Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan spille ganske mange år online på xbox for å dekke prisforskjellen mellom xbox og pc. Og det er grunnen til å kjøpe pc fremfor xbox :p 

Jeg er enig i poenget, har man en god gaming pc + gamepass så er det ikke mange grunner til å kjøpe xbox. Til tross for at dette gjelder meg så klarer jeg derimot å se at ikke alle ønsker, har råd eller vil styre med pc og da er jo selvsagt xboxen en glimrende alternativ. Med begge disse variantene kan man selvsagt ha en ps5 ved siden av for eksklusive spill. Bare kos det.  

Lenke til kommentar
Centy88 skrev (3 timer siden):

Hva skal man med xbox når man bare kan bygge en bra Pc med de nye og rå bra grafikkortene som er lansert. Gratis og spille online, er mye bedre å skaffe PS5 med sony ekslusive spill og resten pc.

 

xboxen er jo totalt unødvendig fordi du får 4k blu-ray spiller på ps5 også

Hovedgrunnen jeg går til series X er fordi Destiny 2 (og andre PC spill) FLORERER av cheatere. Da snakker vi ikke "Han drepte meg og må ha aimbot" men vi snakker flyvende, uendelig rockets i pvp. Måtte crossplay med PC ALDRI komme for pvp i destiny 2 hvertfall.Nå som man får 60fps4k og FOV slider er det faktisk ingen grunn til å pvp i det spillet på PC (og kanskje flere andre spill) hvis man ikke vil bli grusa av russere som flyr med uendelige rockets.

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar

Det er en gjenganger i mange forum på nett at PC fanatikere tror alle hadde kjøpt PC hvis dem hadde hatt penger til det, og at PC er guds vei i gaming verden. 

Man skal huske at de aller fleste som spiller faktisk er casual gamere, de skal ha plugg and play, dem spiller innimellom og kanskje i noen perioder mer. Det er ikke akkurat pengene det står på, er nok heller interessen, "ikke alle er nerd" og det er heller ikke alle som bryr seg om 120fps. 

De aller fleste har faktisk ikke engang tid til å tenke på dette, de jobber, driver med idrett, har familie eller andre interesser for den saks skyld. Samtidig vil dem sette seg ned å spille noen av de største utgivelsene i ny og ne eller når dem har tid.

Det er disse menneskene som utgjør den største delen av folk som gamer, nerdene er bare en dråpe i havet i den store sammenhengen. 

Derfor kan det også nevnes at hvis det ikke hadde vært for det store antallet som kjøper konsoll og bare spiller litt, hadde ikke de største trippel AAA spillene som finnes idag eksistert på den måten dem gjør. 

Endret av luly
  • Liker 4
Lenke til kommentar
MAG8 skrev (6 timer siden):

Hvem kjøper fysiske spill i 2020? Alt på SSD her. 

Det er bare noe som byr meg imot å kjøpe nye spill digitalt (på psn var det ofte 100-150kr dyrere enn elkjøp eller lignende). Spesielt singleplayer spill. Altså hvis man da kjøper et fysisk spill, eier man det. Må kanskje betale for DLC osv på kontoen men dersom PSN / XBL går ned en gang, så kan man alltids boote opp konsollen å spille.

Et digitalt spill per definisjon eier man ikke. Man har kjøpt retten til å bruke det til det ikke lenger er tilgjengelig. Nesten mersom leasing egentlig. Når det gjelder multiplayerspill så har det kanskje ikke så mye å si, da hvis serverne går ned, får man ikke spilt uansett. Hvis man på noen måte skulle miste kontoen (hacket, ban osv. Ikke at ban er noe problem for meg, men man vet aldri) så mister man også spillene. Se på oculus quest 2. Der MÅ man ha facebook konto og det er bare skikkelig kvalmt.  

Jeg prøver å kjøpe fysiske spill av typen singleplayer spill som witcher 3, resident evil 7, 2 og 3 remake osv. Mens andre som division 2 online only, blir digitalt. Det er hvertfall slik jeg tenker. 

Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (1 time siden):

Det er bare noe som byr meg imot å kjøpe nye spill digitalt (på psn var det ofte 100-150kr dyrere enn elkjøp eller lignende). Spesielt singleplayer spill. Altså hvis man da kjøper et fysisk spill, eier man det. Må kanskje betale for DLC osv på kontoen men dersom PSN / XBL går ned en gang, så kan man alltids boote opp konsollen å spille.

