Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

17 hours ago, Trestein said:

700k er over 200k. Ikke at 200k ville være dårlig.

Men jeg kunne ikke finne ut at han har sagt 200k. https://elbilforum.no/index.php?topic=52527.msg911845#msg911845

Her er det mest relevante for det som har blitt diskutert her:

Quote

From that perspective, let's talk a little bit about product for a minute, you mentioned some of the expansion areas that you're looking at. What type of customer research did you do in developing the Cybertruck?

Oh, zero. [laughter] There's customer research? [laughter] No, I mean, we just made a car we thought was awesome. It looks super weird, but I just wanted to make like a futuristic battle tank. You know, something that looks like it could come out of Blade Runner, or Aliens, or something like that, but that is also highly functional. So it has incredible capabilities, basically it was, like, faster than a Porsche 911, and a bit more towing power and more trucking capability than the F-150. So it's a better sports car than 911, a better truck than the F-150, and it's armored, and it looks sort of kickass, from the future. That was the goal, you know, recognizing that this could be a complete failure [laughter], and feel like, "Wow, you're crazy. That car doesn't look like any other car. We are not going to buy it." That could have been one of the outcomes. But I wasn't super worried about that, because I was like, "Okay, if it turns out nobody wants to buy our weird-looking truck, then we'll build a normal truck. No problem." There's lots of normal trucks out there that look pretty much the same. You can hardly tell the difference. Sure we could just do some copycat truck; that's easy. So that's our fallback strategy, so I didn't think it was all that risky coming out with the Cybertruck. It might have just been some weird niche product that not that many people were interested in, but then we could always just revert to a truck that's much more like other trucks. Now, as it turns out, the reaction has been amazing. We've had several hundred thousand people place orders for the truck, and we've seen more excitement about the Cybertruck than any product we've ever unveiled.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Espen Hugaas Andersen skrev (10 timer siden):

Musk har rett og slett bedre ting å bruke tiden sin på enn å forklare at han ikke er en forbryter til shortene.

Hvor lang tid ville det tatt å svare på spørsmål fremfor tullet som blir resultatet av å trolle de som stiller spørsmålene? Sånn apropos det å kaste bort tid og gjøre bekymringene større enn de var. 

Martin Tripp slipper ut mye materie nå som viser litt hvorfor spørsmål dyttes under teppet, da de ikke kan besvares uten å dekke over sannheten. 0

Espen Hugaas Andersen skrev (10 timer siden):

Men sannsynligheten er irrelevant liten. Det er i teorien mulig at flatjorderne har rett, men det er ikke slik at NASA inviterer flatjordere til sine pressekonferanser for å stille kritiske spørsmål.

Du sammenligner kritiske spørsmål mot et firma som ikke finnes transparent med flatjordere? ?

Hvorfor ble shorting lovlig igjen? Hva er grunnen til å ikke bare gjøre som før? 

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (10 timer siden):

Cybertruck vil bevise at det fungerer. Du får bare vente 1-2 år.

CT ble bygget ut fra Elons ønsker om noe som ligner en "riot-bil", eller zombie opplegg. Det var 0 markedsanalyser gjort på forhånd og det vises i måten taket er laget på feks. som fjerner verktøykassa, diesel, aggregatet eller hva man pleier ha der for lett tilgang for arbeidet man har. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (3 timer siden):

CT ble bygget ut fra Elons ønsker om noe som ligner en "riot-bil", eller zombie opplegg. Det var 0 markedsanalyser gjort på forhånd og det vises i måten taket er laget på feks. som fjerner verktøykassa, diesel, aggregatet eller hva man pleier ha der for lett tilgang for arbeidet man har. 

Aggregat blir neppe nødvendig, jeg blir svært overrasket om den ikke leveres med uttak for minst 240V 50A i USA. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 minutt siden):

Aggregat blir neppe nødvendig, jeg blir svært overrasket om den ikke leveres med uttak for minst 240V 50A i USA. 

Poenget er ikke at man kan ha et aggregat der, men hva som helst på en fast plass. Aggregat var endel av et lengre eksempel. Hadde Elon gjort litt markedsundersøkelse på forhånd, så hadde de tenkt på dette, og ikke designet taket slik. Nå må man modde produktet fælt for å kunne bruke det arealet for noe. 

