Gå til innhold

George Floyd


Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bjørn Hovde skrev (1 minutt siden):

Vel, jeg kan også poste meninsmåliner som sier det motsatte. F.eks. denne, som er tatt opp i forrige uke (Biden 39% - Trump 49 %): 

...?

Det der er en måling i Indiana, ikke USA. Den tar for seg valget av attorney general og viser at den demokratiske senatoren og den republikanske motkandidaten ligger likt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Psykake said:

Så beskyldingen om at jeg kom med en stråmann er grunnløs? For det er jo nettopp det du skriver her. Er man kollega med minoriteter eller gift med en minoritet/asiat er det mindre sannsynlighet for å være rasist. 

Det er ren synsing og svada. Et argument som har null tyngde for om hvorvidt dette var rasistisk motivert eller ikke.

 

Ja. Mindre sannsynlighet og umulig er to forskjellige ting. Du sier at jeg sier umulig, som er en vesentlig forskjell.

Det er mindre synsing og svada enn det du kommer med. Hva er ditt beste argument for at dette var rasistisk motivert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
pappkake skrev (Akkurat nå):

Ja. Mindre sannsynlighet og umulig er to forskjellige ting. Du sier at jeg sier umulig, som er en vesentlig forskjell.

Det er mindre synsing og svada enn det du kommer med. Hva er ditt beste argument for at dette var rasistisk motivert?

Om det er mindre sannsynlig, litt sannsynlig, meget sannsynlig eller umulig spiller da vitterlig ingen rolle når premisset for argumentet uansett  er svada og synsing. Og du mener dine meningsmotstandere driver med flisespikkeri? 

 

Jeg kan ikke med full sikkerhet påstå at dette var rasistisk motivert. Det vet kun politimannen. 

Lenke til kommentar

Eg er komfortabel med å påstå at det var rasistisk motivert.

Det fremgår ikkje at dei sjekka om seddelen var ekte eller falsk, så det fremstår som at politiet er villig til å arrestere vedkommende før dei ein gong har undersøkt om det skjedde noko kriminelt ein gong. Det fremgår ikkje at dei prøvde løysa situasjonen som fredelige mennesker. Dei gjekk rett til arrestering av ein mann dei mistenke.

Om rasistene her meine anna får dei berre putre i gryta. Det er poengløst å spørja dei kva dei meine om rasistiske handlingar.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Psykake said:

Du deler noe som åpenbart er en forfalskning hvor påstanden blir fremmet av en afroamerikansk for å lage et poeng. 

Og står fortsatt på ditt. Tommel opp. 

Fabelaktig at du viser hvor nøye du er på å sjekke fake news som du anklager alle andre for å fremme.. 

Åpenbart? Var ikke åpenbart når jeg sjekka. Men samma det. Poenget forblir det samme, uansett om Tyson sa det eller ikke. Det er nå 6 politifolk som er skutt, og ingen demonstranter eller rasister i BLM bryr seg. Passer vel ikke agendaen deres om at kun Black lives matter.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Politiet drepte helt åpenbart denne mannen. Å kvele noen i flere minutter på den måten, og fortsette å kvele han lenge etter at han helt åpenbart er bevisstløs er uten tvil et overlagt drap. Om det var rasistisk motivert eller ikke skal jeg ikke spekulere i. Men er politiet her i Norge noe bedre egentlig? Norsk politi har gjennom mange år brukt "mageleie" under pågripelser, og det har ved flere tilfeller ført til at den som blir utsatt for dette har dødd av kvelning. Veldig likt hva "kne mot nakke" teknikken her fører til.

Endret av Storm_Eagle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

God tale av Trump under pressekonferansen. Han treffer spikeren på hodet. Selv om en politimann begår en feil, kan man ikke la pøbler og venstreekstreme fra Antifa plyndre butikker og ødelegge byer. Selvfølgelig helt riktig å sette inn militæret. 

Norsk media er like virkelighetsfjerne som vanlig og legger skylden på Trump. Helt utrolig hvor trangsynte og hatefulle norske journalister er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Tåkefyrste said:

Åpenbart? Var ikke åpenbart når jeg sjekka. Men samma det. Poenget forblir det samme, uansett om Tyson sa det eller ikke. Det er nå 6 politifolk som er skutt, og ingen demonstranter eller rasister i BLM bryr seg. Passer vel ikke agendaen deres om at kun Black lives matter.

Så sier BLM leder om volden

We are completely disgusted," he said. "That is not the way to protest. It's not the way to solve a problem, it just creates more."

https://www.google.com/amp/s/www.theledger.com/news/20200601/blm-we-are-completely-disgusted-over-violence%3ftemplate=ampart

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (7 minutter siden):

God tale av Trump under pressekonferansen. Han treffer spikeren på hodet. Selv om en politimann begår en feil, kan man ikke la pøbler og venstreekstreme fra Antifa plyndre butikker og ødelegge byer. Selvfølgelig helt riktig å sette inn militæret. 

Norsk media er like virkelighetsfjerne som vanlig og legger skylden på Trump. Helt utrolig hvor trangsynte og hatefulle norske journalister er. 

Hvis din evne til å se det store bildet er så innsnevret at du faktisk tror  disse opptøyene konkret dreier seg om Floyd og denne ene politimannen, viser det at du ikke har peiling på hva du snakker om. Det viser at du er hjernevasket uten evne til kritisk tenking. 

Endret av Psykake
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Psykake said:

Det viser at du er hjernevasket uten evne til kritisk tenking. 

Quote

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:

Føler du at dine innlegg er i tråd med retningslinjene? La oss holde en saklig diskusjon uten disse personangrepene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Føler du at dine innlegg er i tråd med retningslinjene? La oss holde en saklig diskusjon uten disse personangrepene. 

Hvis man tror opptøyene skjer fordi en politimann gjorde en feil er man hjernevasket.  Hjernevasking er bevisst bruk av manipulasjon for å endre holdninger og meninger.  

 

Hvordan du mener det er personangrep å påpeke et åpenbart fakta er vel en historie i seg selv. 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (8 timer siden):

Ser ut som at du bevisst misrepresenterer fakta. En 5-årsdom i 2009 for bevæpnet ran er ikke "15-20 år tilbake i tid".
Han ser ut til å ha holdt på med kriminalitet stort sett hele livet. 

Uderzo skrev (7 timer siden):

Jeg spør igjen, han har en kriminell fortid, hva er poenget ditt?

@debattklovn Jeg ser du fortsatt ikke har svart på det.
Dette fremstår som en ren svartmaling av et offer for politibrutalitet som denne gangen endte med å bli et drap(nok engang). Han hadde en kriminell fortid, hva så?
Betyr det at han på en måte fortjente å bli regelrett henrettet mens hans lå på bakken med håndjern på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...