Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, 6RCURCGB said:

"I dont think this will ever pay for itself honestly"....

Glem ikke at denne duden er en av verden største fanboys og har tjent millioner av $ på sin fanboyisme. Fått flere gratis biler og venter vel på 2 Roadstere blant annet. Youtube er så utrolig mye influencers at man kan nesten ikke tro det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, 6RCURCGB said:

Nei, det mener jeg ikke.

Jeg har vært aktiv i bilmiljøet i endel år og kjørt på Nordschleife, Rudskogen, Vålerbanen, ACR osv.

Når man snakker med folk som liker å KJØRE bil kan de alltid fortelle hvordan en bil kommuniserer med sjåføren. Om bilen er understyrt eller overstyrt. Om bilen er skarp på grensen eller vennlig. Hvordan veigrep kommuniseres gjennom rattet osv.

Ingen Tesla eiere jeg har snakket med sålangt har greit å formidle noe av dette. Derfor lurer jeg på hva dere legger i gode kjøreegenskaper? BMW M3 har gode kjøreegenskaper i mine øyne ja, man vet hvor mye av tilgjengelig veigrep man bruker osv.

Jeg innser jo det at mange kjøper Tesla for å slippe å kjøre bil men det er jo litt sjansespill. Det sitter et par stykker i norske fengsler som fant ut hvordan autopilot (ikke) virker the hard way.

 

Siden du liker å kjøre bil, så bør det å prøve TM3P på bane stå på ønskelisten din. Jeg har kun kjørt min LR, som ikke har trackmode og crap bremser, men når det kommer til presisjon på styring og balanse i bilen er det utrolig hva Tesla har fått til.

Den ploger litt på turn-in når man skal bytte retning på 1850kg men siden man har en bøtte med newton klar med en gang man beveger litt på storetåa kan man styre vinkelen på bilen igjennom svingene, med en letthet, som ingen annen bil jeg har kjørt kan. Jeg kom fra en Panamera 4S som veier omtrent det samme og har omtrent samme nm og hester som TM3, men det lave tyngdepunktet på Teslaen gjør at det kjennes ut som en mye mindre bil.  

Chris Harris sier han ikke liker Teslaen, at den liksom ikke går rundt svinger som han skulle ønske, men allikevel så gruser den M3 og Alfaen på en autocross bane. Og han avslutter med at de andre er bedre til å sladde. Vel det var inntil OTA på trackmode som gjør at man kan stille motorkraft mellom for og bakaksel akkurat dit man vil og stille traction i 10 intervaller.

Ryktene sier at han bestilte en etter at han gjorde denne testen ;)

 

Med trackmode V2 kan man lagre oppsett tilpasset forskjellige baner. 

Man kan også sette start /finish på kartet, og segmenter, slik at bilen gir deg rundetider og mellomtider.

 

 

1A27299F-3A34-45F0-BA39-6DD651A504AE.jpeg

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, oophus3do said:

What? De var villig å betale mest for fabrikken. Det alene er subsidier for å eventuelt få merverdi senere. Om Tesla trekker seg ut nå, så er det ekstremt lavmål. 

California betalte *ingenting* for fabrikken. Tesla kjøpte fabrikken av Toyota uten at California var involvert, utover at fabrikken var tilfeldigvis i California.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
10 hours ago, oophus3do said:

De hadde fått hjelp om de slet. Problemet med det, er at Elon hadde måtte fortelle om hvordan ståa er. Det holder ikke å sparke folk og kutte lønninger mens de liksom har 8b i bakhånd. 

Så midt i en pandemi så var panikk og idioti løsningen. 

De fikk ikke den hjelpen de ønsket. De ønsket å gjenåpne fabrikken etter å ha laget en omfattende smittevernsplan. De fikk nei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
JØI skrev (12 timer siden):

På tide å spore av tråden ved å komme med ett av tusen kutt som vil ta livet av Tesla. Legg merke til hva som lovprises og at det som ikke er på plass kan leveres OTA

 

 

Ja er nok mange som ønsker seg en liten 4 seter. Det ser en jo på den enorme responsen på reservasjoner og hvor mange som kastet reservasjonen etter en liten prisøkning. Og vw selv har jo sagt at første oppdatering må gjøres fra verkstedet?

 

Mer tro på resten av serien, id3 virker som en tullebil. Men vill nok erstatte mange leafs, golf og zoe's.

 

Off, det var jo en virkelig trist review(betalt også).

