Gå til innhold

ANMELDELSE: The Last of Us Part II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Naughty Dog har levert den ene fantastiske tittelen etter den andre det siste tiåret, så jeg synes ikke det er så vanskelig å tro at spillet fortjener en god karakter at det er grunn til å mistenke fiksing. Jeg har også vanskelig for å tro at Gamer er et viktig nok spillmedium til at noen skulle gidde å bestikke dem. ?

Det er forøvrig flere "mer kritiske" anmeldelser ute som gir spillet 7/10 og 8/10. Fortsatt gode karakterer selvfølgelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Groundbreaking-Maize skrev (14 timer siden):


Motbevis det gjerne med å prate om historien siden NDA'en ikke har gått ut.

Kan du finne anmeldelser vi har skrevet der vi diskuterer historien i seg selv i detalj? Det er noe vi – hvis vi i det hele tatt gjør det – gjør i andre artikler etter slipp. Vi har forstått at de som leser anmeldelser hos oss ikke ønsker å få elementer i historien røpet, og dermed skriver vi alltid rundt det i anmeldelsene. Det gjør vi også med TLOU2. Samtidig prøver vi å formidle hva vi synes om historien. Det er ikke lett, men det er det leserne vil ha, med mindre de har en hatkampanje gående mot spillet av en eller annen grunn. 

Å skrive rundt historien på denne måten er noe Espen gjør også her, og det er åpenbart at han har tatt med historien i sin vurdering av spillet, der han sier at noen av tvistene trenger tilvenning, men at han til syvende og sist opplevde det som positivt. 

Til syvende og sist er jo lekkasjene der ute, og de som er så bekymret som det du er kan allerede nå søke opp de detaljene som du tydeligvis mener er hårreisende. Selv har jeg greid å styre unna lekkasjene, men det kan ha noe med hvilke forum jeg bruker tiden min i. 

Spartapus skrev (1 time siden):

Naughty Dog har levert den ene fantastiske tittelen etter den andre det siste tiåret, så jeg synes ikke det er så vanskelig å tro at spillet fortjener en god karakter at det er grunn til å mistenke fiksing. Jeg har også vanskelig for å tro at Gamer er et viktig nok spillmedium til at noen skulle gidde å bestikke dem. ?

Det er forøvrig flere "mer kritiske" anmeldelser ute som gir spillet 7/10 og 8/10. Fortsatt gode karakterer selvfølgelig.

Ouch! ;) Men det har du nok rett i. Størst i Norge betyr ikke så mye opp mot større internasjonale blekker. Og ja, ingen har prøvd å bestikke oss på denne måten. Som regel er det lugubre gambling-selskap som prøver å få oss til å publisere artikler fra dem uten å nevne at de er avsender – noe som både strider mot norsk lov, OG som er helt utenkelig med presseetikken vi jobber under.

Har for øvrig aldri hørt om et tilfelle av faktiske bestikkelser i spillpressen. Som regel handler diskusjonene om push fra enten selgere internt, eller PR-personer om å være mer positive. Det er likevel viktig å reflektere over det etiske i valg man tar rundt spilldekning, og hvor mye man løper PR-folkenes ærend vs. hva leserne vil ha. 

Endret av Arodem
  • Liker 9
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Groundbreaking-Maize said:

Ingen trodde at kritikere kom til å hate spillet, eller at pre-order tallene ville være dårlige. Derimot kommer spillet til å selge "mindre enn forventet" og franchisen vil bli vraket.

Det tviler jeg på. Det var ingen som forventet at sutrerne som henger på 4chan ville kjøpe spillet i utgangpunktet…

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De som gir lavere karakter enn 9-10 av 10. Hva trekker de for?

Ellers hørt (Digital Foundry) at PS4 kjører på 1080P mens Pro kjører det i 1440P. Det rare er at Pro får framerate drops under 30 i områder med vann selv om man setter Pro til 1080P, da den bare downscaler.

M.a.o. er ikke nødvendigvis Pro en bedre opplevelser her hmm.