Et digitalt spill per definisjon eier man ikke. Man har kjøpt retten til å bruke det til det ikke lenger er tilgjengelig. Nesten mersom leasing egentlig. Når det gjelder multiplayerspill så har det kanskje ikke så mye å si, da hvis serverne går ned, får man ikke spilt uansett. Hvis man på noen måte skulle miste kontoen (hacket, ban osv. Ikke at ban er noe problem for meg, men man vet aldri) så mister man også spillene. Se på oculus quest 2. Der MÅ man ha facebook konto og det er bare skikkelig kvalmt.  

Jeg prøver å kjøpe fysiske spill av typen singleplayer spill som witcher 3, resident evil 7, 2 og 3 remake osv. Mens andre som division 2 online only, blir digitalt. Det er hvertfall slik jeg tenker. 

Fysiske disker vil ikke funke når de tar ned tjenesten heller siden det ikke vil være mulig å laste ned nødvendig data så eier og eier..

Cover og platen eier du forsåvidt!

Lenke til kommentar
1 hour ago, BakaBerg said:

Det er bare noe som byr meg imot å kjøpe nye spill digitalt (på psn var det ofte 100-150kr dyrere enn elkjøp eller lignende). Spesielt singleplayer spill. Altså hvis man da kjøper et fysisk spill, eier man det. Må kanskje betale for DLC osv på kontoen men dersom PSN / XBL går ned en gang, så kan man alltids boote opp konsollen å spille.

Et digitalt spill per definisjon eier man ikke. Man har kjøpt retten til å bruke det til det ikke lenger er tilgjengelig. Nesten mersom leasing egentlig. Når det gjelder multiplayerspill så har det kanskje ikke så mye å si, da hvis serverne går ned, får man ikke spilt uansett. Hvis man på noen måte skulle miste kontoen (hacket, ban osv. Ikke at ban er noe problem for meg, men man vet aldri) så mister man også spillene. Se på oculus quest 2. Der MÅ man ha facebook konto og det er bare skikkelig kvalmt.  

Jeg prøver å kjøpe fysiske spill av typen singleplayer spill som witcher 3, resident evil 7, 2 og 3 remake osv. Mens andre som division 2 online only, blir digitalt. Det er hvertfall slik jeg tenker. 

En ting er at prisen er høyere, men det at en binder spillet opp mot konsollen / konsoll-kontoen er jo også litt kjip. Amazon f.eks har jo trukket tilbake Kindle-produkter som folk allerede har betalt for, så en fraskriver vel seg noen rettigheter som ligger begravd i en eller annen EULA enten direkte eller indirekte. I utgangspunktet ønsker jeg å støtte ren digital distribusjon, men de fleste aktørene bruker dette på en kundefiendtlig måte, noe som minsker lysten.

Lenke til kommentar
1 hour ago, vidor said:

En ting er at prisen er høyere, men det at en binder spillet opp mot konsollen / konsoll-kontoen er jo også litt kjip. Amazon f.eks har jo trukket tilbake Kindle-produkter som folk allerede har betalt for, så en fraskriver vel seg noen rettigheter som ligger begravd i en eller annen EULA enten direkte eller indirekte. I utgangspunktet ønsker jeg å støtte ren digital distribusjon, men de fleste aktørene bruker dette på en kundefiendtlig måte, noe som minsker lysten.

Ja, kjedelig når ting blir trukket tilbake, da er det enklere med fysiske disker.
Jeg trodde jeg hadde alle achievementene til hele forza serien og skjønte ikke hva som var galt når jeg sjekket trueachievements.com.
Problemet viste seg å være at Forza Horizon 2 Presents Fast & Furious hadde engene achievements til Xbox 360 versjonen og denne var kun gitt ut digitalt og fjernet fra xbox store'en.
Fikk bruke login infoen til en hyggelig fyr på en facebook gruppe slik at jeg fikk lastet det ned spillet på min 360 og fullført det slik at jeg hadde alle de 1001 Forza achivementene siden 2007 😄.
Så her ville en disk utgivelse vært en smule enklere 😆

 

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...