Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

5 minutes ago, syar2003 said:

Ikke særlig komertabelt ifølge fleste andre. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/any-experience-with-3-adults-in-the-backseat-on-a-trip.182147/ 
Kanskje passasjerene dine var veldig høflige og ville ikke fornærme deg ;)
Det heter forresten kardangtunnel.

Ikke supermye plass nei, er jo en kompakt bil.

Men det nevnes jo ikke hvilke seter det er snakk om heller da. 2018 modellene hadde flate bakseter uten noe støtte men fikk vel nye i starten av 2019 som er mye bedre. Er disse jeg har i min bil.

Tror fortsatt det er værre å sitte med hodet i taket. Er vel ikke like ille som på en gammel Celica eller noe men virker veldig trangt under taket på polestar 2.

Skal man kalle det kardangtunell på en elbil og selv om den ikke har kardang der?

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (1 time siden):

Ikke supermye plass nei, er jo en kompakt bil.

Men det nevnes jo ikke hvilke seter det er snakk om heller da. 2018 modellene hadde flate bakseter uten noe støtte men fikk vel nye i starten av 2019 som er mye bedre. Er disse jeg har i min bil.

Tror fortsatt det er værre å sitte med hodet i taket. Er vel ikke like ille som på en gammel Celica eller noe men virker veldig trangt under taket på polestar 2.

Skal man kalle det kardangtunell på en elbil og selv om den ikke har kardang der?

Det er kardangtunnell det heter og ikke girkassetunnell som du kalte det , girkasse finnes heller ikke i en elbil.
Høyden i baksete er nok litt mindre men ser på polestargruppen til fb at de som venter på bil som nå får bestilt prøvekjøring  , hvor de som er 180 sier det er greit med plass bak. Så har man til gjengjeld også bedre seter bak og bedre lårstøtte . Noe som gjør det mere behagelig på lengre turer for de bak. Det er svært få biler som har fullsete i midten bak og tre personeri baksete er ikke noe behagelig i fleste kjøretøy med svært få unntak.

Apropos takhøyde er det liten eller ingen forskjell til M3:
Takhøyde i baksetet (målt mellom sete og tak):
Polestar 2 = 91 cm
Model 3 = Samme , likt 91cm
ID3 = 93cm
Zoe: 90cm
E-tron: 97cm
E-tron sportback: 91cm

 

 

Men er ikke dette veldig off-topic.

Jeg håper forresten Tesla fortsetter med å levere overskudd og fortsatt er en aktiv produsent og pådriver i elbilmarkedet. Ikke minst for det a pushe andre bilprodusenter til å levere alrighte elbiler.   
 

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Complexity skrev (26 minutter siden):

Ser nå ganske komfortabelt ut spør du meg.

 

Model-X-Rear-Seats-6-Config.jpg

Ja, og jeg ser skikkelig lekker ut  dempet belysning. Komfort er ikke noe som «ser ut», det er noe som _er_.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Ja må vel kalle det det siden det er elbil. Men stammer jo fra fossilvarianten som nok har drivaksling/eksos i den tunellen.

De sier de valgte det for å kunne få bedre sittestilling, slik at gulvet under beina til de bak kan være lavere. 

Litt slik Rimac har løst det også, for å få sittepossisjon lengst ned som mulig. 

Det kan være en fullverdig elbil uten at batterikassen må være helt flat. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar
JØI skrev (1 time siden):

Har aldri opplevd komfort i verken Model S eller X. Bak i X er jo helt jævlig. 

2.rad i  Model X 6-seter er det beste baksetet jeg har sittet i ihvertfall. Har hatt med to godt voksne på en 72 mils tur der og de hadde heller aldri sittet så bra. Enormt med benplass og hodeplass, kjempeplass i bredden og stoler som kan justeres frem/bak og tilt elektrisk. 

Selv på 3.rad sitter jeg (1,88) bedre enn på 2.rad i mange andre biler. 

