Gå til innhold

Men unntak av mars har registreringen av Tesla-modeller nesten stått stille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kristianev skrev (28 minutter siden):

Årsaken står jo i artikkelen. Bare vent til august da de begynner å levere igjen. De tradisjonelle produsentene ligger bak med mange år. En kollega på jobben har en model X fra 2016 som har bedre rekkevidde en den nyeste E-tron, og det med god margin.

For mange er bil mere enn rekkevidde. E tron lader mye raskere enn modell x så snitthastighet blir ikke mye dårligere.

Det er jo på mange måter en helt annen bil enn model x. Bare se på model x og ikke minst model y når de kjøres på dårlige hytteveier. De har svært liten fjæringsvei og liten bakkeklaring. Byggekvalitet og komfort er jo også i en annen divisjon. Personlig syntes jeg begge er for store og tunge. Samme drivverk i en q5 hadde nok solgt bedre. Da hadde nok både rekkevidde og ytelser vert bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
49 minutes ago, kristianev said:

Årsaken står jo i artikkelen. Bare vent til august da de begynner å levere igjen. De tradisjonelle produsentene ligger bak med mange år. En kollega på jobben har en model X fra 2016 som har bedre rekkevidde en den nyeste E-tron, og det med god margin.

Jeg kan nesten ikke vente, blir sikkert helt fantastisk :) Dagens salg er jo bare helt begredelig, utrolig hvor lavt de har sunket. Ser ut som liten etterspørsel etter tescla biler nå til dags.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
kristianev skrev (1 time siden):

Årsaken står jo i artikkelen. Bare vent til august da de begynner å levere igjen. De tradisjonelle produsentene ligger bak med mange år. En kollega på jobben har en model X fra 2016 som har bedre rekkevidde en den nyeste E-tron, og det med god margin.

Fremdeles så selger i-Pace, EQC, Kona, Niro og e-Tron sokkene av Model X. Noe alle disse har gjort siden de ble lansert. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (8 timer siden):
kristianev skrev (10 timer siden):

Årsaken står jo i artikkelen. Bare vent til august da de begynner å levere igjen. De tradisjonelle produsentene ligger bak med mange år. En kollega på jobben har en model X fra 2016 som har bedre rekkevidde en den nyeste E-tron, og det med god margin.

Fremdeles så selger i-Pace, EQC, Kona, Niro og e-Tron sokkene av Model X. Noe alle disse har gjort siden de ble lansert. 

Så flott da! Da går det jo AKKURAT sånn som Elon Musk ønsker. At Tesla bidrar til å pushe de tradisjonelle bilprodusentene til å bidra til det grønne skiftet.

Heldigvis så nærmer vi oss levering av Model Y som mange tusen nordmenn har i bestilling. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Marzo skrev (Akkurat nå):

Fabrikken er ikke bygget enda?

Hvilken av de? Den i USA, eller den i Kina, eller den i Tyskland?

Jada, jeg VET at den i Tyskland ikke er bygget, men fabrikken i USA produserer (bl.a.) Model Y for harde livet, og skipslaster med Model 3 er på vei til Europa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, Hanhijnn said:

Hvilken av de? Den i USA, eller den i Kina, eller den i Tyskland?

Jada, jeg VET at den i Tyskland ikke er bygget, men fabrikken i USA produserer (bl.a.) Model Y for harde livet, og skipslaster med Model 3 er på vei til Europa.

Fabrikken som skal bygge Model Y for Europa er den i Tyskland. 
Hvis du VET den ikke er bygget men samtidig sier at det nærmer seg levering, så har du misforstått noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Marzo skrev (38 minutter siden):

Fabrikken som skal bygge Model Y for Europa er den i Tyskland. 
Hvis du VET den ikke er bygget men samtidig sier at det nærmer seg levering, så har du misforstått noe. 

Så du VET at det ikke kommer til å bli bygget Model Y i USA for levering til Europa? Har du noen link som bekrefter det?

Godt mulig at jeg har misforstått noe her. Jeg følger ikke like godt med som Tesla-haterne gjør. De får med seg hver minste lille negative ting.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (11 minutter siden):

Så du VET at det ikke kommer til å bli bygget Model Y i USA for levering til Europa? Har du noen link som bekrefter det?

Godt mulig at jeg har misforstått noe her. Jeg følger ikke like godt med som Tesla-haterne gjør. De får med seg hver minste lille negative ting.

Tror at tesla y bygget i Tyskland får noe ekstraordinær støtte fra Tyskland. Tror de blir ca 10 000euro billigere.samme som id3. Mener jeg så det i en nextmowe? video.

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Hanhijnn said:

Så du VET at det ikke kommer til å bli bygget Model Y i USA for levering til Europa? Har du noen link som bekrefter det?

Godt mulig at jeg har misforstått noe her. Jeg følger ikke like godt med som Tesla-haterne gjør. De får med seg hver minste lille negative ting.

Ja? 

Her er noen linker siden du virker så skeptisk: 
https://insideevs.com/news/408878/elon-musk-tesla-model-y-europe/
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-giga-berlin-model-y-production-delivery-europe 
https://www.wheelsjoint.com/tesla-model-y-production-coming-to-europe-in-early-2021/ 
https://www.econotimes.com/Tesla-Model-Y-Europe-release-date-Elon-Musk-eyes-deliveries-in-about-a-year-for-Gigafactory-Berlin-produced-electric-crossovers-1579601 

Om man hater eller elsker så er det litt enklere å være korrekt.. 
Selv om det naturligvis er enklere å være det man foretrekker, hvis man slipper å være korrekt ;)

Endret av Marzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Marzo skrev (43 minutter siden):
Sitat

According to the manufacturer, the start of production of the first models intended for the old continent should happen only from the beginning of 2021 at Gigafactory Berlin-Brandenburg.

Men det er jo glimrende. Da får vi tysk-bygde Model Y allerede tidlig neste år. Det er jo ikke lenge til, og helt i tråd med min bestilling. Vinn-vinn spør du meg. Jeg er strålende fornøyd. :cool:

Takk for linkene forresten. Jeg bruker ikke tid på å tråle nettet etter Tesla-nyheter, men vi vet jo hvem som gjør det, så da vet vi hvor vi skal spørre. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Hanhijnn said:

Men det er jo glimrende. Da får vi tysk-bygde Model Y allerede tidlig neste år. Det er jo ikke lenge til, og helt i tråd med min bestilling. Vinn-vinn spør du meg. Jeg er strålende fornøyd. :cool:

Takk for linkene forresten. Jeg bruker ikke tid på å tråle nettet etter Tesla-nyheter, men vi vet jo hvem som gjør det, så da vet vi hvor vi skal spørre. ;)

Det blir spennende å hvor stor forskjell det er på bilene. Forhåpentligvis blir det noen forbedringer. 

Sånn generelt så pleier det å svare seg å vite hva man snakker om før man kommenterer :)
ikke bare når det gjelder Tesla sladder.

Håper på du får bilen din innen neste år og blir fornøyd.

Endret av Marzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...