Spesielt med Spotify.)

Du bekrefter akkurat det jeg skrev så jeg ser ikke helt poenget med innlegget ditt.

Endret av 6RCURCGB
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (10 timer siden):

Elon Musk på Twitter. 

De kjører en "complete rewrite" og lager en superdatamaskin for AI trening i skyen. HD-kart kommer også, og dere som eier Tesla burde juble. Selv om det betyr at Elon ikke er ufeilbarlig. Dog det betyr også at Tesla starter på noe idag som de andre har jobbet mot en god stund allerede. 

Autonomy Day i fjor så ble det lovet 1 million robot-taxier i år, et løfte så absurd urealistisk at bare Tesla-fansen trodde på det. Nå er hele konseptet forkastet og ny omskrevet kode skal være klar om 6-10 uker.

Snart er det Battery Day hvor vi sikkert får høre om et disruptivt, revolusjonerende paradigmeskifte innen batteriteknologi som "snart" er på plass og til tross for tidligere løfter så vil fansen, mange representert her, ennå ikke ha opparbeidet seg et mikrogram med skepsis til hva denne sjarlatanen lirer av seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, uname -l said:

Autonomy Day i fjor så ble det lovet 1 million robot-taxier i år, et løfte så absurd urealistisk at bare Tesla-fansen trodde på det. Nå er hele konseptet forkastet og ny omskrevet kode skal være klar om 6-10 uker.

Snart er det Battery Day hvor vi sikkert får høre om et disruptivt, revolusjonerende paradigmeskifte innen batteriteknologi som "snart" er på plass og til tross for tidligere løfter så vil fansen, mange representert her, ennå ikke ha opparbeidet seg et mikrogram med skepsis til hva denne sjarlatanen lirer av seg.

Tesla forbedrer koden fortløpende. Dette er ikke noe nytt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (3 minutter siden):

Tesla forbedrer koden fortløpende. Dette er ikke noe nytt.

De har gått tilbake til start. Det er ikke en forbedring.

Elon Musk har i sine twitter-meldinger innrømmet at hele konseptet de har drevet med er feilslått og at de må gjøre ting på en helt annen måte.

Endret av uname -l
Lenke til kommentar
uname -l skrev (3 minutter siden):

De har gått tilbake til start. Det er ikke en forbedring.

Elon Musk har i sine twitter-meldinger innrømmet at hele konseptet de har drevet med er feilslått og at de må gjøre ting på en helt annen måte.

Kilde?

Re-write har tesla gjort flere ganger og vi som faktisk har hatt bilene under disse tingene vet at det absolutt ikke er å gå tilbake til start.

 

Men kilde for at robot taxi er forkastet og at konseptet deres er feilslått?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

De har ikke gått tilbake til start. De gjenbruker så klart mye av databasen og kode, og så har de lært mer om hva som ikke fungerer.

De gjør en "fundamental architectural rewrite" og det systemet de har nå kan kun nå et "local maxima", med andre ord suboptimalt. Sjarlatanens egne ord er kilde, Salvesen.

Det er noe annet enn en "forbedring" av kode om man skal ta utgangspunkt i normal språkforståelse.

Lenke til kommentar
1 minute ago, uname -l said:

De gjør en "fundamental architectural rewrite" og det systemet de har nå kan kun nå et "local maxima", med andre ord suboptimalt. Sjarlatanens egne ord er kilde, Salvesen.

Det er noe annet enn en "forbedring" av kode om man skal ta utgangspunkt i normal språkforståelse.

Arkitektur går på hvordan koden er satt sammen. Det betyr ikke at man sletter alt og starter med blanke ark.

Men ja, det er ofte litt slik at det er to skritt frem og ett tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...