Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk plutselig beskjed om at min var utsatt til 01.12 av elkjøp. Dette var med all access abonnement bestilt i butikk samme dag som de la ut muligheten for å forhåndsbestille på nettsiden (22.09).  Misstenker at elkjøp har rotet det til, og at jeg hadde fått på lansering om jeg hadde forhåndsbestilt uten all access via elkjop sin hjemmeside.

Lenke til kommentar
Lokiboki skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk plutselig beskjed om at min var utsatt til 01.12 av elkjøp. Dette var med all access abonnement bestilt i butikk samme dag som de la ut muligheten for å forhåndsbestille på nettsiden (22.09).  Misstenker at elkjøp har rotet det til, og at jeg hadde fått på lansering om jeg hadde forhåndsbestilt uten all access via elkjop sin hjemmeside.

Nå blir jeg stressa 😛 For jeg og bestilte i butikk samme dag de la ut på nett.... Har enda ikke hørt noe.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (30 minutter siden):

Nå blir jeg stressa 😛 For jeg og bestilte i butikk samme dag de la ut på nett.... Har enda ikke hørt noe.

Misstenker at det kan være min butikk her lokalt som har rotet det til. Virket som de ikke hadde stålkontroll på hvordan all access fungerte eller skulle registreres, men jeg fikk bekreftelses sms/mail osv når alt var registrert. Var derfor meget skuffende å nå få beskjed om 01.12. Var heller ingenting elkjøp fikk gjort.

Er mildt sagt overasket over at jeg er sikkret å få Playstation 5 før Xbox series X 😛

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar
Lokiboki skrev (20 minutter siden):

Misstenker at det kan være min butikk her lokalt som har rotet det til. Virket som de ikke hadde stålkontroll på hvordan all access fungerte eller skulle registreres, men jeg fikk bekreftelses sms/mail osv når alt var registrert. Var derfor meget skuffende å nå få beskjed om 01.12. Var heller ingenting elkjøp fikk gjort.

Er mildt sagt overasket over at jeg er sikkret å få Playstation 5 før Xbox series X 😛

Ok. Fikk du kvittering på kjøpet da du forhåndsbestilte? For jeg fikk en kvittering på kjøpet på e-post etter jeg var i butikk og bestilte. 

Lenke til kommentar

Xbox-sjef Phil Spencer har dårlige nyheter til de som enda ikke har sikret seg en ny Xbox-konsoll: det kommer ikke flere leveringer før om flere måneder.

Xbox Series X er utsolgt

Med andre ord kan mange risikere å ikke få sin konsoll før i februar eller mars. Kanskje enda senere.

Det vil rett og slett være for få konsoller, og det vil vare ut året:

“Vi vet hvor mange vi har for resten av året, og derfor vet vi at vi har større etterspørsel enn vi kan møte”, forklarer Spencer.

 “Jeg vil på forhånd beklage. Vi så hvor mye energi det var rundt forhåndsbestillingene, og vi var mer eller mindre tomme etter et par timer – det er beklagelig. Jeg tror vi kommer til å ha for få konsoller i noen måneder.”

 

Fra IT avisen riktig nok, men ble postet i dag så regner med at det er hentet fra et eller annet sted. Det betyr ikke nødvendigvis at det blir slik i Norge. Da vi tross alt er et PS-land. 

Series S virker som det fortsatt er oppnåelig å få tak, uten at jeg har noe bekreftelse på det. 

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Ezio said:

Xbox-sjef Phil Spencer har dårlige nyheter til de som enda ikke har sikret seg en ny Xbox-konsoll: det kommer ikke flere leveringer før om flere måneder.

Xbox Series X er utsolgt

Med andre ord kan mange risikere å ikke få sin konsoll før i februar eller mars. Kanskje enda senere.

Det vil rett og slett være for få konsoller, og det vil vare ut året:

“Vi vet hvor mange vi har for resten av året, og derfor vet vi at vi har større etterspørsel enn vi kan møte”, forklarer Spencer.

 “Jeg vil på forhånd beklage. Vi så hvor mye energi det var rundt forhåndsbestillingene, og vi var mer eller mindre tomme etter et par timer – det er beklagelig. Jeg tror vi kommer til å ha for få konsoller i noen måneder.”

 

Fra IT avisen riktig nok, men ble postet i dag så regner med at det er hentet fra et eller annet sted. Det betyr ikke nødvendigvis at det blir slik i Norge. Da vi tross alt er et PS-land. 

Series S virker som det fortsatt er oppnåelig å få tak, uten at jeg har noe bekreftelse på det. 

ITavisen hentet det fra dropped frames på twitch i går med cohhcarnage, JP og Zeke.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 time siden):

Ok. Fikk du kvittering på kjøpet da du forhåndsbestilte? For jeg fikk en kvittering på kjøpet på e-post etter jeg var i butikk og bestilte. 

Fikk bekreftelse på mail ja, men vanlig kjøpskvittering tikket ikke inn før 5. oktober. Jeg fikk sms fra elkjøp som gratulerte meg med all access samme dag, samt en kvittering fra renewit på mail som ga en bekrivelse på hvordan dette fungerte osv.

Lenke til kommentar
Lokiboki skrev (7 minutter siden):

Fikk bekreftelse på mail ja, men vanlig kjøpskvittering tikket ikke inn før 5. oktober. Jeg fikk sms fra elkjøp som gratulerte meg med all access samme dag, samt en kvittering fra renewit på mail som ga en bekrivelse på hvordan dette fungerte osv.

Ok. Jeg fikk all access-mailen og kvittering fra renewit. Men fikk også en ordinær kjøpskvittering. Så kanskje der de bommet hos deg?

Lenke til kommentar

Fikk en generisk mail fra Microsoft om å sjekke at konto etc. har dekning da beløpet for konsollen blir trukket 10 dager før.

Jeg har brukt paypal som betaling etter at det tidligere var noe kluss med det gamle kortet mitt, så googlet jeg selvsagt paypal og Xbox forhåndsbestillinger og det hadde visst vært ett problem tidligere.
Noen andre her som bruker paypal?. La til ett nytt kort for å være på den sikre siden, men vil ikke røre Xbox bestilling i frykt for at noe rotes til :).
Kundeservice har selvfølgelig akkurat stengt så må dvele over dette i helgen :(, får håpe det går greit.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (6 timer siden):

Nå blir jeg stressa 😛 For jeg og bestilte i butikk samme dag de la ut på nett.... Har enda ikke hørt noe.

Har heller aldri fått noe dato bekreftelse etter ordre. Men ser at på nettsiden står d at dem har bekreftet lager midt i desember, vet ikke om dette betyr at om du bestiller nå så får du innen da, og om resten som bestilte før r sikret før den datoen 🤷

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...