Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

1 minute ago, kremt said:

Hvor får man sr til 30k$? Her koster sr+ med vinterhjul og krok 470 tusen. Syns det er drøyt for en bil som påstått skulle koste fra 300 tusen.

Begynte på 370 i fjor da, men har steget nå.

Var vel SR som skulle koste fra 300? Modellen som aldri kom.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kremt skrev (4 minutter siden):

Hvor får man sr til 30k$? Her koster sr+ med vinterhjul og krok 470 tusen. Syns det er drøyt for en bil som påstått skulle koste fra 300 tusen.

Såvidt jeg er kjent kan en enda kjøpe de for 30kusd i butikk i USA? Mulig de har gått i vekk fra det, men kjenner ikke til det. Ser det nå koster ca 38kusd for +. Legger en til tilsvarende utstyr i en t-roc i usa er en nok ganske likt.

 

Men igjen, ser ikke poenget her. Jeg diskuterte id3 og t-roc. At de ser ut til å ha lik mengde plast:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (25 minutter siden):

Jeg kunne jo sagt det samme når hele software og user interface blir slaktet?

Slaktet blir den jo ikke, men han sier det er skuffende for VW og at han forventer at dette er noe som vil og burde utbedres. Han sier også det er en fordel med den "nye måten" å bygge biler på. SW kan utbedres. HW kan ikke det, og der gjør bilen det så bra at han vurderer å kalle den den beste elbilen når det gjelder kjørefølelse. Overraskende i og med at bilen ikke har DCC (dynamic chassis control) som den vil få etterhvert. Det stemmer forsåvidt greit med tidligere små smakebiter av bilen. Alle har berømmet kjørefølelsen i den. 

Det å trekke om interiøret med skumfilm og stoff/skinnvarianter er noe man regner med kommer i mer premium versjoner som ID. 3X eller ID. 3R variantene. Når understellet allerede er så bra, så blir det spennende å se de sportslige versjonene siden. 

Slike små utbedringer vil nok skje, spesielt siden ID serien skal utvikles med et større fokus i det å inkludere kundene i hvor fokuset burde være. Noe VW aldri tidligere har prøvd å gjøre. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -l skrev (30 minutter siden):

VAG har 38% markedsandel på elbiler i Norge hittil i år. Blir spennende å se hvor mye dominansen øker med ID.3.

Spørs hvordan den går etter  denne slakten i testen og det faktum at den åpenbart er en fiasko!

Men fra spøk til alvor. Det er ikke tilfeldig at VW har sparket vedkommende som hadde ansvar for softwaren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
gamlefar skrev (2 minutter siden):

Men fra spøk til alvor. Det er ikke tilfeldig at VW har sparket vedkommende som hadde ansvar for softwaren. 

Enig i at SW som vises ikke representerer en versjon de burde bygge videre på. Men regner med at alt uansett forsvinner og blir erstattet med VW. OS som etterhvert skal komme. 

Håper de ser på Android Automotive og henter inspirasjon derifra. Liker det jeg har sett så langt derifra svært godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (8 minutter siden):

Er skeptisk til at de satser sånn på Android. Google ønsker jo og legge det ned og heller satse på Fushia OS. 

For å være fremtidsrettet burde jo bilene heller fått det.

Trur ikke Android Automotive og Fushia kan blandes sammen til samme formål, på lik måte som Android og Android Automotive ikke er samme ting. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Trur ikke Android Automotive og Fushia kan blandes sammen til samme formål, på lik måte som Android og Android Automotive ikke er samme ting. 

Er jo det som er litt av greia til Fushia. Skal kunne spesialiseres bedre til å brukes på alt fra smartklokker til kjøleskap til mobiler og biler.

Android i dag er bare sånn halvgod på alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 timer siden):

Er jo det som er litt av greia til Fushia. Skal kunne spesialiseres bedre til å brukes på alt fra smartklokker til kjøleskap til mobiler og biler.

Android i dag er bare sånn halvgod på alt. 

Tenker du på til Polestar 2? Har ikke lest noe om at Fushia er tilsiktet å erstatte Automotive, men hvis det har det, så kan det bare installeres og erstatte Automotive regner jeg med. 

Det å lage slikt uten bakoverkompitsbilitet vil aldri foregå når mye av verdien ligger i app-store innholdet på sikt. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, oophus3do said:

Tenker du på til Polestar 2? Har ikke lest noe om at Fushia er tilsiktet å erstatte Automotive, men hvis det har det, så kan det bare installeres og erstatte Automotive regner jeg med. 

Det å lage slikt uten bakoverkompitsbilitet vil aldri foregå når mye av verdien ligger i app-store innholdet på sikt. 

Ja er vel den som er først ute med innebygget Android. Spørs nok om Polestar bryr seg om noen år. Tipper Android som den kommer med er den som forblir.

Fushia kjører vel Android apper helt fint så ikke noe trøbbel sånnsett. 

Håper de holder bilen oppdatert med sikkerhetspatcher og slikt iallefall.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (23 minutter siden):

Ja er vel den som er først ute med innebygget Android. Spørs nok om Polestar bryr seg om noen år. Tipper Android som den kommer med er den som forblir.

Uh? Hvorfor det? Den har da OTA den, så det burde ikke være så vanskelig om Google skifter beite for en bil OS. 

Endel av fordelen til Polestar er jo tilgangen til en bråta tredjeparts utviklere gjennom Automotive app-store. Det å plutselig ikke støtte dette lengre vil ikke skje med det første. Det ville vært litt som å skyte seg selv i foten. 

Complexity skrev (23 minutter siden):

Fushia kjører vel Android apper helt fint så ikke noe trøbbel sånnsett. 

Ja, så jeg ser ikke noen grunn til at Polestar og Volvo eventuelt bare følger på når/om det blir aktuelt. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, oophus3do said:

Uh? Hvorfor det? Den har da OTA den, så det burde ikke være så vanskelig om Google skifter beite for en bil OS. 

Endel av fordelen til Polestar er jo tilgangen til en bråta tredjeparts utviklere gjennom Automotive app-store. Det å plutselig ikke støtte dette lengre vil ikke skje med det første. Det ville vært litt som å skyte seg selv i foten. 

Ja, så jeg ser ikke noen grunn til at Polestar og Volvo eventuelt bare følger på når/om det blir aktuelt. 

Ja vi får se om Polestar følger opp. Er jo lov å håpe. Er skeptisk til at de orker å kode ett nytt system til en 7 år gammel bil f.eks men vi får se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (13 minutter siden):

Ja vi får se om Polestar følger opp. Er jo lov å håpe. Er skeptisk til at de orker å kode ett nytt system til en 7 år gammel bil f.eks men vi får se.

Men Volvo og Polestar koder ikke dette selv? Det er jo poenget. De bruker Googles bil OS. Det å justere på og forandre utseende og design der er ikke en stor oppgave. Og det må de uansett gjøre utover for å fornye seg. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, oophus3do said:

Men Volvo og Polestar koder ikke dette selv? Det er jo poenget. De bruker Googles bil OS. Det å justere på og forandre utseende og design der er ikke en stor oppgave. Og det må de uansett gjøre utover for å fornye seg. 

Ja som sakt får vi se. Vanskelig å vite hva fremtiden bringer.

Får håpe det kommer noen apper som ordner en slaks "Sentry mode" til bilen iallefall. Det er utrolig praktisk og forenkler arbeidet veldig med forsikringssaker. Har ikke sett noen nevne noe slikt som standard på den.

Må nok ha full kontroll over usb porter og bilens kamerasystemer men det regner jeg med Android har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...