Men dette forutsetter 6-seter da. De andre utgavene er ikke like bra på sittekomfort (men kan være bedre på andre ting, avhengig av behovet man har). 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Hehe, ja men trur du Elon hadde valgt noe annet enn enTesla nå? 

Minibuss hadde vært enda bedre, og du skal nok se at de kjapt bytter ut TMX om de lager en selv. 

Det tviler jeg faktisk på. Model X er stor nok, og mer sexy enn en minibuss.

Men Musk ville nok valgt Tesla om mulig. Men Model S/3/Y hadde nok ikke fungert, så i en alternativ virkelighet der Model X ikke hadde eksistert ville de måtte valgt noe annet enn Tesla.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Det tviler jeg faktisk på. Model X er stor nok, og mer sexy enn en minibuss.

Håper faktisk varebil/minibuss er det neste Tesla ønsker å lage. Og hvis de gjør det, så tar jeg glatt dette veddemålet. En god whisky til vinneren, om veddemålet trer i kraft? ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, oophus3do said:

Håper faktisk varebil/minibuss er det neste Tesla ønsker å lage. Og hvis de gjør det, så tar jeg glatt dette veddemålet. En god whisky til vinneren, om veddemålet trer i kraft? ? 

Ok, tar det veddemålet. Men om Tesla lager en minibuss, så er det noe sånt som 5 år ut i tid, så dette veddemålet er glemt innen den tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (24 minutter siden):

Ok, tar det veddemålet. Men om Tesla lager en minibuss, så er det noe sånt som 5 år ut i tid, så dette veddemålet er glemt innen den tid.

Deal. Bokmerke på posten så burde det jo gå fint. Trur ikke Cybertruck og Roadster tar mye plass I en fabrikk, så satser på tiden er kortere til modellene etter dem. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, oophus3do said:

De sier de valgte det for å kunne få bedre sittestilling, slik at gulvet under beina til de bak kan være lavere. 

Det er jo bullshit. Det ble bare sånn siden de brukte en fossilbil som utgangspunkt. Slik det er med nesten alle andre ombygde fossilbiler.

Å bygge batteriene inn i gulvet stiver av karosseriet mye, og hjelper både på kjøreglede og sikkerhet. Lavt tyngdepunkt gjør og at bilen nesten alltid vil havne på hjula etter en ulykke.

Veldig sikker på at Volvo som har vært opptatt av sikkerhet i alle år ville gått for den løsningen om de kunne.

 

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Det er jo bullshit. Det ble bare sånn siden de brukte en fossilbil som utgangspunkt. Slik det er med nesten alle andre ombygde fossilbiler.

Å bygge batteriene inn i gulvet stiver av karosseriet mye, og hjelper både på kjøreglede og sikkerhet. Lavt tyngdepunkt gjør og at bilen nesten alltid vil havne på hjula etter en ulykke.

Veldig sikker på at Volvo som har vært opptatt av sikkerhet i alle år ville gått for den løsningen om de kunne.

 

Volvo lager ikke kun elbiler som Tesla. Du vet nok at Polestar ikke har designet/laget plattformen til Polestar 2. Volvo ga bort plattformen 40.2 til Polestar.
Polestar3 derimot står de selv ansvarlig for utarbeiding og design av plattformen.

Til info så kommer BMW sine nye plattformer (fra iNext) være konstruert og tilrettelagt samtlige av deres drivlinjer. Mao det er ikke ombygde fossilbiler men en plattformer laget spesielt med fokus på alle drivlinjer . Slik som at f.eks vekt/tyngdepunkt for optimal batteriplassering blir ivaretatt samtidig som akslinger girkasser og batteri for fossil, mildhybrid og hybdrid også er det.

Lenke til kommentar
45 minutes ago, syar2003 said:

Volvo lager ikke kun elbiler som Tesla. Du vet nok at Polestar ikke har designet/laget plattformen til Polestar 2. Volvo ga bort plattformen 40.2 til Polestar.
Polestar3 derimot står de selv ansvarlig for utarbeiding og design av plattformen.