Ja de er gode på de tingene de allerede er gode på(åpenbart). På godt og vondt. Bra lys(uten at det ble testet særlig), lyddemping, kjøre egenskaper(selv om den ikke er noe sports bil..) osv. Men fortsatt samme hardplast styret overalt, latterlige seter, verdens minste armlene, virker som ekstremt liten plass. Så ut som kona sin t-roc i baggasjerom, bare langt mindre rom under platen. Beinplass bak virket liten og samme problem som model 3 med knehøyde osv. 

 

Så kommer en til software og interface, det var jo horribelt å se på. UI som er langt i fra intuitivt, "nymotens" knapper som ikke fungerer i realiteten osv. Her blir det nok store utfordringer. 

 

var ikke overbevist over id3 før, og nå er jeg helt motbevist. 

 

Viker som førerassistenten kun virker i kø også? Var ikke interessert i å vise det ellers i allefall. 

 

Og mye "extra option"... 

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (59 minutter siden):

De fikk ikke den hjelpen de ønsket. De ønsket å gjenåpne fabrikken etter å ha laget en omfattende smittevernsplan. De fikk nei.

Smittevernsplanene har vist seg å være gode syns du? Hva du klarer å lire av deg i jakten på å forsvare. 

CA tok rett i å ikke stole på Elon. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, oophus3do said:

De fikk penger for ombygging. Du fikk jo kilde tidligere? 

De fikk $40 mill i fritak for purchase tax på produksjonsutstyr. Og som sagt, dette er en generell regel for alle grønne selskaper. Det er ikke slik at om jeg f.eks fører pendlerfradrag på selvangivelsen så er jeg subsidiert av staten. Det er bare sånn skattesystemet er satt opp.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (7 minutter siden):

De fikk $40 mill i fritak for purchase tax på produksjonsutstyr. Og som sagt, dette er en generell regel for alle grønne selskaper. Det er ikke slik at om jeg f.eks fører pendlerfradrag på selvangivelsen så er jeg subsidiert av staten. Det er bare sånn skattesystemet er satt opp.

Du må ta med resten også. Du har fått kilder på subsidier de har fått, og grunnen til at folk reagerer hardt på uttalelsene om å flytte. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Så ikke ut som om testeren tenkte den ville være en tullebil. Han satt og lurte på om bilen var den beste elbilen han hadde kjørt. Dette er før DCC. 

Ehm nei? Han hadde jo massiv kritikk til all software og interface. Samt det vanlige hardplast helsikken som VW leverer. Han mente jo at dette måtte endres feks. Så du i det hele tatt på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (8 minutter siden):

Ja, den har tilsynelatende fungert ganske bra. Desverre fungerer ikke smittevernet i resten av California.

Kilde? Hvordan kan du egentlig si dette etter uttalelser fra ansatte som var/er regelrett redde pga de står som "fisk i tønne" der inne? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, oophus3do said:

Kilde? Hvordan kan du egentlig si dette etter uttalelser fra ansatte som var/er regelrett redde pga de står som "fisk i tønne" der inne? 

Det er ingenting som tyder på at det har vært smitte mellom ansatte ved Teslas fabrikk. Da gjør smittevernplanen jobben sin.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ehm nei? Han hadde jo massiv kritikk til all software og interface. Samt det vanlige hardplast helsikken som VW leverer. Han mente jo at dette måtte endres feks. Så du i det hele tatt på?

Leste du det jeg skrev? Han sa at HW var helt i toppen, og at kjøreføleksen var om ikke den beste i en elbil så var det nærme. 

SW sa han forhåpentligvis ville bli bedre, og det samme med interiør i dørene. Dog lydisolasjonen nevnte han flere ganger som veldig bra. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke fått kilder på andre subsidier som er relevante for California. Du har heller ikke kommet med konkrete påstander om slike subsidier...

Hvor kommer statlige subsidier fra om det ikke er fra lokale staten i USA? 

Når Elon søker om midler, hvor havner det? SpaceX fikk nylig et nei om støtte, fra hvor? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Leste du det jeg skrev? Han sa at HW var helt i toppen, og at kjøreføleksen var om ikke den beste i en elbil så var det nærme. 

SW sa han forhåpentligvis ville bli bedre, og det samme med interiør i dørene. Dog lydisolasjonen nevnte han flere ganger som veldig bra. 

Ja jeg leste det, men lurer på om du leste det jeg skrev. For jeg nevnte så si det samme. Og det var ikke bare dørene, det var hele inteiøret så og si. Software, knapper osv. Total fiasko. Ikke så rart, slik er jo håpløst hos VW i dag også. Det er ikke der de et gode. Forhåpentligvis blir de bedre.

 

Og kjørefølelse den beste i en bil som bruker mer enn 7 sekund til 100. Morsomt. Det er ikke rart det var en betalt review. Men den er nok god å kjøre, det tviler jeg ikke på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...