Lenke til kommentar
gamlefar skrev (21 timer siden):

Set ut som Tesla også får solid konkurranse fra Nikola på rene elektriske større kjøretøy:

https://nikolamotor.com/press_releases/nikola-receives-landmark-order-of-2500-battery-electric-waste-trucks-from-republic-services-91

Konkurranse er bra! :thumbup:

Merker meg i samme slengen at Nikoka / Republic services ikke har gått for hydrogen rekkeviddeforlenger på Refuse. Mon tro hvorfor :whistle:

720 kWh / 240 km rekkevidde = 3 kWh/km

Også måler de fortsatt motorkraft i antall dyr :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

3 kWh/km er kanskje ikke så galt. Søppelbiler stopper gjerne hver 20 meter og bruker masse hydraulikk osv.

Vi får bare se om det blir noe av disse. Nikola må først begynne å produsere kjøretøy før de kan anses som en konkurrent til noen som helst. Og så vidt jeg vet skal ikke Tesla produsere søppelbiler, så de blir kanskje aldri konkurrenter på dette området.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, bshagen said:

Den måleenheten er direkte overførbar til kW da, så er jo ikke noe galt å bruke den? 

Cubits er direkte overførbart til cm, men jeg vil fortsatt si det er noe galt i å bruke den benevnelsen. Det bør ikke være slik at man må finne frem kalkulatoren og wikipedia.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Cubits er direkte overførbart til cm, men jeg vil fortsatt si det er noe galt i å bruke den benevnelsen. Det bør ikke være slik at man må finne frem kalkulatoren og wikipedia.

Faktoren er 1.36 - dette trodde jeg nesten var allmennkunnskap for de fleste som var litt interessert i bil?

Lenke til kommentar

Hvorfor måle i cubits, eller hester, griser, armer, fingertupper, kongelige fotsåler og andre kroppsdeler, med ørten rare desimaltall-konverteringer, dusin, snes og gross når man har et moderne internasjonalt standardisert system med rene fine 10-talls konverteringer?

Hestekrefter var et relevant sammenlignende mål når biler og traktorer tok over for hester og trekkokser. Nå over 100 år senere er det langt på overtid å sette spikeren i kista for de antikvariske måleenhetene.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -l skrev (14 minutter siden):

Kanskje slutte med kilometer i timen også og gå til m/s. Siden målet er SI-enheter og ikke klar kommunikasjon.

Timer er en SI-enhet, selv om det ikke er grunnenheten for tid.

Målet med å avskaffe kroppsdeler, dyrearter osv som måleenheter og tilhørende rare konverteringsrater er klarere kommunikasjon.

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (6 minutter siden):

Timer er en SI-enhet, selv om det ikke er grunnenheten for tid.

Sekund er SI-enheten for tid.

Simen1 skrev (12 minutter siden):

Målet med å avskaffe kroppsdeler, dyrearter osv som måleenheter og tilhørende rare konverteringsrater er klarere kommunikasjon.

Hvis en bil har 100 hestekrefter trenger jeg ingen konverteringsrate. Det er forresten 295 Kelvin ute nå. Kanskje ta meg en spasertur.

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden):

Vi får bare se om det blir noe av disse. Nikola må først begynne å produsere kjøretøy før de kan anses som en konkurrent til noen som helst. Og så vidt jeg vet skal ikke Tesla produsere søppelbiler, så de blir kanskje aldri konkurrenter på dette området.

Nikola vil nok brukes i alle områder når de uansett har en generell platform som støtter 720kWh eller 120kWh+FC som kan bygges til hva nå kundene trenger. 

 

Lenke til kommentar
uname -l skrev (22 minutter siden):

Sekund er SI-enheten for tid.

Hvis en bil har 100 hestekrefter trenger jeg ingen konverteringsrate. Det er forresten 295 Kelvin ute nå. Kanskje ta meg en spasertur.

Sekund er grunnenheten for tid i SI-systemet, akkurat som meter er grunnenheten for lengde i SI-systemet

Timer er en annen enhet for tid i SI-systemet, akkurat som kilometer er en annen enhet for lengde i SI-systemet

At DU har en gammel uvane med å bruke imperiske enheter, eller at noen andre har en gammel uvane med å bruke en annen imperisk enhet betyr ikke at det er noen god idé å tviholde på disse gammeldagse måleenhetene.

I spoileren er det en kjapp introduksjon til imperiske lengdeenheter og konverteringsrater. Så kan du tenke deg når man skal kombinere disse med andre imperiske enheter i beregninger av areal, volum, trykk, tetthet osv. Mildt sagt uoversiktlig og kaotisk. På høy tid å spikre den kista, selv om noen personer, selskaper og land har for uvane å fortsatt bruke det.

Spoiler

English_Length_Units_Graph.svg

Og til slutt: °C er en SI-enhet.

Endret av Simen1
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...