Det jeg lurer på er om jeg skal vente til PS5 hvor jeg kanskje får 4K 30FPS + litt andre effekter som kan ha utslag på belysning og mørke områder. Litt synd å spille et så flott uten å få hele potensialet.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Groundbreaking-Maize said:

Ingen trodde at kritikere kom til å hate spillet, eller at pre-order tallene ville være dårlige. Derimot kommer spillet til å selge "mindre enn forventet" og franchisen vil bli vraket.

Vanskelig å forutse fremtiden, men vi får se hva som skjer.

8 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Det tviler jeg på. Det var ingen som forventet at sutrerne som henger på 4chan ville kjøpe spillet i utgangpunktet…

Forøvrig en utrolig liten demografi som tror den har enormt mye større innflytelse enn den har. En analogi kunne være en av disse bittesmå hundene som bjeffer som verst...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Theo343 said:

De som gir lavere karakter enn 9-10 av 10. Hva trekker de for?

Ellers hørt (Digital Foundry) at PS4 kjører på 1080P mens Pro kjører det i 1440P. Det rare er at Pro får framerate drops under 30 i områder med vann selv om man setter Pro til 1080P, da den bare downscaler.

M.a.o. er ikke nødvendigvis Pro en bedre opplevelser her hmm.

Det jeg lurer på er om jeg skal vente til PS5 hvor jeg kanskje får 4K 30FPS + litt andre effekter som kan ha utslag på belysning og mørke områder. Litt synd å spille et så flott uten å få hele potensialet.

Ja, Pro outputter vel 1440p uansett. Så med mindre man har 4k TV er det vel lite å hente. Skulle tro PS5 fiksa dette i 4k60. Eller hvertfall 1800p60. Men siden PS5 nå er bakoverkompatibel vil det jo vise seg om de gidder lage port.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Groundbreaking-Maize skrev (1 time siden):

Ingen trodde at kritikere kom til å hate spillet, eller at pre-order tallene ville være dårlige. Derimot kommer spillet til å selge "mindre enn forventet" og franchisen vil bli vraket.

NRK har testet spillet, og nevner spesifikt det du sikter til i historien.

De gav det 6 i terningkast.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Raul07 said:

Må si jeg er veldig usikker om jeg kjøper eller ikke etter å ha sett anmeldelser på YT, de fleste har den samme kritikken av spillet, og akkurat den delen de kritisere spillet for er den delen jeg spiller TLOU2. 

uten å spoile, går det på politisk innhold eller noe rent spillmessig?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

uten å spoile, går det på politisk innhold eller noe rent spillmessig?

Ta en titt på review fra skill up, han har jeg sett på en del tidligere og tar for seg en review med svært lite spoilers Om noe. Trekker frem en del ting som jeg også ser hos andre reviews Om spillet. Men det betyr jo ikke at spillet er dårlig. Det er jo en personlig mening de har. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tenkte eg sku vente til spillet hadde sluppe ut og så vurdert om spillet er verdt å bruke tid på. Men hadde og håpa på 1080p 60fps på ps4pro, så viss det ikkje er mulig står eg over denne runda.

Blir eventuellt vurdert til ps5 viss man kan velge 4k 60fps eller 1080p 120fps.

Lenke til kommentar

Dette blir et spill som jeg med tungt hjerte ikke vil betale for. For eneren var noe av det beste jeg har spilt.

The woke of us 2 blir rett og slett for politisk. At hovedpersonen er en strong independent young woman er en ting, at ene hovedpersonen er transe og vi må bokstavelig talt gå rundt å lete etter hormonsprøyter blir noe helt annet.

Uten at jeg tørr banne på det så tipper jeg alle fiendene er sterke maskuline menn som er blottet for sympati i deres nådeløse søken etter det klassiske hatefulle Hollywood nasjonalismen.

Endelig har snøfnuggene fått seg enda en SJW som kan gå ut å smelle slemme hvite menn i betongen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...