Til info så kommer BMW sine nye plattformer (fra iNext) være konstruert og tilrettelagt samtlige av deres drivlinjer. Mao det er ikke ombygde fossilbiler men en plattformer laget spesielt med fokus på alle drivlinjer . Slik som at f.eks vekt/tyngdepunkt for optimal batteriplassering blir ivaretatt samtidig som akslinger girkasser og batteri for fossil, mildhybrid og hybdrid også er det.

Denne plattformen som ix3 er laget på?

Om man ser på dette bildet (som vel du la ut) så blir man ikke veldig imponert. De har iallefall klart å putte batterier i gulvet og ikke under baksetet. Men forstår ikke helt hvordan de har klart å fylle hele "motorommet" med ting når bilen kun har bakhjulstrekk.

1FF801AE-D88C-4185-AF75-C8E673086532.thumb.jpeg.4ffeae46111a25f291fada5a93e7c865.jpeg

Til sammenligning så la jeg ved ett bilde av en 8år!! Gammel elbil som også har bakhjulstrekk. Masse ekstra plass siden det ikke er noe motor der.

Frunk.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Denne plattformen som ix3 er laget på?

Om man ser på dette bildet (som vel du la ut) så blir man ikke veldig imponert. De har iallefall klart å putte batterier i gulvet og ikke under baksetet. Men forstår ikke helt hvordan de har klart å fylle hele "motorommet" med ting når bilen kun har bakhjulstrekk.

1FF801AE-D88C-4185-AF75-C8E673086532.thumb.jpeg.4ffeae46111a25f291fada5a93e7c865.jpeg

Til sammenligning så la jeg ved ett bilde av en 8år!! Gammel elbil som også har bakhjulstrekk. Masse ekstra plass siden det ikke er noe motor der.

Frunk.jpg

Feil.
IX3 er ikke laget på den plattformen jeg referer til.Les forrige innlegg pånytt.
Det blir med tiden litt loslitt det argumentet med «ombygde fossilbiler» «girkassetunnel» . 
Spørsmål: Hvorfor har M3 midtkonsoll foran , har de girkasse ? Hermer de etter fossilbiler ? Eller er det en naturlig ting i bildesign ?

Polestar vurderte flere muligheter for plassering av batteri og har fått det til veldig bra med P2. Bare se på denne :

Robert Llewellyn eier og kjører en Tesla Model 3 til daglig.

 

Ang. bagasjeromsplass kan du jo for sammenlikningens skyld samtidig legge et bilde av lasterommet bak av den samme 8 år gamle elbilen ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
36 minutes ago, syar2003 said:

Feil.
IX3 er ikke laget på den plattformen jeg referer til.Les forrige innlegg pånytt.
Det blir med tiden litt loslitt det argumentet med «ombygde fossilbiler» «girkassetunnel» . 
Spørsmål: Hvorfor har M3 midtkonsoll foran , har de girkasse ? Hermer de etter fossilbiler ? Eller er det en naturlig ting i bildesign ?

Polestar vurderte flere muligheter for plassering av batteri og har fått det til veldig bra med P2. Bare se på denne :

Robert Llewellyn eier og kjører en Tesla Model 3 til daglig.

 

Ang. bagasjeromsplass kan du jo for sammenlikningens skyld samtidig legge et bilde av lasterommet bak av den samme 8 år gamle elbilen ?

Model 3 har midkonsoll av praktiske årsaker. Model S hadde ikke midtkonsoll orginalt, og det var utrolig populært å ettermontere en.

Her har man harddisk plass og god plass til en xbox stikke eller noe for spilling feks. Er mye plass inni den siden den er "tom".

Veldig god plass bak i den 8år gamle bilen og. Er jo en 7 seter.

 

IMG_20200728_124047.jpg

8749657765_676ea0e5e4_b.jpg

Forøvrig leaser bare Robin teslan sin.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...